Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra drodzy państwo - proszę o konkretną radę - co wybrać w rozmiarze 215/45/17: NOKIAN WR czy WR G2?

Bo tak szczerze to już zgłupiałem (lepsza symetryczna czy asymetryczna ) a wyboru muszę dokonać na dniach.

 

Jeżeli dobrze się orientuję to bieżnik WR jest nie produkowany w tym rozmiarze, więc w razie przecięcia, czy czegoś w tym stylu, możesz mieć problem. WR został tylko w niektórych rozmiarach. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem ostatnio Nokiany WR G2 w standardowym rozmiarze (225/55R17), w wersji XL. Pierwsze spostrzeżenia to:

* zdecydowanie cichsza niż seryjny "uniwersalny" Geolandar;

* zauważalnie twardsza na nierównościach.

Na razie nie było jak sprawdzić jej na śniegu, lodzie czy przy ruszaniu/hamowaniu na tychże.

 

Zmiana: poprawiono 255 → 225 w rozmiarze opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem ostatnio Nokiany WR G2 w standardowym rozmiarze (225/55R17), w wersji XL. Pierwsze spostrzeżenia to:

* zdecydowanie cichsza niż seryjny "uniwersalny" Geolandar;

* zauważalnie twardsza na nierównościach.

Na razie nie było jak sprawdzić jej na śniegu, lodzie czy przy ruszaniu/hamowaniu na tychże.

 

Zmiana: poprawiono 255 → 225 w rozmiarze opon.

 

Dziwne, że jest ciszej, ja zawsze słyszę wyższe szumy toczenia po przekładce z letnich na zimówki, i to praktycznie w każdym samochodzie, ale może ja przewrażliwiony jestem :wink: .

 

Ja też zamówiełem tego nokiana (215/55/17), ale jeszcze nie założyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem dzisiaj opony Michelin Primacy HP Nokian WR i na zimówkach jest trochę (bardzo mało, ale jednak) głośniej. Wydaje mi się, że z samej konstrukcji opony zimowej wynika, że będzie większy szum (lamele, agresywny bieżnik itp)

 

Ja po zmianie serynych Geoladków na WR-a zawsze miałem wrażenie, że jest znacznie ciszej. WR to typowa szosówka (zimowa) i w porównaniu z "serią" na lekki teren jest znacznie bardziej cichy. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem dzisiaj opony Michelin Primacy HP :arrow: Nokian WR i na zimówkach jest trochę (bardzo mało, ale jednak) głośniej. Wydaje mi się, że z samej konstrukcji opony zimowej wynika, że będzie większy szum (lamele, agresywny bieżnik itp) :idea:

 

Ja co prawda przesiadłem się z letnich BF'ów G-Profilerów na WR G2 ale efekt dźwiękowy podobny - z tym, że nie szum tylko lekkie wycie :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, że jest ciszej, ja zawsze słyszę wyższe szumy toczenia po przekładce z letnich na zimówki,
zmieniłem z jakichś niskobudżetowych Kleberów letnich na zimówki Dunlopa D3 i jest autentycznie ciszej
i na zimówkach jest trochę (bardzo mało, ale jednak) głośniej.
zawsze miałem wrażenie, że jest znacznie ciszej
jest ciut głośniej niż

 

a czy to ważne jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, że jest ciszej, ja zawsze słyszę wyższe szumy toczenia po przekładce z letnich na zimówki,
zmieniłem z jakichś niskobudżetowych Kleberów letnich na zimówki Dunlopa D3 i jest autentycznie ciszej
i na zimówkach jest trochę (bardzo mało, ale jednak) głośniej.
zawsze miałem wrażenie, że jest znacznie ciszej
jest ciut głośniej niż

 

a czy to ważne jest?

Dla mnie istotniejszy jest smak i zapach opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, że jest ciszej, ja zawsze słyszę wyższe szumy toczenia po przekładce z letnich na zimówki,
zmieniłem z jakichś niskobudżetowych Kleberów letnich na zimówki Dunlopa D3 i jest autentycznie ciszej
i na zimówkach jest trochę (bardzo mało, ale jednak) głośniej.
zawsze miałem wrażenie, że jest znacznie ciszej
jest ciut głośniej niż

 

a czy to ważne jest?

Dla mnie istotniejszy jest smak i zapach opon.

 

A nie kolor ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie głośność (cichość) opony to absolutny priorytet

A mi się wydawało dotąd, że jest to najmniej istotny element, że ważniejsza jest trakcja na wodzie, śniegu, długość hamowania itd. No ale widać, że dla niektórych to są zbędne duperele. Opona ma być cicha i tania. Auto ma być głośne i drogie.Dobre.

Opony zimowe z natury swej konstrukcji muszą być głośne, szczególnie na czarnym ale przecież one są konstruowane na białe i to jest cel ich istnienia. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałbym, że głośność nie może być podstawowym kryterium, bo tu rzeczywiście trakcja jest najważniejsza, jest jednak bardzo istotna. Jeśli jeździ się jakimś głośnym rzęchem 2-3 km na raz, nie ma to znaczenia, ale jeśli trzeba jeździć dalej, hałas opon może zmęczyć jeszcze bardziej niż hałas silnika.

 

Po kilku nienajlepszych doświadczeniach sprawdzam zawsze oceny głośności i wybieram cichszy typ, nawet jeśli miałby być trochę droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie głośność (cichość) opony to absolutny priorytet

A mi się wydawało dotąd, że jest to najmniej istotny element, że ważniejsza jest trakcja na wodzie, śniegu, długość hamowania itd. No ale widać, że dla niektórych to są zbędne duperele. Opona ma być cicha i tania. Auto ma być głośne i drogie.Dobre.

Opony zimowe z natury swej konstrukcji muszą być głośne, szczególnie na czarnym ale przecież one są konstruowane na białe i to jest cel ich istnienia. :mrgreen:

 

A może by Kolega cytował dokładnie moje posty, co? :roll:

Po zacytowanym fragmencie były elementy zupełnie zmieniające sens wypowiedzi. Zachęcam do uważnego czytania. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w teście opon wzięły udział nokiany wr g2 (...) wypadły bardzo słabo..

Chyba szczegóły trzeba przeczytać w gazecie?

 

Zresztą i tak za późno. Inna sprawa, że czytałem onegdaj w Internecie wyniki testów niemieckich, gdzie WR G2 zostały dobrze ocenione. Co test to obyczaj. :smile:

 

W ogóle, myślę że nie ma co się za bardzo emocjonować. Niegdyś jeździłem całe zimy Polonezem 1500 Sport :wink: na oponach marki Stomil, po drogach znacznie mniej odśnieżanych i gorzej utrzymanych niż dzisiaj, i jakoś przeżyłem mimo kilku piruetów. Inni zresztą też. A skoro już trzeba nabyć takie opony, to chyba rzeczywistym i ostatecznym kryterium jest cena w stosunku do możliwości finansowych kupującego i dostępność danego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.auto-swiat.pl/wydania,Test-o ... 966,1.html

 

wieczorem moge zeskanować cały test i wkleić (rozmiar 205/55/16 - może "mało subarowy")

zamieść swój o którym wspomniałeś

 

btw. sava eskimo s3 - "wygląda" gorzej niż g2, ale otrzymała wyższą ocenę - imho lepszy wybór ze średniej półki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym zakresie praktycznie nie ma wyboru :wink:

 

No jak to nie!!!???

 

http://www.markgum.com.pl/?k=katalog&w= ... 20&d2=&d3=

 

Nie mówiąc o tych kolorowych paskach co widać jak oponka jest jeszcze nowa na półce - mnie tam z podekscytowania przechodzą dreszcze, jak widzę dwa albo więcej w różnych kolorach. Tylko się szybko zdzierają :cry:

 

No a poza tym to tylko i wyłącznie wygląd, np:

 

http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=886047

 

Dla mnie bomba!!!

 

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...