Skocz do zawartości

Lift kit do Forestera SF


nhp890

Rekomendowane odpowiedzi

I to przesunięcie musi być na konkretny wymiar, czy coś w widełkach 10-15mm - byleby równy po obu stronach? Ten zabieg to wymóg tylko do wyższych dystansów, czy np przy 40mm nie jest potrzebny?

 

zamówione zapłacone :D

Będzie lift, będą koła - będzie i chwalenie się w temacie. Udało się wam zgadać na spota jakiegoś?

Edytowane przez demonolog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

   Przejrzałem te 19 stron w tym temacie i mam większy mętlik w głowie niż przed tym zabiegiem...

   Z racji, że sprawność tylnych amortyzatorów spadła do 66% lewy i 33% prawy to muszę je wymienić, czy jest sls? Tego nie wiem.

   Co polecacie, jeżeli chcę podnieść forka sf polift 2.0 n/a o minimum 50mm, ale tak żeby nie robić rzeźby typu cięcie czy gięcie nadkola czy przedłużenie przewodów hamulcowych lub wydłużenie drążków kierowniczy itp itd?

   Myślałem o zakupie:

A ) amorków kyb do SG i sprężyn ironman,

B ) amorków kyb do SF sprężyn wzmocnionych Lesjöfors dodatkowo podkładki pod górne mocowania 30mm-50mm i wydłużenie wahaczy tył,

C) inne Wasze propozycje?

 

Dodam, że mam LPG z butlą 55l i pełnowymiarowy zapas 205/70r15 oraz hak holowniczy...

 

   Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pomoc ;-) 

Edytowane przez Janusz Pęzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że seryjny amor z ironman z tyłu jest ciężko wsadzić na miejsce. A to tylko 35mm. A jeszcze chcesz dac 15mm więcej. Zapytaj użytkownika PanDziedzic, ma podniesionego i brał odemnie ironmany na przód, finalnie je sprzedał dalej, bo był za duży kąt na przegubach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę Ci teraz jak JA bym zrobił - nie koniecznie najprofesjonalniej ale najprościej i najtaniej.

 

1 - wymieniłbym wszystkie amory i sprężyny na te z forka SG (+30mm)

2 - wsadził największe opony jakie wchodzą 215/65/16 (mam s-turbo, stąd 16", nie wiem jakie tam największe wchodzą na 15")

3 - jeśli by mi brakło lub wyszło nie równo tył względem przodu niwelował bym to zestawem dystansów nad amor.

 

jeśli planujesz podnieść go wyżej niż ok. 45mm zaczną Ci się schody z ustawianiem geometrii itp - większe koszta i problemy.

 

Taki sobie obmyśliłem setup jeśli chodzi o teren. Jeśli zamierzałbym jeździć więcej asfaltem to proponuję zmienić również stabilizatory na grubsze (22mm?). Zapobiegnie to "bujaniu" auta na boki przy szybszej jeździe na asfalcie..... z tym że przy dodatkowym podwyższeniu forka nie spodziewaj się że będzie śmigał jak każda zwykła osobówka.... i tak będzie nim majtało :)

 

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój SG dostał kyb na tył + lesjoforsy i ładnie stał puki nie ruszyłem przodu, teraz z tyłu jest jeszcze +2cm i gitara bez większych ingerencji w zbieżność... wszystko ogarnął p.Jarek z Józefowa k/Otwocka

6 godzin temu, klev napisał:

z tym że przy dodatkowym podwyższeniu forka nie spodziewaj się że będzie śmigał jak każda zwykła osobówka.... i tak będzie nim majtało :)

potwierdzam, choć autostrada do Łodzi jest latana bez bólu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

Jeśli przeczytałeś i masz mętlik, przeczytaj raz jeszcze.

 

15 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

Wszystko masz opisane w wątku.

Zadałem pytanie, bo czytać ponownie 3,5h nie planowałam, ale jednak przeczytałem uważnie drugi raz te 19 stron... :)

 

13 godzin temu, klev napisał:

Napiszę Ci teraz jak JA bym zrobił - nie koniecznie najprofesjonalniej ale najprościej i najtaniej.

 

1 - wymieniłbym wszystkie amory i sprężyny na te z forka SG (+30mm)

2 - wsadził największe opony jakie wchodzą 215/65/16 (mam s-turbo, stąd 16", nie wiem jakie tam największe wchodzą na 15")

3 - jeśli by mi brakło lub wyszło nie równo tył względem przodu niwelował bym to zestawem dystansów nad amor.

 

jeśli planujesz podnieść go wyżej niż ok. 45mm zaczną Ci się schody z ustawianiem geometrii itp - większe koszta i problemy.

 

Taki sobie obmyśliłem setup jeśli chodzi o teren. Jeśli zamierzałbym jeździć więcej asfaltem to proponuję zmienić również stabilizatory na grubsze (22mm?). Zapobiegnie to "bujaniu" auta na boki przy szybszej jeździe na asfalcie..... z tym że przy dodatkowym podwyższeniu forka nie spodziewaj się że będzie śmigał jak każda zwykła osobówka.... i tak będzie nim majtało :)

 

Ad1

Poprawię zamysł: planuje około 50mm w górę i myślę jak to sensownie osiągnąć, bo dróg jest kilka zauważam.

Otóż:

a) amorki i sprężyny seria z SF + zestaw podwyższający z forum 50mm wraz z dokładkami do wahaczy = up 50mm?

b) amorki z SG + sprężyny ironman 35mm (nie wiem czy potrzeba przedłużać mocowanie wahaczy?) = up 50mm?

c) amorki i sprężyny z SG + podkładki 30mm = up 55mm-60mm?

d) amorki z SG + sprężyny (wzmocnione pod LPG 30mm) lesjofors lub pospring = 55mm-60mm? 

Dodatkowo obowiązkowo w każdym wariancie założyłbym te śruby do regulacji geo na tył.

Ad2

Opony mam prawie nowe 75% - 205/70R15 Yokohama Geolandar A/T-S, wiec nie zmienie ich w tym roku, choć myślałem przyszłościowo o 205/75R15 lub 215/70R15. I tu pytanie czy przy 205/75 lub 215/70 trzeba wtedy zakładać dystanse na piasty? Bo przy 215/75 doczytałem, że tak.

Ad3

Chciałbym, aby przód i tył był na równo... choć przód mam sprawny obecnie ;)

 

7 godzin temu, Herbert napisał:

mój SG dostał kyb na tył + lesjoforsy i ładnie stał puki nie ruszyłem przodu, teraz z tyłu jest jeszcze +2cm i gitara bez większych ingerencji w zbieżność... wszystko ogarnął p.Jarek z Józefowa k/Otwocka

potwierdzam, choć autostrada do Łodzi jest latana bez bólu...

Do Józefowa/Otwocka mam kilkadziesiąt km z Łomianek, więc może warto podjechać i się też tam poradzić dodatkowo - też słyszałem, że ten człowiek zna się na Subarakach :-)

 

Dziękuję za chęć pomocy (3 raz czytać całości nie będę ;-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

Przy amorach z sf nie włożysz większej opony od 205/70 15 chyba że pokombinujesz z dystansami lub felgami ( inne et ).

Najsensowniej by coś ugrać i nie rzeźbić to wymiana kolumn z Forka sg ( + 3 cm ) oraz podkładki max 5 cm.

 

 

To wychodzi 3+5=8cm !! przy takim lifcie to już dochodzi dużo innych problemów jak kąty półosi, problemy ze zbieżnością itp itd - robi się z tego droga przebudowa osobówki na terenówkę ("psełdo" bo i tak bez ramy....) Moim zdaniem gra nie warta świeczki.....

 

Za cenę takiej przeróbki kup sobie stare pajero I lub II w dieslu z kołami 31" i wyjdzie Cię to mniej o połowę lub nawet więcej hehe (zobacz jakie są tanie na portalach aukcyjnych) i będziesz miał terenówę z prawdziwego zdarzenia której nie żal topić i katować po terenach. A forka zostaw sobie jako "normalne" auto, które w razie potrzeby i tak wjedzie prawie wszędzie.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, klev napisał:

 

To wychodzi 3+5=8cm !! przy takim lifcie to już dochodzi dużo innych problemów jak kąty półosi, problemy ze zbieżnością itp itd - robi się z tego droga przebudowa osobówki na terenówkę ("psełdo" bo i tak bez ramy....) Moim zdaniem gra nie warta świeczki.....

 

Za cenę takiej przeróbki kup sobie stare pajero I lub II w dieslu z kołami 31" i wyjdzie Cię to mniej o połowę lub nawet więcej hehe (zobacz jakie są tanie na portalach aukcyjnych) i będziesz miał terenówę z prawdziwego zdarzenia której nie żal topić i katować po terenach. A forka zostaw sobie jako "normalne" auto, które w razie potrzeby i tak wjedzie prawie wszędzie.

Pajero w tej cenie też będzie bez ramy :D i pewnie bez budy ;) 

 

Ja polecam 8 cm liftu i opona 235/75 r 15.

Mniej nie ma sensu :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, miki_mi2 napisał:

Pajero w tej cenie też będzie bez ramy :D i pewnie bez budy ;) 

 

Ja polecam 8 cm liftu i opona 235/75 r 15.

Mniej nie ma sensu :) 

 

 

ja pisze o pajero I lub II - na ramie - nie pisze o pininn bo to porażka mitsubishi. a że stan będzie "rdzawy" to wiadomo..... ale takiego taniego trupa za 4k nie zal topić i męczyć do upadłego ! o to mi chodziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, klev napisał:

 

ja pisze o pajero I lub II - na ramie - nie pisze o pininn bo to porażka mitsubishi. a że stan będzie "rdzawy" to wiadomo..... ale takiego taniego trupa za 4k nie zal topić i męczyć do upadłego ! o to mi chodziło

no wiem wiem 

pajero ma ramę jak wyjeżdża z fabryki, później z każdym dniem co raz mniej ramy .

Miałem dwa takie :) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalne rozwiązanie do Forka to 8 cm max. Wszystko daje radę. Zbieżność i katy da się ustawić pół osie tez nie maja ciężkiego życia przy takim lifcie. Mam u siebie założony lift 5cm plus sprężyna tył pospring koła 215/65/16 co daje mi ok.7cm jeżdżę po autostradach i po górskich dróżkach nie koniecznie wolno (s-turbo musi być wietrzone) i nie mam problemu ze stabilnością jazdy. Do wolno ssaka tak jak[mention=30120]PanDziedzic[/mention] pisze max 215 bo w terenie nie uciągnie.

 

Od ciebie zależy czy chcesz mieć auto na codzień czy tylko do zabawy.

 

Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, klev napisał:

 

To wychodzi 3+5=8cm !! przy takim lifcie to już dochodzi dużo innych problemów jak kąty półosi, problemy ze zbieżnością itp itd - robi się z tego droga przebudowa osobówki na terenówkę ("psełdo" bo i tak bez ramy....) Moim zdaniem gra nie warta świeczki.....

 

Za cenę takiej przeróbki kup sobie stare pajero I lub II w dieslu z kołami 31" i wyjdzie Cię to mniej o połowę lub nawet więcej hehe (zobacz jakie są tanie na portalach aukcyjnych) i będziesz miał terenówę z prawdziwego zdarzenia której nie żal topić i katować po terenach. A forka zostaw sobie jako "normalne" auto, które w razie potrzeby i tak wjedzie prawie wszędzie.

Nie potrzebuje Pajero ani żadnej ciężkiej terenówki - miałem już 2 razy Land Rover Discovery ll (jeden automat 2004, drugi manual 2002) i już nie biorę tego do rąk! Ciężkie i toporne. Gdybym chcial typową rame to bym wziął Defendera 90 i po sprawie :D Forester idzie mi po zaoranym jak dzik po lesie, tylko czasem aluminiową osłoną wieszam się przodem, dlatego chcę tak około 5-6cm w górę go podnieść, wtedy będzie uniwersalny: na asfalt i na pole, las, łąki itp

W 19 stronach czytadła jest wiele rozwiązań (niby lepszych, niby gorszych), a nie chcę rzeźbić, ciąć, giąć i spawać a potem sprzedawać i zmieniać na nowo ;)

Zastanawiam się czy amorki i sprężyny seria SF + forumowy zestaw (mocowania pod amorki p+t i pod wahacze tył) 50mm + śruby do regulacji będzie najlepszym rozwiązaniem? Można potem będzie zmienić opony na takim zestawie na 205/75R15 lub 215/70R15 bez konieczności zakładania dystansu na piasty?

Ewentualnie czy są jakieś sprężyny na tył, które nie podnoszą ponad serię (bo i tak lift byłby + 50mm), ale nie kucają pod hakiem i butlą LPG powodując duposiad?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebuje Pajero ani żadnej ciężkiej terenówki - miałem już 2 razy Land Rover Discovery ll (jeden automat 2004, drugi manual 2002) i już nie biorę tego do rąk! Ciężkie i toporne. Gdybym chcial typową rame to bym wziął Defendera 90 i po sprawie  Forester idzie mi po zaoranym jak dzik po lesie, tylko czasem aluminiową osłoną wieszam się przodem, dlatego chcę tak około 5-6cm w górę go podnieść, wtedy będzie uniwersalny: na asfalt i na pole, las, łąki itp
W 19 stronach czytadła jest wiele rozwiązań (niby lepszych, niby gorszych), a nie chcę rzeźbić, ciąć, giąć i spawać a potem sprzedawać i zmieniać na nowo 
Zastanawiam się czy amorki i sprężyny seria SF + forumowy zestaw (mocowania pod amorki p+t i pod wahacze tył) 50mm + śruby do regulacji będzie najlepszym rozwiązaniem? Można potem będzie zmienić opony na takim zestawie na 205/75R15 lub 215/70R15 bez konieczności zakładania dystansu na piasty?
Ewentualnie czy są jakieś sprężyny na tył, które nie podnoszą ponad serię (bo i tak lift byłby + 50mm), ale nie kucają pod hakiem i butlą LPG powodując duposiad?

To jak chcesz zrobić tak jak piszesz to najlepsza opcja to : amory sf plus sprężyna pospring lub pedersa są twardsze niż seria i dobrze się zachowują na drodze w połączeniu z dodatkowym obciążeniem( butla lpg i przyczepa) do tego lift 5cm i ewentualna zmiana opon na bardziej terenowe jak będziesz chciał.
Pozdrawiam



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz lift nawet 50mm to spokojnie możesz wrzucić opony 215/75 r15

Kwestia obcierania o kielich amora (czyli wewnątrz) lub rant błotnika (zewnątrz opony)  określi Ci parametr et felgi. Im wyższa wartość tej liczby tym większe ryzyko że większa opona niż seria  z Forka czyli 205/70r15 będzie tarła o amortyzator.

 

Jak podniesiesz Forka to szukałabym felg z mniejszym et np 35 tak aby koło ładnie wypełniło nadkole i nie obcieralo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Adi660r napisał:

Jak zrobisz lift nawet 50mm to spokojnie możesz wrzucić opony 215/75 r15

Kwestia obcierania o kielich amora (czyli wewnątrz) lub rant błotnika (zewnątrz opony)  określi Ci parametr et felgi. Im wyższa wartość tej liczby tym większe ryzyko że większa opona niż seria  z Forka czyli 205/70r15 będzie tarła o amortyzator.

 

Jak podniesiesz Forka to szukałabym felg z mniejszym et np 35 tak aby koło ładnie wypełniło nadkole i nie obcieralo.

 

Potrzebny dystans 35 mm na stronę żeby nie tarło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka podpowiedź - najpierw zmień amory ze sprężynami i wtedy postawione na koła auto obadaj czy aby na pewno równo stoi. Dopiero dobierz sobie lift np. przód 4cm a tył 5cm żeby wyrównać..... lub jeśli będzie równo (w co nie wierzę) to komplet 5cm i P i T :)

Mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rafaelo napisał:


To jak chcesz zrobić tak jak piszesz to najlepsza opcja to : amory sf plus sprężyna pospring lub pedersa są twardsze niż seria i dobrze się zachowują na drodze w połączeniu z dodatkowym obciążeniem( butla lpg i przyczepa) do tego lift 5cm i ewentualna zmiana opon na bardziej terenowe jak będziesz chciał.
Pozdrawiam



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak prawdopodobnie poczynić trzeba z zawiechą, ale chyba dwuetapowo.

Jeżeli chodzi o opony, to bieżnik Yokohama Geolandar g012 jest ok, ale te 205/75R15 i 215/70R15 są na alledrogo po 899 zeta za 4szt (nalewki) w kopii Bfgoodrich All Terrain...

5 godzin temu, Adi660r napisał:

Jak zrobisz lift nawet 50mm to spokojnie możesz wrzucić opony 215/75 r15

Kwestia obcierania o kielich amora (czyli wewnątrz) lub rant błotnika (zewnątrz opony)

Jak podniesiesz Forka to szukałabym felg z mniejszym et np 35 tak aby koło ładnie wypełniło nadkole i nie obcieralo.

Mam teraz ori felgi sf stal 15" i obecnie koła z oponami 205/70 chowają się w nadkolach po kilka cm od rantu błotnika (rano sprawdzę ile od kolumny są), pozostaje ewentualnie zakup z A3 8L alu albo stal z innego vag

4 godziny temu, klev napisał:

taka podpowiedź - najpierw zmień amory ze sprężynami i wtedy postawione na koła auto obadaj czy aby na pewno równo stoi. Dopiero dobierz sobie lift np. przód 4cm a tył 5cm żeby wyrównać..... lub jeśli będzie równo (w co nie wierzę) to komplet 5cm i P i T :)

Mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi.

Dwuetapowo może podziałam:

krok 1 to wymiana amorki sf seria tył + sprężyny tył lesjofors lub pospring ewentualnie pedders (jaka jest różnica pomiędzy nimi?) Wtedy porównam wysokość przód z tyłem.

krok  2 to jeżeli będzie równo stał przód i tył (choć powątpiewam) to wrzucić kit 50mm.

Nie wiem jaka jest sprawność i co siedzi z przodu, bo jakoś wysoko jest obecnie :huh: ale nie wykluczam nowych amorków i sprężyn przód :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie (jak jest w tym wątku, to dajcie w łeb :th_dash: ) - pewnie nie wiecie, czy Forek i Legacy/Outback mają tak samo skonstruowane tylne wahacze? Po lifcie widzę problem "uciekającego" koła w stronę przodu... 

 

Ktoś z forum zajmuje się takimi rzeczami? PROSZĘ o pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Janusz Pęzik napisał:

 

Mam teraz ori felgi sf stal 15" i obecnie koła z oponami 205/70 chowają się w nadkolach po kilka cm od rantu błotnika (rano sprawdzę ile od kolumny są), pozostaje ewentualnie zakup z A3 8L alu albo stal z innego vag

 

Ori stał na dużej oponie też wygląda ok. Tu na zdjęciu masz właśnie chyba 215/75/15 ale bieżnik MT (foto z neta,nie moje)

received_1389119024501144.jpeg.d962f3d63697d0da65387f4ff750fdf1.jpegreceived_1389118924501154.jpeg.dbc7ea686d68abf3bbd2ce97083ac7fa.jpegwg mnie wygląda to mega dobrze, choć wrzuciłbym dystans pod mocowanie wahacza aby cofnąć tylne koło.

 

Tutaj masz moje zdjęcie na feldze z vag'a z et25 i opona 215/75/15

received_1652969331449444.thumb.jpeg.c61dd793edc81b47f597008fd180f266.jpegreceived_1652969311449446.thumb.jpeg.2ad6e92e8b82f6fb67fcc4ccff8efa5a.jpeg

Przymierzone bez dystansów, na seryjnym zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adi660r napisał:

Ori stał na dużej oponie też wygląda ok. Tu na zdjęciu masz właśnie chyba 215/75/15 ale bieżnik MT (foto z neta,nie moje)

received_1389119024501144.jpeg.d962f3d63697d0da65387f4ff750fdf1.jpegreceived_1389118924501154.jpeg.dbc7ea686d68abf3bbd2ce97083ac7fa.jpegwg mnie wygląda to mega dobrze, choć wrzuciłbym dystans pod mocowanie wahacza aby cofnąć tylne koło.

 

Tutaj masz moje zdjęcie na feldze z vag'a z et25 i opona 215/75/15

received_1652969331449444.thumb.jpeg.c61dd793edc81b47f597008fd180f266.jpegreceived_1652969311449446.thumb.jpeg.2ad6e92e8b82f6fb67fcc4ccff8efa5a.jpeg

Przymierzone bez dystansów, na seryjnym zawieszeniu.

   Oryginalne felgi alu z A3 8L (te 15" bida z okrągłymi otworami i lekkim rantem) mają et38.

   Żeby nie było źle, to nie chciałbym zakładać żadnych dystansów na piasty, dlatego właśnie pomyślałem o kopii bfg at 205/75 lub 215/70 - bieżnik mają 14mm :faja:

   Policzyłem na szybko wysokość kół 15":

205/70 668mm (seria)

205/75 688,5mm +20mm do serii :D

215/70 682mm mogłyby obierać?

215/75 703,5mm konieczny dystans albo felgi z niskim et pewnie.

 

Dodatkowo seria i wyższe na 16":

215/60 664,4mm

215/65 685,9mm +21,5mm do serii 

215/70 707,4mm :huh:

Edytowane przez Janusz Pęzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...