Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o radę.

 

Mam ofertę kupna kompletu Nokianów 225/45/17 - nowe - w cenie 1000 pln za całość.

Jedyny ich mankament to rok produkcji - 2005.

 

Co radzicie? Warto wziąć - mam tu na myśli rocznik?

wszystko zalezy od tego, jak byly przechowywane... jezeli tak jak nalezy staly (a nie lezaly :idea: ) np. w odpowiednim pomieszczeniu, to imho mozesz smialo brac - szczegolnie jezeli nie uzytkujesz auta w gorach, etc. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na ten wynalazek???

 

PIRELLI W210 SottoZero 2 91H XL TL

 

Mim zdaniem Wlosi nie potrafia robic zimowek, o wiele lepiej jezdzilo mi sie na Nokianach a najlepiej dotychczas na Bridgestonach. Zalezy oczywiscie do jakiego stulu jazdy, bo jeden bedzie sie toczyl po miesie a inny dosyc szybko przemieszczal na granicy przyczenosci, do tych drugich zdecydowanie Nokian i Bridgeston swietnie sie nadaja, lepiej niz Pirelka ktora szybciej traci przyczepnosc.

 

Proszę o radę.

Mam ofertę kupna kompletu Nokianów 225/45/17 - nowe - w cenie 1000 pln za całość.

Jedyny ich mankament to rok produkcji - 2005.

Co radzicie? Warto wziąć - mam tu na myśli rocznik?

 

Kiedys zaprzyjazniony "gumiarz" zajmujacy sie oponami od wielu lat (w tym obsluga kilku rajdowcow) powiedzial ze seryjna zima po 4 latach nawet super przechowywana i z pelnymi bieznikiem nie bedzie spelniac swojej funkcji bo robi sie zwyczajnie plastikowa, (twardnieje i sie utlenia czy wuklanizuje, nie pamietam ale to nie wazne) A te ktore piszesz to juz 4 lata ... wiec osobiscie bym nie polecal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co radzicie? Warto wziąć - mam tu na myśli rocznik?

 

Zależy jak będziesz ją wykorzystywał. Jeżeli do toczenia się w korkach to bierz. Jeżeli masz zamiar jeździć normalnie to jeszcze poszukaj :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o radę.

 

Mam ofertę kupna kompletu Nokianów 225/45/17 - nowe - w cenie 1000 pln za całość.

Jedyny ich mankament to rok produkcji - 2005.

 

Co radzicie? Warto wziąć - mam tu na myśli rocznik?

 

polecam Nokiany jak niżej (tu kupowałem do tiguana). Made in Finland (odczytane z opony).

Świetnie się sprawują w warunkach zimowych.

 

http://www.opony-moto.info/produkt/2360 ... 16-102h-xl

 

Co do DOT (rocznika), nigdy nie kupuję starszych niż 1-rok. Okazje mogą być bolesne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam,

WIem ze zima sie konczy ale niestety muszę kupic jeszcze w tym roku zimówki. Czytałem opinie o Włoskich zimówkach pirelli "że Włosi nie potrafią robić opon na zimę". Ale cenowo bardzo dobrze wychodzą!

 

255/55/18 H - Pirelli Snow&Ice - Subaru Tribeca. Cena 550zł za oponę.

 

Czy któryś z forumowiczów ma jakaś opinie na temat tych opon? Albo poleca jakieś inne w podobnej cenie....

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pią Mar 13, 2009 9:57 am ]

Zalozylem do Imprezy:

 

Continental ContiWinterContact TS830 (205/55/R16).

 

Przejechalem na nich dopiero 2k km, ale w chyba wszelkich mozliwych warunkach. Jestem z nich zadowolony i oby dlugo sluzyly.

 

 

Z mojego doświadczenia Continentale nie służą długo. Mam wrażenie że mają bardzo płytki bieżnik (bardzo szybką się zużywają)-ale jako nowe opony faktycznie "dobrze się prowadza". Mówię o zimówkach continentala bo z letnimi nigdy nie miałem styczności.

 

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Poranek był zimny, modrzewie już gubią igły, znakiem tego Białe idzie do nas wielkimi krokami :mrgreen: , a moja Błękitna Ślicznota nie ma jeszcze bucików na zimę :cry: ...

Pytam więc i proszę o radę Zacne Grono z Podbeskidzia, oraz z innych Górsko - Podgórskich Okoliczności Przyrody,

co moglibyście polecić, na czym śmigacie i jakie są Wasze w tym temacie opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dodam swoje pytanka :)

 

Fabryczna felga 17" opona 225/55r17 geolandar g95 i czas myśleć o zimówkach.

We wszystkich wyszukiwarkach opon jest wyszczególnienie auta 4x4 i osobowe. Czy taki podział odnosi sie faktycznie do napędu czy raczej 4x4 to teren a osobowe to asfalt? Jednak śmigam 90% czasu po asfalcie i mam ciężki wybór tym bardziej, że cosik mało opon w tym rozmiarze.

Druga sprawa to czy na takie felgi wejdzie mi węższa opona? Ponoć na zime lepiej węższe podeszwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ScorpioGemini, kodanski, tutaj macie najnowsze testy ADAC: http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/W ... ageID=8979

Być może będą one pomocne w wyborze zimówek.

 

 

Druga sprawa to czy na takie felgi wejdzie mi węższa opona? Ponoć na zime lepiej węższe podeszwy.

Lepiej zostać przy fabrycznym rozmiarze. Także z tego powodu, że jak złapiesz gumę, to będziesz mógł skorzystać z koła zapasowego nie obawiając się o uszkodzenie napędów (różnica w średnicy kół).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dodam swoje pytanka :)

 

Fabryczna felga 17" opona 225/55r17 geolandar g95 i czas myśleć o zimówkach.

We wszystkich wyszukiwarkach opon jest wyszczególnienie auta 4x4 i osobowe. Czy taki podział odnosi sie faktycznie do napędu czy raczej 4x4 to teren a osobowe to asfalt? Jednak śmigam 90% czasu po asfalcie i mam ciężki wybór tym bardziej, że cosik mało opon w tym rozmiarze.

Druga sprawa to czy na takie felgi wejdzie mi węższa opona? Ponoć na zime lepiej węższe podeszwy.

 

Ja wybrałem wersję osobową. Trzeba tylko zwrócić uwagę na nośność. Te w wersji 4x4 mają bieżnik jakby na Syberię były projektowane. W związku z tym pewnie są głośne i stwarzają spore opory toczenia.

 

Co do szerokości to trzymałem się standardowego rozmiaru (215/60/R17 dla Ciebie i R16 dla mnie) tylko bieżnik wybrałem taki by nie miał wyglądu narty tylko był lekko węższy niż standardowy. Porównaj w tym rozmiarze dwie opony fulda (szeroka choinkowa narta) i firestone winterhawk 2 - i tą właśnie wybrałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich wyszukiwarkach opon jest wyszczególnienie auta 4x4 i osobowe. Czy taki podział odnosi sie faktycznie do napędu czy raczej 4x4 to teren a osobowe to asfalt? Jednak śmigam 90% czasu po asfalcie i mam ciężki wybór tym bardziej, że cosik mało opon w tym rozmiarze.

Jeżeli jeździsz głównie po asfalcie, to weź opony teoretycznie dla osobówek.

 

Druga sprawa to czy na takie felgi wejdzie mi węższa opona? Ponoć na zime lepiej węższe podeszwy.

 

Jeżeli nie masz zamiaru kupować kompletu felg na zimę, to zostań przy rozmiarze seryjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczna felga 17" opona 225/55r17 geolandar g95 i czas myśleć o zimówkach.

We wszystkich wyszukiwarkach opon jest wyszczególnienie auta 4x4 i osobowe. Czy taki podział odnosi sie faktycznie do napędu czy raczej 4x4 to teren a osobowe to asfalt? Jednak śmigam 90% czasu po asfalcie i mam ciężki wybór tym bardziej, że cosik mało opon w tym rozmiarze.

Druga sprawa to czy na takie felgi wejdzie mi węższa opona? Ponoć na zime lepiej węższe podeszwy.

Zdecydowanie osobowe. Takie wlasnie samochody produkuje Subaru :mrgreen: Mozna je co najwyzej przerobic na 2-osobowe :twisted:

 

Co do drugiego pytania - tu masz tabelke http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/ ... 32,15.html Jak poszukasz na sieci, to znajdziesz jeszcze takie z uwzglednieniem pozostalych paramtrow opony. Ale najlepiej popatrz na swoje kola - jesli aktualna opona jest szersza niz felga (czyli rant felgi nie wystaje na zewnatrz) to mozesz spokojnie zejsc o 10 - 20 mm. Z tym ze przy 17" to wybor waskich opon slaby jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dylemat.

To będą moje pierwsze zimówki w moim pierwszym subaru :roll:

 

dunlop winter sport 3d

vs

pirelli sotto zero

 

Jeżeli ktoś ma konkretne porównanie - czekam z niecierpliwością na wypowiedź.

 

Wszystkich tych którzy używali tylko nokianów albo wyrzucali opony pirelli po 5k przebiegu

bardzo proszę żeby skorzystali z okazji żeby siedzieć cicho :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tegorocznym teście ADAC Dunlop 3D wypadł lepiej od SottoZero 2 w rozmiarze 205/55R16.

 

A poza tym będę siedział cicho i nie będę pytał dlaczego tylko te dwie opony bierzesz pod uwagę... :mrgreen: :wink:

 

Znam te wyniki, przeczytałem też "całe forum" :o

Wybór właśnie podyktowany jest za dużą może ilością czytanek.

 

Może niezprecyzowałem pytania - interesuje mnie konkretne praktyczne porównanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crem, kierowałeś się wyłącznie ceną, czy jakieś inne właściwości opony zadecydowały o jej wyborze?

 

Ceną też ale jako trzeci wskaźnik. Pierwszym był bieżnik (trochę się tym pasjonuję od lat, nie chciałem by był asymetryczny, zależało mi też na dosyć wąskim przyleganiu jego do podłoża - bo to lepiej w zimę), drugim firma (to fragment bridgestone'a czyli jakość powinna być bez zarzutu, ten konkretny model produkowany jest we Francji), trzecim cena (kupiłem w promocji za 375 zł, a teraz są po 476 zł). Dodatkowo jest to dosyć nowy model opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam te wyniki, przeczytałem też "całe forum"

 

Znalazłem jeszcze 5 testów zeszłorocznych, w których obie te opony "występowały". 4 razy ostateczną ocenę wyższą miał Dunlop, raz Pirelli. Generalnie opony o zbliżonym poziomie i przy wyborze kierowałbym się chyba wyglądem i ceną.

 

Osobiście z żadnej z nich nie używałem. Natomiast zarówno Dunlop S3, jak i Pirelli Snowcontrol sprawdzały się w różnych, nawet dość ciężkich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elek, to pytanie chyba głównie do Ciebie.

Zamówiłem opony 195/70/15, ale kumpel mówi, że chyba nie wejdą :roll: i jak to jest? Kurde skubany może mieć rację tym bardziej, że mam sprężyny obniżające (~3cm) :roll:

Felgi od Forestera 15",et48, negatyw z tyłu jakieś 0.8

Zmieniać zamówienie, czy wystarczy "przyłożyć młotek do błotników"? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elek, to pytanie chyba głównie do Ciebie.

Zamówiłem opony 195/70/15, ale kumpel mówi, że chyba nie wejdą :roll: i jak to jest? Kurde skubany może mieć rację tym bardziej, że mam sprężyny obniżające (~3cm) :roll:

Felgi od Forestera 15",et48, negatyw z tyłu jakieś 0.8

Zmieniać zamówienie, czy wystarczy "przyłożyć młotek do błotników"? :wink:

po Ci tak DUZE opony w Legaciu :?: :o

 

195/60, max. 195/65 :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elek, to pytanie chyba głównie do Ciebie.

Zamówiłem opony 195/70/15, ale kumpel mówi, że chyba nie wejdą :roll: i jak to jest? Kurde skubany może mieć rację tym bardziej, że mam sprężyny obniżające (~3cm) :roll:

Felgi od Forestera 15",et48, negatyw z tyłu jakieś 0.8

Zmieniać zamówienie, czy wystarczy "przyłożyć młotek do błotników"? :wink:

 

Może być za ciasno w nadkolu, Eddie ma rację, jak auto stoi na ,,szczudłach" szutrowych, to powinny wejść, ale przy obniżonym zawieszeniu może byc problem, i przyłożenie młotka do rantów może nie wystarczyć, miałem podobny problem ze 185/80/15 z kolcami w GT, po prostu nie mieściły się w nadkolu od strony progu....nie wiem jak w Legacu, ale też może być ciasno...przy 195 raczej profil 60 czy 65 a maxie, moim zdaniem zmień zamówienie... :lol: uważam 195/65-60/15 lub 185/65/15 za optymalny rozmiar do Subaru ogólnie jeżeli chodzi o 15" felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...