Skocz do zawartości

Padnięte wycieraczki.


Newbee

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.10.2021 o 21:35, czort napisał(a):

Ja założyłem od niego - działają.

Jednak dwie kulki z czterech mam już mocno skorodowane. Na pewno szybciej plasticzki się zużyją.

Oczyściłem i dodałem smaru teflonowego.

Luz powstaje zazwyczaj na obu cięgnach.

Schowek01.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, ja skończyłem na wymianie kompletnego mechanizmu. Czy obyło się bez problemów? Nie. Za lekko dokręciłem śruby i pewnego razu, podczas śnieżycy straciłem wycieraczki. Kompletnie. Kolejne rozbieranie, wszystkie śruby na max dokręcone i od około roku, nie mam problemu. 

Teraz powiem Wam jak to się objawia. Mam na przykład OBK. W Legacy mechanizm rozjechał się przy około 280 tyś. W OBK mam obecnie 265 tyś i już widzę jak wycieraczka kierowcy wychodzi sobie na słupek. Niby nic, ale w Legacy dokładnie przy takim przebiegu w sumie było "niby nic". Resztę Wam już przedstawiłem. 

Jasne, ktoś powie "A jak to się przekłada na przebieg?" Nie wiem. U mnie taka analogia nastąpiła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U moim Foresterze do 400kKm były oryginalne, ale przy 250kkm były rozbierane i smarowane.

Tylną w szybie jak stanęła przy 300kkm to sam rozebrałem, zeszlifowałem ośkę i przesmarowałem, i dalej chodziła lata.

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
W dniu 21.10.2021 o 21:35, czort napisał(a):

Założyłem działa, wymiana była dość łatwa. Faktycznie jak ktoś wcześniej pisał wycieraczka lewa ma troszkę mniejszy zakres pracy niż oryginał, ale do przyjęcia - ważne że działa.

U mnie aktualny przebieg to 255 000km

wycieraczki.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wymieniać same tulejki, koszt maksymalnie 50 zł, to wymieniać trzeba całe ramiona, bądź cały mechanizm, ja przy 190 tys. wymieniłem na drugi sprawny i działa aż miło, ale jak zrobi się luz to mam zostawiony stary zestaw i będę kombinował z poprawieniem fabryki ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Moje wycieraczki zaczynają się poddawać. Jak złapię za ramiona w stanie spoczynku, to mogę obrócić nimi o kilkanaście stopni.

Czy od razu mam zaopatrzyć się w zestaw nowych łączników, czy też można spodziewać się jeszcze czegoś innego?

Schowek01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, niedawno kupiłem Legacy IV z 2008, przebieg dosyć mały ok. 125k km. Wycieraczki działały prawidłowo przez ok. 1000km, ale podczas silnych podmuchów powietrza i opadów śniegu na autostradzie, wycieraczka od strony kierowcy nabrała luzów (tak, że mogę nią swobodnie ruszać góra- dół), ponadto klepie o słupek A i nie zawsze wraca na swoją pozycję w stanie spoczynku.

Prześledziłem cały wątek i wynika, że w moim przypadku wystarczyłby tylko zestaw naprawczy Dorman'a, ale skłaniam się ku całemu mechanizmowi Dorman 602-608 lub jakieś inne rozwiązanie załatwiające problem raz na zawsze.

Czy pojawiły się jakieś nowe rozwiązania? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...