fidel25

Użytkownik
  • Zawartość

    61
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O fidel25

  • Ranga
    ..:: Swojak ::..
  • Urodziny 29.05.1984

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    DJE
  • Auto
    Forester MR'00 2.0 - 125KM ,było Justy'97

Contact Methods

  • Website URL
    http://studiourody.jgora.pl
  1. Mam moduł, jego nie sprawdzałem i nie wymieniałem. Jest trochę kłopot żeby dobrać właściwy poza tym wymieniać "na pale" tez bym nie chciał. Jest jakiś sposób żeby go sprawdzić? Rozważam jeszcze czy nie sprawdzić jeszcze raz luzu zaworowego, bo mam wrażenie ze po regulacji bardziej je słychać, a praktycznie wszystkie zawory miały za duże luzy (ssące 0,25 wydechowe 0,30) i musiałem go zmniejszyć. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  2. Witam, czasem mój Forek gubi zapłony. Przykład z dzisiaj: rano po nocy odpalił bez problemu i bez żadnych objawów dojechał do pracy 20km. Po ponad 8 godzinach postoju przy odpalaniu, jeszcze za nim zaskoczył zgubił zapłon następnie odpalił ale chodził na 3 cylindry. Po chwili złapał i chodzi bez problemu. Wcześniej zdarzyło się to po jakichś 30 minutach od zatrzymania, na rozgrzanym silniku. Po chwili wszystko wraca do normy i auto pracuje jak należy. Nie ma spadku mocy, dławienia, szarpania, itd., wystarczy dodać gazu i po chwili jest ok Do tej pory zrobiłem: - filtry i olej w silniku, - kompletny rozrząd z pompa wody i termostatem, - regulacja zaworów, - wymiana całego uszczelnienia pokryw zaworów, - wymiana świec i przewodów (NGK) Zdarza się to nieregularnie, ale te pare chwil pracy na 3 gary brzmi strasznie [emoji3]. Coś stuka, puka, klepie... Może ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać? Dodam ze wszystko co zrobiłem do tej pory, robiłem profilaktycznie, a te problemy pojawił się dopiero później. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  3. Byłem całkiem niedawno w Pradze w http://www.booking.com/Share-5hJKkV Całkiem fajne miejsce. Maja apartamenty w kilku miejscach (my spaliśmy praktycznie przy samym moście Karola od strony Zamku). W okolicy darmowe miejsca parkingowe. Jakieś 500-800 metrów. Sympatyczne obsługa i cena w okolicach 250pln/doba apartament. My byliśmy w 4 osoby. No i oczywiście polecam tez Szklarska Porebe, bo tu mieszkam [emoji3]. Jak dobrze pójdzie to od najbliższej zimy będę mógł zaprosić do swojego apartamentu. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  4. Nie mogę się na szybko doszukać nr OEM pasków do Forka 2.0 N/A rok 2000. Potrzebuje obydwa paski wielorowkowe. Może ktoś ma numerki gdzie pod ręka. Czy przy wymianie pasków trzeba wymienić coś jeszcze ? Dzięki. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  5. Ja robiłem z tego samego rysunku [emoji2], clockwise to jest zgodnie z ruchem wskazówek zegara, czyli 1-3-2-4. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  6. Ja regulowałem zgodnie z manualem. Kręciłem wałkiem rozrządu od strony lewej/kierowcy zgodnie z ruchem wskazówek zegara i wtedy masz kolejność jak na powyższym rysunku 1-3-2-4. Najpierw zrobiłem zawory ssące, a potem dokładnie tak samo zawory wydechowe. Na koniec tak samo obracając koło walka sprawdziłem jeszcze raz wszystkie zawory. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  7. Według lewego koła jest prawidłowo, ale trzeba patrzeć z perspektywy kierowcy [emoji3], tak jak kierownica u nas w aucie jest po lewej stronie [emoji3] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  8. Ja akurat wczoraj robiłem zawory u siebie i ustawiałem korzystając ze znacznika/strzalki na kole po stronie kierowcy. Poza tym dokładnie tak jak u Ciebie. Po regulacji auto chodzi lepiej na biegu jalowym(zdarzały się wcześniej wypadające zapłony) i trochę lepiej pracuje w zakresie 1,5-3 tys obrotów. Praktycznie na wszystkich zaworach miałem o ok. 0,05mm wiekszy luz nic przewiduje manual. Dodam jeszcze ze mam wrażenie, ze po regulacji jakby bylo słychać lekki klepanie zaworów [emoji3], ale może to tylko złudzenie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  9. Wczoraj do późnych godziny nocnych siedziałem w garażu. W efekcie wyregulowane zawory, wymienione wszystkie uszczelki pokryw na nowe oryginały, przewody WN oraz świece (NGK). Przejechałem na razie ledwo 10km i żadnej różnicy nie zauważyłem, ale zaraz jadę w trasę to się zobaczy [emoji3] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  10. Pytanie z serii banalnych, ale chciałbym mieć pewność. Czy w SF po lifcie, rok 2000 2.0N/A regulacja zaworów jest na podkładkach czy "tradycyjna" na śrubkach? Zamierzam zabrać się za nią w przyszły weekend (razem z wymianą uszczelek, świec i przewodów) i chciałbym mieć pewność za nim zdejmę pokrywy. Dzięki.
  11. Ja kiedyś wymieniłem całe zawieszenie od strony kierowcy, wszystkie łożyska, itd. odwiedziłem kilka warsztatów, a na koniec odkryłem ze to tez zawias [emoji1] podlozylem kawałek gąbki i po problemie [emoji1][emoji1][emoji1] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  12. Witam ponownie. Ponieważ problemy wyglada na rozwiązany postanowiłem wrzucić info dla potomnych [emoji1]. Kupiłem oryginalny termostat i go włożyłem w miejsce nowego, założonego miesiąc temu przy wymianie rozrządu, termostatu vernet calorstat. Zalałem płynem, odpowietrzyłem i póki co prze 3 dni spokój. Węże nie stukają, nagrzewnica również. Temperatura silnika na wskaźniku bez zmian ok. Zmieniła się trochę praca wentylatorów. Wcześniej włączyły się częściej i w dziwnych momentach, np. Po krótkim postoju ze zgaszonym silnikiem. Rzeczony termostat wrzuciłem do garnka z woda i porządnym termometrem i pomimo opisu 78 stopni do 85 ani drgnie... wnioski takie żeby gow.. nie montować [emoji1] Pozdr. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  13. A ja bym był, ale akurat we wrocku siedzę [emoji1]. Będę w okolicach dopiero po weekendzie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  14. Wiesz co zarówno waż zasilający i powrotu z nagrzewnicy są gorące, tak samo zasilanie i powrót z chłodnicy. Temperatura silnika na wskaźniku na desce jest dokładnie w tym samym co zawsze, wentylatory się włączają. Czy to możliwe żeby układ się zapowietrzył/przegrzewają punktowo przez np. Jakaś drobna nieszczelnosc? Albo prze jakiś problem z korkiem chłodnicy? Dziwne jest to ze ten problem pojawił się bezpośrednio po wymienię rozrządu. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  15. Temat tak jakby trochę wrócił, bo dzisiaj znowu zaczęło mocniej "stukać". Ewidentnie to układ chłodzenia. Temperatura na wskaźniku idealna, ogrzewanie działa jak należy, a "stukają" przewody od nagrzewnicy (przynajmniej na nich czuć jak się dotknie ręką). Pojawiło się to po wymianie rozrządu z pompą wody i termostatem. Płynu jest tyle ile trzeba, zbiornik wyrównawczy pracuje (tj. na ciepłym więcej jak stygnie to poziom opada), żadnych innych objawów poza tym nie mam. Ciekawe jest to, że problem pojawia się ewidentnie w związku ze zwiększoną temperaturą (po dłuższej jeździe, pod górę, itd.) natomiast "stuka" przed włączeniem się wentylatorów potem znika... żeby za jakiś czas znowu się pojawić. Jak grzeje silnik na biegu jałowym aż do włączenia wentlatorów to nie sposób osiągnąć taki efekt... nawet trzymając cały czas obroty ok. 2 tys. Ktoś ma jakieś pomysły jak to zdiagnozować ???