Skocz do zawartości

Padnięte wycieraczki.


Newbee

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 25.02.2020 o 18:19, _Peter_ napisał:

 

Zamówiłem właśnie 2 takie zestawy, będę miał jeden do sprzedania za jakiś czas jak dolecą ze Stanów.

 


Jeżeli kogoś interesuje zamiennik Dormana (Dorman® 602-808) to wystawiłem na allegro lokalnie. Niestety mam za mało postów, żeby wystawić na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zaczyna mi się robić luz na wycieraczkach, zaczynają opadać na podszybie. Mam pytanie czy takie cięgna będą pasować do Legacy IV 2006 ?

https://allegro.pl/oferta/subaru-forester-mechanizm-wycieraczek-ciegno-nowe-7914171465

Wydaję się ciekawą alternatywa, dla kupna całego mechanizmu 86510 zamiennik koszt 400 zł lub dopasowywania a przede wszystkim zdobycia najpierw zestawu Dorman 

Edytowane przez Michał Chrościcki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy cięgna do mechanizmu Forka są tej samej długości co w Legacy. Nie widzę na aukcji podanych długości, ale jakbyś się dowiedział, to mogę zmierzyć jakie są w Legacy, bo stary mechanizm leży w garażu.

 

A dedykowane do legacy można kupić tutaj: https://wipex.co.uk/legacy-mk-4-2003---2009-kit-163ll.html niestety nie jest to Polski sklep.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

6 godzin temu, Michał Chrościcki napisał:

Wydaję się ciekawą alternatywa, dla kupna całego mechanizmu (86521FC020, 86521FC010) koszt 400 zł lub dopasowywania a przede wszystkim zdobycia najpierw zestawu Dorman 

 

Mam do sprzedania cały mechanizm (nie zestaw naprawczy) Dormana jeżeli byłbyś zainteresowany. Zamówiłem 2 ze Stanów, jeden założyłem u siebie a drugi leży i czeka na chętnego. Zapraszam na PW jeżeli nie znajdziesz alternatywy.

 

1 godzinę temu, Michał Chrościcki napisał:

Ok, a mógłbym prosić mimo wszystko o zmierzenie, może znajdę jakieś inne. 

 

Jeden komentarz na ten temat (już zostało to w tym temacie wspomniane): cięgna muszą być idealnie tej samej długości względem oryginalnych - w zamienniku Dormana z tego co wiem to krótsze odbiega minimalnie od fabrycznego i w efekcie zakres działania wycieraczek jest  trochę mniejszy niż OEMowych. Wątpię zatem, czy te od Forestera będą pasowały.

Edytowane przez _Peter_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Michał Chrościcki napisał:

Ok, a mógłbym prosić mimo wszystko o zmierzenie, może znajdę jakieś inne. 

Tak to wygląda:

ciegna.thumb.jpg.70412ce0bf9aae20594e4368dd3100ba.jpg

 

Nawet milimetr różnicy ma pewnie znaczenie, także traktuj to bardziej poglądowo.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie cięgien z forestera to nie pasują. 

Chwilowo poradziłem sobie w ten sposób: 

 

https://drive.google.com/drive/folders/1NzYToHOUa31pXqzRsYycYEtcgZvNtVUu?usp=sharing

 

Wydrukowałem te przeguby na drukarce 3D, będę testował zobaczymy jak długo wytrzymają. Siedzą ciasno, nasmarowane, luzów brak. Jakby ktoś chciał to mogę po kosztach tzn. piwo + koszty wysyłki wydrukować. Na razie nie daję gwarancji, można to traktować jako test, póki nie wytrzymają roku. Po roku można uznać że jest ok. (Robię miesięcznie koło 2 tys km więc byłby to jakiś wyznacznik) . Jako że mam już model postaram się je wytoczyć z teflonu wtedy powinno być już wieczne.

 

I jeszcze jedno pytanie ma ktoś namiary na spinki trzymające podszybie ? Te duże u góry przy szybie oraz takie dwie małe po bokach. 
 

Edytowane przez Michał Chrościcki
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Michał Chrościcki napisał:

Wydrukowałem te przeguby na drukarce 3D, będę testował zobaczymy jak długo wytrzymają. Siedzą ciasno, nasmarowane, luzów brak. Jakby ktoś chciał to mogę po kosztach tzn. piwo + koszty wysyłki wydrukować. Na razie nie daję gwarancji, można to traktować jako test, póki nie wytrzymają roku. Po roku można uznać że jest ok. (Robię miesięcznie koło 2 tys km więc byłby to jakiś wyznacznik) . Jako że mam już model postaram się je wytoczyć z teflonu wtedy powinno być już wieczne.

Czyli kwestia luzów to po prostu wyrabianie się tych przegubów? Drogie będą takie z teflonu? 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dorzucę tu fotkę, bo dzisiaj wymieniałem szybę i przy okazji porównałem jeszcze raz Dormana vs ori. Element mocowany do silniczka w Dormanie jest odrobinę krótszy, przełożyłem z ori i jest trochę lepiej jeśli chodzi o zakres pracy wycieraczek, ale same cięgna też się nieznacznie różnią, chociaż tutaj fotek już nie mam. Po lewej oryginał. Przy okazji zauważyłem, że Dorman strasznie rdzewieje, pomimo, że mam go może 2 lata, a oryginał jeździł 13 lat.

IMAG7037.thumb.jpg.60a3e4ab0872b0b62ca542cccc527d1f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Rozmawiałem w tej sprawie i niestety wydrukowane elementy uległy uszkodzeniu, były na allegro nowe ramiona razem z tulejkami w miarę rozsądnych pieniądzach, chyba jest to jak na razie najlepsze rozwiązanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy przekładka silniczka do tego zestawu-zamiennika stanowi jakiś problem? Zastanawiam się nad używką, ale z tego co czytam to gra nie zawsze warta świeczki. 

 

A może takie coś podoła? 

 

https://allegro.pl/oferta/legacy-iv-4-mechanizm-wycieraczek-ciegno-nowe-9224110688

Edytowane przez czort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moze komus sie przyda. U mnie również wycieraczki miały nadmierny luz.

Zainspirowany filmem

https://youtu.be/1lD98zuNqpc

 

Wybralem sie do pobliskiego sklepu rolniczego. Mieli podobne przeguby do tych na filmie, ale moim zdaniem miały one za duzy luz. Wybralem wiec inny rodzaj przegubow, dokupilem pręt gwintowany m8 i sporo nakrętek. Calość kosztowala mniej niz 40 pln. Do zrobienia potrzeba szlifierki, migomatu i klej do gwintow. Te przeguby maja troche wieksze opory niz tulejki teflonowe, ale poko co wycieraczki dzialaja bez zarzutu. Dam znac za jakis czas czy dalej tak jest :)

 

edit: Dzisiaj musialem wyciagac calosc jeszcze raz bo jednostronny spaw na szpilkach nie wytrzymal :/ Dzisiaj pospawalem wszytko jeszcze z drugiej strony na duzym pradzie. Powinno byc dobrze :) Test in progress :)

 

Powstalo cos takiego:

 

 

259453149_1577906385896349_8991873866076096939_n.jpg

259878399_973151199931109_8781346201944665333_n.jpg

260287313_413546023772641_2135768817360374386_n.jpg

260402859_185838387003104_5088228273436032769_n.jpg

Edytowane przez jabberkonto
  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Hej ;-) To i ja coś dorzucę do tematu.

Wyczytałem tu, że Dorman 49447 i 49449 różnią się wielkością luzu po zamontowaniu (czyli średnicą wewnętrzną plastiku). A czy może ktoś zna średnicę kulek w mechanizmie Legacy? Czy wszystkie cztery są tej samej różnicy?

Pytam, bo może warto spróbować dobrać te plastikowe gniazda z jakiejś innej fury (nie wiem: Łada, Polonez, Peugeot, VW...) ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piniu wszystkie kulki mają taką samą średnicę, jak chcesz, to mogę zmierzyć, bo mam jeden stary mechanizm na wierzchu.

Ale, widzę, że na allegro są cięgna do Legacy IV, chyba nie warto kombinować:
https://allegro.pl/oferta/legacy-iv-4-mechanizm-wycieraczek-ciegno-nowe-9224110688

 

edit: Niestety cena w aukcji jest za jedną sztukę - 145zł, to już pytnie czy chce się komuś bawić w wymiane samych platikowych przegubów, czy wydać 300zł

Edytowane przez raci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale jest to raczej zamiennik, a jakość/trwałość jego niewiadoma ;-)

Jeśli to nie problem, do zmierz, proszę, średnicę tej kulki. No i może przy okazji, jeśli możesz, średnicę otworu w cięgnie, tam, gdzie siedzi plastik.

Edytowane przez piniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@piniu Średnica kulki wychodi mi jakieś 14,2mm, średnica otworu w cięgnie - 18mm

kulka.thumb.jpg.52aecc46600b92b3414526d7168382d9.jpg

 

Ale, jak próbowałem z Dormanami, to na kulkę Dorman 49449 pasował idealnie, a według danych na ich stronie średnica wewnętrzna: 0.41 inches = 1.0414 centimeters

Zewnętrzna:0.674 inches = 1.71196 centimeters - tutaj brakuje niecałego mm niestety i by był ideał, już gdzieś wcześniej chyba pisałem, że idealnie nadaje się do tego drut ze skrętki eth, wytarczy owinąć i wchodzi ciasno.

 

Także jakbyś szukał po katalogach, to może jest to podawane w trochę inny sposób.

Jak ktoś chce po taniości i ma opcję, żeby któś mu przytargał ze Stanów, to ten Dorman 49449 jest chyba najlepszym wyborem, ale jak znajdziesz coś lepszego i łatwiej dotępnego, to daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, walczyłem długo z tematem padniętych wycieraczek w moim subaraku i z perspektywy czasu stwierdzam że szkoda czasu i pieniędzy na półśrodki. Przerobiłem różne patenty i wszystkie działały tymczasowo, awaria wracała zawsze w najmniej oczekiwanym momencie :) Ostatecznie kupiłem cały mechanizm zamienny DORMAN 602-808 i działa bezbłędnie do dzisiaj (od 2017). Wymiana całego mechanizmu to maks. 30 minut z przełożeniem silnika.

Widzę, że teraz jest dostępny w dobrej cenie na amazon:

https://www.amazon.com/Dorman-602-808-Windshield-Wiper-Transmission/dp/B01ID3U0AA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też u mnie ten zestaw zawitał, ale ostatecznie się go pozbyłem, po 2 latach dostał sporych luzów, ale fakt, dalej działał.

Ostatecznie kupiłem, używkę i wymieniłem jedno cięgno na to, które wcześniej zrobiłem na Dorman 49449

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.04.2022 o 19:29, raci napisał:

@piniu Średnica kulki wychodi mi jakieś 14,2mm, średnica otworu w cięgnie - 18mm

 

Baaaaaaardzo dziękuję. Mam komplet danych i będę rozkminiał ;-)

Edytowane przez piniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Polecam sposob opisany przez kolege @jabberkonto - dziala ;)  Sugeruje zakup niskich nakretek M8. Przy zwyklych trzeba delikatnie (2mm?) zfrezowac kawalek "ramy" mechanizmu. 
Z innych uwag - wyglada na to, ze tuleja, na ktorej osadzone jest ramie lewej wycieraczki, zaczela u mnie chodzic z wiekszym oporem. To moglo spowodowac wytarcie sie plastiku. Druga tuleja (prawa wycieraczka) chodzi lekko. Moze dzieki temu prawy plastik nie ma luzu.

Chcialem nasmarowac ta tuleje, ale nie znalazlem sposobu na bezinwazyjny i nie-silowy demontaz ;)

Edytowane przez Tummi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pozwolę sobie odświeżyć temat, bo znalazłem niedrogie i skuteczne rozwiązanie na te przeklęte wycieraczki ;-)
Dzięki pomocy raci, od którego mam średnicę kulki mechanizmu (14,2 mm), postanowiłem poszukać alternatywnego rozwiązania (tzn. z innego auta). Wybór padł na Daewoo, gdyż do niego części są w miarę tanie ;-) Wypytałem sprzedawców na Allegro, oferujących mechanizmy do Tico, jaka jest średnica kulki przegubu. Na 20 pytań dostałem dwie (!!!) konkretne odpowiedzi ;-) Dowiedziałem się, że średnica kulki to... 14,0 mm! Mówię sobie - pasuje. Zakupiłem mechanizm do Tico. Ponieważ był połamany plastik przy osi wycieraczki (widać na zdjęciu), sprzedawca puścił mi go po kosztach - 50 zł z przesyłką  za pobraniem. Po otrzymaniu przesyłki okazało się, że kulka ma owszem 14 mm, ale tylko przy jednym cięgle! Przy drugim (pomiędzy wycieraczkami) jest już 12 mm. Co było robić? Kupiłem drugi mechanizm, tym razem od Lanosa (był nieco tańszy, choć nie uszkodzony). Trochę strzelałem, bo nie miałem pewności, czy ta kulka będzie miała 14 mm ;-) Metodą dedukcji doszedłem, że po co mieliby stosować inną średnicę? To przecież dodatkowe koszty (matryce, itd.). No i okazało się, że w Lanosie analogicznie - łącznik do silnika ma kulki 14 mm, a te pomiędzy wycieraczkami już 12 mm. No, ale w sumie to mam dwa kompletne łączniki z gniazdami na kulkę 14 mm! Acha, w cięgłach od Lanosa wewnątrz plastiku mamy na środku wypustki, ale łatwo je usunąć (ukręciłem obcążkami).

39269914_tico01.jpg.51d725ead26420039ab803eb5eae6ee6.jpg

 

1433101360_tico02.jpg.9f53136f9eaab939516ed4768a0d174d.jpg

 

440720445_tico03.jpg.a057d44fdad42bcd751896a6081733c5.jpg

 

1056494604_lanos01.jpg.2c664019ada225eaf8e94bb960e0efeb.jpg

 

291745901_lanos02.jpg.8f1c6c4b9b6ae9ffc42603a5877a5ae7.jpg

 

470567966_lanos03.jpg.1d2c41f7e321b2b407d136ab9141e43a.jpg

 

494996462_lanos04.jpg.cfeab01012c07cc82c0a566ec7cc2f01.jpg

 

Pozostało jedynie zmodyfikować długości tych łączników. Wiem, że ich długości w Gacku to ok. 37 cm i ok. 51 cm. Więc przeciąłem obydwa cięgna.

IMG_20221117_164141_1.jpg.22e9ed964a6aed55a396bea20062b996.jpg

 

IMG_20221117_164530_1.jpg.85a200551458ed7e7089df942adebdfc.jpg

 

Okazało się, że średnica cięgna (rurki) wynosi: zewnętrzna 14,3 mm, wewnętrzna 12,0 mm w przypadku Lanosa i zewnętrzna 12,8 mm, a wewnętrzna 10,7 mm w przypadku Tico. Zakupiłem więc w Leroy Merlin dwie rurki aluminiowe (10 i 12 mm), które wykorzystałem do przedłużenia cięgien.

I teraz: nawierciłem po cztery otwory na każdym elemencie (wymijające się, żeby nity nie spotkały się w środku rurki) i naciąłem wzdłuż na odległość nieco większą, niż długość rurki, która wchodzi w środek. Nacięcia dobrze jest zrobić z dwóch stron, ponieważ średnica wewnętrzna (Lanos) jest taka sama jak średnica aluminiowej rurki. Na upartego można to wsadzić, ale o regulacji w takim przypadku - zapomnij. Nie ruszy się już rurki ani w przód ani w tył.

WP_20221125_19_09_47_Pro.jpg.d4d9697b772b16946ce2f1c87220ba5f.jpg

 

WP_20221125_19_11_10_Pro.jpg.a2d18514ef4f872db0e13a84548b9ea3.jpg

 

Rurki przyciąłem tak, aby cięgno mało ok. 37 cm oraz ok. 51 cm. Nie znałem jeszcze dokładnej wymaganej długości, którą poznałem dopiero po wyjęciu mojego mechanizmu z auta.

WP_20221125_19_28_14_Pro.jpg.89b5a124d393966434ce8855201b2239.jpg

 

WP_20221125_19_29_20_Pro.jpg.ee5459ff3cabbb36090597f0d1d1ff44.jpg

 

A potem już z górki: wyjąłem mechanizm z samochodu, zdjąłem wymiary cięgien, mierząc między środkami plastikowych elementów (długość zewnętrzna mogła być niemiarodajna). Po ustawieniu długości, nawierciłem aluminiowe rurki i znitowałem. W sumie po osiem nitów na jedno cięgno. Acha - nity o średnicy 4 mm i długości 8 mm. Dłuższe mogłyby nie zadziałać prawidłowo, ponieważ nie zmieściłyby się w całości.
Po nasmarowaniu wazeliną plastików, wcisnąłem cięgna. Pasowały jak oryginalne ;-)
I tutaj moje spostrzeżenia: w moim mechanizmie nie było ani troszkę żadnego smarowania! Sucho jak na pustyni, a luz taki, że właściwie wypadły same ;-) Aż dziw, że to jeszcze jakoś chodziło. Po drugie, średnica kulek mechanizmu u mnie wynosi 13,9 mm. Jak na dokładność Japończyków, to spora rozbieżność od 14,2 w mechanizmie u Kolegi @raci.

WP_20221127_10_20_25_Pro.jpg.0f8946497cb91a9e8a819c29e2ebd774.jpg

 

WP_20221127_10_12_49_Pro.jpg.cd3e6a9668a4ee3c9d518f9a75d9e6af.jpg

 

WP_20221127_10_12_58_Pro.jpg.9f884d9ee0ea633983ccdadaee33da30.jpg

 

WP_20221127_10_25_00_Pro.jpg.450736ba5c12023bc66cad5ee1c5d991.jpg

 

Ale w sumie mechanizm trafił do auta i działa jak należy. Luzu na wycieraczkach już nie stwierdzam ;-)

 

I na koniec koszty:
- mechanizm Tico - 50 zł (z Allegro z przesyłką za pobraniem)
- mechanizm Lanosa - 41,03 zł (z darmową przesyłką Allegro Smart)
- rurka 10 mm - 8,99 zł
- rurka 12 mm - 10,99
Wazeliny ani nitów nie liczę. Wychodzi razem 111,01 zł za, można powiedzieć, nowe cięgna.

 

Gdybym miał teraz to robić, kupiłbym dwa mechanizmy od Lanosa i jedną rurkę 12 mm, co wyszłoby w sumie 93,05 zł.

 

Jak to wychodzi na tle ceny cięgieł, sprzedawanych za 145 zł/szt. niech każdy oceni sam: 93,05 vs. 290,00 zł ;-)

 

 

 

Edytowane przez piniu
  • Super! 5
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...