Skocz do zawartości

Padnięte wycieraczki.


Newbee

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, kamul napisał:

Kładę rainx co 2-3mce i wycieraczek używałem jak do tej pory przy bardzo ostrym ataku śniegu

 

Dokładnie, rainx jest super, wystarczy 50-60km/h się toczyć i zapominamy o używaniu wycieraczek. Od paru lat stosuję i nie wyobrażam sobie jazdy bez tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 7.12.2018 o 16:20, krvrad napisał:

https://allegro.pl/subaru-legacy-iv-03-09-mechanizm-wycieraczek-przod-i7699954331.html

 

 

 No to na allegro są zamienniki za 4 paczki też.

Dorman nie pomógł. Rozważam ten zamiennik, czy ktoś może potwierdzić jego skuteczność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kriskristoffers napisał:

Też się przymierzam. Zamiennik jakieś 160 a w innym cenionym sklepie 210 może nawet OEM :)

Kurczę, jedyny zamiennik jaki znalazłem, to ten za 4 paczki z Allegro :(  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Orear napisał:

Coś czuję, że taniej to tylko używany będzie kosztował. Z drugiej strony... wymienia się to raz na 10 lat, albo wcale, więc nie tak znowu dużo. 

Bardziej chodzi mi o to, czy ten zamiennik działa, pasuje i nie ma z nim problemów. Używka jak dla mnie odpada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w końcu wyrwałem od kumpla lekko uszkodzony i go zdrutowałem, dlatego nie kupiłem tego zamiennika za 400pln (narazie działa ;))

Co do tego zamiennika to wygląda identycznie co oryginał, więc powinien pasować.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś kojarzę, że ktoś na forum kupił kiedyś taki zamiennik Dormana i wszystko pasowało:

https://www.dormanproducts.com/p-85101-602-808.aspx

https://www.carid.com/dorman/oe-solutions-front-windshield-wiper-linkage-mpn-602-808.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorman pomaga, ale wymaga delikatnej przeróbki. Najlepiej dremelem wyszlifować ząbki pod zatrzaski w ramieniu wycieraczki, bo przycięcie tych zatrzasków powoduje że się szybko wyłamują i problem powraca. Po szlifie ramion w żonowozie po pół roku działają poprawnie. Po przycięciu zatrzasków padały po max miesiącu.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamontowany zamiennik Dormana, mechanizm wygląda identycznie jak Subarowy, ale nie mam pojęcia co to za czary, wycieraczki nie dochodzą do słupka A. Na starym mechaniźmie wycieraczki w pozycji pionowej praktycznie dotykały słupka, w dormanie mam z 4-5 cm ufajdanej szyby przy słupku. Mierzyłem cięgna itd pomiędzy oryginałem i zamiennikiem i wychodzi, że wszystko jest identyczne, także nie wiem o co chodzi, ale nie podoba mi się to. Póki co tak jeżdżę już jakiś czas, ale pewnie będę zakładał ori z wymienionymi przegubami na te z zestawu Droman 49449 (tutaj jest wymagana rzeźba, ale ogólnie z moich obesrwacji nadaje się to do użytku)

 

Jakby kogoś interesowało, to przy okazji poszukiwań znalazłem całe cięgna do Legacy, ale nie wiem ile to warte:
https://wipex.co.uk/subaru-1.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamontowany zamiennik Dormana, mechanizm wygląda identycznie jak Subarowy, ale nie mam pojęcia co to za czary, wycieraczki nie dochodzą do słupka A. Na starym mechaniźmie wycieraczki w pozycji pionowej praktycznie dotykały słupka, w dormanie mam z 4-5 cm ufajdanej szyby przy słupku. Mierzyłem cięgna itd pomiędzy oryginałem i zamiennikiem i wychodzi, że wszystko jest identyczne, także nie wiem o co chodzi, ale nie podoba mi się to. Póki co tak jeżdżę już jakiś czas, ale pewnie będę zakładał ori z wymienionymi przegubami na te z zestawu Droman 49449 (tutaj jest wymagana rzeźba, ale ogólnie z moich obesrwacji nadaje się to do użytku)
 
Jakby kogoś interesowało, to przy okazji poszukiwań znalazłem całe cięgna do Legacy, ale nie wiem ile to warte:
https://wipex.co.uk/subaru-1.html
 
Ja mam to samo z tym mechanizmem. Na szczęście już się przyzwyczaiłem.

Może tak było fabrycznie, a przez luz wydawało się, że ma być inaczej, czyli dochodzić do słupka.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Perun napisał:

Może tak było fabrycznie, a przez luz wydawało się, że ma być inaczej, czyli dochodzić do słupka.

 

U mnie pióro wycieraczki nie dochodzi do słupka, ale nie wiem czy mam tak fabrycznie (ja tego nie ruszałem, nie wiem co się działo wcześniej..).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w swojej subarynce taki sam problem. Walczyłem z różnymi plastikami od DORMANA ale efekt zawsze był połowiczny. Rozwiązanie działało dobrze przez jakieś 5-6 mcy. ale potem zawsze była powtórka z rozrywki.

W ramach ostatecznego rozwiązania wymieniłem cały mechanizm na zamiennik Dorman® 602-808 ( https://www.carid.com/dorman/oe-solutions-front-windshield-wiper-linkage-mpn-602-808.htmlDORMAN ) i działa złoto.

Jeżdżę tak już 3 rok i nie mam absolutnie żadnych problemów.  Zakres pracy wycieraczek jest taki sam jak wcześniej.

Ogólnie polecam wymianę całego mechanizmu bo inne rozwiązania to tylko półśrodki.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Luk@sz napisał:

Miałem w swojej subarynce taki sam problem. Walczyłem z różnymi plastikami od DORMANA ale efekt zawsze był połowiczny. Rozwiązanie działało dobrze przez jakieś 5-6 mcy. ale potem zawsze była powtórka z rozrywki.

W ramach ostatecznego rozwiązania wymieniłem cały mechanizm na zamiennik Dorman® 602-808 ( https://www.carid.com/dorman/oe-solutions-front-windshield-wiper-linkage-mpn-602-808.htmlDORMAN ) i działa złoto.

Jeżdżę tak już 3 rok i nie mam absolutnie żadnych problemów.  Zakres pracy wycieraczek jest taki sam jak wcześniej.

Ogólnie polecam wymianę całego mechanizmu bo inne rozwiązania to tylko półśrodki.

 

Zamówiłem właśnie 2 takie zestawy, będę miał jeden do sprzedania za jakiś czas jak dolecą ze Stanów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, raci napisał:

Mam zamontowany zamiennik Dormana, mechanizm wygląda identycznie jak Subarowy, ale nie mam pojęcia co to za czary, wycieraczki nie dochodzą do słupka A. Na starym mechaniźmie wycieraczki w pozycji pionowej praktycznie dotykały słupka, w dormanie mam z 4-5 cm ufajdanej szyby przy słupku. Mierzyłem cięgna itd pomiędzy oryginałem i zamiennikiem i wychodzi, że wszystko jest identyczne, także nie wiem o co chodzi, ale nie podoba mi się to. Póki co tak jeżdżę już jakiś czas, ale pewnie będę zakładał ori z wymienionymi przegubami na te z zestawu Droman 49449 (tutaj jest wymagana rzeźba, ale ogólnie z moich obesrwacji nadaje się to do użytku)

 

Jakby kogoś interesowało, to przy okazji poszukiwań znalazłem całe cięgna do Legacy, ale nie wiem ile to warte:
https://wipex.co.uk/subaru-1.html

 

Na oryginale dochodzi do słupka i nie marudziłbym, gdyby nie to, że przy prędkościach powyżej 110-120 wchodzi na słupek. Obniżyć nie mogę, bo już opiera sie na drugiej wycieraczce. W temacie zestawu naprawczego (plastikowe grzybki) przejrzałem chyba wszystko i moim zdaniem sprawdza się w Forkach, ale w Legacy/OBK już nie. Chyba wezmę cały mechanizm i wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, elmot napisał:

Na oryginale dochodzi do słupka i nie marudziłbym, gdyby nie to, że przy prędkościach powyżej 110-120 wchodzi na słupek. Obniżyć nie mogę, bo już opiera sie na drugiej wycieraczce. W temacie zestawu naprawczego (plastikowe grzybki) przejrzałem chyba wszystko i moim zdaniem sprawdza się w Forkach, ale w Legacy/OBK już nie. Chyba wezmę cały mechanizm i wymienię.

Co do uderzania w słupek przy prędkościach powyżej 110-120 to właśnie jest efekt luzu na przegubach.

 

Kiedyś napisałem, że opiszę moje zmagania, to może akurat jest okazja, chociaż tematu jeszcze nie zamknąłem. Najpierw obrazek poglądowy:

dorman.JPG.246120a841051d0e5cb288497a40928b.JPG

Ja zakupiłem najpierw te grzybki Dormana polecane dla Forków (A) i mój błąd, że nie założyłem najpierw tylko jednej sztuki (od razu wymieniłem 4), bo wiedziałbym, że to nie to. W większości tematów czy filmików na YT ludzie wymieniali 1 sztukę przez to, że stare się posypały tak, że spadało cięgno. W takim wypadu może jeszcze to ma sens, bo siedzi to naprawdę ciasno (w takim sensie, że ciężko i założyć na przegub i zdjąć), ale średnica przegubu (kulki) jest mniejsza o 1-2 mm od średnicy wewnętrznej tego grzybka, jak wymienisz wszystkie, tak jak ja, to się robi mega luz na ramionach.

 

Później zakupiłem grzybki o mniejszej średnicy wewnętrznej (B) i siedziały bardzo ciasno na przegubie, zero luzu, ale niestety średnica zewnętrzna jest zbyt mała i przez to ta nacięta część grzybka nie "oplata" przegubu, co sprawia, że po jakimś czasie dolne cięgno spada (niestety wystarczy tutaj grawitacja). Popełniłem dosłowne druciarstwo i owinąłem miejsce, które wchodzi w otwór cięgna drutem ze skrętki ethernetowej. Po takim zabiegu wszystko jest jak być powinno, nic nie spada i ciasno siedzi. Sam grzybek akurat po tej powierzchni się nie porusza, także wydaje mi się, że nic z tym się nie będzie działo. I to moim zdaniem jest jedyne sensowne rozwiązanie, jeśli ktoś chce się bawić w wymianę grzybków.

 

Kolejne podejście, bo stwierdziłem, że może zrobię tak porządnie porządnie :) to był zakup Dormana i byłem przekonany, że na tym moja przygoda się skończy. niestety, tak jak pisałem wyżej, 4-5 cm zachlapanej szyby od krawędzi słupka to już trochę pola widzenia zabiera, moim zdaniem to powinien być 1-2 cm i tak miałem na oryginalnym mechanizmie. Nie wiem o co chodzi, bo wszystko wygląda kropka w kropkę jak ori. Prawdopodobnie zreaktywuję oryginał z Dormanem i druciarstwem zobaczymy na ile to jest trwałe rozwiązanie. Na Alledrogo pojawiły się już ori mechanizmy z silniczkiem (tak jak to fabryka sprzedaje) za bodajże 1250zł, no trochę drogo jednak, ale na pewno temat byłby ogarnięty najlepiej.

 

Jest jeszcze opcja zakupu całych cięgien, co wydaje się całkiem rozsądne, bo jeśli silnik wycieraczek jest ok, to tam nie ma co się zużyć, ale tego nie testowałem.

 

Edytowane przez raci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, raci napisał:

 

4-5 cm zachlapanej szyby od krawędzi słupka to już trochę pola widzenia zabiera, moim zdaniem to powinien by 1-2 cm i tak miałem na oryginalnym mechanizmie.

 

Tak na szybko i z pamięci, to w każdym (poza OBK) tyle mi zostawało tej brudnej szyby. Jutro chyba sprawdzę jak to dokładnie w Forku wygląda i w „pozasubarowej” reszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, elmot napisał:

Sprawdziłem i w pozostałych mam margines z 3-4 cm, więc jak dla mnie nie będzie problemu.

Namówiłeś i sprawdziłem :). U mnie 5,5 cm, u żony (Mazda 3) 3cm. Mierzone jakieś 15-20cm od górnej krawędzi szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm wymieniony, ale łatwo nie było. Faktycznie coś jest nie do końca tak z zamiennikiem, bo po pierwszym montażu i teście okazało się, że to nie jest 5 cm, a z jakieś 15 (u góry wycieraczki). Wymontowałem z powrotem i po pomiarach wyszło, że najkrótsze ramię (to nakładane na oś silniczka) jest minimalnie krótsze (około 1 mm). Przełożyłem je do nowego mechanizmu i zasięg wycieraczki się zdecydowanie poprawił. Obecnie jest pomiędzy 4 a 5 cm (kwestia jak mocno mokra jest szyba). Finalnie z efektu jestem zadowolony, ale dłubania i kombinowania trochę było. 

Zarzucam jeszcze filmikiem instruktażowym którym się posiłkowałem 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem podobny problem z wycieraczkami (był luz na kabłąkach) wycieraczki (zwłaszcza lewa )uciekały na uszczelkę czyby lub się zahaczały.

Naprawa mnie kosztowała nic, tylko trochę czasu i mojej pracy.

Zamieszczam zdjęcia przebiegu "walki" z wycieraczkami.

Wkręty o ile pamiętam to chyba M3 a otwór w plastikowym przegubie to fi 5 lub 6mm - by przegub mógł pracować nie tylko osiowo (widać na jednym ze zdjęć).

Teraz są sprawne i nic im już nie grozi, tylko pamiętajcie, że wkręty muszą mieć luz, żeby przegub mógł się obracać i trzeba je wkręcać na kleju (lub farbie) by nie dopuścić do odkręcenia.

Owocnej pracy !!!

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Edytowane przez Mirek 67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...