Newbee Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Witam. Niestety wczoraj przestały działać przednie wycieraczki w Legacu z 2005 r. Od czego zacząć szukać? Od bezpieczników? Jeżeli tak to który za to odpowiada? Reszta elektryki działa. Z góry dzieki za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AmeAgaru Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Zatrzymały się w połowie szyby , silniczek pracuje ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Newbee Posted August 6, 2015 Author Share Posted August 6, 2015 Silniczek buczy, stanęły na dole Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Silniczek buczy, stanęły na dole To zacznij od ściągnięcia manuala i przestudiowania działu "WIPER AND WASHER SYSTEMS" http://www.mediafire.com/download/yri3ij7o3p9xi3t/GenMarket+Legacy+FSM+2005+%28BP-BL%29.zip Link to comment Share on other sites More sharing options...
palmall Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Ja miałem podobnie. Były obluzowane i tak dość bezwładnie latały na boki więc któregoś pięknego dnia postanowiłem to naprawić. Po rozebraniu okazało się że winne są plastikowe przeguby w mechanizmie wycieraczek - po prostu się wyrobiły i powstał minimalny luz, może z milimetr niecały. A jako że działa tam mechanizm dźwigni to na piórach wycieraczek ten luz wynosił już kilka centymetrów. Tymczasowo pomogło obrócenie tych przegubów o 90 stopni - luz na piórach się skasował ale łatwo wypadały z trzpienia na którym powinny się ciasno trzymać - i wypadł akurat wtedy gdy był bardzo potrzebny działający mechanizm Przypuszczam że tobie po prostu wypadł ten przegub z prawej strony i unieruchomił całość. Pewnie wystarczy rozebrać i założyć je z powrotem - rozwiązanie tymczasowe do następnego wypadnięcia. Lub poszukać tych białych przegubów czy jak to się tam nazywa i wymienić. Ja użyłem używek z hondy - są identyczne a akurat miałem dostęp do niewyrobionych i po małej modyfikacji działają idealnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazimierz Chełchowski Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Ja miałem podobnie. Były obluzowane i tak dość bezwładnie latały na boki więc któregoś pięknego dnia postanowiłem to naprawić. Po rozebraniu okazało się że winne są plastikowe przeguby w mechanizmie wycieraczek - po prostu się wyrobiły i powstał minimalny luz, może z milimetr niecały. A jako że działa tam mechanizm dźwigni to na piórach wycieraczek ten luz wynosił już kilka centymetrów. Tymczasowo pomogło obrócenie tych przegubów o 90 stopni - luz na piórach się skasował ale łatwo wypadały z trzpienia na którym powinny się ciasno trzymać - i wypadł akurat wtedy gdy był bardzo potrzebny działający mechanizm Przypuszczam że tobie po prostu wypadł ten przegub z prawej strony i unieruchomił całość. Pewnie wystarczy rozebrać i założyć je z powrotem - rozwiązanie tymczasowe do następnego wypadnięcia. Lub poszukać tych białych przegubów czy jak to się tam nazywa i wymienić. Ja użyłem używek z hondy - są identyczne a akurat miałem dostęp do niewyrobionych i po małej modyfikacji działają idealnie. Mogę potwierdzić to co wyżej , te plastykowe złącza to najsłabszy punkt, który u mnie też zawodził. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Dokładnie u mnie też. Mam na zapas 4 sztuki Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Newbee Posted August 9, 2015 Author Share Posted August 9, 2015 U mnie było tak samo, dorobione u tokarza nowe- dzieki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
tbystry Posted March 1, 2016 Share Posted March 1, 2016 Witam. Ma ktoś może wymiary lub rysunek techniczny do tych przegubów? Mam problem jest zbyt duży luz na wycieraczkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted March 1, 2016 Share Posted March 1, 2016 (edited) Jak ktoś ma dokładne wymiary to mogę załatwić dorobienie na drukarce 3D Ew. jak ktoś ma jeszcze działające i może mi wysłać to w ramach rewanżu oddam nowe dorobione Edited March 1, 2016 by skwaro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted May 15, 2016 Share Posted May 15, 2016 (edited) Mogę podesłać te tulejki w bardzo dobrym stanie, ale moim zdaniem na nic się to nie zda, bo w przeciwieństwie do zamienników z zestawu Dorman, oryginały nie nadają się do "ponownego montażu". Też miałem problem z luzem wycieraczek w Outback'u. Kupiłem mechanizm z Legacy V i mogłem przełożyć całą dźwignię z dwoma najbardziej uszkodzonymi przegubami z zakupionego mechanizmu, ale zachciało mi się przełożyć "nowe" tulejki do mojego mechanizmu ...i to był błąd. Po pierwsze bardzo trudno było zdemontować te tulejki bez uszkodzenia. Z jednej strony metalowego ramienia jest wypukła panewka, a z drugiej pierścień - sądziłem, że jest to zmontowane na wcisk (widoczne "ząbki"): ale próby podważenia i zdjęcia tego pierścienia skończyły się w dwóch przypadkach jego pęknięciem: Kolejny po podgrzaniu opalarką udało się delikatnie wybić bez uszkodzenia panewki i pierścienia. Niestety nie oznaczało to sukcesu, bo przy próbach założenia "nowych" elementów do mojego mechanizmu okazało się, że już nie da się ich trwale ze sobą połączyć - ząbki panewki nie blokują się w pierścieniu i elementy są luźne - widać to na pierwszym zdjęciu (zrobionym już po próbie ponownego montażu). Nie było mowy, żeby w tak luźno zamontowaną panewkę wcisnąć metalową kulkę dźwigni. Stąd konkluzja, że prawdopodobnie fabrycznie te elementy są klejone lub zgrzewane i pewnie dlatego nie występują jako osobne części zamienne. Niestety z tego powodu dorobienie ich na drukarce 3d nie ma sensu, chyba żeby to przeprojektować (służę oryginałami), ale na to raczej nikt się nie porwie... Ponieważ miałem już wszystko rozłożone, a samochód musiał ruszać w drogę oczekiwanie na przesyłkę z zestawem naprawczym (Dorman 49447) nie wchodziło w grę. Poradziłem sobie łącząc pierścień i panewkę klejem epoksydowym (niezawodnym Distalem): Co prawda po klejeniu nie było łatwo złączyć ponownie przegub, ale ostatecznie udało się wprasować imadłem kulkę w panewkę i całość trzymała się bardzo pewnie. Od trzech miesięcy wycieraczki działają jak nowe, toteż jeśli ktoś nie ma możliwości sprowadzenia zestawu naprawczego, to mogę polecić zakup oryginałów (w dobrym stanie) i przekładkę z klejeniem jako niezłą alternatywę. Zdjęcie moich "starych" przegubów przed naprawą - były w fatalnym stanie i pewnie niebawem straciłbym wycieraczki podczas jakiejś ulewy: Edited May 15, 2016 by Kambol Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 Możesz podesłać, dorabiane będą mocowane inaczej niż fabrycze, chodzi mi o zdjęcie dokładnych wymiarów żeby pasowały, a sama konstrukcja będzie dużo prostsza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 Możesz podesłać, dorabiane będą mocowane inaczej niż fabrycze, chodzi mi o zdjęcie dokładnych wymiarów żeby pasowały, a sama konstrukcja będzie dużo prostsza. Z czego będziesz robił - brąz czy teflon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 ABS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 @@skwaro, Pisałem do Ciebie PW, ale coś nie odbierasz. Jak jesteś jeszcze zainteresowany przesyłką tych elementów, to daj znać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maskun Posted August 10, 2016 Share Posted August 10, 2016 Ja jestem zainteresowany - u mnie dobija dość głośno od podszybia do słupka wiec pewnie to nie kwestia regulacji......oczywiście boje się sytuacji utraty wycieraczek w czasie ulewy.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikeZorro Posted August 10, 2016 Share Posted August 10, 2016 Czy wymieniając zużyte elementy na zestaw Dormana jest to operacja p&p czy też tam coś trzeba podklejać? Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted August 12, 2016 Share Posted August 12, 2016 (edited) Czy wymieniając zużyte elementy na zestaw Dormana jest to operacja p&p czy też tam coś trzeba podklejać? Nie trzeba kleić. O zestawie naprawczym napisano więcej tu: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/49390-luz-wycieraczek-w-foresterze/ Edited August 12, 2016 by Kambol Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikeZorro Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 Ok dzięki. Czyli wszystko powinno pasować. Muszę w wolnej chwili ogarnąć temat. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luk@sz Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 (edited) W mojej subarynce natknąłem się na ten sam problem luźnych i stukających wycieraczek. Drogą kupna nabyłem 8 szt. zestawów naprawczych DORMAN 49447. Chętnym osobom mogę odsprzedać pozostałe 7 zestawów. Proponuję cenę 45 zł wraz z kosztami przesyłki. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do kontaktu na priv. Na ten moment zostało już tylko 1 ostatni komplet [07:26 14.10.2016] Edited October 14, 2016 by Luk@sz Link to comment Share on other sites More sharing options...
maskun Posted October 13, 2016 Share Posted October 13, 2016 (edited) Proszę o poradę co jeszcze oprócz tych nasadek ma wpływ na bezwładne ruchy ramion wycieraczek ??? zmieniłem wszystkie nasadki i wydawało mi się że jest ok......do pierwszego deszczu. Dalej uderza od krawędzi do krawędzi. Czy jest może jakaś śruba czy coś podobnego bo nie przyjrzałem się dokładnie mechanizmowy bo byłem pewny że te plastiki załatwią problem. Mogę nagrać filmik zobaczycie jak ręką ruszam u siebie ramionami wycieraczek to jest ogromny luz w górę i dół a nasadki na 100% są mocno i pewnie założone - imadłem musiałem je nabijać na te kulowe przeguby. Może ten gwintowany element mocowania ramienia ma jakieś wewnętrzne części które się wyrabiają ?? Proszę o pomoc bo idą deszczowe dni i tak nie można jeździć.... Edited October 14, 2016 by maskun Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luk@sz Posted October 19, 2016 Share Posted October 19, 2016 Chciałem poinformować wszystkich zainteresowanych, że nie mam już żadnych zestawów naprawczych DORMAN 49447 opisanych w tej notce: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/82302-padni%C4%99te-wycieraczki/#entry2515405 Ostatni zestaw wylądował w mojej subarynce. Było trochę walki w wymianą ale efekt jest zadowalający. Wcześniej wycieraczki tłukły się niemiłosiernie a teraz chodzą równo jak niemiecka piechota Planuję zakup kolejnych zestawów w okolicach grudnia. Będę informował na forum. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luk@sz Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Udało mi się dostać nową partię zestawów naprawczych DORMAN 49447, obecnie na zbyciu mam 6 szt. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do kontaktu na priv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted February 16, 2017 Share Posted February 16, 2017 Proszę o poradę co jeszcze oprócz tych nasadek ma wpływ na bezwładne ruchy ramion wycieraczek ??? zmieniłem wszystkie nasadki i wydawało mi się że jest ok......do pierwszego deszczu. Dalej uderza od krawędzi do krawędzi. Czy jest może jakaś śruba czy coś podobnego bo nie przyjrzałem się dokładnie mechanizmowy bo byłem pewny że te plastiki załatwią problem. Mogę nagrać filmik zobaczycie jak ręką ruszam u siebie ramionami wycieraczek to jest ogromny luz w górę i dół a nasadki na 100% są mocno i pewnie założone - imadłem musiałem je nabijać na te kulowe przeguby. Może ten gwintowany element mocowania ramienia ma jakieś wewnętrzne części które się wyrabiają ?? Proszę o pomoc bo idą deszczowe dni i tak nie można jeździć.... U mnie jest podobnie, po wymianie tych nasadek z zestawu Dorman nadal biją po krawędziach ... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
maskun Posted February 16, 2017 Share Posted February 16, 2017 sredniaq nic z tym nie zrobisz - jest luz osiowy na ramionach. Tylko wymiana całych ramion więc jak bedziesz miał dostęp do tańszej wersji która pasuje - daj znać. Ja narazie tak jeżdże i licze że nie obrobi się na tyle że nie będą wycierać :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now