Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

czyli zwrot po jakis 46-47 tys km

w tych nowych instalkach V gen roznica w spalaniu benzyny i lpg nie jest tak strasznie duza jak w starszych sekwencjach. Znajomy kupił sroomstera z fabryczna instalka i twierdzi ze pali tyle samo gazu co Pb ( ciezko mi w to uwezyc ale dobra niech mu bedzie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przy czym na zimnym silniku auto i tak jedzie na benzynce

 

Nie w V generacji ciekłego wtrysku gazu, ponieważ nie ma już parownika i można teoretycznie nawet odpalać samochód na samym gazie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jakiś czas tu zaglądam, żeby czegoś się dowiedzieć o nowym Foresterze, a tutaj tylko o spalaniu albo o gazie... Nuda, panie, jak w polskim filmie, a w dodatku śmierdzi gazem . Gaz do Subaru to profanacja , nadaje się do zapalniczek, chociaż te najlepsze też są na benzynę

A co chcialbys wiedziec?

 

czyli zwrot po jakis 46-47 tys km

 

w tych nowych instalkach V gen roznica w spalaniu benzyny i lpg nie jest tak strasznie duza jak w starszych sekwencjach. Znajomy kupił sroomstera z fabryczna instalka i twierdzi ze pali tyle samo gazu co Pb ( ciezko mi w to uwezyc ale dobra niech mu bedzie )

To i tak niezle bo moglby palic nawet wiecej. Zysk robi roznica pomiedzy cena gazu i cena paliwa.

Co do gazu to upierdliwosc serwisowania - czestsza wymiana swiec i w ogole przeglady - i cena instalacji troche mnie zniechecila do gazu. Czas zwrotu ma sie bardzo podobnie jak w dieslu, biorac pod uwage auto z turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co jakiś czas tu zaglądam, żeby czegoś się dowiedzieć o nowym Foresterze, a tutaj tylko o spalaniu albo o gazie... Nuda, panie, jak w polskim filmie, a w dodatku śmierdzi gazem . Gaz do Subaru to profanacja , nadaje się do zapalniczek, chociaż te najlepsze też są na benzynę

A co chcialbys wiedziec?

Spalanie nie interesuje, ale napisz np., co najbardziej denerwuje, jak (nie)zuzywa sie tapicerka, wykladzina, plastiki, etc.

 

t.j. interesuja mnie normalne, obiektywne spostrzezenia i doswiadczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj przynajmniej jest coś o Foresterze(spalanie czy można gaz założyć) więc trzeba się cieszyć że o Levorgu nic nikt nie chce się dowiedzieć bo z tematu na forum to można się dowiedzieć więcej o np. maździe niż levorgu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co jakiś czas tu zaglądam, żeby czegoś się dowiedzieć o nowym Foresterze, a tutaj tylko o spalaniu albo o gazie... Nuda, panie, jak w polskim filmie, a w dodatku śmierdzi gazem . Gaz do Subaru to profanacja , nadaje się do zapalniczek, chociaż te najlepsze też są na benzynę

A co chcialbys wiedziec?

Spalanie nie interesuje, ale napisz np., co najbardziej denerwuje, jak (nie)zuzywa sie tapicerka, wykladzina, plastiki, etc.

t.j. interesuja mnie normalne, obiektywne spostrzezenia i doswiadczenia :)

Niestety nie mozesz liczyc z mojej strony na obiektywna ocene.Rzeczy, o ktore pytasz kompletnie mnie nie interesuja i nie maja wplywu na to jaka jest moja ocena FXT'13 wersja Comfort. Najbardziej denerwuje mnie lokalizacja turbo, a zwlaszcza wezy olejowych do turbo, ktore powoduja, ze trzeba z glowa jezdzic w terenie. Tapicerka daje sobie rade z piaskiem, z blotem czy tez woda. Siedzenia sa wygodne i naprawde mozna sie na nich wyspac. Wymienialismy pokrycie siedziska kierowcy - niestety tworzywo sztuczne nie wytrzymalo zeslizgiwania sie z fotela kierowcy przy wysiadaniu. Wykladzina nawet nie wiem. Plastiki sa ale po 1000 km jazdy w terenie nic sie z nimi nie dzieje. Stukow nie slysze. Uklad napedowy, silnik, elektryka - oprocz problemow z automatycznym zamykaniem sie szyby w drzwiach kierowcy - zawieszenie, uklad kierowniczy bez zmian. Tak samo lakier pomimo szkod w postaci rys.

Proponuje obejrzec filmy z Subariad czy Plejad. Mozna zobaczyc co przezywaly nasze auta, bo nie tylko nasz FXT tsm byl. Rowniez przemekka ma bagaz doswiadczen i spostrzezen na temat FXT.

Przezylismy w tym aucie miesiac wypraw wiec napewno nasze spostrzezenia nie sa normalne bo nikt normalny nie rozpala kuchenki gazowej w samochodzie i nie gotuje obiadu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, no Tomek, ten kto ma instalację gazową, to chyba ją używa  :)

 

Tylko jak na LPG ugotować makaron ?

Nie wiesz? Ale lepiej zrobic popcorn: wysypujesz kukurydze na silnik, odlaczasz wezyk LPG od rodzielacza, zamykasz maske, wlaczasz zaplon, odczekujesz 30 sekund, wylaczasz zaplon i pokladasz ogien pod silnik. Bum i popcorn gotowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izotom, dzieki

a to nie ma jakiejs sprawdzonej i mocnej plyty pod silnik do XT'eka?

Niestety nie ma i pewnie jeszcze dlugo nie bedzie. Turbina jest chlodzona powietrzem, ktore wplywa przez wyciecia w plycie. I wlasnie te wyciecia powoduja oslabienie plyty. Plyta bez tych wyciec powoduje znaczny wzrost temperatury pod maska i przegrzewanie sie silnika. Wiem, ze Dyrekcja zaproponowala Subaru inne rozwiazanie - dodatkowe wzmocnienia pod plyte - ale ma byc to opcja dla ludzi, ktorzy beda bawic sie w off- road i na razie sprawa jest w toku.

Mamy jakiegos szczegolnego pecha to rozwalania tej plyty: inni uczestnicy wypraw w swoich FXT nie mieli takich przygod. To moze potwierdzac, ze trzeba uzywac glowy to jazdy w terenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

w tych nowych instalkach V gen roznica w spalaniu benzyny i lpg nie jest tak strasznie duza jak w starszych sekwencjach.
 

 

tylko w tym przykładzie jest najnowocześniejsza z instalacji LPG wtrysk fazy ciekłej i przykład konkretnie z nowoczesnym silnikiem turbo benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem płyta może być IDENTYCZNA jak fabryczna, ale zrobiona ze stali 3mm, a nie z tej blaszki alu. Sporo płyt ma wycięcia - owszem, osłabiają płytę, ale w XT płyta jest ładnie podparta od dołu. Oczywiście idealna płyta powinna się zawijać odrobinę na zderzak, ale jeśli mogł bym kupić kopię fabrycznej z grubszej stali - przynajmniej takiej jak w Dusterze, to biorę.

 

Mi chodzi po głowie inny temat - dodatkowe światła. Na razie myślę o dostępnej w Jula płycie montowanej pod tablicę rejestracyjną z mocowaniami do lamp i usztywnieniu lamp na górze śrubami rzymskimi Sparco. Same lampy muszą być niskie, by nie zakłócały napływu do intercoolera. Myślę o małych ksenonowych hellach, bo na razie wszystkie homologowane ledowe są duże. W poprzednim aucie bardzo doceniałem takie dodatkowe drogowe. Ma kto dodatkowe drogowe w XT?

Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie plyta nie stanowi oslony sama w sobie. Caly impet uderzenia przejmowany jest przez dwa wzmocnienia mocowane do pasa przedniego i belki pod silnikiem. Plyta ma przyjac uderzenia, skompensowac sile poprzez odksztalcenie i rozproszyc po konstrukcji. W tym przypadku nie ma szans na to bo nie ma przestrzeni na odksztalcenie sie plyty - nawet tego sprezystego. Dlatego pomysl na zmiane tychze wzmocnien.

 

Dostepna jest plyta do wolnych ssakow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profanacja przez duze "P"

 

 

Co jakiś czas tu zaglądam, żeby czegoś się dowiedzieć o nowym Foresterze, a tutaj tylko o spalaniu albo o gazie... Nuda, panie, jak w polskim filmie, a w dodatku śmierdzi gazem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy bylo, ale pytanie brzmi - czy Eyesight mozna dolozyc do juz posiadanego Forka IV? Jesli tak w jakiej cenie?

Patrzac na opis dzialania tego systemu i funkcje oraz fakt, ze jest to wyposazenie w aucie fabrycznym, dolozenie tego do dowolnego auta wyglada na bardzo trudne zadanie ale pewnie da sie zrobic. Poza tym na miejscu tego co mialby to montowac, nie chcialbym brac odpowiedzialnosc za zycie i zdrowie uzytkownika takiego systemu. I ten powod moze byc przeciwko dokladaniu tego systemu w sposob niefabryczny. Na pewno na miejscu SIP nieoferowalbym takiej uslugi :)

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...