GÓRAL z Łodzi Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Dobra drodzy państwo - proszę o konkretną radę - co wybrać w rozmiarze 215/45/17: NOKIAN WR czy WR G2? Bo tak szczerze to już zgłupiałem (lepsza symetryczna czy asymetryczna ) a wyboru muszę dokonać na dniach. Jeżeli dobrze się orientuję to bieżnik WR jest nie produkowany w tym rozmiarze, więc w razie przecięcia, czy czegoś w tym stylu, możesz mieć problem. WR został tylko w niektórych rozmiarach. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Jeżeli dobrze się orientuję to bieżnik WR jest nie produkowany w tym rozmiarze, No to w tym wypadku mam już faworyta :razz: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 Ja zakupiłem ostatnio Nokiany WR G2 w standardowym rozmiarze (225/55R17), w wersji XL. Pierwsze spostrzeżenia to: * zdecydowanie cichsza niż seryjny "uniwersalny" Geolandar; * zauważalnie twardsza na nierównościach. Na razie nie było jak sprawdzić jej na śniegu, lodzie czy przy ruszaniu/hamowaniu na tychże. Zmiana: poprawiono 255 → 225 w rozmiarze opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 (255/55R17), :shock: :shock: :shock: czy może 225/55R17 :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 (...) czy może 225/55R17 - no, może tak :smile: . Już poprawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kos Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Ja zakupiłem ostatnio Nokiany WR G2 w standardowym rozmiarze (225/55R17), w wersji XL. Pierwsze spostrzeżenia to:* zdecydowanie cichsza niż seryjny "uniwersalny" Geolandar; * zauważalnie twardsza na nierównościach. Na razie nie było jak sprawdzić jej na śniegu, lodzie czy przy ruszaniu/hamowaniu na tychże. Zmiana: poprawiono 255 → 225 w rozmiarze opon. Dziwne, że jest ciszej, ja zawsze słyszę wyższe szumy toczenia po przekładce z letnich na zimówki, i to praktycznie w każdym samochodzie, ale może ja przewrażliwiony jestem :wink: . Ja też zamówiełem tego nokiana (215/55/17), ale jeszcze nie założyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 kos, zależy od klasy opon, zmieniłem z jakichś niskobudżetowych Kleberów letnich na zimówki Dunlopa D3 i jest autentycznie ciszej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Ja zmieniłem dzisiaj opony Michelin Primacy HP :arrow: Nokian WR i na zimówkach jest trochę (bardzo mało, ale jednak) głośniej. Wydaje mi się, że z samej konstrukcji opony zimowej wynika, że będzie większy szum (lamele, agresywny bieżnik itp) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Ja zmieniłem dzisiaj opony Michelin Primacy HP Nokian WR i na zimówkach jest trochę (bardzo mało, ale jednak) głośniej. Wydaje mi się, że z samej konstrukcji opony zimowej wynika, że będzie większy szum (lamele, agresywny bieżnik itp) Ja po zmianie serynych Geoladków na WR-a zawsze miałem wrażenie, że jest znacznie ciszej. WR to typowa szosówka (zimowa) i w porównaniu z "serią" na lekki teren jest znacznie bardziej cichy. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Co ja Ci mogę powiedzieć - widać może być i ciszej i głośniej A tak poważnie - moje Primacy HP to też typowe szosówki, nigdy nie miałem do czynienia w samochodzie z oponami terenowymi lub uterenowionymi więc nie mam porównania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Ja zmieniłem dzisiaj opony Michelin Primacy HP :arrow: Nokian WR i na zimówkach jest trochę (bardzo mało, ale jednak) głośniej. Wydaje mi się, że z samej konstrukcji opony zimowej wynika, że będzie większy szum (lamele, agresywny bieżnik itp) Ja co prawda przesiadłem się z letnich BF'ów G-Profilerów na WR G2 ale efekt dźwiękowy podobny - z tym, że nie szum tylko lekkie wycie :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kos Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Założyłem dzisiaj WR G2 - przejechałem ok 100 km - jest ciut głośniej niż na Geolanderach, ale jak ktoś wyżej napisał, tak pewnie musi być. Pojeżdzę, napiszę więcej :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 4 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Dziwne, że jest ciszej, ja zawsze słyszę wyższe szumy toczenia po przekładce z letnich na zimówki, zmieniłem z jakichś niskobudżetowych Kleberów letnich na zimówki Dunlopa D3 i jest autentycznie ciszej i na zimówkach jest trochę (bardzo mało, ale jednak) głośniej. zawsze miałem wrażenie, że jest znacznie ciszej jest ciut głośniej niż a czy to ważne jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 a czy to ważne jest? Dla mnie głośność (cichość) opony to absolutny priorytet :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Dziwne, że jest ciszej, ja zawsze słyszę wyższe szumy toczenia po przekładce z letnich na zimówki, zmieniłem z jakichś niskobudżetowych Kleberów letnich na zimówki Dunlopa D3 i jest autentycznie ciszej i na zimówkach jest trochę (bardzo mało, ale jednak) głośniej. zawsze miałem wrażenie, że jest znacznie ciszej jest ciut głośniej niż a czy to ważne jest? Dla mnie istotniejszy jest smak i zapach opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Dziwne, że jest ciszej, ja zawsze słyszę wyższe szumy toczenia po przekładce z letnich na zimówki, zmieniłem z jakichś niskobudżetowych Kleberów letnich na zimówki Dunlopa D3 i jest autentycznie ciszej i na zimówkach jest trochę (bardzo mało, ale jednak) głośniej. zawsze miałem wrażenie, że jest znacznie ciszej jest ciut głośniej niż a czy to ważne jest? Dla mnie istotniejszy jest smak i zapach opon. A nie kolor ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 A nie kolor ? W tym zakresie praktycznie nie ma wyboru :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Dla mnie głośność (cichość) opony to absolutny priorytet A mi się wydawało dotąd, że jest to najmniej istotny element, że ważniejsza jest trakcja na wodzie, śniegu, długość hamowania itd. No ale widać, że dla niektórych to są zbędne duperele. Opona ma być cicha i tania. Auto ma być głośne i drogie.Dobre. Opony zimowe z natury swej konstrukcji muszą być głośne, szczególnie na czarnym ale przecież one są konstruowane na białe i to jest cel ich istnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Powiedziałbym, że głośność nie może być podstawowym kryterium, bo tu rzeczywiście trakcja jest najważniejsza, jest jednak bardzo istotna. Jeśli jeździ się jakimś głośnym rzęchem 2-3 km na raz, nie ma to znaczenia, ale jeśli trzeba jeździć dalej, hałas opon może zmęczyć jeszcze bardziej niż hałas silnika. Po kilku nienajlepszych doświadczeniach sprawdzam zawsze oceny głośności i wybieram cichszy typ, nawet jeśli miałby być trochę droższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 http://www.auto-swiat.pl/wydania-zwykle ... 9,910.html w teście opon wzięły udział nokiany wr g2 wypadły bardzo słabo.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Dla mnie głośność (cichość) opony to absolutny priorytet A mi się wydawało dotąd, że jest to najmniej istotny element, że ważniejsza jest trakcja na wodzie, śniegu, długość hamowania itd. No ale widać, że dla niektórych to są zbędne duperele. Opona ma być cicha i tania. Auto ma być głośne i drogie.Dobre. Opony zimowe z natury swej konstrukcji muszą być głośne, szczególnie na czarnym ale przecież one są konstruowane na białe i to jest cel ich istnienia. A może by Kolega cytował dokładnie moje posty, co? :roll: Po zacytowanym fragmencie były elementy zupełnie zmieniające sens wypowiedzi. Zachęcam do uważnego czytania. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 w teście opon wzięły udział nokiany wr g2 (...) wypadły bardzo słabo.. Chyba szczegóły trzeba przeczytać w gazecie? Zresztą i tak za późno. Inna sprawa, że czytałem onegdaj w Internecie wyniki testów niemieckich, gdzie WR G2 zostały dobrze ocenione. Co test to obyczaj. :smile: W ogóle, myślę że nie ma co się za bardzo emocjonować. Niegdyś jeździłem całe zimy Polonezem 1500 Sport :wink: na oponach marki Stomil, po drogach znacznie mniej odśnieżanych i gorzej utrzymanych niż dzisiaj, i jakoś przeżyłem mimo kilku piruetów. Inni zresztą też. A skoro już trzeba nabyć takie opony, to chyba rzeczywistym i ostatecznym kryterium jest cena w stosunku do możliwości finansowych kupującego i dostępność danego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 http://www.auto-swiat.pl/wydania,Test-o ... 966,1.html wieczorem moge zeskanować cały test i wkleić (rozmiar 205/55/16 - może "mało subarowy") zamieść swój o którym wspomniałeś btw. sava eskimo s3 - "wygląda" gorzej niż g2, ale otrzymała wyższą ocenę - imho lepszy wybór ze średniej półki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 W tym zakresie praktycznie nie ma wyboru :wink: No jak to nie!!!??? http://www.markgum.com.pl/?k=katalog&w= ... 20&d2=&d3= Nie mówiąc o tych kolorowych paskach co widać jak oponka jest jeszcze nowa na półce - mnie tam z podekscytowania przechodzą dreszcze, jak widzę dwa albo więcej w różnych kolorach. Tylko się szybko zdzierają No a poza tym to tylko i wyłącznie wygląd, np: http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=886047 Dla mnie bomba!!! :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=886047 Dla mnie bomba!!! :wink: E tam, dają radę.... Na półce w sklepie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się