adam Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Polecam Dunlopa Winter Sport 3D (to już mój drugi komplet), fajnie się trzyma na śniegu i na mokrym, na lód niestety nie ma mocnych. Jest bardzo cicha w porównaniu do innych zimówek, co więcej, jest chyba nawet cichsza od letniej potenzy :shock:, którą dostałem na wyposażeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Ja jak narazie jestem pozbawiony opon zimowych i powoli jakis plan na jakas opone zimowa. Do tej pory miałem asymetrycznego Nokiana WR, jezdziło mi sie szczerze słabo. Zastanawiałem sie do tej pory nad Bridgestonem, jak stoją w tej chwili jezeli chodzi o opony zimowe ? Zastanawiam sie nad kompletem Noranza 2, z delikatnym "króliczkiem" w rozmiarze 225/45/17. co o tym sądzicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Polecam Dunlopa Winter Sport 3D tyle lat a ciągle trzymają fason Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 A ja sobie zakupię Sava Eskimo S3, za radą carfit'a (stosunek jakości do ceny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 bardzo dobry wybór, faktycznie najlepszy stosunek jak/cena i były na osiedlowej biedronce w pasztetowej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Niestety chyba Biedronka nie oferuje Forkowych rozmiarów? nośności 99 i wzmocnionej konstrukcji XL ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 tego nie pamiętam, ale sam chciałem kupić do fiata. Potem stwierdziłem, że znajdę cenę na pirelli i po 2 tyg się udało. zamiast 390 zapłaciłem 210 za świeżutkie fabryczne i sawa odpadła na testach dobrze -- 22 sie 2010, 23:29 -- no i ta kompromitacja firestona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommyXTM Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 a co myślicie o całosezonowej Pirelli Scorpio. Kiedyś czytałem w 4x4 że hamowanie na śniegu jak w zimówkach, a biorąc pod uwagę że jeździłem 2 lata i 45 000 na geolandarach z salonu zastanawiam się czy nie jest to dobry wybór. Te z salonu słabe trzymanie boczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 no i ta kompromitacja firestona AdaSch no już dałbyś spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 AdaSch no już dałbyś spokój są w dziale sprzedam? to te zimówki są świetne na suchym 8) pozdro 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 są w dziale sprzedam? Już zetrę je do cna. Najciekawsze, że naprawdę jeździ się na nich bardzo dobrze. Dużo lepiej niż na poprzednio posiadanych Nokian'ach. Być może jakbym miał inne niż Firestony to jeździło by się jeszcze lepiej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 ale to do tylko śniegu jest dramat. Kolega z forum fiata przez nie chciał naprawiać asr każda próba mocniejszego przyspieszania na śniegu kończyła się kontrolką na desce. Potem nie mógł wjechać na parking osiedlowy - niewielkie wzniesienie- uznał, że asr blokuje mu koła i dlatego nie może wjechać wiec go wyłączył wkopał się i utknął solidnie. Wyciągnął/przekręcił go kumpel w tico z dębicami,. Potem się okazało, że opony są całkowicie zaklejone śniegiem. Podszedł do tematu ekstremalnie i pojechał do renowacji opon i tam mu wycieli solidną jodełkę i było git. Na ten rok planuje zmienić gumy bo te trochę się "sypią" Pozdrawiam -- 23 sie 2010, 11:14 -- jeszcze dopiszę mój test, gdzieś o tym pisałem ale nie pamiętam czy tutaj stilo w garage, na wyjeździe pod górę sporo śniegu dostęp minimalny tylko z jednej strony auta. próba wyjazdy na letnich - bez szans natychmiastowy uślizg nawet nie wyjechałem dobrze z garage i koniec, więc nie ryzykuję bo jeszcze gdzieś spadnę i uderzę zmiana jednego koła na sottozero i wyjazd, wjeżdżam na górkę, ślizga się letnie, zaczyna działaś asr przyhamowuje letnie i przenosi moment na zimówkę, esp dostosowuje obroty silnika. Wyjechałem z garage na jednej oponie zimowej bez problemu Bez systemów bez szans z fwd. Da subaru to nie problem nawet na 4mm zimówkach. Nie jest możliwe wyjechać z garage z autem fwd z bieżnikiem zimowym 4 mm. Micrą prawie przydzwoniłem. Dzięki lenistwu nie chciało mi się wywalać całego śniegu a usypiałem go wzdłuż murku pirelli zdała egzamin na piątkę tak jak moja druga zabawka pozdrawiam p.s. może taki test zrobię w forku? 1 zimówka na przód i chyba nie powinien wyjechać (przód otwarty), potem 1 zimówka na tył i powinien dać rady dzięki szperze nawet semi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 W letnich oponach mam rozmiar 205/70/15, jaki inny rozmiar wejdzie na tą felgę? 195/65/15? Czy to może zależy od felgi ? Nie znam się na tym a prawdopodobnie będzie trzeba kupić nowe opony, biorę pod uwagę Sava Eskimo S3, które polecał tzd. Ten rozmiar chyba nie jest dostępny w rozmiarze 205/70/15, stąd pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 W letnich oponach mam rozmiar 205/70/15, jaki inny rozmiar wejdzie na tą felgę? 195/65/15? Czy to może zależy od felgi ? Nie znam się na tym a prawdopodobnie będzie trzeba kupić nowe opony, biorę pod uwagę Sava Eskimo S3, które polecał tzd. Ten rozmiar chyba nie jest dostępny w rozmiarze 205/70/15, stąd pytanie. Opona 195/65R15 będzie duzo za mała (średnica zewnętrzna) do Forka i auto stałoby sie mega niskie + przekłamania licznika itd. Jeżeli chodzi o zamianę tego na jakąś inna 15" to bedzie ciężko. W Twoim rozmiarze to raczej tylko opony 4x4 i dostawcze. Ale w 4x4 też znalazłoby sie coś fajnego w dobrej cenie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Coś konkretnego polecasz? W zimę samochód używany jest codziennie w mieście, raz na jakiś czas krótka trasa (do 100-150 km), na narty jeździmy innymi środkami komunikacji Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Firestone Winterhawk 2 - ja sobie chwalę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16_VALVE Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 a jaki rozmiar zakladac na felgi 17? letnie mam 215/40/17 zastanawiam sie czy lepiej kupic zimowki 17 czy moze mniejsze felgi i na to dopiero opony.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkur Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Odwieczny problem. Uwzględniasz następujące rzeczy przy wyborze: - felgi zimowe i letnie powinny raczej się różnić; niekoniecznie jednak zimowe to stalowe ;-) - posiadanie dwóch (lub więcej) kompletów wychodzi drożej - z kolei mając jeden zestaw felg i zmieniając często opony zużywasz w pewnym sensie i oponę i felgę, i ryzujesz że coś pójdzie nie tak - jeżeli jednak nie robisz tego (masz gotowe koła których nie tykasz) to wzrasta szansa że masz w efekcie niewyważone koło albo jakiś inny podobny problem - na zimę wolisz mieć wyższy profil i węższą oponę niż na lato - większa odporność na niefajne nawierzchnie i lepsza siła docisku na śniegu - z kolei większość woli mieć jednak bardziej "autostradowe" ogumienie bo po tym głównie jeździ, również zimą ;-) - itd, do us... rania Na Twoim miejscu wziąłbym jakieś 16-stki - po zapoznaniu się z przelicznikami rozmiarówek. Jeżeli jednak zostaniesz przy swojej 17-tce - zostajesz też przy tym samym rozmiarze opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Na Twoim miejscu wziąłbym jakieś 16-stki - po zapoznaniu sięz przelicznikami rozmiarówek. Jeżeli jednak zostaniesz przy swojej17-tce - zostajesz też przy tym samym rozmiarze opon. ja tak mam 215/60r16 chyba 99h xl na zimę - i bardzo sobie chwale ten balonik, szczególnie po zimie kiedy są mega dziury. Opona xl, wzmacniana itd a na lato 215/55r17 94 w wadą tego rozwiązania jest brak możliwości upgarde hamulców. Nie da się nic wymyślić logicznego pod 16" Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Na Twoim miejscu wziąłbym jakieś 16-stki - po zapoznaniu sięz przelicznikami rozmiarówek. Jeżeli jednak zostaniesz przy swojej17-tce - zostajesz też przy tym samym rozmiarze opon. ja tak mam 215/60r16 chyba 99h xl na zimę - i bardzo sobie chwale ten balonik, szczególnie po zimie kiedy są mega dziury. Opona xl, wzmacniana itd a na lato 215/55r17 94 w wadą tego rozwiązania jest brak możliwości upgarde hamulców. Nie da się nic wymyślić logicznego pod 16" Pozdrawiam da sie wymyslec cos sensownego pod 16 - np K-Sport ma zestawy, ktore wchodza pod 16" - pogadaj z 4T bo oni takowe moga ogarnac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bborowka Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Jak dla mnie na zimę im wyższy profil tym fajniej się jeździ. Kiedyś w ogóle w Imprezie 2.0 2000 rok miałem opony z profilem 70 Teraz już jest mniej hardcorowo, bo mam "tylko" 60-tki A jeśli chodzi o firmę, coż, z doświadczenia polecam BF Goodrich (np. model G Force - w zeszłym roku kupowane w NetCar.pl za ok. 340 zł). Świetnie trzymają na dziurawych górskich zjazdach. Jak ktoś jeździ trochę na narty to coś takiego jest jak znalazł... -- Pn wrz 06, 2010 4:14 pm -- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Dotyczy: Legacy 2.0D MY08. Ponieważ Golfsztrom słabnie i zima ma zawitać do Europy już w październiku, rozpocząłem poszukiwania felg na zimę. Standardowe 17'' 215/45 ET55 dały radę dwie zimy, jednak teraz pozostaną już tylko do użytkowania opon letnich. Okazuje się, że znalezienie oryginalnych felg 16'' z ET = 55 nie jest zadaniem łatwym. Wyszukałem komplet do Forestera, w którym, co ciekawe, dwie felgi mają ET=48 (przód), natomiast pozostałe dwie ET=55 (tył). Czy takie rozwiązanie jest akceptowalne w Legacy? Na forum pisano wielokrotnie, że montuje się w Legacy felgi o ET=48 (nawet w ASO), jednak dokumentacja podaje oczywiście ET=55. Najbardziej kluczowe pytanie dotyczy zamontowania na różnych osiach, felg o innym ET. Czy jest to dozwolone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Dotyczy: Legacy 2.0D MY08.Ponieważ Golfsztrom słabnie i zima ma zawitać do Europy już w październiku, rozpocząłem poszukiwania felg na zimę. Standardowe 17'' 215/45 ET55 dały radę dwie zimy, jednak teraz pozostaną już tylko do użytkowania opon letnich. Okazuje się, że znalezienie oryginalnych felg 16'' z ET = 55 nie jest zadaniem łatwym. Wyszukałem komplet do Forestera, w którym, co ciekawe, dwie felgi mają ET=48 (przód), natomiast pozostałe dwie ET=55 (tył). Czy takie rozwiązanie jest akceptowalne w Legacy? Na forum pisano wielokrotnie, że montuje się w Legacy felgi o ET=48 (nawet w ASO), jednak dokumentacja podaje oczywiście ET=55. Najbardziej kluczowe pytanie dotyczy zamontowania na różnych osiach, felg o innym ET. Czy jest to dozwolone? Ta sama konfiguracja, od początku na zimę zakładam 206x55x16 (Dunlop SP Winter Sport 3D) na 16tki RAPID Red Tower 6.5x16 5x100 67.1 ET45 (http://img824.imageshack.us/i/newpicture12.png/) nie ma najmniejszego problemu. Z tego co wiem to sporo tych felg zostało sprzedanych przez ASO. Fajnie sie prezetują - a na legasiu szczególnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Zakupilem 6 szt. z tej aukcji http://allegro.pl/opony-zimowe-185-65r1 ... 11155.html Dzisiaj przyszla paczuszka, miesa prawie jak w nowych, brakuje tylko kilku kolcy, miekka guma, rocznikow jeszcze nie sprawdzalem ale mialy byc 2004 -2005. Wszystkie 6 z identycznym bieznikiem (wyraznie prosilem). W tej cenie nie ma co sie zastanawiac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefan123 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Witam, w tym roku zakupiłem Outbacka 1998 2.5 przede wszystkim z myślą o terenie, w którym mieszkam - podkarpackie, dużo stromych podjazdów (pierwszy bezpośrednio przed domem, drugi 200 metrów dalej... i tak dalej , nieodśnieżone drogi, itp. Po poprzednim właścicielu samochodu odziedziczyłem zimówki 215, które jednak nie zachowują się najlepiej. W związku z tym planuje nabycie czegoś węższego (felga standardowa 15x6) . I teraz mam pytanie czy 205 czy może 195? Chyba wolałbym 195 ale jest problem z oponami - 195/70R15 nic nie znalazłem, 195/65R15 jest sporo tylko nie wiem czy nie będą za małe? Będę wdzięczny za poradę odnośnie rozmiarów (co do marki to zawsze uda się wypracować jakiś kompromis) biorąc pod uwagę to co wspomniałem czyli trudny teren. -- Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się