Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

19 minut temu, bartlomiej.b napisał(a):

Witam,

mam problem z przyciskiem zamykania/otwierania drzwi zlokalizowanym po wewnętrznej stronie drzwi kierowcy (Forester SJ XT 2015). Część przycisku "otwieranie (kłódka otwarta)" działa bez zarzutu, problemem jest część przycisku "zamykanie (kłódka zamknięta), raz na jakiś czas zadziała i nie wiem nawet czym to jest spowodowane, brak błedów na desce, OBD - cisza. Ktoś miał problem i może pomóc albo nakierować na rozwiązanie?

Pozdrawiam.

Taki sam problem występował w tribeca, rozwiązaniem zakup sprawnego  panelu do sterowania drzwiami i szybami. Zdemontuj panel i odczytaj nr OEM na panelu bo możliwe że wsadzony od mitsubishi. A jak już wyjmiesz go to sprawdź czy nie ma w panelu zimnych lutów lub czy nie uszkodził sie sam przycisk który styka zworki na panelu (zdjęcie przykładowe)

SUBATU TRIBECA 05-12 PRZEŁĄCZNIK DRZWI KIEROWCY PODNOSZENIA SZYBY 83071XA05A

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z tego co widziałem często się przewijało przy innych modelach, no ale się upewnię...

1L płynu hamulcowego wystarczy na przepłukanie całego układu hamulcowego (nowe zaciski p+t) + sprzęgło? 

Foreg SG XT polift. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MrJ napisał(a):

Pytanie z tego co widziałem często się przewijało przy innych modelach, no ale się upewnię...

1L płynu hamulcowego wystarczy na przepłukanie całego układu hamulcowego (nowe zaciski p+t) + sprzęgło? 

Foreg SG XT polift. 

The amount of brake fluid required is approximately 500 ml (16.9 US fl oz, 17.6 Imp fl oz) for total brake system.

 

http://www.subaru-car.ru/for1/for_01_chas_8.pdf

 

strona 46

 

spokojnie litr wystarczy

Edytowane przez Henryk82
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent SJ XT MY18 i brak możliwości sterowania szybą w drzwiach pasażera z przodu. Przycisk na drzwiach działa poprawienie więc nie jest to wina samego mechanizmu. Coś musi być nie tak z przyciskiem na konsoli przy kierowcy. Przerabiał ktoś może ? Wolę zapytać zanim zacznę rozbierać :) z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Adam12 napisał(a):

Pacjent SJ XT MY18 i brak możliwości sterowania szybą w drzwiach pasażera z przodu. Przycisk na drzwiach działa poprawienie więc nie jest to wina samego mechanizmu. Coś musi być nie tak z przyciskiem na konsoli przy kierowcy. Przerabiał ktoś może ? Wolę zapytać zanim zacznę rozbierać :) z góry dziękuję.

Trzeba zaprogramować przycisk opuszczania. Od strony pasażera opuść szybę do końca i od razu zamykaj po zamknięciu przytrzymaj jeszcze przycisk przez około 3 sekundy. Po zaprogramowaniu powinno działać opuszczanie szyby pasażera od strony kierowcy.
Pewnie nie działa ci też opuszczenie automatyczne. Czyli jak przytrzymasz przycisk dłużej około 2 sekund. Szyba powinna sama zjechać do samego dołu bez trzymania przycisku.

Edytowane przez lukikosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje numer katalogowy poduszki skrzyni biegów do Forestera 2.0 125koni 2005 rok. Z tego co widzę, niektóre poduszki się różnią i posiadają różne numery. 
http://e-subaru.pl/pl/silnik-osprzet/11825-41022ac180-subaru-poduszka-skrzyni-biegow-legacy-outback-forester-impreza-baja-vx-wrx-levorg-cushion-rubber-transmission.html

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Mam następujący problem:
Forester SF, trochę pomodzony, turbo Td04l, wystrojony na około 250KM

Problemem jest 0 doładowania,.i auto nie jedzie - jedzie, ale jak wolnossak.

Auto ma przelotowy wydech z tłumikiem końcowym od pesli, dla testu zamieniłem go na przelotowy ale było za głośno, założyłem z powrotem ten co był na strojeniu, i wymieniłem olej, był  odpinany Aku do spawania. zaczęły się problemy (prawopodobnie to zbieg okoliczności)


Katalizatorów brak (precat też) więc to wykluczam.

IC i rury sprawdzone, trzymają lekko 2 bary.
Podcisnienia wszystkie ok, solenoid sprawny, restryktor jest.  
BOV sprawny
Westgate sprawny, sprężyna trzyma, i gruszką pod ciśnieniem otwiera płynnie.
Dla testu  WG wpięte w muszlę, 0bar (powinno być chyba 0,4-0,5)
Odpięty całkowicie WG(!) -0bar.
Żeliwo całe,brak nieszczelności wydechu, próbowaliśmy odkręcać końcowy tłumik, i podmieniać turbo na inne (100% sprawne) 0bar.

Auto na wolnych chodzi normalnie, przyspiesza (brak mocy) ale nic się złego nie dzieje. Żadnych dźwięków, dymienia nic. poza tym że BOV zamiast upuszczać ciśnienie, to chyba wpuszcza powietrze w kolektor chwilę jak się otwiera.

Głupi już jestem, ktoś coś podpowie?

 

Co sprawdzać dalej?

Mam 3 podejrzenia, mapsensor, knock sensor i jakiś problem z wtryskami/ciśnieniem paliwa

Ale czy awaria.ktorejs z tych rzeczy powodowałaby taki efekt, 0bar?

 

Dodam że mam wskaźnik, wskaźnik jest sprawny, na wolnych pokazuje 0,6-0,7 podciśnienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, coś się dzieje z elektroniką.

 

Komputer (ten z nawigajcją i zegarem na pulpicie, wersja polift) po włączeniu silnika resetuje się. Cykl wygląda tak: przekręcam klucz w stacyjce, żeby włączyć prąd - komputer się włącza. Przekręcam klucz dalej żeby włączyć silnik i jak to robię to ostatnio bardzo często komputer się resetuje. Wraz z nim zrywa i przywraca się prąd w gnieździe do zapalniczki. Pozostała elektronika działa, tj. światla, lusterka, szyby, spryskiwacze, etc.

 

A co do spryskiwaczy, nie wiem, czy to jest powiązane, czy to pompka, ale jak je włączę, to strumień psika po ok. 2 sekundach, kiedy wycieraczki już dawno zaczęły swoją pracę.

 

Byłem na diagnostyce i pokazało błąd, jak na zdjęciu poniżej - "Obwód sygnału 1 zaworu bębnowego - przerwa w obwodzie". Wysłano mnie do elektryka, a on nie wykrył żadnych błędów. Także nie wiem o co chodzi.

 

image.thumb.jpeg.64a132cff239d5606caa3a920772eb4e.jpeg

 

Również niedawno wyskoczyła mi św. Trójca na chwilę (błędy check engine, tempomatu i trakcji) i turbina przestała działać - nie dało się jechać szybciej niż 60 km i auto trochę wyło wyższych obrotach. Na drugi dzień po przejechaniu 5 km wszystko się unormowało.

 

Jeśli to ma znaczenie, to mam dziurawy wydech i będzie niebawem spawany/wymieniany.

 

Macie jakieś pomysły co to może być? Przy okazji prac nad wydechem poproszę o kolejną diagnostyką, żeby mieć 3 opinie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez xoxo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, SubbieBoy napisał(a):

BOV zamiast upuszczać ciśnienie, to chyba wpuszcza powietrze w kolektor chwilę jak się otwiera.

Jeśli nie ma ciśnienia to nie ma co upuszczać i nie powinien się wtedy otwierać.

Jak z odpiętym sterowaniem gruchy nadal nie ma doładowania to nie wina czujników, tylko problem mechaniczny.

Turbo podmienialiście razem z gruszką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jest takie.inne niż normalnie "psyk" przy puszczeniu gazu z wysokich obrotów - może podciśnienie otwiera bov, i powietrze wlatuje do kolektora gdzie jest podciśnienie? (Nie mam pojęcia, chyba to nie jest istotne)

 

Turbo podmieniane z gruszką.

 

W desperacji otworzyłem i wyjąłem filtr powietrza i uwaga, doładowanie jest, ale niestabilne, i niskie. Skacze do 1 bar, po czym spada do ok. 0,7. Filtr to sportowa wkładka K&N bardzo czysta, dalej dolot też nie jest zatkany - w sensie ta cała komora wirowa czy co tam.

 

Jak zdiagnozować sprawność MAF sensora? (Tego przy filtrze)

Jak zdiagnozować sprawność czujnika ciśnienia w dolocie MAP- tego przy przepustnicy?

 

Czy jest w ogóle możliwe, żeby awaria któregoś z czujników nie wywala błędu?

Edit: mylę pojęcia Map/Maf sensor.

Edytowane przez SubbieBoy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 7/28/2023 at 6:02 PM, AdaSch said:

a p2008 to nie klapy kolektora?

Hmm nie zauważyłem tego. Dzięki.

 

Jakby kogoś interesowało, to tutaj są ciekawe wpisy na temat tego błędu https://autonevodes-com.translate.goog/obd2-codes/p2008?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp oraz https://www-troublecodes-net.translate.goog/p2codes/p2008/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp

Edytowane przez xoxo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.07.2023 o 15:25, mirasek napisał(a):

To się zgadza ale nie popadajmy w skrajności, raczej nikt rozsądny nie będzie pokonywał dużych odległości z wysoką prędkością na dojazdówce i nic się nie ugotuje. Co więcej prawidłowo napompowane koło dojazdowe prawie się nie ugina, więc jego promień dynamiczny nie będzie wiele odbiegał od obciążonego koła pełnowymiarowego. 

 

A w warsztacie dajmy na to nie ma identycznej opony, jest inny model. 

To co trzeba zrobić

- kupić 2 opony i zamieniać na jednej osi 

- kupić 4 opony i wymienić wszystkie

- kupić i zamienić tylko jedną ? 

 

Bo idąc tokiem rozumowania tylko wymiana 4 opon nie ugotuje napędu. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ishtar69 napisał(a):

Szukam oleju silnikowego do Forka 2004 125km - przebieg 310k w tym ok. 100k na LPG.

Trafiłem na taki Motul do LPG. Stosował ktoś?

MOTUL SPECIFIC CNG/LPG 5W40 - 5L

 

https://www.motul.com/pl/pl/products/specific-cng-lpg-5w40

Miesiąc temu zaaplikowałem do swojego złomka (my03 NA) Valvoline SynPower 5 l 5W-40, na etykiecie też w skazywano, że odpowiedni do LPG. Aplikacja poprzedzona płukanką i jak na razie (przejechane niecałe 1500 km), konsumpcja oleju wstrzymała się/wyraźnie zmniejszyła się. Nie wiem czy to zasługa płukanki czy oleju 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od 10 lat w Forku 2.0 NA stosuje Valvoline MaxLife 5W40.
Dobry, tani olej. Osobiście nie wierzę w marketing typu specjalny olej lub świece pod LPG.
To trochę tak jak wierzyć w oleje LL i zmieniać je ci 40k.

Myślę że nie tylko klasa i cena oleju jest ważna, tylko jego częsta i regularna wymiana.

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję porady - mam do wymiany rozrząd w wolnossącym SG (przebieg 300 tys. km). Poprzednio wymieniałem komplet wraz z pompą (OEM), czy teraz wymieniać też z pompą? Dzwoniłem do dwóch warsztatów i jeden mówi, że nie ma potrzeby (ponoć pompa wytrzymuje spokojnie ponad 200 tys.), a drugi mówi, że trzeba przy każdej wymianie rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...