Skocz do zawartości

Padnięte wycieraczki.


Newbee

Rekomendowane odpowiedzi

krvrad wystarczy poruszać ramionami wycieraczki - u mnie bezwładnie kilka centymetrów idzie do góry(sporo nad paskami ogrzewania) i na doł (aż poniżej podszybia) oba ramiona.

 

Sprawdzałem na innym samochodzie i nie drgnie nawet 1mm przy ruszaniu.

 

Białe kulki czyli nasadki sam osobiście wymieniałem na nowe za pomocą imadła więc mocno idealnie siedzi i nic to nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sredniaq nic z tym nie zrobisz - jest luz osiowy na ramionach. Tylko wymiana całych ramion więc jak bedziesz miał dostęp do tańszej wersji która pasuje - daj znać.

Ja narazie tak jeżdże i licze że nie obrobi się na tyle że nie będą wycierać :-D

To lipa, miałem kiedyś dawcę z małym przebiegiem ale nie wpadłem na to, żeby wziąć mechanizm wycieraczek i pojechał na złom :/

Wymiana samych ramion czy całego mechanizmu?? Ramiona chyba jeszcze mam...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chciałem poinformować szanownych forumowiczów, że mam na zbyciu jeszcze 3 szt. zestawów naprawczych DORMAN 49447.

 

Zupełnie przypadkiem wpadł mi w ręce również zestaw DORMAN 49449 (1 szt.), który rzekomo pasuje do FORKÓW (http://www.subaruforester.org/vbulletin/f80/windshield-wiper-clunk-2976/index4.html).

Zawartość opakowania to 2 szt. plastikowych przegubów. Od razu dodam, że nie sprawdzałem jak się sprawują ale internety twierdzą że działa.

Wszystkich zainteresowanych zapraszam do kontaktu na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odkopię temat.

 

U mnie wycieraczki też trzepią w Outbacku więc zamówiłem 6 kompletów Dorman 49447 z USA płacąc 40zł/komplet. Powinny być na miejscu za jakieś dwa tygodnie. Mam nadzieję, że komuś się przydadzą, z wysyłką na terenie PL powinno wyjść ok. 50zł za komplet. Będę miał więc 5 kompletów więcej niż jest mi prywatnie potrzebne. Jak ktoś chce proszę śmiało walić na PW. Jak się skończą edytuję post o tę informację. Tak na przyszłość od razu napiszę, że nie planuję więcej ich zamawiać - więc proszę za pół roku albo kilka lat nie łudzić się, że jeszcze mam jakieś sztuki w zanadrzu :) Zamówiłem więcej z czystego skąpstwa.

 

Edytowano: wszystkie komplety już zostały zaklepane. Jeżeli coś się zwolni będę agresywnie promował swoją ofertę. ;)

 

Jak się uda nakręcę tutoriala z wymiany - te dostępne na internetach są kręcone kartoflami, przydałby się jakiś bardziej wyjściowy.

Edytowane przez Amnes
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, tomkaz napisał:

To może ja bym się dołączył do zamówienia, potrzebuje 2 komplety.

Jest problem, bo te najtańsze z eBay (3$ za zestaw) są dostępne w bardzo ograniczonej ilości (2 sztuki). Na Amazonie są po 8$ + przesyłka chyba 13$, przy 3 zestawach wychodzi (po kosmicznym kursie USDPLN Amazona) 60 pln za zestaw. Przy mniejszych ilościach chyba i tak Amazon wychodzi najtaniej, bo sama wysyłka przez sprzedawców eBay to ~100zł. Także @tomkaz jeśli jesteś chętny, to dwa zestawy mogą być twoje za 120+KW czyli pewnie koło 130zł.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za namiary, to ja będę testerem i zobaczymy jak RockAuto się sprawuje. Zamówiłem 6 zestawów, jak dojdą to się odezwę, pewnie ktoś się skusi :)

1 godzinę temu, BladeRunner napisał:

Czekam na manual

Myslę, że jest na tyle podobnie, że można spokojnie popatrzeć jak to robili koledzy w tym wątku:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dostałem zestawy Dormana, także RockAuto mogę z czystym sumieniem polecić, w sumie to przesyłka była u mnie w zeszły poniedziałek, ale chciałem najpierw zamontować i zobaczyć czy pomoże. Niestety moim zdaniem to się do Legacy IV nie nadaje.

 

Na oryginalnych tulejach miałem może z 1mm luzu co objawiało się luzem na ramionach rzędu 3-4 cm. Założyłem tuleje Dormana, ciężko wchodzą w otwory, żeby wcisnąć je na kulkę trzeba użyć dużo siły (imadło), wydawało mi się, że jest ok (przy próbie ruszania mechanizmem zero luzu). No to stwierdziłem, że jak jest ok, to wymieniam wszystkie (łącznie jest ich 4 sztuki w mechaniźmie). Zadowolony zacząłem wszystko składać. Zdziwienie było spore, jak przy dokręcaniu ramion wycieraczek okazało się, że luzu jest dużo więcej niż przed operacją. Wybebeszyłem wszystko jeszcze raz i założyłem ramię wycieraczki na wyjęty mechanizm, przy próbie poruszania wycieraczką okazało się, że luzu na tulejach jest ze 2mm. Tym sposobem zamienił stryjek siekierkę na kijek.

 

Podsumowując, jeśli komuś wycieraczki całkowicie padły (fabryczne tuleje się posypały), to można się tym Dormanem ratować, będzie trochę luzu, ale będą działać. Jeśli mamy tylko luz na ramionach, to niestety nie tędy droga. Nie wiem jak w Forku, może tam ten mechanizm jest inny (większe kulki), ale w Legacy, mimo że wszystko się wydaje ok i naprawdę ciasno siedzą na pierwszy rzut oka, to przykładając dźwignię w postaci ramienia wycieraczki okazuje się, że wcale tak różowo to nie wygląda.

 

Jakby ktoś chciał to mam do opchnięcia 3 całe zestawy i jeden niepełny (brakujący jeden z 3 elementów pasujących do Subaru). Jeszcze taki hint dla potomnych wyczytany gdzieś w internetach, przed montażem warto tulejkę wrzucić do gotującej wody, robi się miękka i łatwiej umieścić ją w gnieździe.

 

Na koniec pytanie, czy ktoś uporał się z tym tak, że rzeczywiście zlikwidował luz? Najbardziej ciekawi mnie opcja dorobienia tych tulei, o czym ktoś wcześniej wspominał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, raci napisał:

Na koniec pytanie, czy ktoś uporał się z tym tak, że rzeczywiście zlikwidował luz? Najbardziej ciekawi mnie opcja dorobienia tych tulei, o czym ktoś wcześniej wspominał.

 

Tak, ja się uporałem - wymieniłem cały mechanizm na inny bez luzu (ale u mnie luz był nie tylko na tulejach). Można również poszukać same oryginalne cięgna, lub kupić mechanizm z anglika i przełożyć cięgna (podobno pasuje - taką informację znalazłem na forum, ale nie pamiętam już którym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Slawskip napisał:

 

Tak, ja się uporałem - wymieniłem cały mechanizm na inny bez luzu (ale u mnie luz był nie tylko na tulejach). Można również poszukać same oryginalne cięgna, lub kupić mechanizm z anglika i przełożyć cięgna (podobno pasuje - taką informację znalazłem na forum, ale nie pamiętam już którym).

 

No właśnie, interesująca opcja z tymi cięgnami, ale patrząc w katalogi, to cały mechanizm występuje jako jedna część. Znasz może jakieś numerki tych cięgien?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, raci napisał:

Na koniec pytanie, czy ktoś uporał się z tym tak, że rzeczywiście zlikwidował luz?

Ja też się uporałem. Już ponad półtora roku po naprawie i wszystko działa jak należy (opis na poprzedniej stronie tego tematu).

Może skoro Dorman się jednak nie sprawdza, to warto wrócić do idei druku 3d, bo zapotrzebowanie będzie duże, zwłaszcza, że w kolejnych generacjach stosowane jest to samo rozwiązanie.

Kolega @skwaro oferował się z projektem i drukiem - zapytajcie, może to jeszcze aktualne. Dysponuję jednym ramieniem z oryginalnymi panewkami w dobrym stanie i mogę je przesłać do odwzorowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kambol napisał:

Kolega @skwaro oferował się z projektem i drukiem - zapytajcie, może to jeszcze aktualne. Dysponuję jednym ramieniem z oryginalnymi panewkami w dobrym stanie i mogę je przesłać do odwzorowania.

Nie ma sensu drukować bo z dobrego materiału żeby trochę pochodziły wyjdą drożej niż zestaw Dormana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, skwaro napisał:

Nie ma sensu drukować bo z dobrego materiału żeby trochę pochodziły wyjdą drożej niż zestaw Dormana.

W świetle powyższych rewelacji kolegi @raci (że po użyciu zest. Dorman jest gorzej niż na luźnych oryginałach), sens jest, bo nie ma alternatywy oprócz całego oryginalnego mechanizmu (nowego/używanego). Pytanie, ile to jest drogo, bo jeśli będą spełniały funkcję i będą wytrzymałe, to można zapłacić, byle zrobić raz a porządnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w tym problem, bo wszystkie pozytywne opinie o użyciu zestawu Dormana jednak pochodzą od użytkowników Forka. Ja u siebie widzę spore luzy na tulejach Dormana i nie znalazłem posiadacza Legacy, który by stwierdził, że wymiana na Dromana mu pomogła.W sumie to wychodzi na to, że pozostaje szukać mechanizmu o małych luzach, albo kupić nowy. Spróbuję ogarnąć temat druku 3D, tak z ciekawości, może coś się z tego urodzi, dam znać jak się czegoś konkretnego dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...