Skocz do zawartości

Padnięte wycieraczki.


Newbee

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Kambol napisał:

W świetle powyższych rewelacji kolegi @raci (że po użyciu zest. Dorman jest gorzej niż na luźnych oryginałach), sens jest, bo nie ma alternatywy oprócz całego oryginalnego mechanizmu (nowego/używanego). Pytanie, ile to jest drogo, bo jeśli będą spełniały funkcję i będą wytrzymałe, to można zapłacić, byle zrobić raz a porządnie.

Ja to robiłem w forku i Dorman pomógł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przyznaje tak się składa że też w Legacy zmieniałem na Dormana i kompletnie nic to nie dało. Wcześniej na oryginalnych plastikach ledwo się trzymało, a po zmianie na Dormana porządnie imadłem założone i sztywne.

Zadowolony po zmianie przy pierwszym deszczu gdy wycieraczka chwilę popracuje - dalej uderzała od słupka po podszybie. Wystarczy poruszać ramieniem wycieraczki i luz 2cm w górę i 2cm w dół.

 

Rozwiązanie jest jedno tak jak już wyżej wspomniane - wymiana na inny mechanizm. Udało mi się używany po 150zł kupić z Outbacka i teraz uśmiech na twarzy...taka pierdoła a tyle radości może przynieść.

Uwaga - jak już mechanizm się pojawi to trzeba szybko kupować mi w ciągu 2 lat (tyle szukałem używanego) zniknęło sprzed nosa 8 egzemplarzy.....czyli jest popyt na te mechanizmy B)

Edytowane przez maskun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla ścisłości. U mnie w Legacy I (turbodziadku) też próbowałem kasować luz wycieraczek (Carfit i jego ekipa). Szczerze przyznam, że luz jak był tak jest i właściwie nie widzę różnicy z przed operacji. Do ratowania użyto zestaw Dormana... Kupiłem cięgna używane i przy jakiejś okazji będę wymieniał. Moje auto ma na budziku 325kkm, więc mechanizm swoje przepracował. Ta używka ma 185kkm, więc mam nadzieje, że efekt będzie lepszy niż po pierwszej próbie :P

Edytowane przez sredniaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, euyot napisał:

Ktos doszedł co jest powodem luzu?

 

Powodem luzu jest luz :D

Wyjmij sobie mechanizm, wsadź w imadło, przymocuj wycieraczkę i poruszaj nią. Zobaczysz w którym miejscu jest luźno. 

Problem w tym że nawet setne milimetra luzu mogą dawać centymetry na końcu wycieraczki.

 

Dorman to kupa, nie działa chociaż siedzi wszystko sztywno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorman siedzi ciasno na pierwszy rzut oka :). Jak się założy ramię i nim porusza, to wtedy widać, że luzu tam co niemiara.

 

Na ebayu dostępne są całe mechanizmy do Legacy Dormana:https://www.ebay.com/itm/Windshield-Wiper-Linkage-Front-Dorman-602-808-fits-06-09-Subaru-Legacy/122178000378?fits=Make%3ASubaru|Model%3ALegacy&epid=1583199816&hash=item1c726055fa:g:gg0AAOSwyKxZ~V74&vxp=mtr

Tanie nie są i podpisane, że do Legaca 06-09, wie ktoś czy są jakieś różnice w mechaniźmie między przed i poliftem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem również i ja zająć się luzem na wycieraczkach. Zakupiłem zestaw Dormana. Po wyjęciu mechanizmu okazało się, że plastiki cięgien są w opłakanym stanie. Wymieniłem trzy sztuki ( bo tyle jest w Dormanie) z czterech. Luz na cięgnach znikł, ale na wycieraczkach pozostał. W czasie jazdy przy opadach deszczu ze śniegiem, cięgno spadło z dźwigni. Robotę na trasie ogarnołem w 15 min i zaraz zamówiłem drugi zestaw Dormana przekonany, że to wina ostatniego nie wymienionego oryginału. Okazało się jednak, że spada właśnie ciasno siedzący "Dorman". Teraz, już po wymianie wszystkich plastików, przy sztywno siedzących cięgnach można było wyłapać luz osiowy na trzpieniach obracających wycieraczkami. Idąc za radą kolegów z postów powyżej, postanowiłem zakupić używkę ( nówka w ASO 1800zł). Kupiłem mechanizm za 120zł, w całkiem niezłym stanie, nawet cięgna sztywno siedzące. Po zamontowaniu luz na końcach ramion minimalny, wycieraczki w końcu nie uderzają o podszybie i słupek :) 

Podsumowując:

-proponuję zacząć od rozebrania mechanizmu i wybadania luzów

-zestaw Dorman likwiduje luz w 50%

-zakupić używany zestaw bez luzów na trzpieniach ramion (ceny dosyć przystępne )

-ewentualny luz na cięgnach zlikwidować zestawem Dorman - z tego zestawu pasują dwa rodzaje "kapturków"; przy montażu mocno zmiękczyć plastik w gorącej wodzie bo wchodzi ciasno i lubi pękać

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po Dormanie mam spokój. Jest dalej luz, ale na tyle mały, że nie uderza o podszybie ani słupek. Wszystko w granicach akceptowalnej normy :)

Co do używek tego mechanizmu to nie wiem skąd je bierzecie... na Allegro szukałem, szukałem, szukałem i nic... w końcu Dorman zainstalowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używany mechanizm kupiłem trzy dni temu z allegro. Okazało się, że mam do sprzedawcy blisko. Po oglądnięciu okazało się, że jest w dużo lepszym stanie niż mój, a i utargować parę groszy mi się udało....chyba miałem farta. Wydaje się, że kupowanie używki wysyłkowo to duża loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2017 o 23:24, krvrad napisał:

Co do używek tego mechanizmu to nie wiem skąd je bierzecie... na Allegro szukałem, szukałem, szukałem i nic...

 

W dniu 22.11.2017 o 10:51, maskun napisał:

Uwaga - jak już mechanizm się pojawi to trzeba szybko kupować mi w ciągu 2 lat (tyle szukałem używanego) zniknęło sprzed nosa 8 egzemplarzy.....czyli jest popyt na te mechanizmy

 

heh masz odpowiedź krvrad

 

Wymiana tych nasadek czasem pomaga - jednak wychodzi z naszych opisów że im starszy rozklekotany mechanizm tym trudniej go naprawić. Kolego krvrad w tej chwili na aledrogo jest jeden jedyny do naszych Legacy IV za 170zł  - aż dziw mnie bierze ale nikt nie kupuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, w moim Legacy 2007 mam problem pękniętego tego gniazda mechanizmu wycieraczek. Ramie wylatuje i wycieraczki nie działają. Gdzie mogę kupić taki zestaw naprawczy lub cały mechanizm firmy Dorman ? Zostaje mi tylko zagranica czy jest gdzieś w Polsce sklep gdzie to kupie ?

 

 

Edycja:

 

Nie znalazłem nigdzie zestawu naprawczego Dorman oprócz amazon lub ebuy. Czekać na przesyłkę nie chciałem, więc zrobiłem to na patencie. Stwierdziłem, że bardziej zepsuć już nie zepsuję. Przewierciłem całe łącze na wylot, przesmarowałem, wsadziłem gwoździa i zagiąłem. Nadmiar materiału uciąłem. Wycieraczki działają jak złoto.  Koszty naprawy: 1 gwóźdź, trochę smaru i godzina pracy. Jako metoda awaryjna sprawdzi się dobrze.

WP_20171222_09_59_20_Pro.jpg

Edytowane przez SzymonSubaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Złożyłem mechanizm na Dormanie 49449, poniżej kilka fotek dla porównania:

PC210005.thumb.JPG.73a0a5de2112c0fc1186eee5f067a729.JPG

PC210006.thumb.JPG.692fbbb10e9cb9dda3c91379486df5b8.JPG

PC210007.thumb.JPG.0ce0edf99449ea25cb7e84c7a898ccc7.JPG

Ogólnie jest lepiej, elementy z zestawu 49449 mają ~2mm mniejszą średnicę wewnętrzną, także siedzą bardzo dobrze, montaż też jest prostszy, bo po podgrzaniu spokojnie można je palcami wcisnąć w gniazdo cięgna. Jedyny problem to średnica zewnętrzna, która niestety jest odrobinę mniejsza niż średnica gniazda. Ja poradziłem sobie klejem (akurat pod ręką był Poxipol). Tak to wyglądało:

dorman_49449.thumb.jpg.5703435f612828442b533adb7e02e556.jpg

Niestety klej po paru ruchach wycieraczek puścił (po suchej szybie opór jest dość spory), ale luzu na ramionach wycieraczek dalej było mniej niż na Dormanie 49447. Rozebrałem jeszcze raz, porządnie przeszlifowałem i odtłuściłem powierzchnie klejone, nie pożałowałem poxipolu i na razie się trzyma. Gdyby ktoś chciał obejrzeć jak wygląda porównanie Dorman 49447 vs 49449 zamontowanego na przegub mechanizmu (sam element zestawu, nie umieszczony w otworze cięgna) mogę wrzucić wideo. Zresztą 2mm mniejsza średnica wewnętrzna i możliwość bezproblemowego założenia na przegub mówi samo za siebie.  Jeszcze porównanie jak to wygląda w cięgnie:

dorman_49447_49449.thumb.jpg.c04fd77f2f6912c5c9de5abe4736f72c.jpg

dorman_49447_49449_1.thumb.jpg.9400b20d69734d474ca9b2e3002d8a39.jpg

Dodam, że po zmontowaniu wszystkiego, na drugi dzień po testach, spadło cięgno z przegubu przy silniku. Okazało się, że zamontowałem je odwrotnie (krótsze cięgno od połowy jest profilowane, trochę węższe), co prawda nie wygląda to tak, że profilowanie jest jakoś szczególnie znaczące, ale z jakiegoś powodu je od połowy zwęzili. Po założeniu tak jak powinno być i kilku już przejażdżkach w deszczu wszystko się trzyma.

 

Co do samych luzów (nie wiem, jak to wygląda w nowym mechanizmie) wydaje mi się, że jest on w tym momencie akceptowalny (nic nie tłucze się o plastik podszybia i listwę przy słupku), na samych przegubach moim zdaniem siedzi lepiej niż to co miałem na oryginalnych łączeniach no i jest o niebo lepiej niż na Dormanie 49447 (tutaj tłukło niemiłosiernie). Gdyby ktoś chciał zamawiać to polecam niezmiennie rockauto, zresztą mają tam dużo ciekawych rzeczy i jak na razie wszystko bezproblemowo do mnie dotarło.

 

No i na koniec, bezawaryjnego Nowego Roku :)

 

Mały update, kilka dni było ok i znowu spadło cięgno z silniczka, coraz bardziej skłaniam się ku mechanizmowi Dormana za 100$, a póki co wybebeszam jeszcze raz, wiercę otwór i zakładam zawleczkę/gwoździa. Szkoda, że nikt nie wpadł na to, żeby sprzedawać same cięgna :(

 

Edytowane przez raci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2018 o 20:39, raci napisał:

Szkoda, że nikt nie wpadł na to, żeby sprzedawać same cięgna :(

Wpadł, wpadł :)

 

http://allegro.pl/subaru-forester-02-08-ciegno-mechanizm-wycieraczek-i7109432800.html

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kriskristoffers napisał:

 

O proszę! Jeśli to ramię można dostać też do Legacy, to problem przegubów (w większości przypadków) można w rozsądnej kwocie wyeliminować. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kriskristoffers napisał:

A że do forka jest, to ja wiem, ale do Legacy mi znajdź, to z chęcią wezmę. Wielu producentów sprzedaje OEM cięgna i jest spokój. W Subaru tak to nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, raci napisał:

A że do forka jest, to ja wiem, ale do Legacy mi znajdź, to z chęcią wezmę. Wielu producentów sprzedaje OEM cięgna i jest spokój. W Subaru tak to nie działa.

Hmm. Ktoś próbował je do siebie przyłożyć i porównać? Nie mam (odpukać) problemu z wycieraczkami, ale jak czytam wszystkie te wątki o ich naprawie, to się zastanawiam nad wieloma rozwiązaniami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plug and play nie podejdzie, po pierwsze, cięgna w Legacy są proste, po drugie jedno jest krótsze, drugie dłuższe. Jeszcze jedna sprawa, w legacy oba gniazda w cięgnie są montowane w tą samą stronę, na zdjęciu z aukcji widać, że jedno jest otworem do góry drugie na dół. Taka myśl mnie naszła czy nie prościej byłoby kupić sobie dwa takie Forkowe cięgna, uciąć i pospawać do Legacowych wymiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
10 godzin temu, krvrad napisał:

Panowie a co Wy na to? Ktoś testował? Wyeliminuje to nieszczęsny luz?

 

https://allegro.pl/mechanizm-wycieraczek-ciegna-subaru-impreza-legacy-i6924425850.html

Chyba raczej nie... :/

 

Ja testowałem. Nie działa :/

Z wykorzystaniem tych blaszek luzy są gigantyczne. Według mnie to można traktować tylko jako rozwiązanie awaryjne w sytuacji gdy w trasie pośrodku pustyni plastikowe panewki całkowicie się rozpadną.

W moim przypadku po długotrwałej walce z luzami na pomogła tylko wymiana mechanizmu. Zakupiłem zamiennik Dorman® 602-808https://www.carid.com/dorman/oe-solutions-front-windshield-wiper-linkage-mpn-602-808.html

i po zamontowaniu wycieraczki chodzą jak nowe. Zero luzów, nic nie stuka.

Według mnie to jest jedyne sensowne rozwiązanie. Wszystko inne to tylko półśrodki. Szkoda na nie czasu i pieniędzy bo po usunięciu luzów na przegubach plastikowych pojawią się luzy na zawiasach a tego już się nie da usunąć domowym sposobem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, krvrad napisał:

https://allegro.pl/subaru-legacy-iv-03-09-mechanizm-wycieraczek-przod-i7699954331.html

 

 

 No to na allegro są zamienniki za 4 paczki też.

 

Wygląda że to samo, nic tylko brać.

Jak w zeszłym roku zamawiałem to na allegro były tylko używki. Widać SUBARU daje zarobić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abstrahując od całości. Polecę używanie tzw. Niewidzialnej wycieraczki. Kładę rainx co 2-3mce i wycieraczek używałem jak do tej pory przy bardzo ostrym ataku śniegu. Przy miejskiej jeździe a tym bardziej autostradowej w ogóle nie używam wycieraczek ;) 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...