Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Dziękuję za informacji. I tu się z Panem zgadzam na 100%!!! Niby ASO ma mój numer ale niestety tym tym razem ktoś zapisał mój numer blednie. Czyli się na wymiany nie zgodziłem ale rachunek zapłaciłem ponieważ jakoś do domu musiałem wrócić. Jutro i tak się stawia że by ktoś mi zmierzył grubości tarcz jak Pan napisał.

Nie zapominajmy, żę przyczyną wizyty w ASO były stuki w układzie hamulcowym. @@T1sh0, z Twojej relacji wynika, że wymiana części była sposobem na rozwiazanie problemu, szkoda tylko, że konkretna diagnoza nie została podana.

Tak więc, czy to stukanie w konsekwencji ustąpiło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na tej chwili stukanie nie ma! Tylko że po 6-7 wizyt nie rozwiązano problem. Nie smak zostaje że jak by ktoś czekał na serwis 60tyś i wymiana.

No masz racja że diagnoza nie została podana a ża każdym razem słyszałem to samo.

Powiem tak: Jak ktoś mu stukają hamulce to zgłaszajcie dopóki nie wymienią wam tarcze i klocki! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w aso traktowane sa usterki zwiazane z ukladem hamulcowym ale skoro bylo zglaszane jako usterka, i wymiana na nowe pomogla to powinno to byc wymienione w ramach gwarancji.

W takim razie po co nam ta gwarancja skoro za naprawe elementu ktory byl uszkodzony od nowosci auta i tak trzeba placic???

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O stukaniu hamulców pisałem tutaj już ponad rok temu, jak miałem jeszcze XT-ka. Stuki były słyszalne przy manewrach z niewielką prędkością i delikatnie naciśniętym hamulcem. Objaw był zgłoszony w ASO, w którym dokonano czyszczenia oraz przesmarowania prowadnic zacisków. Ten zabieg pomógł na kilka kilometrów. Ostatecznie wymieniłem samodzielnie tarcze i klocki (tarcze ATE, klocki chyba Jurid - zresztą wybór był wtedy znikomy), i objawy ustąpiły na następne 20 tys. km, po czym auto sprzedałem. Nie wiem jak u was wygląda kwestia zużycia tarcz, ale myślę, że ich zużycie jest powodem stukania. Pomimo niecałkowitego zużycia klocków stukają najprawdopodobniej blaszki, służące do sygnalizacji ich zużycia, o ranty na brzegach tarcz. Może warto by spróbować zebrać rant na tokarce, jeśli tarcze nie są zużyte do minimum. 

 

Jeśli bardzo wam zależy to mogę zmierzyć jutro grubość tarcz, bo gdzieś jeszcze leżą w garażu, wydaje mi się, że miały jeszcze ślad zapasu. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kilka pytań 

Czy są jakieś realne przeciwwskazania do gazowania fb20 ?

czy do regulacji zaworów trzeba go wyjmować w foresterze 

jakie są interwały regulacji zaworów na pb oraz lpg ?

można zakładać normalną IV generacje czy trzeba pchać się w v/vi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wertowałem temat ale wszystkie odpowiedzi są do starego silka

   Jedyne przeciwwskazanie, które możesz tu przeczytać, to że wielu uważa gaz za "samozło". Ale fb20 specjalnie tymi opiniami się nie przejmuje ;)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając temat : czy ktoś ma porównanie jak dają radę nowe ledowe reflektory w poliftowym Forku? Czy dużo lepiej w porównaniu do MY13?

 

Wysłano z Xperia Z3

mam tylko porownanie z xenonami z forha SH 2010. Znaczy nie ma porownania, sa duzo lepsze (jasnosc kontrast) a w dodatku "wywracanie galami" w zakretach dziala fantastycznie. Moze nie kazdy wie ale sa tez swiatla dzienne w obrysie lamp

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wertowałem temat ale wszystkie odpowiedzi są do starego silka

   Jedyne przeciwwskazanie, które możesz tu przeczytać, to że wielu uważa gaz za "samozło". Ale fb20 specjalnie tymi opiniami się nie przejmuje ;)

 

To już byłoby moje 3 auto na LPG , 1 zrobione u druciażą kosztowało mnie dużo nerwów , ale było dla mnie poligonem doświadczalnym bo wszystko naprawiałem sam .

Dobrze zrobione lpg jeździ latami bezobsługowo  . Trzeba wiedzieć czego od nich wymagać np strojenie w czasie jazdy bo mało kto to robi . 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym jak wlacze swiatelko w kabinie to mruga. Czyzby problem z regulatorem napiecia? Czy tez tak macie? Przebieg 30 k

 

To juz bylaby kolejna usterka zaraz po

- spozniajacym sie zegarku (podobno 2-3 minuty na miesiac to jest w normie)

- skrzypiacej tylnej klapie (6 zgłoszen bez skutecznej naprawy, no ale przeciez tylko smaru nawala i to wszystko)

- skrzypiacym spoczniku lewej nogi, zreszta skrzypiacych tematow jest duzo wiecej

- uszkodzonym kompresorze klimatyzacji (chyba z 5 wizyt w warsztacie, sumarycznie chyba z miesiac Zdanowicz to robil...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też tak mam. Najlepsze jest to, że kiedyś jechałem za innym forkiem xt i na światłach jak stał to widizałem jak lekko pulsowały mu tylne światełka, niemalże w rytm podświetlenia mojej podsufitki. Przebieg 29kkm. Niebawem przegląd, zgłoszę sprawę. Tylna klapa skrzypiała przez 10kkm, od 1000 jakoś przestała :)

 

Z innej paki widzieliście ten filmik: ??

 

 

Dziś od nich do mnie dzownili, wyliczali oszczędności i przekonywali, że warto. Powiedziałem Panu, że szkoda mi 5 lat gwarancji (czyli jeszcze 3,5 :)) a Pan powiedział, że na silnik i wszystkie elementy, które tracą gwarancje przez ich instalacje gwarancji udzielają oni. Hmmm.. Ja się na razie nie piszę ale może kogoś zainteresuje. Było już o tej firmie ale to świeżutki filmik.

 

Pozdrawiam, Promil_one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym jak wlacze swiatelko w kabinie to mruga. Czyzby problem z regulatorem napiecia? Czy tez tak macie? Przebieg 30 k

 

To juz bylaby kolejna usterka zaraz po

- spozniajacym sie zegarku (podobno 2-3 minuty na miesiac to jest w normie)

- skrzypiacej tylnej klapie (6 zgłoszen bez skutecznej naprawy, no ale przeciez tylko smaru nawala i to wszystko)

- skrzypiacym spoczniku lewej nogi, zreszta skrzypiacych tematow jest duzo wiecej

- uszkodzonym kompresorze klimatyzacji (chyba z 5 wizyt w warsztacie, sumarycznie chyba z miesiac Zdanowicz to robil...)

Maciek, ktoś mi tutaj powiedział że TTTM!

Może nie być klapą a tylko tablica rejestracyjna sprawdź że nie jest za luźna dlatego że moja była! :)

Zegarek ustaliłem 2 z przodu i jakoś teraz jest akurat czyli o dokładnym czasie...

Nie miałem inny poważnych problemy oprócz stukanie hamulców po wymianę w środę jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie też dzwonili i nic o gwarancji nie mówili. Możesz rozwinąć temat?

Po prostu Pań pytał co jest główną przyczyną dlaczego nie chciałbym obniżyć kosztów. Powiedziałem że utrata gwarancji. I on wtedy właśnie to powiedział że oni dają na elementy. Powiedzial Ze zamontowali już kilka xt i tysiące innych marek, nawet fabrycznie nowych prosto od dealera. Rozmowa była szybka bo nie miałem za wiele czasu więc nie drazylem. Nie wiem czy sporządzają jakas umowę w której określają warunki. Zainteresowani muszą po szczegóły ich zaatakować. Sprzedawcy często przez telefon obiecują gruszki na wierzbie ale zazwyczaj mnie to mało interesuje nim nie zobaczę konkretów na piśmie. Jak znajdę dziś chwilę może dziś tam jeszcze zadzwonie

 

Pozdrawiam, promil_one

 

Na biegu jałowym jak wlacze swiatelko w kabinie to mruga. Czyzby problem z regulatorem napiecia? Czy tez tak macie? Przebieg 30 k

 

To juz bylaby kolejna usterka zaraz po

- spozniajacym sie zegarku (podobno 2-3 minuty na miesiac to jest w normie)

- skrzypiacej tylnej klapie (6 zgłoszen bez skutecznej naprawy, no ale przeciez tylko smaru nawala i to wszystko)

- skrzypiacym spoczniku lewej nogi, zreszta skrzypiacych tematow jest duzo wiecej

- uszkodzonym kompresorze klimatyzacji (chyba z 5 wizyt w warsztacie, sumarycznie chyba z miesiac Zdanowicz to robil...)

Maciek, ktoś mi tutaj powiedział że TTTM!

Może nie być klapą a tylko tablica rejestracyjna sprawdź że nie jest za luźna dlatego że moja była! :)

Zegarek ustaliłem 2 z przodu i jakoś teraz jest akurat czyli o dokładnym czasie...

Nie miałem inny poważnych problemy oprócz stukanie hamulców po wymianę w środę jest ok.

Ja generalnie też nie mam problemów poważniejszych. No może jeszcze lekkie drgania obrotów na postoju. Ale ktoś gdzieś kiedyś pisał, że efekt wyeliminowuje jakas aktualizacja softu z 2015. Ponieważ ostatni przegląd miałem w lipcu nie zalapalem się. Pewnie wgraja mi przy najblizszym więc zakładam że będzie git.

 

Pozdrawiam, Promil one

 

Na biegu jałowym jak wlacze swiatelko w kabinie to mruga. Czyzby problem z regulatorem napiecia? Czy tez tak macie? Przebieg 30 k

 

To juz bylaby kolejna usterka zaraz po

- spozniajacym sie zegarku (podobno 2-3 minuty na miesiac to jest w normie)

- skrzypiacej tylnej klapie (6 zgłoszen bez skutecznej naprawy, no ale przeciez tylko smaru nawala i to wszystko)

- skrzypiacym spoczniku lewej nogi, zreszta skrzypiacych tematow jest duzo wiecej

- uszkodzonym kompresorze klimatyzacji (chyba z 5 wizyt w warsztacie, sumarycznie chyba z miesiac Zdanowicz to robil...)

Maciek, ktoś mi tutaj powiedział że TTTM!

Może nie być klapą a tylko tablica rejestracyjna sprawdź że nie jest za luźna dlatego że moja była! :)

Zegarek ustaliłem 2 z przodu i jakoś teraz jest akurat czyli o dokładnym czasie...

Nie miałem inny poważnych problemy oprócz stukanie hamulców po wymianę w środę jest ok.

Ja generalnie też nie mam problemów poważniejszych. No może jeszcze lekkie drgania obrotów na postoju. Ale ktoś gdzieś kiedyś pisał, że efekt wyeliminowuje jakas aktualizacja softu z 2015. Ponieważ ostatni przegląd miałem w lipcu nie zalapalem się. Pewnie wgraja mi przy najblizszym więc zakładam że będzie git.

 

Pozdrawiam, Promil one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co byście polecili na zimową gume w rozmiarze 225/70/16 ?

do forka my16

 

Bridgestone BLIZZAK DM-V1 225/70R16 103 R - opinie - http://www.oponeo.pl/model-opony/bridgestone-blizzak-dm-v1

Bridgestone BLIZZAK DM-V2 225/70R16 103 S FR - opinie - http://www.oponeo.pl/model-opony/bridgestone-blizzak-dm-v2

 

Nie znam lepszych opon na zimę do SUVa ... mam V1 i V2 świetne na lodzie i w śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...