fidel25

Użytkownik
  • Zawartość

    52
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O fidel25

  • Ranga
    ..:: Swojak ::..
  • Urodziny 29.05.1984

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    DJE
  • Auto
    Forester MR'00 2.0 - 125KM ,było Justy'97

Contact Methods

  • Website URL
    http://studiourody.jgora.pl
  1. Pytanie z serii banalnych, ale chciałbym mieć pewność. Czy w SF po lifcie, rok 2000 2.0N/A regulacja zaworów jest na podkładkach czy "tradycyjna" na śrubkach? Zamierzam zabrać się za nią w przyszły weekend (razem z wymianą uszczelek, świec i przewodów) i chciałbym mieć pewność za nim zdejmę pokrywy. Dzięki.
  2. Ja kiedyś wymieniłem całe zawieszenie od strony kierowcy, wszystkie łożyska, itd. odwiedziłem kilka warsztatów, a na koniec odkryłem ze to tez zawias [emoji1] podlozylem kawałek gąbki i po problemie [emoji1][emoji1][emoji1] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  3. Witam ponownie. Ponieważ problemy wyglada na rozwiązany postanowiłem wrzucić info dla potomnych [emoji1]. Kupiłem oryginalny termostat i go włożyłem w miejsce nowego, założonego miesiąc temu przy wymianie rozrządu, termostatu vernet calorstat. Zalałem płynem, odpowietrzyłem i póki co prze 3 dni spokój. Węże nie stukają, nagrzewnica również. Temperatura silnika na wskaźniku bez zmian ok. Zmieniła się trochę praca wentylatorów. Wcześniej włączyły się częściej i w dziwnych momentach, np. Po krótkim postoju ze zgaszonym silnikiem. Rzeczony termostat wrzuciłem do garnka z woda i porządnym termometrem i pomimo opisu 78 stopni do 85 ani drgnie... wnioski takie żeby gow.. nie montować [emoji1] Pozdr. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  4. A ja bym był, ale akurat we wrocku siedzę [emoji1]. Będę w okolicach dopiero po weekendzie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  5. Wiesz co zarówno waż zasilający i powrotu z nagrzewnicy są gorące, tak samo zasilanie i powrót z chłodnicy. Temperatura silnika na wskaźniku na desce jest dokładnie w tym samym co zawsze, wentylatory się włączają. Czy to możliwe żeby układ się zapowietrzył/przegrzewają punktowo przez np. Jakaś drobna nieszczelnosc? Albo prze jakiś problem z korkiem chłodnicy? Dziwne jest to ze ten problem pojawił się bezpośrednio po wymienię rozrządu. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  6. Temat tak jakby trochę wrócił, bo dzisiaj znowu zaczęło mocniej "stukać". Ewidentnie to układ chłodzenia. Temperatura na wskaźniku idealna, ogrzewanie działa jak należy, a "stukają" przewody od nagrzewnicy (przynajmniej na nich czuć jak się dotknie ręką). Pojawiło się to po wymianie rozrządu z pompą wody i termostatem. Płynu jest tyle ile trzeba, zbiornik wyrównawczy pracuje (tj. na ciepłym więcej jak stygnie to poziom opada), żadnych innych objawów poza tym nie mam. Ciekawe jest to, że problem pojawia się ewidentnie w związku ze zwiększoną temperaturą (po dłuższej jeździe, pod górę, itd.) natomiast "stuka" przed włączeniem się wentylatorów potem znika... żeby za jakiś czas znowu się pojawić. Jak grzeje silnik na biegu jałowym aż do włączenia wentlatorów to nie sposób osiągnąć taki efekt... nawet trzymając cały czas obroty ok. 2 tys. Ktoś ma jakieś pomysły jak to zdiagnozować ???
  7. UPDATE: okazało się, ze stuka zapowietrzona nagrzewnica!!! Dwa tygodnie temu robiłem rozrząd z pompa wody i wymiana płynu [emoji1]. Po zagrzaniu zaczynało stukać. Najpierw lekko, potem mocniej, aż się schłodził silnik i przestawało [emoji1]. Udało mi się trochę odpowietrzyć, ale jeszcze czasem "stuknie". Najważniejsze ze wiem co. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  8. Auto było nowe. Żadnych luzów w zawieszeniu. Koła były wyważanie wielokrotnie, łącznie z wyważeniem na aucie. Dopiero wywalenie tych opon rozwiązało problem. Może jakaś wadliwa partia. Cholera wie, ale wiem ze nigdy żadnych oponę tej marki już nie kupię. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  9. Swiniakow nie ma u mnie, ale za to mam rdza wyłazi na tylnich nadkolach [emoji1] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  10. Je miałem hankook kinergyeco założone na nowym aucie, skądinąd koreańskiej marki [emoji1], i był to dramat. Wywaliłem je po 15 tys. Km pomimo ze miały jeszcze 6 mm bieżnika. Biły, stukały, ząbkowaly się. Na deszczu jak na łyżwach. Ale to oczywiście moja subiektywna opinia. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  11. Ja jesteśmy z okolic, a w Jeleniej praktycznie codziennie. Sporo ludzi na forum z Jeleniej to "oglądacze" [emoji1] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  12. U mnie ten dźwięk jest związany bardziej z prędkością auta niż obrotami silnika. Czasem przy mniejszej prędkości wyrzucę na luz żeby posłuchać to się nie zmienia. Zdecydowanie jest za cichy żeby go nagrać [emoji1]auto sprawdzone na warsztacie i przeze mnie na kanale. Nic nie znalazłem także zostawiam do czasu aż się nasili Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk UPDATE: dzisiaj po przejażdżce zaczynam twierdzić, że to jednak przegub zewnętrzny lewy. Głównie stuka w okolicach koła, ale czasem przenosi się na środek auta... jakby przed nogi kierowcy. Nie wiem za bardzo co robić. Wymieniać przegub "na pałe" ? Możliwe żeby przegub zewnętrzny powodował stukanie gdzieś na półosi w stronę skrzyni biegów? Czasem w ogóle to ustaje... pojawia się najczęściej przy zmianie obciążenia - hamowanie z redukcją, zwalnianie przed zakrętami - a potem "zostaje" na dłuższą chwile i znika znowu ;-), najczęsciej pojawia się na normalnej drodze, raczej nie ma związku z dziurami, złym terenem Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Chyba jednak nie maglownica bo nie przenosi się na kolumne kierowniczą w ogóle. Dzisiaj ponownie byłem w warsztacie bo stuki się trochę nasiliły. Przejechałem się z mechanikiem jako pasażer i... okazało się ze w zupełnie innym miejscu słychać z perspektywy pasażera. Zdecydowanie bardziej wyglada to na okolice skrzyni biegów/środka samochodu. Stukanie pojawia się i potem znika. Nie ma znaczenia czy zakręt czy prosta, czy z obciążeniem czy bez. Chociaż zdecydowanie częściej pojawia się po przejechaniu paru km np. pod górę. Czy to mogą być przeguby wewnętrzne? Dyferencjał przedni? W warsztacie nie udało się zlokalizować problemu. Może warto rozpędzić auto na podnośniku ? Pozdr. A co powiecie na to. Z rozrusznika trochę cieknie olej. Zdecydowanie jest to olej silnikowy. Na łączeniu skrzynia-silnik jest to jedyne miejsce gdzie widać olej. Odbspodu nie ma śladu. Właśnie wróciłem z przejażdżki i stukanie znowu się pojawiło, tym razem pod domem. Stanąłem i dodałem gazu na luzie i eureka! Dalej stuka! W okolicach 2-3 tys. Obrotów. Nawet po wysprzegleniu. Dźwięk słychać ze środka w okolicy skrzyni biegów. Zużycie oleju bardzo małe ( mniej niż 0,2l/1000km, a mam tez nie wielki wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów lewej), silnik chodzi elegancko. No i stukanie po chwili znikło. Ewidentne pojawia się w momencie kiedy jest wysoka temperatura. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  13. Oko. Spróbuje po niedzieli. Dzięki za info! Tak wyglada w pozycji normalnej. Praktycznie kielich na zero z dyfrem, ale może uda się go jakoś wbić. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Właśnie w ramach świątecznego relaksu wbiłem przegub na miejsce. Poszło bez problemu. Puknalem lekko młotkiem przez gumowy młotek oparty o osłonę przegubu. Przy okazji wymieniłem obejmę osłony na nowa skręcana bo jak widać na fotce smar wyłaził w jednym miejscu. Dzięki jeszcze raz za pomoc [emoji1] Wesołych! Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  14. Wbić raczej się nie uda bo praktycznie ręka mogę go dosunac na zero do dyfra. Zreszta w tej pozycji jest cały czas. Dopiero jak go spróbuje pociągnąć w stronę koła to wychodzi. Ten pierścień jest po stornie koła? Gdzieś Pod osłona przegubu? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  15. Przeniosłem mój problem do osobnego wątku. Wczoraj zauważyłem ze przy tylnym moscie lewy przegub wewnętrzny mogę wysunąć z dyfra na ok 2 cm i mam wyciek spod osłony przegubu. Sama osłona jest cała. Przegub wychodzi tak jak widać na zdjęciu. Jaka może być przyczyna i konsekwencje? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk