Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdz jeszcze czy masz swoj akumulator... Jezeli na gwarancji to nawet bym sie cieszyl, jezeli kazali Ci zaplacic to raczej juz rozmawialbym  z kierownikiem ASO 

Mialem pare nowych aut nie marki Subaru i nigdy nie spotkalem sie z sytuacja w ASO zeby ktos cos komus wymienil bez ustalen, czy partaczyl naprawy... Jak widac ASO Subaru rządzą sie swoimi prawami  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żle zapisany numer do mnie. Klocki jeszcze mają najmniej połowa, tarcze wyglądają ok dla mnie. Ale się nie znam! Teraz pytanie gdzie mogę sprawdzić teoria ASO że tarcze byly do wymiany.

Edytowane przez T1sh0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesujące! Wymieniono klocki i tarcze ale nikt nawet mnie nie zapytał czy się na to zgadzam.

Czy zplaciłeś, czy w ramach gwarancji?

No i czy uchylili rąbka tajemnicy co dokładnie uznali za przyczynę?

 

Wysłano z Xperia Z3

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim wypadku bierzesz grubosciomierz /suwmierke w reke i prosisz zeby przy tobie zmierzyli grubosc. Jezeli jest ponizej minimalnej grubosci grzecznie przepraszasz jezeli ma wymiar powyzej min robisz zadyme :) Po to ustala sie wartosci max i min grubosci tarczy zeby m.in wiedziec kiedy ją wymienic. A z nowa tarcza zawsze nowy klocek...

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli znasz dobry warsztat samochodowy poproś o opinię - ja bym tak zrobił. Poza tym prócz samej naprawy przede wszystkim oczekuję wyjaśnień co jest nie tak, zwłaszcza gdy naprawa okazała się płatna nie gwarancyjną.

To jakby pójść do lekarza który wykona zabieg, poda lekarstwo ale nie powie co pacjentowi dolega. Dziwne conajmniej.

 

Wysłano z Xperia Z3

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzisiaj też byłem ze stukaniem. Wskazano NIE oczyszczone hamulce jak należy przy poprzednim przeglądzie (kiedys podobno Subaru kazało oczyścić i smarować przy przeglądzie w ramach sprawdzenia, dziś natomiast wystarczy zerknąć czy są ok, ale czasem to za mało i pył i brud zbiera się i dlatego hałasuje).

 

Przy najbliższym przeglądzie poproszę o wyczyszczenie i zobaczymy.

 

Przebieg 24000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwidoczniej twoje ASO ma swoich klientow za glupcow nie znajacych sie na motoryzacji i swoich autach ktorym mozna wszysko wcisnąc - starszne to słabe jest

A nie mowię że się znam tylko że za każdym razem klocki byli czyszczone ale to nic nie dawało. Ostatnio nawet ich zapytałem czy nie lepiej wymienić klocki i tarcze. Odpowiedzi: "A po co? Tarcze są ok i klocki są dosyć grube!".

 

Późnej wrzucę zdęcia jak wyglądają klocki i tarcze.

ja dzisiaj też byłem ze stukaniem. Wskazano NIE oczyszczone hamulce jak należy przy poprzednim przeglądzie (kiedys podobno Subaru kazało oczyścić i smarować przy przeglądzie w ramach sprawdzenia, dziś natomiast wystarczy zerknąć czy są ok, ale czasem to za mało i pył i brud zbiera się i dlatego hałasuje).

 

Przy najbliższym przeglądzie poproszę o wyczyszczenie i zobaczymy.

 

Przebieg 24000 km.

U mnie było to samo! Nie odpuszczaj dlatego że się skończy na wymiana i zapłacenia za nowe!

w takim wypadku bierzesz grubosciomierz /suwmierke w reke i prosisz zeby przy tobie zmierzyli grubosc. Jezeli jest ponizej minimalnej grubosci grzecznie przepraszasz jezeli ma wymiar powyzej min robisz zadyme :) Po to ustala sie wartosci max i min grubosci tarczy zeby m.in wiedziec kiedy ją wymienic. A z nowa tarcza zawsze nowy klocek...

I tak jutro zrobię! Dziękuje za sugestia.

Jakbym nie miał racja to przeproszę jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno być w instrukcji pojazdu jaka jest minimalna grubość tarcz 

 

Z własnego doświadczenia wiem że ASO uwielbia na to oszukiwać , jak żona odstawiała auto na wymianę oleju po dotarciu to twierdzili że klocek który miał 90 % grubości trzeba wymienić , jeszcze chcieli ją naciągnąć na kilka filtrów , jakie było ich zdziwienie kiedy ja odbierałem auto 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

powinno być w instrukcji pojazdu jaka jest minimalna grubość tarcz

takie informacje są w instrukcji serwisowej, nie w instrukcji pojazdu czy książce gwarancyjnej.

 

 

 

Wysłano z Xperia Z3

 

nawet w katalogu inter carsu sa takie informacje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocek to nic , jak tarcza była zwichrowana albo cienka to klocki wymienia się z automatu 

 

Ja zwichrowałem kiedyś tarcze poprzez jazdę na autobandzie w strasznej ulewie 6-7 godzin a spieszyło mi się , po takiej przygodzie tarcza mocno się rozhartowała . 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogły by bić lub słabej hamować 

 

Tzn tarcza może się rozhartować czyli zmiękczyć , spada wtedy siła hamowania przy mocnym wciśnięciu pedału 

Tarcza może się wtedy zwichrować czyt , będzie biła  

u mnie co ciekawe biła nie przy hamowaniu ale przy dużych prędkościach  

Jednak to wszystko są skutki jej twardości , czyli odczuwalny spadek siły hamowania .

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tajemnica taka że już 57tyś no i do wymiany!

 

często przegląd 60 tyś to wymiana tarcz przód (min.grubość)...ale oczywiście różnie bywa , zależy od sposobu użytkowania i tras.... :)

ps. oczywiście decyduje właściciel auta i powinien to potwierdzić np.telefonicznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tajemnica taka że już 57tyś no i do wymiany!

często przegląd 60 tyś to wymiana tarcz przód (min.grubość)...ale oczywiście różnie bywa , zależy od sposobu użytkowania i tras.... :)

ps. oczywiście decyduje właściciel auta i powinien to potwierdzić np.telefonicznie...

Dziękuję za informacji.

 

I tu się z Panem zgadzam na 100%!!! Niby ASO ma mój numer ale niestety tym tym razem ktoś zapisał mój numer blednie. Czyli się na wymiany nie zgodziłem ale rachunek zapłaciłem ponieważ jakoś do domu musiałem wrócić.

 

Jutro i tak się stawia że by ktoś mi zmierzył grubości tarcz jak Pan napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...