Newbee Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Witam. Niestety wczoraj przestały działać przednie wycieraczki w Legacu z 2005 r. Od czego zacząć szukać? Od bezpieczników? Jeżeli tak to który za to odpowiada? Reszta elektryki działa. Z góry dzieki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AmeAgaru Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Zatrzymały się w połowie szyby , silniczek pracuje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Silniczek buczy, stanęły na dole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Silniczek buczy, stanęły na dole To zacznij od ściągnięcia manuala i przestudiowania działu "WIPER AND WASHER SYSTEMS" http://www.mediafire.com/download/yri3ij7o3p9xi3t/GenMarket+Legacy+FSM+2005+%28BP-BL%29.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Ja miałem podobnie. Były obluzowane i tak dość bezwładnie latały na boki więc któregoś pięknego dnia postanowiłem to naprawić. Po rozebraniu okazało się że winne są plastikowe przeguby w mechanizmie wycieraczek - po prostu się wyrobiły i powstał minimalny luz, może z milimetr niecały. A jako że działa tam mechanizm dźwigni to na piórach wycieraczek ten luz wynosił już kilka centymetrów. Tymczasowo pomogło obrócenie tych przegubów o 90 stopni - luz na piórach się skasował ale łatwo wypadały z trzpienia na którym powinny się ciasno trzymać - i wypadł akurat wtedy gdy był bardzo potrzebny działający mechanizm Przypuszczam że tobie po prostu wypadł ten przegub z prawej strony i unieruchomił całość. Pewnie wystarczy rozebrać i założyć je z powrotem - rozwiązanie tymczasowe do następnego wypadnięcia. Lub poszukać tych białych przegubów czy jak to się tam nazywa i wymienić. Ja użyłem używek z hondy - są identyczne a akurat miałem dostęp do niewyrobionych i po małej modyfikacji działają idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazimierz Chełchowski Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Ja miałem podobnie. Były obluzowane i tak dość bezwładnie latały na boki więc któregoś pięknego dnia postanowiłem to naprawić. Po rozebraniu okazało się że winne są plastikowe przeguby w mechanizmie wycieraczek - po prostu się wyrobiły i powstał minimalny luz, może z milimetr niecały. A jako że działa tam mechanizm dźwigni to na piórach wycieraczek ten luz wynosił już kilka centymetrów. Tymczasowo pomogło obrócenie tych przegubów o 90 stopni - luz na piórach się skasował ale łatwo wypadały z trzpienia na którym powinny się ciasno trzymać - i wypadł akurat wtedy gdy był bardzo potrzebny działający mechanizm Przypuszczam że tobie po prostu wypadł ten przegub z prawej strony i unieruchomił całość. Pewnie wystarczy rozebrać i założyć je z powrotem - rozwiązanie tymczasowe do następnego wypadnięcia. Lub poszukać tych białych przegubów czy jak to się tam nazywa i wymienić. Ja użyłem używek z hondy - są identyczne a akurat miałem dostęp do niewyrobionych i po małej modyfikacji działają idealnie. Mogę potwierdzić to co wyżej , te plastykowe złącza to najsłabszy punkt, który u mnie też zawodził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Dokładnie u mnie też. Mam na zapas 4 sztuki Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 U mnie było tak samo, dorobione u tokarza nowe- dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbystry Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Witam. Ma ktoś może wymiary lub rysunek techniczny do tych przegubów? Mam problem jest zbyt duży luz na wycieraczkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 (edytowane) Jak ktoś ma dokładne wymiary to mogę załatwić dorobienie na drukarce 3D Ew. jak ktoś ma jeszcze działające i może mi wysłać to w ramach rewanżu oddam nowe dorobione Edytowane 1 Marca 2016 przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) Mogę podesłać te tulejki w bardzo dobrym stanie, ale moim zdaniem na nic się to nie zda, bo w przeciwieństwie do zamienników z zestawu Dorman, oryginały nie nadają się do "ponownego montażu". Też miałem problem z luzem wycieraczek w Outback'u. Kupiłem mechanizm z Legacy V i mogłem przełożyć całą dźwignię z dwoma najbardziej uszkodzonymi przegubami z zakupionego mechanizmu, ale zachciało mi się przełożyć "nowe" tulejki do mojego mechanizmu ...i to był błąd. Po pierwsze bardzo trudno było zdemontować te tulejki bez uszkodzenia. Z jednej strony metalowego ramienia jest wypukła panewka, a z drugiej pierścień - sądziłem, że jest to zmontowane na wcisk (widoczne "ząbki"): ale próby podważenia i zdjęcia tego pierścienia skończyły się w dwóch przypadkach jego pęknięciem: Kolejny po podgrzaniu opalarką udało się delikatnie wybić bez uszkodzenia panewki i pierścienia. Niestety nie oznaczało to sukcesu, bo przy próbach założenia "nowych" elementów do mojego mechanizmu okazało się, że już nie da się ich trwale ze sobą połączyć - ząbki panewki nie blokują się w pierścieniu i elementy są luźne - widać to na pierwszym zdjęciu (zrobionym już po próbie ponownego montażu). Nie było mowy, żeby w tak luźno zamontowaną panewkę wcisnąć metalową kulkę dźwigni. Stąd konkluzja, że prawdopodobnie fabrycznie te elementy są klejone lub zgrzewane i pewnie dlatego nie występują jako osobne części zamienne. Niestety z tego powodu dorobienie ich na drukarce 3d nie ma sensu, chyba żeby to przeprojektować (służę oryginałami), ale na to raczej nikt się nie porwie... Ponieważ miałem już wszystko rozłożone, a samochód musiał ruszać w drogę oczekiwanie na przesyłkę z zestawem naprawczym (Dorman 49447) nie wchodziło w grę. Poradziłem sobie łącząc pierścień i panewkę klejem epoksydowym (niezawodnym Distalem): Co prawda po klejeniu nie było łatwo złączyć ponownie przegub, ale ostatecznie udało się wprasować imadłem kulkę w panewkę i całość trzymała się bardzo pewnie. Od trzech miesięcy wycieraczki działają jak nowe, toteż jeśli ktoś nie ma możliwości sprowadzenia zestawu naprawczego, to mogę polecić zakup oryginałów (w dobrym stanie) i przekładkę z klejeniem jako niezłą alternatywę. Zdjęcie moich "starych" przegubów przed naprawą - były w fatalnym stanie i pewnie niebawem straciłbym wycieraczki podczas jakiejś ulewy: Edytowane 15 Maja 2016 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 16 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Możesz podesłać, dorabiane będą mocowane inaczej niż fabrycze, chodzi mi o zdjęcie dokładnych wymiarów żeby pasowały, a sama konstrukcja będzie dużo prostsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 16 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Możesz podesłać, dorabiane będą mocowane inaczej niż fabrycze, chodzi mi o zdjęcie dokładnych wymiarów żeby pasowały, a sama konstrukcja będzie dużo prostsza. Z czego będziesz robił - brąz czy teflon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 16 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 ABS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 @@skwaro, Pisałem do Ciebie PW, ale coś nie odbierasz. Jak jesteś jeszcze zainteresowany przesyłką tych elementów, to daj znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Ja jestem zainteresowany - u mnie dobija dość głośno od podszybia do słupka wiec pewnie to nie kwestia regulacji......oczywiście boje się sytuacji utraty wycieraczek w czasie ulewy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeZorro Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Czy wymieniając zużyte elementy na zestaw Dormana jest to operacja p&p czy też tam coś trzeba podklejać? Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 (edytowane) Czy wymieniając zużyte elementy na zestaw Dormana jest to operacja p&p czy też tam coś trzeba podklejać? Nie trzeba kleić. O zestawie naprawczym napisano więcej tu: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/49390-luz-wycieraczek-w-foresterze/ Edytowane 12 Sierpnia 2016 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeZorro Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Ok dzięki. Czyli wszystko powinno pasować. Muszę w wolnej chwili ogarnąć temat. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk@sz Opublikowano 12 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2016 (edytowane) W mojej subarynce natknąłem się na ten sam problem luźnych i stukających wycieraczek. Drogą kupna nabyłem 8 szt. zestawów naprawczych DORMAN 49447. Chętnym osobom mogę odsprzedać pozostałe 7 zestawów. Proponuję cenę 45 zł wraz z kosztami przesyłki. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do kontaktu na priv. Na ten moment zostało już tylko 1 ostatni komplet [07:26 14.10.2016] Edytowane 14 Października 2016 przez Luk@sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 (edytowane) Proszę o poradę co jeszcze oprócz tych nasadek ma wpływ na bezwładne ruchy ramion wycieraczek ??? zmieniłem wszystkie nasadki i wydawało mi się że jest ok......do pierwszego deszczu. Dalej uderza od krawędzi do krawędzi. Czy jest może jakaś śruba czy coś podobnego bo nie przyjrzałem się dokładnie mechanizmowy bo byłem pewny że te plastiki załatwią problem. Mogę nagrać filmik zobaczycie jak ręką ruszam u siebie ramionami wycieraczek to jest ogromny luz w górę i dół a nasadki na 100% są mocno i pewnie założone - imadłem musiałem je nabijać na te kulowe przeguby. Może ten gwintowany element mocowania ramienia ma jakieś wewnętrzne części które się wyrabiają ?? Proszę o pomoc bo idą deszczowe dni i tak nie można jeździć.... Edytowane 14 Października 2016 przez maskun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk@sz Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Chciałem poinformować wszystkich zainteresowanych, że nie mam już żadnych zestawów naprawczych DORMAN 49447 opisanych w tej notce: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/82302-padni%C4%99te-wycieraczki/#entry2515405 Ostatni zestaw wylądował w mojej subarynce. Było trochę walki w wymianą ale efekt jest zadowalający. Wcześniej wycieraczki tłukły się niemiłosiernie a teraz chodzą równo jak niemiecka piechota Planuję zakup kolejnych zestawów w okolicach grudnia. Będę informował na forum. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk@sz Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Udało mi się dostać nową partię zestawów naprawczych DORMAN 49447, obecnie na zbyciu mam 6 szt. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do kontaktu na priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Proszę o poradę co jeszcze oprócz tych nasadek ma wpływ na bezwładne ruchy ramion wycieraczek ??? zmieniłem wszystkie nasadki i wydawało mi się że jest ok......do pierwszego deszczu. Dalej uderza od krawędzi do krawędzi. Czy jest może jakaś śruba czy coś podobnego bo nie przyjrzałem się dokładnie mechanizmowy bo byłem pewny że te plastiki załatwią problem. Mogę nagrać filmik zobaczycie jak ręką ruszam u siebie ramionami wycieraczek to jest ogromny luz w górę i dół a nasadki na 100% są mocno i pewnie założone - imadłem musiałem je nabijać na te kulowe przeguby. Może ten gwintowany element mocowania ramienia ma jakieś wewnętrzne części które się wyrabiają ?? Proszę o pomoc bo idą deszczowe dni i tak nie można jeździć.... U mnie jest podobnie, po wymianie tych nasadek z zestawu Dorman nadal biją po krawędziach ... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 sredniaq nic z tym nie zrobisz - jest luz osiowy na ramionach. Tylko wymiana całych ramion więc jak bedziesz miał dostęp do tańszej wersji która pasuje - daj znać. Ja narazie tak jeżdże i licze że nie obrobi się na tyle że nie będą wycierać :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się