Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

Polecam Dunlopa Winter Sport 3D (to już mój drugi komplet), fajnie się trzyma na śniegu i na mokrym, na lód niestety nie ma mocnych. Jest bardzo cicha w porównaniu do innych zimówek, co więcej, jest chyba nawet cichsza od letniej potenzy :shock:, którą dostałem na wyposażeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak narazie jestem pozbawiony opon zimowych i powoli jakis plan na jakas opone zimowa.

 

Do tej pory miałem asymetrycznego Nokiana WR, jezdziło mi sie szczerze słabo.

Zastanawiałem sie do tej pory nad Bridgestonem, jak stoją w tej chwili jezeli chodzi o opony zimowe ? Zastanawiam sie nad kompletem Noranza 2, z delikatnym "króliczkiem" w rozmiarze 225/45/17.

 

co o tym sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nie pamiętam, ale sam chciałem kupić do fiata. Potem stwierdziłem, że znajdę cenę na pirelli i po 2 tyg się udało. zamiast 390 zapłaciłem 210 za świeżutkie fabryczne i sawa odpadła

 

na testach dobrze

Oponyzimowe.jpg

 

-- 22 sie 2010, 23:29 --

 

no i ta kompromitacja firestona :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co myślicie o całosezonowej Pirelli Scorpio. Kiedyś czytałem w 4x4 że hamowanie na śniegu jak w zimówkach, a biorąc pod uwagę że jeździłem 2 lata i 45 000 na geolandarach z salonu zastanawiam się czy nie jest to dobry wybór. Te z salonu słabe trzymanie boczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są w dziale sprzedam? :mrgreen:

 

Już zetrę je do cna. Najciekawsze, że naprawdę jeździ się na nich bardzo dobrze. Dużo lepiej niż na poprzednio posiadanych Nokian'ach. Być może jakbym miał inne niż Firestony to jeździło by się jeszcze lepiej :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to do tylko śniegu jest dramat. Kolega z forum fiata przez nie chciał naprawiać asr :mrgreen: każda próba mocniejszego przyspieszania na śniegu kończyła się kontrolką na desce.

Potem nie mógł wjechać na parking osiedlowy - niewielkie wzniesienie- uznał, że asr blokuje mu koła i dlatego nie może wjechać wiec go wyłączył wkopał się i utknął solidnie. Wyciągnął/przekręcił go kumpel w tico z dębicami,. Potem się okazało, że opony są całkowicie zaklejone śniegiem. Podszedł do tematu ekstremalnie i pojechał do renowacji opon i tam mu wycieli solidną jodełkę :twisted: i było git. Na ten rok planuje zmienić gumy bo te trochę się "sypią"

 

Pozdrawiam

 

-- 23 sie 2010, 11:14 --

 

jeszcze dopiszę mój test, gdzieś o tym pisałem ale nie pamiętam czy tutaj

 

stilo w garage, na wyjeździe pod górę sporo śniegu :mrgreen:

 

dostęp minimalny tylko z jednej strony auta.

 

próba wyjazdy na letnich - bez szans natychmiastowy uślizg nawet nie wyjechałem dobrze z garage i koniec, więc nie ryzykuję bo jeszcze gdzieś spadnę i uderzę

 

zmiana jednego koła na sottozero i wyjazd,

 

wjeżdżam na górkę, ślizga się letnie, zaczyna działaś asr przyhamowuje letnie i przenosi moment na zimówkę, esp dostosowuje obroty silnika. Wyjechałem z garage na jednej oponie zimowej bez problemu :mrgreen: Bez systemów bez szans z fwd. Da subaru to nie problem nawet na 4mm zimówkach.

 

Nie jest możliwe wyjechać z garage z autem fwd z bieżnikiem zimowym 4 mm. Micrą prawie przydzwoniłem. Dzięki lenistwu nie chciało mi się wywalać całego śniegu a usypiałem go wzdłuż murku

 

pirelli zdała egzamin na piątkę tak jak moja druga zabawka :mrgreen:

 

pozdrawiam

 

p.s.

 

może taki test zrobię w forku? :twisted: 1 zimówka na przód i chyba nie powinien wyjechać (przód otwarty), potem 1 zimówka na tył i powinien dać rady dzięki szperze nawet semi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W letnich oponach mam rozmiar 205/70/15, jaki inny rozmiar wejdzie na tą felgę? 195/65/15? :) Czy to może zależy od felgi :mrgreen:?

 

Nie znam się na tym a prawdopodobnie będzie trzeba kupić nowe opony, biorę pod uwagę Sava Eskimo S3, które polecał tzd.

Ten rozmiar chyba nie jest dostępny w rozmiarze 205/70/15, stąd pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W letnich oponach mam rozmiar 205/70/15, jaki inny rozmiar wejdzie na tą felgę? 195/65/15? :) Czy to może zależy od felgi :mrgreen:?

 

Nie znam się na tym a prawdopodobnie będzie trzeba kupić nowe opony, biorę pod uwagę Sava Eskimo S3, które polecał tzd.

Ten rozmiar chyba nie jest dostępny w rozmiarze 205/70/15, stąd pytanie.

Opona 195/65R15 będzie duzo za mała (średnica zewnętrzna) do Forka i auto stałoby sie mega niskie + przekłamania licznika itd.

Jeżeli chodzi o zamianę tego na jakąś inna 15" to bedzie ciężko. W Twoim rozmiarze to raczej tylko opony 4x4 i dostawcze. Ale w 4x4 też znalazłoby sie coś fajnego w dobrej cenie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwieczny problem.

 

Uwzględniasz następujące rzeczy przy wyborze:

 

- felgi zimowe i letnie powinny raczej się różnić;

niekoniecznie jednak zimowe to stalowe ;-)

 

- posiadanie dwóch (lub więcej) kompletów wychodzi drożej

 

- z kolei mając jeden zestaw felg i zmieniając często opony zużywasz

w pewnym sensie i oponę i felgę, i ryzujesz że coś pójdzie nie tak

 

- jeżeli jednak nie robisz tego (masz gotowe koła których nie tykasz)

to wzrasta szansa że masz w efekcie niewyważone koło albo jakiś

inny podobny problem

 

- na zimę wolisz mieć wyższy profil i węższą oponę niż

na lato - większa odporność na niefajne nawierzchnie i lepsza

siła docisku na śniegu

 

- z kolei większość woli mieć jednak bardziej "autostradowe"

ogumienie bo po tym głównie jeździ, również zimą ;-)

 

- itd, do us... rania

 

Na Twoim miejscu wziąłbym jakieś 16-stki - po zapoznaniu się

z przelicznikami rozmiarówek. Jeżeli jednak zostaniesz przy swojej

17-tce - zostajesz też przy tym samym rozmiarze opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu wziąłbym jakieś 16-stki - po zapoznaniu sięz przelicznikami rozmiarówek. Jeżeli jednak zostaniesz przy swojej17-tce - zostajesz też przy tym samym rozmiarze opon.

 

 

ja tak mam

 

215/60r16 chyba 99h xl na zimę - i bardzo sobie chwale ten balonik, szczególnie po zimie kiedy są mega dziury. Opona xl, wzmacniana itd

 

a na lato 215/55r17 94 w

 

wadą tego rozwiązania jest brak możliwości upgarde hamulców. Nie da się nic wymyślić logicznego pod 16"

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu wziąłbym jakieś 16-stki - po zapoznaniu sięz przelicznikami rozmiarówek. Jeżeli jednak zostaniesz przy swojej17-tce - zostajesz też przy tym samym rozmiarze opon.

 

 

ja tak mam

 

215/60r16 chyba 99h xl na zimę - i bardzo sobie chwale ten balonik, szczególnie po zimie kiedy są mega dziury. Opona xl, wzmacniana itd

 

a na lato 215/55r17 94 w

 

wadą tego rozwiązania jest brak możliwości upgarde hamulców. Nie da się nic wymyślić logicznego pod 16"

 

Pozdrawiam

 

da sie wymyslec cos sensownego pod 16 - np K-Sport ma zestawy, ktore wchodza pod 16" - pogadaj z 4T bo oni takowe moga ogarnac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie na zimę im wyższy profil tym fajniej się jeździ. Kiedyś w ogóle w Imprezie 2.0 2000 rok miałem opony z profilem 70 :D Teraz już jest mniej hardcorowo, bo mam "tylko" 60-tki :P A jeśli chodzi o firmę, coż, z doświadczenia polecam BF Goodrich (np. model G Force - w zeszłym roku kupowane w NetCar.pl za ok. 340 zł). Świetnie trzymają na dziurawych górskich zjazdach. Jak ktoś jeździ trochę na narty to coś takiego jest jak znalazł...

 

-- Pn wrz 06, 2010 4:14 pm --

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dotyczy: Legacy 2.0D MY08.

 

Ponieważ Golfsztrom słabnie i zima ma zawitać do Europy już w październiku, rozpocząłem poszukiwania felg na zimę. Standardowe 17'' 215/45 ET55 dały radę dwie zimy, jednak teraz pozostaną już tylko do użytkowania opon letnich.

 

Okazuje się, że znalezienie oryginalnych felg 16'' z ET = 55 nie jest zadaniem łatwym.

 

Wyszukałem komplet do Forestera, w którym, co ciekawe, dwie felgi mają ET=48 (przód), natomiast pozostałe dwie ET=55 (tył).

 

Czy takie rozwiązanie jest akceptowalne w Legacy? Na forum pisano wielokrotnie, że montuje się w Legacy felgi o ET=48 (nawet w ASO), jednak dokumentacja podaje oczywiście ET=55. Najbardziej kluczowe pytanie dotyczy zamontowania na różnych osiach, felg o innym ET. Czy jest to dozwolone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy: Legacy 2.0D MY08.

Ponieważ Golfsztrom słabnie i zima ma zawitać do Europy już w październiku, rozpocząłem poszukiwania felg na zimę. Standardowe 17'' 215/45 ET55 dały radę dwie zimy, jednak teraz pozostaną już tylko do użytkowania opon letnich.

 

Okazuje się, że znalezienie oryginalnych felg 16'' z ET = 55 nie jest zadaniem łatwym.

 

Wyszukałem komplet do Forestera, w którym, co ciekawe, dwie felgi mają ET=48 (przód), natomiast pozostałe dwie ET=55 (tył).

 

Czy takie rozwiązanie jest akceptowalne w Legacy? Na forum pisano wielokrotnie, że montuje się w Legacy felgi o ET=48 (nawet w ASO), jednak dokumentacja podaje oczywiście ET=55. Najbardziej kluczowe pytanie dotyczy zamontowania na różnych osiach, felg o innym ET. Czy jest to dozwolone?

Ta sama konfiguracja, od początku na zimę zakładam 206x55x16 (Dunlop SP Winter Sport 3D) na 16tki RAPID Red Tower 6.5x16 5x100 67.1 ET45 (http://img824.imageshack.us/i/newpicture12.png/) nie ma najmniejszego problemu. Z tego co wiem to sporo tych felg zostało sprzedanych przez ASO. Fajnie sie prezetują - a na legasiu szczególnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupilem 6 szt. z tej aukcji http://allegro.pl/opony-zimowe-185-65r1 ... 11155.html Dzisiaj przyszla paczuszka, miesa prawie jak w nowych, brakuje tylko kilku kolcy, miekka guma, rocznikow jeszcze nie sprawdzalem ale mialy byc 2004 -2005. Wszystkie 6 z identycznym bieznikiem (wyraznie prosilem).

 

W tej cenie nie ma co sie zastanawiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

w tym roku zakupiłem Outbacka 1998 2.5 przede wszystkim z myślą o terenie, w którym mieszkam - podkarpackie, dużo stromych podjazdów (pierwszy bezpośrednio przed domem, drugi 200 metrów dalej... i tak dalej ;), nieodśnieżone drogi, itp.

Po poprzednim właścicielu samochodu odziedziczyłem zimówki 215, które jednak nie zachowują się najlepiej. W związku z tym planuje nabycie czegoś węższego (felga standardowa 15x6) .

I teraz mam pytanie czy 205 czy może 195? Chyba wolałbym 195 ale jest problem z oponami - 195/70R15 nic nie znalazłem, 195/65R15 jest sporo tylko nie wiem czy nie będą za małe?

Będę wdzięczny za poradę odnośnie rozmiarów (co do marki to zawsze uda się wypracować jakiś kompromis) biorąc pod uwagę to co wspomniałem czyli trudny teren.

 

--

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...