Henryk82 Opublikowano 21 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2023 19 minut temu, bartlomiej.b napisał(a): Witam, mam problem z przyciskiem zamykania/otwierania drzwi zlokalizowanym po wewnętrznej stronie drzwi kierowcy (Forester SJ XT 2015). Część przycisku "otwieranie (kłódka otwarta)" działa bez zarzutu, problemem jest część przycisku "zamykanie (kłódka zamknięta), raz na jakiś czas zadziała i nie wiem nawet czym to jest spowodowane, brak błedów na desce, OBD - cisza. Ktoś miał problem i może pomóc albo nakierować na rozwiązanie? Pozdrawiam. Taki sam problem występował w tribeca, rozwiązaniem zakup sprawnego panelu do sterowania drzwiami i szybami. Zdemontuj panel i odczytaj nr OEM na panelu bo możliwe że wsadzony od mitsubishi. A jak już wyjmiesz go to sprawdź czy nie ma w panelu zimnych lutów lub czy nie uszkodził sie sam przycisk który styka zworki na panelu (zdjęcie przykładowe) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrJ Opublikowano 25 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 Pytanie z tego co widziałem często się przewijało przy innych modelach, no ale się upewnię... 1L płynu hamulcowego wystarczy na przepłukanie całego układu hamulcowego (nowe zaciski p+t) + sprzęgło? Foreg SG XT polift. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 25 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 (edytowane) 2 godziny temu, MrJ napisał(a): Pytanie z tego co widziałem często się przewijało przy innych modelach, no ale się upewnię... 1L płynu hamulcowego wystarczy na przepłukanie całego układu hamulcowego (nowe zaciski p+t) + sprzęgło? Foreg SG XT polift. The amount of brake fluid required is approximately 500 ml (16.9 US fl oz, 17.6 Imp fl oz) for total brake system. http://www.subaru-car.ru/for1/for_01_chas_8.pdf strona 46 spokojnie litr wystarczy Edytowane 25 Lipca 2023 przez Henryk82 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 Pacjent SJ XT MY18 i brak możliwości sterowania szybą w drzwiach pasażera z przodu. Przycisk na drzwiach działa poprawienie więc nie jest to wina samego mechanizmu. Coś musi być nie tak z przyciskiem na konsoli przy kierowcy. Przerabiał ktoś może ? Wolę zapytać zanim zacznę rozbierać z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukikosa Opublikowano 26 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 (edytowane) 23 minuty temu, Adam12 napisał(a): Pacjent SJ XT MY18 i brak możliwości sterowania szybą w drzwiach pasażera z przodu. Przycisk na drzwiach działa poprawienie więc nie jest to wina samego mechanizmu. Coś musi być nie tak z przyciskiem na konsoli przy kierowcy. Przerabiał ktoś może ? Wolę zapytać zanim zacznę rozbierać z góry dziękuję. Trzeba zaprogramować przycisk opuszczania. Od strony pasażera opuść szybę do końca i od razu zamykaj po zamknięciu przytrzymaj jeszcze przycisk przez około 3 sekundy. Po zaprogramowaniu powinno działać opuszczanie szyby pasażera od strony kierowcy. Pewnie nie działa ci też opuszczenie automatyczne. Czyli jak przytrzymasz przycisk dłużej około 2 sekund. Szyba powinna sama zjechać do samego dołu bez trzymania przycisku. Edytowane 26 Lipca 2023 przez lukikosa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 Bardzo dziękuję. Jak zawsze Subaru żyje swoim trybem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek687 Opublikowano 28 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2023 Potrzebuje numer katalogowy poduszki skrzyni biegów do Forestera 2.0 125koni 2005 rok. Z tego co widzę, niektóre poduszki się różnią i posiadają różne numery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiku Opublikowano 28 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2023 Potrzebuje numer katalogowy poduszki skrzyni biegów do Forestera 2.0 125koni 2005 rok. Z tego co widzę, niektóre poduszki się różnią i posiadają różne numery. http://e-subaru.pl/pl/silnik-osprzet/11825-41022ac180-subaru-poduszka-skrzyni-biegow-legacy-outback-forester-impreza-baja-vx-wrx-levorg-cushion-rubber-transmission.htmlWysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubbieBoy Opublikowano 28 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2023 Hej. Mam następujący problem: Forester SF, trochę pomodzony, turbo Td04l, wystrojony na około 250KM Problemem jest 0 doładowania,.i auto nie jedzie - jedzie, ale jak wolnossak. Auto ma przelotowy wydech z tłumikiem końcowym od pesli, dla testu zamieniłem go na przelotowy ale było za głośno, założyłem z powrotem ten co był na strojeniu, i wymieniłem olej, był odpinany Aku do spawania. zaczęły się problemy (prawopodobnie to zbieg okoliczności) Katalizatorów brak (precat też) więc to wykluczam. IC i rury sprawdzone, trzymają lekko 2 bary. Podcisnienia wszystkie ok, solenoid sprawny, restryktor jest. BOV sprawny Westgate sprawny, sprężyna trzyma, i gruszką pod ciśnieniem otwiera płynnie. Dla testu WG wpięte w muszlę, 0bar (powinno być chyba 0,4-0,5) Odpięty całkowicie WG(!) -0bar. Żeliwo całe,brak nieszczelności wydechu, próbowaliśmy odkręcać końcowy tłumik, i podmieniać turbo na inne (100% sprawne) 0bar. Auto na wolnych chodzi normalnie, przyspiesza (brak mocy) ale nic się złego nie dzieje. Żadnych dźwięków, dymienia nic. poza tym że BOV zamiast upuszczać ciśnienie, to chyba wpuszcza powietrze w kolektor chwilę jak się otwiera. Głupi już jestem, ktoś coś podpowie? Co sprawdzać dalej? Mam 3 podejrzenia, mapsensor, knock sensor i jakiś problem z wtryskami/ciśnieniem paliwa Ale czy awaria.ktorejs z tych rzeczy powodowałaby taki efekt, 0bar? Dodam że mam wskaźnik, wskaźnik jest sprawny, na wolnych pokazuje 0,6-0,7 podciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xoxo Opublikowano 28 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2023 (edytowane) Witam, coś się dzieje z elektroniką. Komputer (ten z nawigajcją i zegarem na pulpicie, wersja polift) po włączeniu silnika resetuje się. Cykl wygląda tak: przekręcam klucz w stacyjce, żeby włączyć prąd - komputer się włącza. Przekręcam klucz dalej żeby włączyć silnik i jak to robię to ostatnio bardzo często komputer się resetuje. Wraz z nim zrywa i przywraca się prąd w gnieździe do zapalniczki. Pozostała elektronika działa, tj. światla, lusterka, szyby, spryskiwacze, etc. A co do spryskiwaczy, nie wiem, czy to jest powiązane, czy to pompka, ale jak je włączę, to strumień psika po ok. 2 sekundach, kiedy wycieraczki już dawno zaczęły swoją pracę. Byłem na diagnostyce i pokazało błąd, jak na zdjęciu poniżej - "Obwód sygnału 1 zaworu bębnowego - przerwa w obwodzie". Wysłano mnie do elektryka, a on nie wykrył żadnych błędów. Także nie wiem o co chodzi. Również niedawno wyskoczyła mi św. Trójca na chwilę (błędy check engine, tempomatu i trakcji) i turbina przestała działać - nie dało się jechać szybciej niż 60 km i auto trochę wyło wyższych obrotach. Na drugi dzień po przejechaniu 5 km wszystko się unormowało. Jeśli to ma znaczenie, to mam dziurawy wydech i będzie niebawem spawany/wymieniany. Macie jakieś pomysły co to może być? Przy okazji prac nad wydechem poproszę o kolejną diagnostyką, żeby mieć 3 opinie. Pozdrawiam Edytowane 28 Lipca 2023 przez xoxo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 28 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2023 a p2008 to nie klapy kolektora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 29 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2023 15 godzin temu, SubbieBoy napisał(a): BOV zamiast upuszczać ciśnienie, to chyba wpuszcza powietrze w kolektor chwilę jak się otwiera. Jeśli nie ma ciśnienia to nie ma co upuszczać i nie powinien się wtedy otwierać. Jak z odpiętym sterowaniem gruchy nadal nie ma doładowania to nie wina czujników, tylko problem mechaniczny. Turbo podmienialiście razem z gruszką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubbieBoy Opublikowano 29 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2023 (edytowane) Nie wiem, jest takie.inne niż normalnie "psyk" przy puszczeniu gazu z wysokich obrotów - może podciśnienie otwiera bov, i powietrze wlatuje do kolektora gdzie jest podciśnienie? (Nie mam pojęcia, chyba to nie jest istotne) Turbo podmieniane z gruszką. W desperacji otworzyłem i wyjąłem filtr powietrza i uwaga, doładowanie jest, ale niestabilne, i niskie. Skacze do 1 bar, po czym spada do ok. 0,7. Filtr to sportowa wkładka K&N bardzo czysta, dalej dolot też nie jest zatkany - w sensie ta cała komora wirowa czy co tam. Jak zdiagnozować sprawność MAF sensora? (Tego przy filtrze) Jak zdiagnozować sprawność czujnika ciśnienia w dolocie MAP- tego przy przepustnicy? Czy jest w ogóle możliwe, żeby awaria któregoś z czujników nie wywala błędu? Edit: mylę pojęcia Map/Maf sensor. Edytowane 29 Lipca 2023 przez SubbieBoy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xoxo Opublikowano 31 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2023 (edytowane) On 7/28/2023 at 6:02 PM, AdaSch said: a p2008 to nie klapy kolektora? Hmm nie zauważyłem tego. Dzięki. Jakby kogoś interesowało, to tutaj są ciekawe wpisy na temat tego błędu https://autonevodes-com.translate.goog/obd2-codes/p2008?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp oraz https://www-troublecodes-net.translate.goog/p2codes/p2008/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp Edytowane 31 Lipca 2023 przez xoxo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rakukrakow Opublikowano 31 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2023 W dniu 20.07.2023 o 15:25, mirasek napisał(a): To się zgadza ale nie popadajmy w skrajności, raczej nikt rozsądny nie będzie pokonywał dużych odległości z wysoką prędkością na dojazdówce i nic się nie ugotuje. Co więcej prawidłowo napompowane koło dojazdowe prawie się nie ugina, więc jego promień dynamiczny nie będzie wiele odbiegał od obciążonego koła pełnowymiarowego. A w warsztacie dajmy na to nie ma identycznej opony, jest inny model. To co trzeba zrobić : - kupić 2 opony i zamieniać na jednej osi - kupić 4 opony i wymienić wszystkie - kupić i zamienić tylko jedną ? Bo idąc tokiem rozumowania tylko wymiana 4 opon nie ugotuje napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 31 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2023 To nie operacja mózgu ;-) Wystarczy że są zbliżone, opony tez się równo nie zużywają... Ja zawsze zajeżdżałem przednie a tyłu było ze 2 mm więcej, nic się nie działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 31 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2023 Wg przepisów na osi powinny być takie same opony, więc zmieniasz przynajmniej dwie jeśli nie możesz dokupić jednej takiej samej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ishtar69 Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Szukam oleju silnikowego do Forka 2004 125km - przebieg 310k w tym ok. 100k na LPG. Trafiłem na taki Motul do LPG. Stosował ktoś? MOTUL SPECIFIC CNG/LPG 5W40 - 5L https://www.motul.com/pl/pl/products/specific-cng-lpg-5w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattipk Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2023 3 minuty temu, ishtar69 napisał(a): Szukam oleju silnikowego do Forka 2004 125km - przebieg 310k w tym ok. 100k na LPG. Trafiłem na taki Motul do LPG. Stosował ktoś? MOTUL SPECIFIC CNG/LPG 5W40 - 5L https://www.motul.com/pl/pl/products/specific-cng-lpg-5w40 Miesiąc temu zaaplikowałem do swojego złomka (my03 NA) Valvoline SynPower 5 l 5W-40, na etykiecie też w skazywano, że odpowiedni do LPG. Aplikacja poprzedzona płukanką i jak na razie (przejechane niecałe 1500 km), konsumpcja oleju wstrzymała się/wyraźnie zmniejszyła się. Nie wiem czy to zasługa płukanki czy oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ishtar69 Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2023 mattipk: Jaka to płukanka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattipk Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2023 23 minuty temu, ishtar69 napisał(a): mattipk: Jaka to płukanka? Dodatek do oleju silnikowego Liqui Moly Engine Flush 300 ml Kupiona tu: https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-engine-flush-0-3l-2640-plukanka-silnika-13731644655 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Ja od 10 lat w Forku 2.0 NA stosuje Valvoline MaxLife 5W40.Dobry, tani olej. Osobiście nie wierzę w marketing typu specjalny olej lub świece pod LPG.To trochę tak jak wierzyć w oleje LL i zmieniać je ci 40k.Myślę że nie tylko klasa i cena oleju jest ważna, tylko jego częsta i regularna wymiana. 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2023 2 minuty temu, Max 84 napisał(a): Myślę że nie tylko klasa i cena oleju jest ważna, tylko jego częsta i regularna wymiana. I to ostatnie najważniejsze, przy N/A 7,5-10 k przebiegu przy turbo 5-7,5k przebiegu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulbit Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Potrzebuję porady - mam do wymiany rozrząd w wolnossącym SG (przebieg 300 tys. km). Poprzednio wymieniałem komplet wraz z pompą (OEM), czy teraz wymieniać też z pompą? Dzwoniłem do dwóch warsztatów i jeden mówi, że nie ma potrzeby (ponoć pompa wytrzymuje spokojnie ponad 200 tys.), a drugi mówi, że trzeba przy każdej wymianie rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Jeśli masz pompę faktycznie OEM to nie ma konieczności jej wymiany. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się