Skocz do zawartości

Legacy IV. Układ wydechowy sedan vs kombi.


Sebastian32

Rekomendowane odpowiedzi

Wydech z nierdzewki w legacy IV wagon.
Ale h6 :evilgrin:
3 dni roboty że spawareczką i najazdami.
4de6b123a6a9d62d3e2899361693ab25.jpg
972da794d63026ec4d687d7051710216.jpg
51d35d378b9f8e04c93e9d0c39de4055.jpg
ad036342bb7f3c7c5e999725ef3a2921.jpg
A tak gada :



Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy dni walczyc z rurami nierdzewnymi i nawet spawów nie oszlifowales tylko zaciapales farbą cynkową? :unsure:

 

Trzeba było pospawac to TIGiem a nie elektrodą...ciekawe czy elektroda była nierdzewna czy zwykła? 

 

Sory ale mi się nie podoba. 

Edytowane przez bikeman1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy dni walczyc z rurami nierdzewnymi i nawet spawów nie oszlifowales tylko zaciapales farbą cynkową? :unsure:
 
Trzeba było pospawac to TIGiem a nie elektrodą...ciekawe czy elektroda była nierdzewna czy zwykła? 
 
Sory ale mi się nie podoba. 
Migomatem spawałem. Bratu nie przeszkadza że jest brzydko. Chciałem mu połapać punktowo żeby zawiózł do spawania TIGiem, ale się uparł no to ma :mrgreen:

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Dzixd napisał:

Migomatem spawałem. Bratu nie przeszkadza że jest brzydko. Chciałem mu połapać punktowo żeby zawiózł do spawania TIGiem, ale się uparł no to ma :mrgreen:

Wysłane z mojego mądrego telefonu
 

A w migomacie jaki był drut na szpuli? Bial czy żółty? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w migomacie jaki był drut na szpuli? Bial czy żółty? 
Srebrny do nierdzewki. Gaz też do nierdzewki.
Kwestia dobrego ustawienia maszyny.
Nierdzewkę spawałem 2gi raz w życiu i na początku trochę posmarkałem, ale w trakcie przestawiałem ustawienia i elegancki spaw wychodził, ale dopiero pod koniec roboty. :oops:
Kwestia ćwiczeń i doświadczenia.
Brat powiedział tylko, żeby przedmuchów nie było. I nie ma.
A po spawaniu on sam sobie obrabiał i malował.
Jakbym komuś obcemu spawał to bym nawet się nie zabierał za to. Bo wizualnie to dramat :facepalm:

Następny wydech będzie ładniejszy. :mrgreen:

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TIGiem Panie tylko, tigiem  
No myślę że się dorobie TIG do czasu kiedy złożę swoje auto

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dźwięk jest chyba taki jaki był oczekiwany.



Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
4 godziny temu, OWOC napisał:

Szukać nowego OEM czy może jest ktoś niedaleko Tarnowa kto zbuduje mi nowy.

Podpinam się ale z tematem budowy wydechu z nierdzewki: Tarnów - Rzeszów - Przemyśl i na południe i tak 50 km na północ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale całość jest w stanie agonalnym?

 

Tłumik środkowy OEM lepiej zostawić niż wybrać tani zamiennik który szybko się wypali i będzie głośny.

Jeśli tłumiki końcowe się otwarły na górze można je zreperować na chwilę... warunek to wstawienie dobrej jakości blachy(najlepiej z innego wydechu) ja wstawiłem zwykłą czarną 0,5 i wypaliła się taka blacha po jednym sezonie:biglol:

wydech z stali szlachetnej jest sam z siebie trochę głośniejszy.(właściwości materiału)

 

Ja jeżdżę 3 sezon na polmostrowie wydech końcowy już się wewnątrz trochę obsypał słychać to po puszcze oraz nie wiem czym spawają na produkcji te układy wydechowe ale miejsca spawów są bardzo wrażliwe na korozje.

 

Jeśli rury z tyłu przy V są w bardzo złym stanie i nie da się wstawić nowego trójnika to masz rozwiązanie.

przed cięciem przyłóż nowy układ wydechowy i znajdź miejsce gdzie rura jest zdrowa i gruba(młotek spawalniczy z szpicem jest dobrym narzędziem diagnostycznym)

następnie porównaj czy w tym miejscu geometria wydechu jest taka sama i docinamy.

Zakładamy następnie zakładamy obejmę(46,7 powinna być) i tyle.

Warto zabezpieczyć miejsca spawów w nowym wydechu jest to wersja budżetowa(chociaż patrząc teraz na ceny to jest to 2 krotność ceny z przed 3 lat)  układ wydechowy taki będzie maksymalnie na 4-6 lat.

 

 

IMG_20220906_095539.thumb.jpg.51443bde3032084bc4a6ca2f71fcf10c.jpg

 

 

IMG_20220906_095557.jpg

Edytowane przez SubaruLPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, SubaruLPG napisał:

wydech z stali szlachetnej jest sam z siebie trochę głośniejszy.

Miałem w XT'1987 i pięknie grał, stąd decyzja instalacji w kolejnym "nietypowym" samochodzie, który będzie stał w salonie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, SubaruLPG napisał:

Ja jeżdżę 3 sezon na polmostrowie

Y-pipe się trzyma jeszcze? Dużo robisz km w rok?

Czym zabezpieczasz te spawy?

Zastanawiałem się nad taką kombinacją, seryjny tłumik i Y-pipe zamiennik, ale napotykałem opinie, że z 1,5 roku wytrzymuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mnobody napisał:

Y-pipe się trzyma jeszcze? Dużo robisz km w rok?

Czym zabezpieczasz te spawy?

Zastanawiałem się nad taką kombinacją, seryjny tłumik i Y-pipe zamiennik, ale napotykałem opinie, że z 1,5 roku wytrzymuje

W Subaru którym mam tani wydech nie mam Y- pipe, mam jedną puszkę. drugie miejsce najbardziej newralgiczne to połączenie puszek z wydechem. Tutaj nawet fabryka szybko się poddaje.

Trójnik możesz dokupić zawsze i go wymienić jeśli rura będzie mieć jeszcze dosyć gruby przekrój ścianek bocznych.

 

 

Jeśli chodzi zaś o zabezpieczenie antykorozyjne to tutaj na razie nie mogę Tobie niczego polecić jeśli chodzi o układ wydechowy. bardzo odporne na temperaturę są dobrej jakości cynki w sprayu. jednak jak chronią przed przenikaniem tlenu do stali tego nie sprawdziłem na dłuższą metę.

 

Rocznie robię kilkadziesiąt tysięcy kilometrów

 

 

 

 

Edytowane przez SubaruLPG
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 27.06.2019 o 19:46, bikeman1 napisał:

 

Tak, taką nierdzewkę trzeba zamówić specjalnym "kanałem", zwykłe stalówki są dostępne "od ręki". Ja u siebie narazie zaadoptowałem stare tłumiki końcowe, myślę że przelatają jeszcze chwilę. A i tak planuje założyć jakieś nierdzewne przeloty, bo będzie wchodził projekt kolektora asymetrycznego ( może też z kwasówy ) i byłby komplet :D

Subaru Legacy nierdzewny wydech.jpg

Wiem że trochę nekroposting, ale można prosić o namiary? :) Do H6 tego elementu potrzebuje, z nierdzewki by było miodzio :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dzień dobry  koledzy, w 2017 zamontowałem komplet z POLMOSTROWa i obecnie dokonał żywota. Środkowy przerdzewiał na rozwidleniu a końcowe na wszystkich flanszach. Na jesieni 2022 był jeszcze reanimowany spawarką ale teraz już jest agonia. Nowy komplet z POLMOSTROWA można dostać za ok. 700 zł ale znalazłem w dobrej wariant z nierdzewki:

https://www.olx.pl/d/oferta/tlumik-srodkowy-subaru-forester-legacy-oudback-tribecainox-CID5-IDLkd7H.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0

https://allegro.pl/oferta/tlumik-srodkowy-subaru-legacy-oudback-tribeca-inox-13097272855

 

Sprzedający jest z Ostrowa Wielkopolskiego (zastanawiająco blisko POLMOSTROWa :) ).

Czy ktoś z kolegów korzystał może z jego usług?

 

Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi i opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 21.01.2023 o 08:47, Luk@sz napisał(a):

Dzień dobry  koledzy, w 2017 zamontowałem komplet z POLMOSTROWa i obecnie dokonał żywota. Środkowy przerdzewiał na rozwidleniu a końcowe na wszystkich flanszach. Na jesieni 2022 był jeszcze reanimowany spawarką ale teraz już jest agonia. Nowy komplet z POLMOSTROWA można dostać za ok. 700 zł ale znalazłem w dobrej wariant z nierdzewki:

https://www.olx.pl/d/oferta/tlumik-srodkowy-subaru-forester-legacy-oudback-tribecainox-CID5-IDLkd7H.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0

https://allegro.pl/oferta/tlumik-srodkowy-subaru-legacy-oudback-tribeca-inox-13097272855

 

Sprzedający jest z Ostrowa Wielkopolskiego (zastanawiająco blisko POLMOSTROWa :) ).

Czy ktoś z kolegów korzystał może z jego usług?

 

Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi i opinie.

Ja kupiłem ten tłumik, to zwykły polmostrow, żadna nierdzewka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 8.08.2023 o 08:15, Orear napisał(a):

 

Ile taki zestaw kosztuje od Polmostrowa? 

 

Około 7 stówek + flansza około 30 + uszczelki, srubki , wieszaki chyba z 150 zł

Ja zamawiałem przez sklep, więc środkowy dostałem cały a nie w dwóch kawałkach jak przez allegro.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...