Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Recommended Posts

12 godzin temu, Kosamkpl napisał:

Oho. Pierwsza ofiara pandemii :)

Tak jak mówi @Kiwi 4ester, jeżeli coś się złamało jak zajrzysz pod spód to chyba najtaniej będzie znaleźć dawcę 

Nie wiem co się tam złamało przecież. Cała poduszka fotela zrobiła się luźna, można ją dociskać ręką. Skąd mam niby wziąć drugi fotel? To wszystko jest podłączone do silnika elektrycznego, dla mnie czarna magia.

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, Michał Gdańsk napisał:

dla mnie czarna magia.

Jeśli tak to zrób tak jak wcześniej napisałem i oddaj fotel do tapicera, któremu pokażesz palcem o co chodzi i żeby to ogarnął:)

Link to comment
Share on other sites

U mnie w obu fotelach jak przekładałem wnętrze były połamane te koszyki/miski na których trzyma się siedzisko. Wyrwane gwinty itd. Rozebrałem fotel w parę minut i pospawane to zostało. 

Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, Michał Gdańsk napisał:

Koledzy, dziękuję za porady, ale musicie wiedzieć, że nie jestem mechanikiem, ani osobą, która samodzielnie wyjmie fotel i zawiezie go tapicerowi, a tym bardziej coś będzie spawać. Muszę udać się po prostu do warszatu.

z Twojego opisu wygląda na uszkodzenie stelaźa.Znajomy miał taką usterkę w Outbacku.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, pininfarin01 napisał:

Czy to jest poprawne zamocowanie sprężynki ?

IMG20210629173926.jpg

A co to za mod? :biglol: Nie kojarzę u siebie w tym miejscu taaaaaakiej sprężyny:blink:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7miesiecy temu wyjmowałem skrzynie i już nie pamiętam gdzie o jak była założona, ale w to miejsce pasuję idealnie. Zresztą na łapie sprzęgła jest otwór oryginalny. Więc to na pewno tam miała być, tylko od strony silnika nie wiem czy jest poprawnie zamontowana (może ma być uchwyt czy coś w tym stylu)

Link to comment
Share on other sites

 

14 godzin temu, pininfarin01 napisał:

7miesiecy temu wyjmowałem skrzynie i już nie pamiętam gdzie o jak była założona, ale w to miejsce pasuję idealnie. Zresztą na łapie sprzęgła jest otwór oryginalny. Więc to na pewno tam miała być, tylko od strony silnika nie wiem czy jest poprawnie zamontowana (może ma być uchwyt czy coś w tym stylu)

Ja jak demontowałem skrzynie to nie kojarzę aby gdziekolwiek była taka sprężyna, tym bardziej w tym miejscu.

Link to comment
Share on other sites

Panowie i Panie :) szybkie pytanko, jak wciskacie tłoczek hamulcowy w zaciskach to w Foresterze kreci się nim w jedną stronę we wszystkich 4 zaciskach czy odwrotnie w dwóch zaciskach po lewej i prawej?

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, pininfarin01 napisał:

Więc to na pewno tam miała być, tylko od strony silnika nie wiem czy jest poprawnie zamontowana (może ma być uchwyt czy coś w tym stylu)

Powinien być uchwyt, blaszka z dziurką ale tak chyba też działa ;) Sprężynka łapy występowała w wersjach z ciągnionym dociskiem, czyli praktycznie wszystkie turbo do 2005

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, pininfarin01 napisał:

7miesiecy temu wyjmowałem skrzynie i już nie pamiętam gdzie o jak była założona, ale w to miejsce pasuję idealnie. Zresztą na łapie sprzęgła jest otwór oryginalny. Więc to na pewno tam miała być, tylko od strony silnika nie wiem czy jest poprawnie zamontowana (może ma być uchwyt czy coś w tym stylu)

Do tej sprężynki jest dedykowany uchwyt, patrz zdjęcie:

Greatest Subaru: Subaru Clutch Fork Return Spring

Link to comment
Share on other sites

Pytanie co do czujnika położenia przepustnicy (TPS). Na zamkniętej przepustnicy wynosi 0.63V a powinna być 0.45-0.55V. Myślicie, że warto próbować ustawiać bo niestety obrobiły mi się główki śrubek i będzie trzeba kombinować czy nie powinno to mieć większego znaczenia? Dodam, że forek trochę poszarpuje na niskich obrotach i dlatego sprawdziłem.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, scoobie24 napisał:

Pytanie co do czujnika położenia przepustnicy (TPS). Na zamkniętej przepustnicy wynosi 0.63V a powinna być 0.45-0.55V. Myślicie, że warto próbować ustawiać bo niestety obrobiły mi się główki śrubek i będzie trzeba kombinować czy nie powinno to mieć większego znaczenia? Dodam, że forek trochę poszarpuje na niskich obrotach i dlatego sprawdziłem.

A masz LPG?

Jeśli tak to na obu paliwach ten problem jest?

Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, ewemarkam napisał:

A masz LPG?

Jeśli tak to na obu paliwach ten problem jest?

Tak, na pb wydaje się być lepiej ale na dwóch paliwach jest dziwny problem przy ruszaniu i lekkim gazie przydusza się tak jakby go zalewało i dopiero wciśnięcie sprzęgła i ponowne dodanie dodanie gazu go odmula. Nie występuje to zawsze ale co jakiś czas a kable i świece wymienione więc może cewka ale nie mogę znaleźć zamienników jedynie w chinach coś jest.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.06.2021 o 00:24, Herbert napisał:

Na wszelki wypadek odpinam akumulator... Przekaźnik to dobry trop, ale były awaryjne, mają drugi?? Były:( bo pady... I co to ma wspólnego z prędkościomierzem? Tempomatem?(no ok, prędkościomierza nie ma to i tempomatu) i Check Enginie??

Ja się gubię..:wub:

 

 

 

 

 

Dla wiedzy ogólnej: winny awarii był moduł haka , który spalił kość pod deską rozdzielczą... Awarie nikły jak padał bezpiecznik... 

Dzięki p.Jarkowi z Józefowa rozkminiony temat ... 

Pozdro

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Panowie, jade jutro do Czopera odstawic swojego Forka na regeneracje wiskozy (w lsdfactory) i prawdopodobnie od razu zrobie sprzeglo bo twarde jak pierun i podrafi zachrupac jak do konca nie wcisne dziada. 

 

Pacjent to Forester SG'07 XT lekko dlubniety tj. w teorii ok 277km/420Nm. Wszyscy polecaja sprzeglo oryginalne ale czy mowa tutaj o Exedy FJK2034 jako OEM Parts Replacement czy faktycznie OEM kupiony z ASO? Jesli to drugie, to jaki on ma numerek wg. EPC?

Link to comment
Share on other sites

Na mieście mówią że ASO, zamienniki miewają pojedyncze sprężyny zamiast podwójnych i potem telepie...

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.06.2021 o 12:20, Nosssfers napisał:

Panowie i Panie :) szybkie pytanko, jak wciskacie tłoczek hamulcowy w zaciskach to w Foresterze kreci się nim w jedną stronę we wszystkich 4 zaciskach czy odwrotnie w dwóch zaciskach po lewej i prawej?

A może tylko się wciska? Podpowie ktoś zanim zacznę rozbierać? Pytam aby poszło mi to gładko i sprawnie.

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Nosssfers napisał:

A może tylko się wciska? Podpowie ktoś zanim zacznę rozbierać? Pytam aby poszło mi to gładko i sprawnie.

Tylko się wciska, nic się nie wkręca.

Mają chodzić gładko i lekko, jak masz duży opór to rozbierasz i regenerujesz :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

SG 2,0 125 koni, wymiana miski olejowej, wystarczy jak odkręce poduszki silnika i poduszkę skrzyni biegów? 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, pininfarin01 napisał:

SG 2,0 125 koni, wymiana miski olejowej, wystarczy jak odkręce poduszki silnika i poduszkę skrzyni biegów? 

Z tego co kojarzę to ja odkręciłem poduszki silnika i poduszkę u góry za filtrem i trochę uniosłem na lewarku silnik i pomiędzy sanki a silnik wsadziłem jakieś drewienka. Polecam jakiś łamany klucz z przegubami, wtedy wystarczy trochę podnieść tylko silnik i będzie dostęp do tych śrubek z tyłu.  

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, matmat napisał:

Z tego co kojarzę to ja odkręciłem poduszki silnika i poduszkę u góry za filtrem i trochę uniosłem na lewarku silnik i pomiędzy sanki a silnik wsadziłem jakieś drewienka. Polecam jakiś łamany klucz z przegubami, wtedy wystarczy trochę podnieść tylko silnik i będzie dostęp do tych śrubek z tyłu.  

Dzięki za informację

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...