Pracuję w miejscu gdzie robimy również takie przeglądy przed badaniami technicznymi. Co innego jak jest oryginalna rura ze znaczkiem producenta, a co innego jak stal wyspawana- ewidetnie samoróbka. Widać ogólnie co jest oryginalne i trzyma się jako tako, a co nie.
Nie musisz wozić żadnych papierów, ale jak widzą na przeglądzie np. zmieniony wydech i nie widzą znaczków ec/ece, bo załóżmy gdzieś są schowane to proszą o wskazanie tego oznaczenia ewentualnie papierów z zakupu.
Tutaj auto kupujesz dopiero wtedy kiedy przejdzie przegląd. No chyba, że jest wyrejestrowane to już możesz się domyślać, że nie przeszło przeglądu i jest przeznaczone na export.
Cóż, trochę to bez sensu, bo wychodzi na to z ich logiki ekologicznej, że lepiej wymieniać co jakiś czas auto na świeże niż jeździć jednym przez 20 lat.
Druga sprawa, że dużo osób nie jest zorientowanych iż mogą kupić tani wydech POLMOstrów spełniający te ec/ece niż nowy z ASO albo zamienniki z zachodu za kwotę niewiele niższą niż te z ASO.
I taką drogą czasem handlarze ściągają auta z zachodu do Polski.