Jump to content
Sebastian32

Legacy IV. Układ wydechowy sedan vs kombi.

Recommended Posts

Witam,

 

czy może ktoś z was orientuje się czy są jakieś różnice w budowie, wymiarach układu wydechowego w obu wersjach. Chodzi konkretnie o tłumik środkowy i końcowe puszki. Czy ktoś , kto ma kombi mógłby zmierzyć np. długość samych końcówek? Bardzo zależy mi na porównaniu tych długości bo wydech mi się kończy. Czy jeżeli zamontuje (jeżeli się da) końcowe od kombi to będą bardzo wystawać spod zderzaka?

 

Seb


Nikt nie ma kombi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj,ja mam kombi ale USA zderzak większy o kilka cm,założyłem turbo works dedykowany do legacy IV i raczej nie ma różnicy między sedanem a kombi. Tłumiki nie wystają poza zderzak dodaje 2 fotki jedna WM owalne druga kat back turbo works i jeśli masz wer EU to spoko możesz zakładać z tego co co wiem to kombi jest pare milimetrów dłuższe ale jeszcze dopytaj.

post-16493-0-82092000-1461067262_thumb.jpg

post-16493-0-91033500-1461067287_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

O widzisz już jest coś. Jak ci sie sprawuje Turboworks.? Pewnie zmieniałeś środek plus tylne. Muszę rozeznać temat bo: oem komplet to ok 3800, podobno dobry zamiennik komplet ok 2600 (ale niestety firma ma tylko końcowe do wersji kombi, stąd zagwozdka.

 

Seb 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turboworks aktualnie nie jest dostępny w Polsce, będzie dopiero za 2- 3 miesiące (wiem bo akurat szukam wydechu do Lecący kombi). Na zamówienie w Inochi (w Łodzi) zaśpiewali 2,5 tyś. zł za układ z nierdzewki od katalizatora. Najtaniej to chyba wychodzi polmostrów około 750 zł z wymianą (około 500 zł części). I teraz zagwozdka, co wybrać. Najchętniej wybrałbym Turboworks, ale nie wiem czy mój wydech dotrwa do dostawy, z kolei 2500 zł, to już prawie dwa razy więcej niż Turboworks.

Edited by Slawskip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polmostrów no nie wiem, cały wydech za 750, to z czego to jest zrobione? Ja interesuje się ew. tym ale nie wiem czy do sedana podejdzie: 

 

http://allegro.pl/tlumik-koncowy-subaru-legacy-outback-prawy-po-2003-i5301538947.html

 

Spotkałem się z opinią, że turboworks troche jednak rdzewieje bo to nie jest taka nierdzewka jak z układu za 4-5 tysięcy (stąd cena). Wadą wydechu z nierdzewki (dla mnie), jest to , że będzie jednak trochę głośniejszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za kpl.zapłaciłem 1350pln i po 2 latach użytkowania tłumiki końcowe są ok.ale rura środkowa ze sporym rdzawym nalotem i jak pisał Sebastian 32 to nie jest taka nierdzewka jak z układu za 4-5 koła a nawet nie leżała obok prawdziwej nierdzewki,co do głośności to dB w normie sprawdzone na stacji diagnostycznej.


O widzisz już jest coś. Jak ci sie sprawuje Turboworks.? Pewnie zmieniałeś środek plus tylne. Muszę rozeznać temat bo: oem komplet to ok 3800, podobno dobry zamiennik komplet ok 2600 (ale niestety firma ma tylko końcowe do wersji kombi, stąd zagwozdka.

 

Seb 

Dane fabryczne to 4665 milimetry sedan 4730 milimetry- kombi to jest 6.5 cm więc może być różnica w kpl wydechach do sedana i kombi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ponieważ nie mam czasu czekać na dostawę Turboworks, to zamówiłem komplet z Polmostrowa (tłumik środkowy, dwa tłumiki końcowe i zestaw montażowy za 480 zł z wysyłką). Zobaczymy co to warte i jak wygląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrob zdjecia. Ciekaw jestem jak pasuje i buczy. Kto wie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

spoko, tylko dopiero pod koniec przyszłego tygodnia pewnie będę montował, a jak nie to dopiero 2 maja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledze temat ;)  Czy w zestawie jest trojnik montowany przed tlumikami koncowymi? W moim Legacy to "najslabsze ogniwo", a chlopaki z serwisu mowia, ze to ogolnie bolaczka modelu...

 

T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zamówiłem całość od katalizatora, a ten trójnik jest jedną częścią razem z tłumikiem środkowym. Tak to wygląda:

01708800.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekaw jestem trwalosci tego elementu w wykonaniu Polmostrowa. Pozyjemy, zobaczymy.

 

Dla wyszukiwarki - z moich zapiskow wynika, ze tlumiki koncowe to czesci Fatex / Ostrow (Polmostrów) 46.20 i 46.21 - 44300AG050 i 44300AG040.

 

 

T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, dokładnie takie zamówiłem, i do tego 46.27 - środkowy tłumik, oraz komplet akcesoriów mobtażowych

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

W moim Legacy to "najslabsze ogniwo", a chlopaki z serwisu mowia, ze to ogolnie bolaczka modelu...

 

Najczęściej spawany element układu. U mnie zaczął pyrczeć bo zrobiła się dziura przy około 115 kkm. Bocznie odchodzące rury oraz blaszki usztywniające od góry i dołu powodują że gromadzą się tam różne zanieczyszczenia i wilgoć co powoduje gnicie tego miejsca. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po wymianie wydechu na ten z Polmostrowa. Generalnie jestem zadowolony z zakupu, bo relacja ceny do jakości wydaje się rewelacyjna. Brzmi jak seria, czyli jest cicho. Wydech pasował do auta bez problemu i wszystko byłoby super, gdyby nie końcówki wydechu - ich średnica wynosi 70mm, co przy fabrycznym owalu 120x80mm jest po prostu śmieszne i nie pasuje do tego auta. Już zamówiłem z allegro odpowiednie końcówki (fi100) i zobaczymy jak to będzie z nimi wyglądało. Dodatkowo wieszaki gumowe wydechu z zestawu montażowego wydają się bardziej elastyczne i rozciągliwe, niż fabryczne (chociaż tamte miały już 9 lat), przez co mam wrażenie że wydech jest minimalnie za nisko (a może to przez te śmiesznie małe końcówki). Zdjęcia wstawię jutro, to będziecie mogli ocenić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pogialem jedna seryjna koncowke podczas cofania. Generalnie byly bardzo badziewne i zakupilem ozdobne koncowki ultera ktore wygladaja jak oem a jakosciowo sa duzo lepsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

chyba spóźniłem się z reakcją o kilka dni, bo kolega Skawskip właśnie zmienił.

Niecały rok temu zmieniałem wydech z kwasówki na seryjny.

Kwasówka czeka na nowego właściciela, jeśli ktoś byłby jeszcze zainteresowany.

W temacie wymiarów, szukając wtedy części środkowej, bo tłumiki oryginalne miałem,

pamiętam, że w teorii różnice były tylko między wersjami silnika.

W praktyce tłumikarz musiał nieco zmodyfikować rury już za rozgałęzieniem, by złapać tłumiki.

Ale nie był to duży kłopot, tylko 30-minutowa przeróbka.

Pozdrawiam

100M

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to wygląda:

sml_gallery_12176_464_752699.jpgsml_gallery_12176_464_572012.jpg

 

Tak jak wspominałem wcześniej, nowe końcówki o średnicy 100 mm już zamówione, inne wieszaki gumowe również, jak tylko wszystko dojdzie to poprawię wydech i pochwalę się efektami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasuje jak piesc do oka ;)  Czy starych (oryginalnych) koncowek nie mozna przelozyc? 

 

T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez przesady, wydech pasuje ok, nie bawiłem się w jakieś mocne ustawianie wydechu, bo wiedziałem jak tylko to zobaczyłem, że będą nowe końcówki.

Starych końcówek nie udało się odzyskać (choć próbowałem), więc zamówiłem nowe, które już na mnie czekają na poczcie. Efekty pokażę, może nawet już dzisiaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialem na mysli te koncowki... fabryka sie nie popisala ;)

 

T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj udało się wymienić końcówki i w tej chwili wygląda to bardzo dobrze :) całkowity koszt wymiany to 480 zł wydech i 97 zł końcówki. Zobaczymy jak z trwałością, ale jak za tą cenę to jestem zadowolony :)

post-12176-0-93441800-1461956729_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mega roznica na plus ;)

 

Osoba z Polmostrowa, ktora jest odpowiedzialna za koncowki powinna zajrzec w ten watek :D

 

T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, prawda jest taka, że jakby dawali inne końcówki i chcieli za wydech nawet 100 czy 200 zł więcej to i tak byliby najtańsi. Dzięki za opinię :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...