MARKO RALLY Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Nie spotkałem się w tym wątku z opinią na temat opon Nokian Hakkapellitta 2. A czy one przypadkiem nie są kolcowane ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Otori Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Tak posiadają wkręty na kolce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 polecam osobiście bardzo tanie wyprodukowe przez Bridgestone w Chinach opony marki INTERSTATE - IWT 2 Super na puch, super na lód i super na asfalt - super ogólne a za 17 dałem niecałe 400 zł W zeszłym roku jakieś kawiorowe Micheliny upalałem, a tu pasztet rewelacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulfhere Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Ja w tym roku zapodałem Dunlopy SP 3D. Przejechałem jakies 400 km na nich jak do tej pory, było i bardzo ślisko (ostatni atak zimy), morko w mieście i sucho i jak na razie rewelacja, świetnie odprowadzają wodę i są dość ciche. Jak na razie polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 wyprodukowe przez Bridgestone w Chinach opony marki INTERSTATE - IWT 2 :shock: Raga kto Ci takich głupot nawciskał :?: Pewnie goście a Artgumu :roll: P.S. Niestety już sie spotkalem z tą bzdurną opinią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Nie chce robic OT w tak waznym temacie, ale dobra - w koncu to nie do konca OT .Hakkapeliitta - to nazwa finskiej kawalerii, ktorej po raz pierwszy uzyto w czasie wojny szwedzko-polskiej w 16 wieku. A nazwa wziela sie od okrzyku wojennego Finow "hakkaa päälle", znana jest tez szwedzka wersja tego okrzyku "hacka på". W obu przypadkach znaczy to samo, czyli (mniej wiecej ) wrzynac/wcinac/wczepiac sie (w glowe), czyli innymi slowy: usiec kogos. Jako, ze mamy troche inne czasy, to pewnie dzisiaj chodzi tutaj o przyczepnosc tych opon na sniegu. Tak ja to widze. Co znacza symbole WR, WG, WR G2, Z G2, Z, V, H, i3, to mnie juz nie pytaj, bo tego to nikt nie wie! Anteeksi . :wink: Hyvää päivänjatkoa JED, dziekuje za lekcyjke historii! p.s. btw, czy sprzedawane w PL Nokiany sa made in Finland czy made in Russia :?: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYSZA Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 i takie i takie, i do tego jeszcze produkcja opon Nokian odbywa się na Słowacji - opony z oznaczeniem UE, głównie Nokian W. p.s. opony z oznaczeniem MADE in RUSSIA pochodzą z najnowocześniejszej fabryki opon na świecie - produkcja odbywa się pod ścisłą kontrolą Finów. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 opony z oznaczeniem MADE in RUSSIA pochodzą z najnowocześniejszej fabryki opon na świecie Trochę to taka zagrywka pod publikę, bo skąd wiadomo że żaden z innych większych producentów nie ma lepszej linii produkcyjnej. Chyba że to stwierdzenie odnosi się do porównania z starą fabryką z Finlandii. do tego jeszcze produkcja opon Nokian odbywa się na Słowacji - opony z oznaczeniem UE, głównie Nokian W. Ale to chyba nie jest fabryka Nokiana :?: , tylko produkcja na zlecenie u innego producenta, bo ja na Słowacji znam tylko jedna fabrykę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYSZA Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Jak to się mówi: "każdy chwali swoje" :wink:. Na pewno fabryka w Rosji ma nowszą linię produkcyjną niż macierzysta fabryka w Finlandii. Nokian nie ma swojej fabryki opon na Słowacji, produkcja jest zlecana Słowakom, ale w pełni kontrolowana przez Finów. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 wyprodukowe przez Bridgestone w Chinach opony marki INTERSTATE - IWT 2 :shock: Raga kto Ci takich głupot nawciskał :?: Pewnie goście a Artgumu :roll: P.S. Niestety już sie spotkalem z tą bzdurną opinią Dokładnie Biorę ogrom opon do naszych TIR'aków i zawsze też do swoich osobówek - jak by nie było, to wytłumacz coś więcej o tych INTERSTATE'ach Ja je mam założone i jestem naprawdę naprawdę zadowolony - miały juz tej zimy kilka ostrych testów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mervin Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 wyprodukowe przez Bridgestone w Chinach opony marki INTERSTATE - IWT 2 :shock: Raga kto Ci takich głupot nawciskał :?: Pewnie goście a Artgumu :roll: P.S. Niestety już sie spotkalem z tą bzdurną opinią Nie wiem jak mozna porownywac Micheliny do opon Chinskich :wink: Raz jeden dalem sie namowic na opony zimowe Ceat (grupa Pirelli) bieznik super ale przyczepnosc to kompletna porazka, auto latalo po drodze jak chcialo, naprawde jesli opony to cos markowego, ja ze swoich doswiadczen z oponami polecam zdecydowanie Bridgestna (i na lato i na zime) moim zdaniem najlepsza opona na jakiej jezdzilem, a jedzilem juz wlasciwie na wszystkich znanych oponach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Mervin, w motoryzacji siedzę z racji rodzinnych tradycji od małego - jedynie z oponami od samolotów nie miałem do czynienia i uwierz, że ten chiński bubel szajs czy jak mu tam naprawdę IDZIE zimą! upalałem go na wszelkich możliwych zimowych konfiguracjach - a akurat w zeszłym roku miałem Micheliny - i na Białym Krzyżu był problem na równym ruszyć a na śliskim jechac prosto po dodaniu gazu... Ale czekam co carfit powie o tych oponach, bo jakby co to muszę panu z Artgumu humor zepsuc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mervin Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Mervin, w motoryzacji siedzę z racji rodzinnych tradycji od małego - jedynie z oponami od samolotów nie miałem do czynienia i uwierz, że ten chiński bubel szajs czy jak mu tam naprawdę IDZIE zimą! upalałem go na wszelkich możliwych zimowych konfiguracjach - a akurat w zeszłym roku miałem Micheliny - i na Białym Krzyżu był problem na równym ruszyć a na śliskim jechac prosto po dodaniu gazu... Nie watpie w Twoje doswiadczenie motoryzacyjne Skoro tak mowisz to moze rzeczywiscie tak jest, ja poki co mam kiepskie doswiadczenia z niemarkowymi oponami, ale moze to jakis wyjatek. W kontekscie Chinoli to mam spore z letnimi (bo idzie tego hurtem spora ilosc do driftu) tyle ze w drifcie to akuratnie fajnie ze nie trzymaja :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Raga z tymi oponami chińskimi to jest tak że zimówkę żeby była dobra na śniegu to wystarczy bardzo mocno "ponacinać" lamelami i dać miękką mieszankę. Problem pojawia się gdy auto na tych samych oponach jedzie po suchym lub częściej mokrym, wtedy okazuje się że trzymanie w zakrętach, aquaplaning i hamowanie to porażka. A niestety zimówka to taki jeden wielki kompromis i naprawdę nie jest łatwo ja zrobić. Zresztą było już wiele testów które pokazały że zimowe chińczyki na śniegu są ok a nawet bardzo ok, ale na mokrym to jest poprostu dramat. Z tymże ile razy i jak mały procent kierowców przekonuje się o tym w sytuacjach podbramkowych. Najczęściej do takich sytuacji nie dochodzi, ale ja wolę nie ryzykować i nie dopuścić do sytuacji gdy na mokrym przy ostrym hamowaniu zabraknie mi kilkunastu metrów (takie są różnice między oponami premium a chińczykami) przy hamowaniu i wydzwonię przy prędkości 50 km/h, gdzie w innym wypadku bym już stał. Poza tym kilku renomowanych producentów robi tzw opony nordyckie i jeżeli chcesz coś na śnieg i lud to polecam - jest to opona z taką mieszanką która na lodzie i śniegu jest porównywalna do cywilnej opony kolcowanej, a i tak na mokrym i suchym nie będzie gorsza od zimowego chińczyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kajzer Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 A ja się podłączę do tematu i zapytam o GT99... planuję przesiąść się już na stałe na 17" i pytanie czy ktoś przerabiał felgi 17x8 i wybór pomiędzy zimówkami 215/45/17 i 205/50/17 ? Wiem, że powinienem wybrać na zimę węższe ale przy tej szerokości felgi boję się o ranty... No i oczywiście czy nie będzie problemu z obcieraniem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mervin Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Raga z tymi oponami chińskimi to jest tak że ... na mokrym, wtedy okazuje się że trzymanie w zakrętach, aquaplaning i hamowanie to porażka. ... ale na mokrym to jest poprostu dramat. W kontekscie tego co mowilem na suchym Chinole daja rade w drifcie, ale jak spadnie deszcz na mokrym to nawet nie ma co wyjezdzac na tor bo auto zachowuje sie na tych oponach na mokrym jak na lodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zelazny Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Co sądzicie o oponach Pirelli snowsport 240v lub Michelin pilot alpin? Albo jakie opony polecacie do WRXa? Z góry dziękuję i pozdrawiam! :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 auto zachowuje sie na tych oponach na mokrym jak na lodzie Tak BTW - na oponach Viking jest podobnie - czy to sucho czy to mokro - jeden czort - ostatnio mercedesa prawie na masce przewiozłem przy hamowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Za 2 tygodnie odbieram Forestera 2.5XT MY09, który niestety będzie na jakichś wielosezonowych Geolanderach (?)... Przewiduję że pogoda w Szwajcarii będzie za 2 tygodnie nadal zimowa, więc zamierzam kupić i założyć zimówki. Niestety aby zrobić to w miarę tanio, muszę zamówić je przez Internet i poczekać jakieś 2-3 tygodnie, czyli w praktyce - muszę zamawiać już teraz. Według specyfikacji fabrycznie jest 225/55R17. Do opon planuję kupić drugi komplet felg, więc zmiana rozmiaru nie będzie problemem. Możecie polecić producenta i rozmiar? 75% jazdy tych zimówek będzie na raczej odśnieżonych drogach, ale będzie też jednak trochę śniegu i być może lodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Super na puch, super na lód i super na asfalt - super ogólne a za 17 dałem niecałe 400 zł za 4 sztuki :?: :?: :?: :?: :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Super na puch, super na lód i super na asfalt - super ogólne a za 17 dałem niecałe 400 zł za 4 sztuki :?: :?: :?: :?: :???: 310 za sztukę I mają jedną wadę (na mokrym ida fajnie, choć na zakrętach z racji wysokiej i miękeij mieszanki troche p[ływają, ale fajnie można (w ramach bezpiecznej granicy) zarzucac autem) Wada jest taka: że WYJĄĄĄĄĄĄĄ - do 100 da się wytrzymać, ale powyzej... MASAKRA!!! ale, że bardziej wolę trakcje, a radio głośne, więc jestem zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plejadek Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Ostatnio w związku z wyjazdem w góry, w naszym Forku wymieniłem pseudo całoroczne Bridgestone Dueler M+S na typowo zimowe Pirelli Scorpion Ice&Snow. Pierwsze wrażenia: Podczas startu rzadziej zapala się kontrolka trakcji, znacznie skróciła się droga hamowania. Opony o wiele później tracą przyczepność powodując włączanie się ABS. Nie zaobserwowałem, gorszego prowadzenia auta na zimówkach na suchym asfalcie, co raczej świadczy, że montowane przez FHI Brigstony są raczej przeciętne. Początkowo kwestionowałem sensowność wymiany niby całorocznych M+S na typowe zimówki. Teraz wiem jak bardzo się myliłem. Podziekowania dla Rotej za sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 A co powiecie na ten wynalazek??? PIRELLI W210 SottoZero 2 91H XL TL Pozrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@rcin Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Proszę o radę. Mam ofertę kupna kompletu Nokianów 225/45/17 - nowe - w cenie 1000 pln za całość. Jedyny ich mankament to rok produkcji - 2005. Co radzicie? Warto wziąć - mam tu na myśli rocznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nietoperz77 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 ó Proszę o radę. Mam ofertę kupna kompletu Nokianów 225/45/17 - nowe - w cenie 1000 pln za całość. Jedyny ich mankament to rok produkcji - 2005. Co radzicie? Warto wziąć - mam tu na myśli rocznik? a jaki model WR? jesli tak te do wrxa raczej nie bardzo... Jesli już to kupuj WRG2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się