Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Karenz stacje multimedialna z kamerka dolozysz sobie sam bo te oem Subaru sa slabe, pewnie przelozenie kierownicy z wersji comfort spowoduje ze bedziesz mial tempomat tak jak jest w modelach poprzednich, nie bedziesz mial 2 strefowej klimy i okna dachowego - ale mozna bez tego sie spokojnie obejsc. Sam troche zaluje ze w 2014r nie kupilem jednak forka 2.0i ( roznica w cenie byla naprawde mala) Mowie Ci po raz kolejny bierz forka


bo to lepszy samochod jest ( w szczegolnosci teraz po lifcie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

względem exlusive nie ma :

okno dachowe

klimatyzacja automatyczna dwustrefowa (jest jedno )

system audio z 7 ekrnem (jest 6,2 ) 

lusterka zewnętrzne składane elektrycznie

reflektory przednie LED automatyczne

 doświetlania zakrętów

relingi w kolorze srebrnym(jest czarny )

czujnik deszczu 

tempomat z przyciskami sterowania na kierownicy

kamera cofania

 

Nawi i tak pewnie wstawię swoją z kamerą cofania bo aktualizacje od subaru "trochę kosztują " 

Zamierzam autem jeździć długo , 15 lat będzie w mojej rodzinie na pewno . Wydaje mi się że forester będzie miał tańsze i dostępniejsze części na rynku wtórnym od XV którego próżno szukać na ulicach (ja widziałem w wawie całe 2 ) 

A dokładać już kasy nie chce , cz

 

Z różnic zdecydowanie brakowałoby mi kamery cofania (brak czujników) - bez reszty chyba mógłbym żyć - a pozostaje kawał wygodnego, uniwersalnego auta - imho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tą dopłata za lakier ?

bo coś mi sprzedawca napomniał że nie ma żadnej a w ogólnym cenniku wisi 450 jewro 

mnie interesuje srebrny metalic 

 

Szkoda tylko że activy trzeba zamawiać na specjalne zamówienie (pół roku) bo nikt tego auta nie kupuje ) 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Karenz

Bierz xt bedzie i fun i zdziwienie...

Fun-z jazdy

Zdziwienie-hmmm np. Ze spalania (pod warunkiem ze nie masz zapędów rajdowo-wyścigowych)

 

 

A skoro zamierzasz mieć autko 15 lat tylko xt i to w max wersji...

Edytowane przez Tommi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Majac do wyboru xv comfort a forka aktiv co byscie wybrali?
 

 

pytanie retoryczne  ;)

 

XV 

 

 

jak ktoś lubi SUV-y to Forester ma podstawową zaletę w ofercie jest 2.0 DIT chyba najbardziej optymalny silnik do większości "cywilnych" Subaru


 

 

Wydaje mi się że forester będzie miał tańsze i dostępniejsze części na rynku wtórnym od XV którego próżno szukać na ulicach (ja widziałem w wawie całe 2 ) 
 

 

XV to drugi po Foresterze najczęściej sprzedawany w Europie samochód Subaru, coś tam części do niego jest 

 

XV w Polsce nie traktuje się poważnie bo jest "mały" podobno niepraktyczny, może dla kobiety  ;)  itp. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę mnie bardziej zastanawia na jakiego grzyba ktoa to zrobił? Skoro OEMowe Panasoniki wiadomo ze słabo znoszą ISR. Bardziej podejrzewałem ze ktoś z automatu wymienił aku ale mnie nie poinformował. Jeśli tak to chciałbym tylko info "na pewno wymieniliśmy na nowy, dobry, prosze sie nie martwić" i tyle. Bo ja naprawdę dużo jeżdzę i wolałbym nie byc uziemiony i bujać sie z reklamacja nieoryginalnego aku.

to nie jest kwestia tego czy slabo czy dobrze znosza isr. Zgłaszales problem z aku??   Jezeli nie ma akcji przywolawczo-naprawczej  sprawnej czesci sie nie wymienia. W szczegolnosci ze oem panasonic to koszt rzedu 700 pln ( z tego co pamietam ktos taka cene na forum podawal ale moge sie mylic) a centra cb740 to najtanszy parch za 250pln ( nie twierdze ze zly ale jednak polka cenowa nie ta sama). Wiec jezeli wymieniaja to przynajmniej niech wymienia na aku z tej samej polki jakosciowo-cenowej i przede wszystkim o tym poinformuja. To tak jakbys zglosil problem z silnikiem, przychodzisz a tu 2.0 turbo wymienione na wolnossace 2.0i ( nie twierdze ze zle)  Taki proceder podchodzi mi ( byc moze uzyje tutaj za mocnego slowa )za  kradzież i takie zachowania serwisow trzeba pietnowac

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bym pomyślał, że raczej ktoś zamienił sobie na lepszy a wsadził centre. bez podania przyczyny wątpię aby ktoś wymienił aku, a zwłaszcza że raczej długo XT nie masz aby już padł no chyba że trzymasz cały czas gdzieś np. w garażu podziemnym wtedy ISR pomaga w jego rozładowaniu.

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli kreatronik nie bedzie mogl pomoc to sprawa raczej nie do rozwiazania. Bo zaden serwis sie nie przyzna - trzeba by samemu isc i zadac puszczenia nagran z monitoringu a do tego trzebaby pewnie wzywac policje i cyrk murowany. No nic przynajmniej teraz kazdy madrzejszy po odebraniu swojego Subaru z serwisu bedzie podnosil maske i sprawdzal czy wszystko jest na swoim miejscu... - strasznie to slabe jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Majac do wyboru xv comfort a forka aktiv co byscie wybrali?

 

pytanie retoryczne ;)

 

XV

 

 

jak ktoś lubi SUV-y to Forester ma podstawową zaletę w ofercie jest 2.0 DIT chyba najbardziej optymalny silnik do większości "cywilnych" Subaru

Wydaje mi się że forester będzie miał tańsze i dostępniejsze części na rynku wtórnym od XV którego próżno szukać na ulicach (ja widziałem w wawie całe 2 )

 

XV to drugi po Foresterze najczęściej sprzedawany w Europie samochód Subaru, coś tam części do niego jest

 

XV w Polsce nie traktuje się poważnie bo jest "mały" podobno niepraktyczny, może dla kobiety ;) itp. itd.

nie na czegoś takiego jak "najbardziej optymalny" ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cały problem w foresterze active że nie ma w nim wyświetlacza który pokazuje zużycie paliwa , temperaturę itp 

ktoś wie co tam jest w golasie ?

 

mowa o tym 

$_21.JPG

 

widać spalanie  i temp ciekawe czy to temp zew czy silnika 

 

mi najbardziej zależy na temp oleju bo taka opcja jest w tym wielofunkcyjnym wyświetlaczu 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli można tam przestawiać co wyświetla na tym który pokazałem na zdjęciu ?

Tak można, czytałem o tym, pozatym jest opis tego wyświetlacza w instrukcji, która jest ogólna dla wszystkich wersji.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości posiadanych dotychczas aut, zaślepka na zderzaku do wkręcania haku holowniczego miała specjalny otwór który pozwalał na otwarcie jej małym śrubokrętem. W moim Subaru Forester 2015 zaślepka jest na płasko. Nie ma jak wbić się tam śrubokrętem żeby ją podważyć (tzn. Wszystko się da, ale nie chcę przeorać lakieru). Czy jest jakaś prosta technika na otwieranie tej zaślepki ? (Prosta technika czyli bez uszkodzenia lakieru).

prosta metoda to nacisnac kolanem zdezak obok zaslepki i sama wyskoczy

 

 

trochę zglupialem z tym chrobotaniem / stukaniem przy skręcaniu na parkingu - czy jest JAKAKOLWIEK szansa, że dzieje się to tylko z włączoną klimatyzacją??? Teraz jak testuje to raz jest raz nie ma i tak kombinuje czy raz nie mam włączonej klimy a raz wyłączonej podczas tych prób.

Ja zaczynam mieć podejrzenia że to jest związane z hamulcami. Jak auto stoi i kręcę kierownikiem to cisza, ale jak wolno sie toczy i mam delikatnie naciśnięty hamulec to stuka. Pewności nie mam ale u mnie to chyba heble stukają.

 

 

 

 

Pewności nie mam ale u mnie to chyba heble stukają.
Coś kojarzę, że było o tym stukaniu w tym wątku już wcześniej i  wlaśnie miały to być zaciski. Nie znajde tego teraz.

@@kordynator, @@Nowicjusz, co na to ASO? może maja opracowany sposób.

U mnie sukał otwarty dach długo sie z tym zbierałem a ASO zrobiło robotę na medal, bez problemu. Warto popytać.

 

 

to stukanie to STM. Klocki maja trszke luzu aby nie zblokowac sie przy mocnym dogrzaniu. Przez jakis czas trzyma sie jeszcze farba ale po dobrym rozgraniu idzi sie wietrzyc i klocki stukaja. Nie wiem czy w N/A sa takie same jak w XT ale latwiej dograc heble hamujac z 200km/h do 20 niz ze 150 do 20. moze tylko na tym polega sporadyczne wystepowanie zjawiska w N/A. Niektore ASO o tym wiedza  ;) a na pewno znaja efekt ci co jezdza na CL5+ lub 6 bo to wrecz wali a nie stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@dzioba, czy mógłbyś wyjaśnić skrót STM?

Wolny ssak ma inne klocki i tarcze, zjawisko nie występuje w n/a ani u mnie ani nie zgłaszali inni forumowicze więc częściej pewnie w XT.

Twoja wersja jest całkowicie przekonujaca, czy mógłbyś jednak wytłumaczyć nieco dokładniej? Jak Twoim zdaniem pozbyć się tego zjawiska?

U Ciebie w Forku klocki stukają? Jak może pamiętasz zamówiłem XT więc to zachowanie mnie interesuje...

 

Klocki w zacisku ustalają blaszki rozporowe, czy to możliwe by tak banalna przyczyna uszła uwadze warsztatu - z postów wynika że forumowicze zgłaszali stukanie bez efektu...

Pozdrawiam

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...