Skocz do zawartości

Subaru diesel - pozytywne doświadczenia.


stach1111

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, Knurek1111 napisał:

Dbaj o olej, zimny silnik rozgrzewaj ostrożnie, jak już rozgrzejesz to nie jeździj jak emeryt.

 

I wszystko będzie dobrze ;)

Dziękuje i rady wezmę sobie do serca...

To auto az prosi się o operowanie pedałem gazu z wykorzystywaniem drzemiącego w silniku jadu... Niby tylko 150 KM ale moment obrotowy to juz kosmos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
15 godzin temu, Shiba napisał:

Kolejny (duży)  przegląd 240 tys za nami .. bez sensacji..jedziemy dalej  :)

 

U mnie podobnie przez ponad 7 lat. Po 145 tk wymienione kompletne sprzęgło i tylko regularne przeglądy w ASO. Średnie spalanie 6,8 (50/50)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
3 godziny temu, Shiba napisał:

Chciałem tyko zameldować 270Tys  przy 265 wyczyszczony dpf po czyszczeniu  forek mocno sie ożywił  ..i jedziemy dalej :)

Ja też mam tyle, ..... ale na drugim silniku. Potwierdzam natomiast, że po regeneracji dpf chodzi żwawiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2019 o 11:48, Shiba napisał:

Chciałem tyko zameldować 270Tys  przy 265 wyczyszczony dpf po czyszczeniu  forek mocno sie ożywił  ..i jedziemy dalej :)


W jaki sposób regenrerowaliście DPF - i co was do tego skłoniło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2019 o 21:37, Nargond napisał:


W jaki sposób regenrerowaliście DPF - i co was do tego skłoniło?

Domyślam się, że chodzi o wypalanie sadzy z filtra DPF. W ASO taka przyjemność kosztowała kiedyś chyba 600 złotych ale mogę się mylić bo robiłem to dwa lata temu i to był bardzo pokręcony rok i mogłem wszystko pomieszać.

Najczęściej skłania do tego świecąca lampka DPFu na tablicy zegarów lub nawet migająca, która o ilę dobrze pamiętam nakazuję natychmiastowe podjęcie działań w tej sprawie. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy sadzy czy pyłów - chodzi o to co nie wypala się w normalnym cyklu... 

Póki co nie mam problemów z DPF - i oby nie pojawiły się szybko - ale cóż przy 160k km należy pomału myśleć o profilaktyce - w końcu taniej będzie zapobiegać niż później w razie awarii wymieniać dpf'a...

Stąd moje niekoniecznie ścisłe pytanie...pierwszy raz mam diesla z DPF wcześniejszy peugeota miał adblue...więc filtr do oddania auta był bezobsługowy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Shiba oddał filtr do regeneracji, gdzie go wycięto, wymyto specjalną chemią pod ciśnieniem i wspawano z powrotem. 

Powodem był błąd wskazujący na całkowite zapełnienie filtra (popiołem). Sadza z oleju napędowego się wypala okresowo, popiół (również z oleju silnikowego) się akumuluje w filtrze.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, TOMA52 napisał:

@Shiba oddał filtr do regeneracji, gdzie go wycięto, wymyto specjalną chemią pod ciśnieniem i wspawano z powrotem. 

Powodem był błąd wskazujący na całkowite zapełnienie filtra (popiołem). Sadza z oleju napędowego się wypala okresowo, popiół (również z oleju silnikowego) się akumuluje w filtrze.

Popiół pomimo stosowania oleju silnikowego "low saps" ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie "low" tylko "mid" - low SAPS to oleje ACEA C1 i C4, a Subaru zaleca (i słusznie) C2 lub C3.

Poziomy popiołu pozostałego po spaleniu oleju wyszczególniłem kiedyś w tabelce: https://motoroils.pl/docs/Klasy_ACEA_i_Produkty.pdf 

Jak więc widać, zawsze po spaleniu oleju pozostaje trochę popiołu (<= 0.8% w przypadku oleju w Subaru). Teraz pytanie ile oleju jest przepalane i jaka ilość popiołu powoduje 100% zapełnienie filtra. No i tu zrobił swoje przebieg: 270 tyś. km.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ramach dygresji teraz każdy z nas jako użytkownik SBD słyszy rano ten piękny dźwięk jego pracy - mój kolega stojąc nawet obok mnie  w aucie powiedział mi że jest on specyficznie głośny(jakby ciężarówki) - przywykłem już do tego ale chyba przez przypadek znalazłem rozwiązanie tego...

Przeglądając YT w poszukiwaniu dźwięków świadczących o czymś złym trafiłem na taki wpis pod jednym z filmów:
Tłumaczone przez google translatora:
Połączenie między pompą próżniową a kołem zębatym na łańcuchu napędowym.
Znajduje się pod nakrętką do nalewania oleju silnikowego. Miałem ten sam problem na moim spieniężonym oleju napędowym z 2011 roku. Dostałem nową pompę próżniową i zastąpiłem złącze, które było większe na 0,5 mm i dźwięk zniknął. :)

 

Czy ktoś z was sprawdzał to jak to jest z tą pompą vacuum ? jeśli wycisza to silnik to jestem za - jednak przeszukując internet w poszukiwaniu pompy - cóż ni słychu ni widu. 

większość innych wypowiedzi dla tego pięknego dzwięku było zalewać różnymi środkami i to pomoże też :-) 

Wiem że jest to urok tego silnika i patrząc na całą resztę to nie tak irytująca ale jeśli można to wyeliminować to czemu nie ? 

Ktoś coś - z tematem DPF jak w końcu znajdę 5min dla siebie to pojadę do warsztatu na sprawdzenie przepływu gazów w DPF i ew. oddam do "prania" :-)  (a drugie koszty tego dpf to żart, do głupiego forda kosztuje to 700 za nówkę.......)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...