Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

rozmiar 17" a zima hmmm :?: sam niewiem bo ja mieszkam w uk a oponki potrzebuje jak bede jechal do pl moim wozidlem :mrgreen: i sam juz niewiem czy lepiej nowe budzetowki czy moze lepszejsze uzywki :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak używki to tylko z pewnego źródła i minimum 6,5mm głębokości jak mają posłużyć do normalnej jazdy jakis czas. Ja ostatnio sprzedałem komplet 4,5-5,5mm ale od razu napisałem że to do upalania.

W oryginalnym rozmiarze WRX 215/45R17 to za wielkiego wyboru nie ma niestety i budżetowej opony też brak.

jak na zime to mozna założyć 205/50R17 i wtedy za około 450 zł lub ciut mniej mozna nabyć Baruma, albo za 500z haczykiem cos ze sredniej półki. I wtedy wziąłbym coś z trójki : Uniroyal, Kleber, Fulda, z naickiem na Uni jak deszczowe UK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, dzieki zainteresowaly mnie te dwie oponki :arrow: Falken HS-439 albo Pirelli W 210 Sottozero :cool: :mrgreen: teraz musze jeszcze dowiedziec sie ktora jest lepsza i dlaczego :twisted: prosze o opinie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

savy eskimo s3, bo to magiczne opony :mrgreen: i myśle że dzieki nim znalazłem się na pudle Cyny :twisted:

no właśnie wiele dobrego o tych oponach się słyszy.

205/55/16 91H, 8mm po całości, nówki prosto z pieca, za 259 pln/szt

dlaczego do SI opony są tańsze niż do Forka :evil:

 

teraz musze jeszcze dowiedziec sie ktora jest lepsza i dlaczego :twisted:

ja też , ale porównując Savę S3, Continental WinterContact TS830, Dunlop SP Wintersport 3D i popularny Nokian WR G2. Różnica między Nokianem a Sava to +/- 50 pln (a Nokian chyba półkę wyżej). Conti i Dunlop to już + 150 pln/szt w porównaniu do Savy. Chcę mieć dobre, bezpieczne gumy, ale nie chcę bezsensownie przepłacać.

Macie jakieś opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sava będzie lepsza na sniegu, ale polegnie na mokrym i suchym asfalcie. Z pozostałych trzech brałbym Dunlopa lub Conti w dowolnej kolejności.

 

[ Dodano: Czw Sty 21, 2010 8:33 pm ]

Zpomniałem dodac że ja się cena akurat nie sugeruję. Za Nokiana cena jest ok, ale o tych G2 ogólnie opinie sa słabsze niż o poprzednim modelu :arrow: patrz różne testy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pirelli W 210 Sottozero
szczerze odradzam

ojciec ma u siebie, i na śniegu, w porównaniu do poprzednich jego Dunlop SP Winter Sport M3, to dramat, koła buksują przy ruszaniu, słaby ciąg, w kopnym ledwo się wygrzebuje..

i dużo głośniejsze :neutral:

 

ta Dunlop to była opona bajka! :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sava będzie lepsza na sniegu, ale polegnie na mokrym i suchym asfalcie. Z pozostałych trzech brałbym Dunlopa lub Conti w dowolnej kolejności.

Czyli na takie piękne polskie warunki - błotko itp. raczej Conti/Dunlop? Ja też się ceną nie sugeruję. Bo gdyby tak było kupiłbym jakieś Goodride'y :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, ma racje odnosnie tej Savy, jest super tylko na śniegu i lodzie, na mokrym i suchym jest po prostu średnia, ale nie ma czego wymagać od jednej z najtańszych opon, coś za coś :roll:

ja wybrałem Savy bo zażyczyłem sobie bardzo dobrego trzymania tylko na śniegu i lodzie i nie mogę narzekać :cool:

 

Niedźwiedź, chinoli nie kupuj! od tych cudaków :lol: trzymać się z daleka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedźwiedź, tak jak napisał gpruszko Sava jest dobra na cięższe warunki. Sprawdza się też jako uniwersalna opona na każde zimowe warunki do mniejszych samochodów i dla mniej wymagających kierowców.

Natomiast do Subaru brałbym Conti albo Nokiany. Dunlopy jakby nie było pierwszych dwóch ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdza się też jako uniwersalna opona na każde zimowe warunki do mniejszych samochodów i dla mniej wymagających kierowców.

Tak z grubej rury obrażać gpruszko, i jego auto? Nununu. Nieładnie :mrgreen:

 

brałbym Conti albo Nokiany. Dunlopy jakby nie było pierwszych dwóch ;)

A czemu nie Dunlop? Dunlop w testach lepiej od Contiego wypada na lodzie i mokrym. Na suchym i śniegu wygrywa Conti. Nokian lepszy na suchym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pirelli W 210 Sottozero
szczerze odradzam

ojciec ma u siebie, i na śniegu, w porównaniu do poprzednich jego Dunlop SP Winter Sport M3, to dramat, koła buksują przy ruszaniu, słaby ciąg, w kopnym ledwo się wygrzebuje..

i dużo głośniejsze :neutral:

 

Mogę to potwierdzić. W firmie kilka osób ma je w służbowych Astrach. Podobno jak były zupełnie nowe, to dawały radę, ale nieco zużyte są po prostu beznadziejne. Ostatnio z kumplem wyjeżdżaliśmy dobre 5 minut z płaskiego, nieco zaśnieżonego parkingu... Co do głośności się nie wypowiem - Astra jest ze 3x cichsza od mojego buga, więc jak dla mnie było cicho :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś tak w październiku 2009 r. zakupiłem opony Firestone Winterhawk 2 (215/60 R16). Wiem, że nie najlepiej wypadały w testach. Pisano, że to są opony generalnie na mokrą nawierzchnię, błoto po śniegowe ale nie na śnieg - generalnie w porównaniu do innych wypadały wypadały słabo (test w Auto Świecie cytowany chyba za ADAC). Nawet na forum zadawano mi pytanie "crem why?" :smile:.

 

Używam ich już 3 miesiąc i mam zupełnie inne odczucia niż te prezentowane w teście / testach. Zarówno na śniegu jak i w pokrewnych warunkach zimowych zachowują się bardzo dobrze. Dodatkowo są bardzo ciche.

 

Poprzednio jeździłem na Nokian'ach (WR G2) i były bardzo porównywalne z tymi aktualnymi z jedną drobną różnicą - gorzej hamowały na śniegu. Pewnie ze względu na inną (bardziej płaską / szeroką) budowę "stopy" bieżnikowej. Dla unaocznienia - Firestony mają tak \________/, a Nokian'y tak |_________| - co może lepiej wygląda w przypadku tych drugich ale gorzej się sprawuje na np. śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crem napisał/a:

(test w Auto Świecie cytowany chyba za ADAC)

 

 

Generalnie w te testy nie wierzę, za duża kasa za tym stoi.

no właśnie. To jak mamy te opony wybierać? My zwykli użytkownicy. Skoro nawet testy mogą być nieobiektywne. A ilu kierowców, tyle opinii.

Ja nadal nie wiem co wybrać.

Swoją drogą - jak często wychodzą nowe modele opon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak mamy te opony wybierać? My zwykli użytkownicy. Skoro nawet testy mogą być nieobiektywne. A ilu kierowców, tyle opinii.

 

Po iluś wyborach opon do różnych samochodów sądzę, że najsensowniej jest wyciągnąć średnią z iluś przeczytanych opinii. Kiedyś do mondeo kupiłem letnie Goodyear'y Excellence. Na opony.com przeczytałem z setkę opinii - generalnie ok, ale sporo ludzi pisało, że "ciągną" w koleinach. Było oczywiście nieco opinii w stylu "co wy piszecie? nic nie ciągną, idą jak po stole" itp. Prawda była taka, jak pisała większość - po jakichś 10m od wyjechania od oponiarzy mało nie wyrwało mi kierownicy z ręki jak trafiłem na koleinę :) Ale ogólnie było ok, szczególnie na suchym. Niestety na takich "opiniowych" stronach często można trafić na teksty pisane przez podpłaconych kolesi :mad:

Myślę, że np. to forum jest jednym z lepszych miejsc "pobierania danych do wyciągnięcia średniej" - raz, że towarzystwo nieco bardziej zamknięte niż na publicznych stronach, a dwa - podobne samochody i przybliżone oczekiwania. Ja o swoich zimówkach już chyba w tym wątku pisałem - wybrałem UG Performance, bo wcześniej (w mondeo) byłem zadowolony z UG7, choć to całkiem inny bieżnik. Na razie (świeży bieżnik) jestem bardzo zadowolony. Opinie innych forumowiczów (m.in. niumena po przejażdżce moim bugiem) też były pozytywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą - jak często wychodzą nowe modele opon?

 

Zaprzyjaźniony wulkanizator mówił mi, że tak na przełomie lutego i marca pojawiają się nowości.

 

Co do wyboru opon to od lat kieruje się intuicją :smile:. W większości przypadków się nie nacinam. W przypadku Subaru następujące kryteria są dla mnie kluczowe: kierunkowość, symetryczność bieżnika (Subaru potrafi ścinać boki - przy asymetryku to już spory problem), nośność i prędkość graniczna (na zimę "H", na lato "V"). Dodatkowo staram się wybierać opony z poza "main stream'u", np. na lato planuję BF Goodrich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaprzyjaźniony wulkanizator mówił mi, że tak na przełomie lutego i marca pojawiają się nowości.

na lato czy na zimę?

Dodatkowo staram się wybierać opony z poza "main stream'u", np. na lato planuję BF Goodrich

ciekawe podejście. A dlaczego właśnie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na lato czy na zimę?

 

Na lato. Na zimę nie wiem.

 

ciekawe podejście. A dlaczego właśnie tak?

 

Ten brak nachalnych opinii wydaje mi się bardziej wiarygodny. Firestone - czyli to co wybrałem na zimę rewelacyjnie się sprawdziło. Z BF Goodrich mam nadzieję też będzie podobnie. Ci mniej popularni producenci mają mniejszy asortyment ale mam wrażenie bardziej się przykładają do technologii. Nie przekonują mnie te wszystkie ekologiczne pierdoły Nokian'a, Conti i innych. Pakowanie góry kasy w marketing, promocję i sponsoring też może już świadczyć o masówce, a nie o prawdziwej inżynierii - takie rozmienianie się na drobne.

 

To tak jak z naszą marką Subaru - jej siła jest w jej "natywności", niepowtarzalności i bezkompromisowości. Inne marki dążą do obniżenia kosztów przez produkcję w dziwnych miejscach, mariaże z innymi markami i unifikację elementów, a Subaru jednak produkowane jest wciąż w Japonii (i w Stanach) i ma własne inwentyczne i niepowtarzalne rozwiązania technologiczne ulepszane wciąż od ponad 30 lat (np. napęd AWD), etc., etc.

 

Tak na marginesie wiosną będę miał do oddania za darmo 4 sztuki G900 (215/60 R16) - nigdy nie naprawiane. Średnia gł. bieżnika to 3 - 4 mm. Do upalania w sam raz. Jakby ktoś był zainteresowany to na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gpruszko,mzy, widze ze b.odradzacie Pirelli W 210 Sottozero, a czy ktos sie moze wypowiedziec o Falken HS-439 :?: Na opony.com.pl ludzie wypowiadaja sie ok.na temat tych opon tak wiec chyba sie mocniej nimi zainteresuje ;) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ci mniej popularni producenci mają mniejszy asortyment ale mam wrażenie bardziej się przykładają do technologii.

Tylko ci tzw mniej popularni producenci to tylko marki które i tak najczęściej są w ekach kogoś z piatki Michelin, Goodyear, Conti, Brigestone i Pirelli. Tak naprawdę te tańsze marki zazwyczaj dostają lekko zmodyfikowane technologie sprzed paru lat wystepujące w marce topowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...