AdaSch Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 A, w teście nie ma w ogóle Bridgestone'ów... dokładnie to co kolega napisał Bridgestone wprowadzał w tym sezonie nową oponę i podobno w przedsezonowych testach był taki dramat że ją z nich wycofali pod pretekstem że nie jest to jeszcze wersja produkcyjna i w ostatecznej wersji będą jakieś zmiany. Co więcej, były w innych testach i dramat to mało powiedziane :shock: a razie chyba tylko te dunlopy mają jednoznacznie pozytywne opinie. bo to bardzo dobra opona, swoją drogą to dunlop -szkot o ile pamiętam wymyślił opony dętkowe chociaż wszyscy się na początku z niego śmiali zresztą wkurza mnie bridge bo nie robi nić normalnego w rozmiarze 215/55r17 na lato do fiata muszę kupić najbardziej zielone z zielonych bo to domowy darmowóz po wymianie przepływki i czyszczeniu egr overtboost i takich tam zszedł ze spalaniem on z 8litrów do 6,5 ale jeszcze został termostat który jak kretyn otwiera się przy temp 70 st i nawet olej się nagrzać porządnie nie może przez co spalanie jest wyższe, do zalania oleje energy saving (nie wiem jakie) no i opony (target spalania 4,5l/100) żona wraca do pracy (za krótki ten macieżyński ) a że a daleko to nabija dziennie ponad 130km więc jest o co się bić na pewno robi takie pielli CINTURATO™ P7 oraz bridgestone ecopia er300 ktoś z kolegów ma doświadczenia z zielonymi oponkami? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 swoją drogą to dunlop -szkot o ile pamiętam wymyślił opony dętkowe Wymyslił opony pneumatyczne, a że przy okazji w technologi dętkowej to inna sprawa :wink: . ktoś z kolegów ma doświadczenia z zielonymi oponkami? Chyba najlepsze w tej technologi sa micheliny energy saver, ale ceny tych jak i tego co napisałes powyżej sa trochę wysokie. Róznica w cenie w porównaniu do przyzwoitej opony budżetowej czy z środkowej półki jest na tyle duża na komplecie że raczej oszczędności specjalnie nie będzie. Na Twoim miejscu wygrzebałbym gdzieś klika testów opon letnich z zeszłego roku i zobaczył która z opon budżetowych ma niskie opory toczenia (ten parametr determinuje tzw. energooszczędność) i taka kombinacja pozwoli zaoszczędzić najwięcej kasy. ZTCP chyba Barumy miały dość niskie opory toczenia, ale dokładnie nie pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 lukass, dzięki, poszukam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alpin Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Ja z przymusu (kupowane w wigilię, poprzednie WinterSporty 3D uszkodziłem) kupiłem Bridgestony LM30 (195/65/15) i tragedii nie ma, nawet uważam, że są całkiem niezłe (w sensie, że na razie spełniają moje oczekiwania), chociaż nie mam za bardzo porównania :roll: http://www.reifensuchmaschine.de/winter ... -60-14.htm http://dziennik.pl/auto/article448564/T ... mowki.html http://www.maniatestowania.pl/Kategoria ... testy__623 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urwis Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Chłopaki i dziewczyny pomóżcie :] Jeżdżę na gratisowych Pirelli SnowSport 210 215/60/R16. Mają już 2 lata i co się teraz przy tych warunkach dzieje to tragedia. 2 razy juz wylądowałem za sygnalizatorem przy hamowaniu na czerwonym. Wydaje mi się, że Seicento na starych Frigo ma 2 razy krótszą drogę hamowania. Już nie mówię o rzucaniu dupą przy delikatnym dodaniu gazu na zakręcie. Domyślam się, że czas zmienić na coś nowszego i lepszego. Forek jest używany niestety bardzo uniwersalnie. Musi się często zmierzyć z długimi trasami do niemiec czy na litwę oraz z leśnymi nieodśnieżonymi drogami oraz stromym nieodśnieżanym podjazdem gdzie ostatnio było prawie pół metra śniegu i na pirellkach się po prostu zakopywał 4 kołami. Cięzko pewnie bedzie dobrać odpowiednią oponę.. Bardziej w sumie mi zależy by podjechać pod zasypaną górkę, bo wiadomo ze zimą prędkości na trasie nie jakieś astronomiczne. Podstawowe pytanie.. po jakiego grzyba tak szeroka opona na zimę seryjnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Zazwyczaj to i tak są przedruki z testów ADAC itp. Ale wyniki są miarodajne, bo tu nie ma żadnych ocen subiektywnych jak przy samochodach tylko wyniki pomiarów wg określonych procedur itd. Słuszznie 8). Jeżdżę na gratisowych Pirelli SnowSport 210 215/60/R16. Mają już 2 lata i co się teraz przy tych warunkach dzieje to tragedia. 2 razy juz wylądowałem za sygnalizatorem przy hamowaniu na czerwonym. Wydaje mi się, że Seicento na starych Frigo ma 2 razy krótszą drogę hamowania. Już nie mówię o rzucaniu dupą przy delikatnym dodaniu gazu na zakręcie. Witaj w klubie - ostatnie kilka stron tego wątku to właśnie dyskusja, którą rozpocząłem, kompletnie zniechęcony postawą Pirelli. A, dodam, że dopompowanie ich do 2.3 bara z 2.0 bara, jakie mi napompowali w AutoGT przy zmianie , dało wyraźną poprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Chłopaki i dziewczyny pomóżcie :]Jeżdżę na gratisowych Pirelli SnowSport 210 215/60/R16. Mają już 2 lata i co się teraz przy tych warunkach dzieje to tragedia. Miałem doświadczenia z tym modelem Pirelli i niestety TTTM, na śnieg nie nadają się kompletnie. Jeszcze wcześniej jeździłem na Kleberach Krisalp i było lepiej, a teraz jeżdżę na Nokianach WR i jest bez porównania Na śniegu auto idzie jak przecinak (mimo, że to N/A ). Ale na suchym i mokrym asfalcie głośne - o ile oczywiście komuś to przeszkadza :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Domyślam się, że czas zmienić na coś nowszego i lepszego. Forek jest używany niestety bardzo uniwersalnie. Musi się często zmierzyć z długimi trasami do niemiec czy na litwę oraz z leśnymi nieodśnieżonymi drogami oraz stromym nieodśnieżanym podjazdem gdzie ostatnio było prawie pół metra śniegu i na pirellkach się po prostu zakopywał 4 kołami. Cięzko pewnie bedzie dobrać odpowiednią oponę.. Bardziej w sumie mi zależy by podjechać pod zasypaną górkę, bo wiadomo ze zimą prędkości na trasie nie jakieś astronomiczne. Z czystym sumieniem polecę Ci to co Niedźwiedziowi na poprzedniej stronie czyli Uniroyala MSplus 66 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Dobra, zdecydowałem, że do STI kupię chyba Goodyeary Ultragrip Performance 2. Nie wiem tylko czy: 1. Kupić 225/45/17, czy 215/50/17? Wolałbym chyba te pierwsze 2. Jest sens kupować teraz? Najchętniej to bym przy zdejmowaniu z wozu zimówek zdjął Pirelli, wywalił je do śmieci, od razu założył Goodyeary, żeby przed następną zimą się nie bujać i żeby się nie okazało, że akurat właśnie takich nie mają. Nie wiem tylko, czy ponad pół roku leżenia nie spowoduje pogorszenia się ich właściwości...? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gentile Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Chłopaki i dziewczyny pomóżcie :]Jeżdżę na gratisowych Pirelli SnowSport 210 215/60/R16. Mają już 2 lata i co się teraz przy tych warunkach dzieje to tragedia. 2 razy juz wylądowałem za sygnalizatorem przy hamowaniu na czerwonym. Wydaje mi się, że Seicento na starych Frigo ma 2 razy krótszą drogę hamowania. Już nie mówię o rzucaniu dupą przy delikatnym dodaniu gazu na zakręcie. Domyślam się, że czas zmienić na coś nowszego i lepszego. Forek jest używany niestety bardzo uniwersalnie. Musi się często zmierzyć z długimi trasami do niemiec czy na litwę oraz z leśnymi nieodśnieżonymi drogami oraz stromym nieodśnieżanym podjazdem gdzie ostatnio było prawie pół metra śniegu i na pirellkach się po prostu zakopywał 4 kołami. Cięzko pewnie bedzie dobrać odpowiednią oponę.. Bardziej w sumie mi zależy by podjechać pod zasypaną górkę, bo wiadomo ze zimą prędkości na trasie nie jakieś astronomiczne. Podstawowe pytanie.. po jakiego grzyba tak szeroka opona na zimę seryjnie? Też nie rozumiem tej polityki pakowania tak szerokich opon-zwłaszcza na zimie. Poza wątpliwym efektem lanserskim tylko same problemy a i zużycie paliwa rośnie. Mam te same objawy i to na tak opiewanych :?: oponach Nokian WR w tym samym rozmiarze. I nikt mi nie wmówi że jest to dobra opona zimowa. Może zaraz po zejsciu z taśmy produkcyjnej ale moje dostałem razem z samochodem po-jak twierdzi były właściciel-jednym sezonie użytkowania. Zachowują sie bardzo słabo, auto rzuca bokiem na niewielkich łukach na lekkim botku pośniegowym. Ostatnio samochód wpadł w pijany pląs na prostym płaskim odcinku ODŚNIEŻONEJ drogi z topniejącą warstwa ubitego rozjeżdżonego śniegu. W żaden sposób nie dało się utrzymać kierunku jazdy. Autem miotało jak mokrym mydłem po wannie. O jezdzie w śniegu głębokim nie ma co marzyć, zakopują sie momentalnie. Dlatego po raz pierwszy w karierza zacząłem wozić ze sobą łopatę śniegową :!: Szukałem węższych opon w miarę kompatybilnych ale jeśli już coś przypasuję w "tyre size calculator" to nie ma takich w ofercie firm oponiarskich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lynx Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Dobra, zdecydowałem, że do STI kupię chyba Goodyeary Ultragrip Performance 2. Nie wiem tylko czy: 1. Kupić 225/45/17, czy 215/50/17? Wolałbym chyba te pierwsze 2. Jest sens kupować teraz? Najchętniej to bym przy zdejmowaniu z wozu zimówek zdjął Pirelli, wywalił je do śmieci, od razu założył Goodyeary, żeby przed następną zimą się nie bujać i żeby się nie okazało, że akurat właśnie takich nie mają. Nie wiem tylko, czy ponad pół roku leżenia nie spowoduje pogorszenia się ich właściwości...? :roll: Przemeq, a propos Twoich pytań ... Bazując na doświadczeniach z normalnej jazdy (miasto+ trasy po Polsce + wyjazdy w Alpy) ale również z rewelacyjnego zachowania się tych opon w trakcie Vertowych imprez w NMNP proponuję zobacz jeszcze Dunlopa SP Winter Sport 3D. Co do rozmiaru : 225/45R17 - da się na tym jeździć chociaż przy dziurach, które pojawiły się masowo w W-wie z obawą czekam kiedy pojawi mi się jakiś bąbel na boku opony .... 215/50R17 - bardziej praktyczny wybór, dodatkowe ponad 6 mm wysokości boku opony ... Kupowanie zimówki teraz - chyba tak, jest po sezonie i jeśli ktoś ma te opony w magazynie to będzie je wolał oddać teraz z dobrym rabatem niż trzymać do października czy listopada Co do mitu, że opony od magazynowania psują sie prawie jak banany to polecam artykuł http://www.wnp.pl/wiadomosci/102815.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 czy 215/50/17 Ja mam ten rozmiar i na zimę uwazam że jest bardzo ok. Jest sens kupować teraz Ja bym sie wstrzymał i kupił we wrześniu/październiku, moze będą jakieś fajne nowości, a ceną sie nie przejmuj w razie czego wal na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Przemeq, a propos Twoich pytań ... Dzięki za odpowiedzi, dostajesz wirtualnego pomuka . w razie czego wal na PW Teraz, czy we wrześniu/październiku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lynx Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Dzięki za odpowiedzi, dostajesz wirtualnego pomuka . za matrixowego pomuka gratki :grin: , powodzenia w wyborze, no i dobrych cen ... teraz, we wrzesniu lub październiku ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Właśnie chciałem Ci Przemeq podlinkować pewien artykuł o przechowywaniu opon, ale Lynx mnie ubiegł :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 ...Co do mitu, że opony od magazynowania psują sie prawie jak banany to polecam artykuł http://www.wnp.pl/wiadomosci/102815.html Ojojoj, co by tu zrobić, wyprodukowaliśmy za dużo opon, magazyny pełne, może by coś skrobnąć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Ja tez wkleilem ten artykul, tylko w watku o letnich A co do zimowek, to zajawka z portalu prawnego: Na rajdach kierowcy będą mogli korzystać z opon z kolcami Zmiana prawa - Do naszego prawa o ruchu drogowym powróci możliwość jazdy na oponach z kolcami po zaśnieżonych i oblodzonych trasach rajdowych. Dopuszczenie używania opon z umieszczonymi w nich kolcami na trasach rajdowych sprawi, że w Polsce wróci rywalizacja na zaśnieżone i oblodzone trasy. Rozwiązanie takie przewiduje projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym, który powstał w sejmowej Komisji Nadzwyczajnej Przyjazne Państwo. Zmiana prawa sprawi, że kierowcy na zaśnieżonych trasach będą się poruszać znacznie bezpieczniej, gdyż specjalne kolce w oponach zwiększają przyczepność pojazdu. W opony z kolcami będą mogły zostać wyposażone wyłącznie samochody biorące udział w rywalizacji rajdowej. Cywilne samochody nie będą mogły korzystać z takich elementów poprawiających przyczepność do podłoża. Za zgodą zarządcy drogi – Jestem przekonany, że zmiana ta ułatwi powrót do starej dobrej tradycji rajdów zimowych w Polsce. Potrzebę takich zmian zgłosił m.in. Polski Związek Motorowy – mówi Henryk Siedlaczek, poseł Platformy Obywatelskiej. Dodaje, że określony w prawie o ruchu drogowym zakaz korzystania z opon z trwale umieszczonymi w nich elementami przeciwślizgowymi wynikał ze słabej jakości dróg w Polsce. Zaznacza, że drogi obecnie są już lepiej budowane, choć oczywiście problem dziur na drogach wciąż istnieje. Żeby zorganizować rywalizację na zaśnieżonych trasach, organizator będzie musiał uzyskać zgodę zarządcy drogi na przejazd pojazdów używających opon z umieszczonymi w nich kolcami. Jeżeli zarządcy dróg wydadzą stosowne zgody, to kierowcy, którzy startują w zimowych rajdach, skorzystają z opon z kolcami nie tylko na odcinkach specjalnych, gdzie bezpośrednio przebiega rywalizacja, ale i na trasach dojazdowych do poszczególnych etapów zawodów. W innych państwach można Opony z kolcami są dopuszczone w innych państwach nie tylko na trasach rajdowych: w Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, na Litwie, w Niemczech, Szwecji, a nawet we Włoszech używanie takich opon jest dozwolone przez kierowców w okresie zimowym.Łukasz Kuligowskilukasz.kuligowski@infor.pl Musze sprawdzic prognozy kolejnej zimy, bo jesli ma byc taka sama, to pierdziele - kupuje kolcowarke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lynx Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 ...Co do mitu, że opony od magazynowania psują sie prawie jak banany to polecam artykuł http://www.wnp.pl/wiadomosci/102815.html Ojojoj, co by tu zrobić, wyprodukowaliśmy za dużo opon, magazyny pełne, może by coś skrobnąć ? Leon, czyli wg Ciebie opony jednak psuja się jak banany :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 ...Co do mitu, że opony od magazynowania psują sie prawie jak banany to polecam artykuł http://www.wnp.pl/wiadomosci/102815.html Ojojoj, co by tu zrobić, wyprodukowaliśmy za dużo opon, magazyny pełne, może by coś skrobnąć ? Leon, czyli wg Ciebie opony jednak psuja się jak banany :?: Nie wiem czy jak banany czy jak truskawki, nie jestem zoologiem. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Raczej jak banany. Mam w domu kilka od dluzszego czasu i sa czarne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Tak czy siak, jak widzę takie teksty to wysypki dostaje. I taka czerwona lampka się zapala pod deklem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 O bananach? :shock: Jakis uraz z dziecinstwa? Mnie babka przywiozla pierwszego z hameryki Co za gowniane czasy byly... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 lukass napisał/a: w razie czego wal na PW Teraz, czy we wrześniu/październiku? Jak będziesz chciał juz kupować. W razie czego jak już zdejmę zimowe koła lub jeszcze nie założę to mogę Ci pożyczyć do wypróbowania 215/50R17 i zobaczysz czy pasi Ci jazda na tym rozmiarze w stosunku do 225/45. Ja jestem zadowolony z takiego rozwiązania i z modelu opony jaki mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Z braku dobrych ofert na rynku, zakupilem dzis Nokiany WRg2 XL. W testach niby sa posrodku zazwyczaj. Jezdizl ktos na tych oponkach ? Daja rade na suchym i mokrym, bo podobno ze sniegiem powinno byc ok. Niby tez glosne nie sa. Jak to wyglada w praktyce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 sherif, dają radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się