Skocz do zawartości

Padnięte wycieraczki.


Newbee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niestety wczoraj przestały działać przednie wycieraczki w Legacu z 2005 r. Od czego zacząć szukać? Od bezpieczników? Jeżeli tak to który za to odpowiada? Reszta elektryki działa. Z góry dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie. Były obluzowane i tak dość bezwładnie latały na boki więc któregoś pięknego dnia postanowiłem to naprawić. Po rozebraniu okazało się że winne są plastikowe przeguby w mechanizmie wycieraczek - po prostu się wyrobiły i powstał minimalny luz, może z milimetr niecały. A jako że działa tam mechanizm dźwigni to na piórach wycieraczek ten luz wynosił już kilka centymetrów.

 

15fi0q9.jpg

 

 

Tymczasowo pomogło obrócenie tych przegubów o 90 stopni - luz na piórach się skasował ale łatwo wypadały z trzpienia na którym powinny się ciasno trzymać - i wypadł akurat wtedy gdy był bardzo potrzebny działający mechanizm :D

 

Przypuszczam że tobie po prostu wypadł ten przegub z prawej strony i unieruchomił całość.

Pewnie wystarczy rozebrać i założyć je z powrotem - rozwiązanie tymczasowe do następnego wypadnięcia.

Lub poszukać tych białych przegubów czy jak to się tam nazywa i wymienić. Ja użyłem używek z hondy - są identyczne a akurat miałem dostęp do niewyrobionych i po małej modyfikacji działają idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie. Były obluzowane i tak dość bezwładnie latały na boki więc któregoś pięknego dnia postanowiłem to naprawić. Po rozebraniu okazało się że winne są plastikowe przeguby w mechanizmie wycieraczek - po prostu się wyrobiły i powstał minimalny luz, może z milimetr niecały. A jako że działa tam mechanizm dźwigni to na piórach wycieraczek ten luz wynosił już kilka centymetrów.

 

15fi0q9.jpg

 

 

Tymczasowo pomogło obrócenie tych przegubów o 90 stopni - luz na piórach się skasował ale łatwo wypadały z trzpienia na którym powinny się ciasno trzymać - i wypadł akurat wtedy gdy był bardzo potrzebny działający mechanizm :D

 

Przypuszczam że tobie po prostu wypadł ten przegub z prawej strony i unieruchomił całość.

Pewnie wystarczy rozebrać i założyć je z powrotem - rozwiązanie tymczasowe do następnego wypadnięcia.

Lub poszukać tych białych przegubów czy jak to się tam nazywa i wymienić. Ja użyłem używek z hondy - są identyczne a akurat miałem dostęp do niewyrobionych i po małej modyfikacji działają idealnie.

Mogę potwierdzić to co wyżej , te plastykowe złącza to najsłabszy punkt, który u mnie też zawodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jak ktoś ma dokładne wymiary to mogę załatwić dorobienie na drukarce 3D

Ew. jak ktoś ma jeszcze działające i może mi wysłać to w ramach rewanżu oddam nowe dorobione :)

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mogę podesłać te tulejki w bardzo dobrym stanie, ale moim zdaniem na nic się to nie zda, bo w przeciwieństwie do zamienników z zestawu Dorman, oryginały nie nadają się do "ponownego montażu".

Też miałem problem z luzem wycieraczek w Outback'u. Kupiłem mechanizm z Legacy V i mogłem przełożyć całą dźwignię z dwoma najbardziej uszkodzonymi przegubami z zakupionego mechanizmu, ale zachciało mi się przełożyć "nowe" tulejki do mojego mechanizmu ...i to był błąd.

Po pierwsze bardzo trudno było zdemontować te tulejki bez uszkodzenia. Z jednej strony metalowego ramienia jest wypukła panewka, a z drugiej pierścień - sądziłem, że jest to zmontowane na wcisk (widoczne "ząbki"):

post-17408-0-77544500-1463342865_thumb.jpg

ale próby podważenia i zdjęcia tego pierścienia skończyły się w dwóch przypadkach jego pęknięciem:

post-17408-0-84781900-1463343021_thumb.jpg

Kolejny po podgrzaniu opalarką udało się delikatnie wybić bez uszkodzenia panewki i pierścienia. Niestety nie oznaczało to sukcesu, bo przy próbach założenia "nowych" elementów do mojego mechanizmu okazało się, że już nie da się ich trwale ze sobą połączyć - ząbki panewki nie blokują się w pierścieniu i elementy są luźne - widać to na pierwszym zdjęciu (zrobionym już po próbie ponownego montażu). Nie było mowy, żeby w tak luźno zamontowaną panewkę wcisnąć metalową kulkę dźwigni.

Stąd konkluzja, że prawdopodobnie fabrycznie te elementy są klejone lub zgrzewane i pewnie dlatego nie występują jako osobne części zamienne.

Niestety z tego powodu dorobienie ich na drukarce 3d nie ma sensu, chyba żeby to przeprojektować (służę oryginałami), ale na to raczej nikt się nie porwie...

 

Ponieważ miałem już wszystko rozłożone, a samochód musiał ruszać w drogę oczekiwanie na przesyłkę z zestawem naprawczym (Dorman 49447) nie wchodziło w grę. Poradziłem sobie łącząc pierścień i panewkę klejem epoksydowym (niezawodnym Distalem):

post-17408-0-93393900-1463342922_thumb.jpg

post-17408-0-28059300-1463342942_thumb.jpg

Co prawda po klejeniu nie było łatwo złączyć ponownie przegub, ale ostatecznie udało się wprasować imadłem kulkę w panewkę i całość trzymała się bardzo pewnie. Od trzech miesięcy wycieraczki działają jak nowe, toteż jeśli ktoś nie ma możliwości sprowadzenia zestawu naprawczego, to mogę polecić zakup oryginałów (w dobrym stanie) i przekładkę z klejeniem jako niezłą alternatywę.

 

Zdjęcie moich "starych" przegubów przed naprawą - były w fatalnym stanie i pewnie niebawem straciłbym wycieraczki podczas jakiejś ulewy:

post-17408-0-02295300-1463343049_thumb.jpg

post-17408-0-13175100-1463342892_thumb.jpg

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podesłać, dorabiane będą mocowane inaczej niż fabrycze, chodzi mi o zdjęcie dokładnych wymiarów żeby pasowały, a sama konstrukcja będzie dużo prostsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podesłać, dorabiane będą mocowane inaczej niż fabrycze, chodzi mi o zdjęcie dokładnych wymiarów żeby pasowały, a sama konstrukcja będzie dużo prostsza.

Z czego będziesz robił - brąz czy teflon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 tygodni później...
Czy wymieniając zużyte elementy na zestaw Dormana jest to operacja p&p czy też tam coś trzeba podklejać?

Nie trzeba kleić. O zestawie naprawczym napisano więcej tu: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/49390-luz-wycieraczek-w-foresterze/

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W mojej subarynce natknąłem się na ten sam problem luźnych i stukających wycieraczek. Drogą kupna nabyłem 8 szt. zestawów naprawczych DORMAN 49447. Chętnym osobom mogę odsprzedać pozostałe 7 zestawów. Proponuję cenę 45 zł wraz z kosztami przesyłki. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do kontaktu na priv.

 

 

post-26446-0-38077300-1476307676_thumb.jpgpost-26446-0-62662100-1476307698_thumb.jpgpost-26446-0-02930500-1476307716_thumb.jpg

 

Na ten moment zostało już tylko 1 ostatni komplet :) [07:26 14.10.2016]

Edytowane przez Luk@sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o poradę co jeszcze oprócz tych nasadek ma wpływ na bezwładne ruchy ramion wycieraczek ??? zmieniłem wszystkie nasadki i wydawało mi się że jest ok......do pierwszego deszczu. Dalej uderza od krawędzi do krawędzi. Czy jest może jakaś śruba czy coś podobnego bo nie przyjrzałem się dokładnie mechanizmowy bo byłem pewny że te plastiki załatwią problem.


 


Mogę nagrać filmik zobaczycie jak ręką ruszam u siebie ramionami wycieraczek to jest ogromny luz w górę i dół a nasadki na 100% są mocno i pewnie założone - imadłem musiałem je nabijać na te kulowe przeguby.


Może ten gwintowany element mocowania ramienia ma jakieś wewnętrzne części które się wyrabiają ??  Proszę o pomoc bo idą deszczowe dni i tak nie można jeździć....


Edytowane przez maskun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem poinformować wszystkich zainteresowanych, że nie mam już żadnych zestawów naprawczych DORMAN 49447 opisanych w tej notce: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/82302-padni%C4%99te-wycieraczki/#entry2515405

Ostatni zestaw wylądował w mojej subarynce. Było trochę walki w wymianą ale efekt jest zadowalający. Wcześniej wycieraczki tłukły się niemiłosiernie a teraz chodzą równo jak niemiecka piechota :)

 

Planuję zakup kolejnych zestawów w okolicach grudnia. Będę informował na forum.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Proszę o poradę co jeszcze oprócz tych nasadek ma wpływ na bezwładne ruchy ramion wycieraczek ??? zmieniłem wszystkie nasadki i wydawało mi się że jest ok......do pierwszego deszczu. Dalej uderza od krawędzi do krawędzi. Czy jest może jakaś śruba czy coś podobnego bo nie przyjrzałem się dokładnie mechanizmowy bo byłem pewny że te plastiki załatwią problem.

Mogę nagrać filmik zobaczycie jak ręką ruszam u siebie ramionami wycieraczek to jest ogromny luz w górę i dół a nasadki na 100% są mocno i pewnie założone - imadłem musiałem je nabijać na te kulowe przeguby.

Może ten gwintowany element mocowania ramienia ma jakieś wewnętrzne części które się wyrabiają ?? Proszę o pomoc bo idą deszczowe dni i tak nie można jeździć....

U mnie jest podobnie, po wymianie tych nasadek z zestawu Dorman nadal biją po krawędziach ...

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sredniaq nic z tym nie zrobisz - jest luz osiowy na ramionach. Tylko wymiana całych ramion więc jak bedziesz miał dostęp do tańszej wersji która pasuje - daj znać. 

Ja narazie tak jeżdże i licze że nie obrobi się na tyle że nie będą wycierać :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...