Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko pewnie wszyscy zadają sobie pytanie co na to silnik

silnik jak silnik ten akurat ma wtrysk bezpośredni ale budowa ma anologiczna do starszych bokserow, ktore na kazie przejezdzaja setki kilometrow. Panowie zadajcie sobie pytanie:

 ile lat takim xt pojezdzicie 3-5? jezli duzo jezdzicie to w tym czasie instalacja zwrocie sie dawno i nawet jak silnik kleknie ( w co bardzo watpie) bedziecie sobie mogli za zaoszczedzona kase zrobic porzadny remont badz kupic slupek ( a i tak robiac rachunek zaoszczedzona kasa/koszta remontu czy slupka bedziecie do przodu ) :).

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikes91, możesz podać jakieś dane odnośnie kosztów jazdy na gazie?  Średnie spalanie na 100km albo koszt przejechania 1000km.

Interesuje mnie po jakim przebiegu zwróci się koszt takiej instalacji.

Edytowane przez Eclipse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikes91, możesz podać jakieś dane odnośnie kosztów jazdy na gazie?  Średnie spalanie na 100km albo koszt przejechania 1000km.

Interesuje mnie po jakim przebiegu zwróci się koszt takiej instalacji.

Hej. Na tej instalacji jeżdżę już 9 miesięcy. Zrobiłem na niej prawie 25 kkm. Zamontowałem jak miałem na liczniku coś przejechane 6 kkm. Jedynym kosztem póki co była instalacja i przegląd rejestracyjny. Po roku od montażu kolejny przegląd rejestracyjny i przegląd gwarancyjny instalacja jest bezobsługowa. Średnie spalanie - do spalania na benzynie dolicz 1 maks 2 litry więcej LPG. Wszystko zależy od długości pokonywanych odcinków, pory roku, dynamiki jazdy jak na Pb. Tak według moich obserwacji średnio spalił mi miasto/trasa tak 12 litrów gazu na 100 km (jak jedziesz jak emeryt to i 8-9 spali). Policzyłem na szybko że już przez 10 miesięcy na różnicy PB vs LPG jestem ponad 7 tys do przodu. Gdybym kasę zainwestowaną w instalacje chciał włożyć na lokatę lub zainwestować to zwrot musiałby być około 48% w skali roku lub więcej zależy od ilości km/r. Co do zwrotu to zakładałem rocznie przejechanie około 20 kkm i zwrot po 21M. Przy obecnych cenach paliw i większej ilości przejechanych km zwrot kosztu instalacji szybciej. 

Nie wiem jak będą wyglądały ceny paliw w przyszłości ale przy optymistycznym wariancie przy przejechanych 100 kkm w 4 lata jak łatwo policzyć oszczędność to około 30 tys PLN.   Jak będzie zobaczymy. Pozdrawiam. P.S.za jakieś tam nieścisłości przepraszam pisałem z głowy z telefonu arkusz ma na kompie.   

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikes dziękuję za bardzo fajne podsumowanie. Żeby być sprawiedliwym należy w kalkulacji uwzględnić różnice (na plus lub minus - tego nie oceniam) przy sprzedaży auta zagazowanageo i nie zagazowanageo. Oczywiście to ciężko co do złotówki porównać ale jednak trzeba się z tym liczyć, że dla pewnej części rynku Twój Forek odpadnie w przedbiegach, dla innej części będzie atrakcyjniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikes dziękuję za bardzo fajne podsumowanie. Żeby być sprawiedliwym należy w kalkulacji uwzględnić różnice (na plus lub minus - tego nie oceniam) przy sprzedaży auta zagazowanageo i nie zagazowanageo. Oczywiście to ciężko co do złotówki porównać ale jednak trzeba się z tym liczyć, że dla pewnej części rynku Twój Forek odpadnie w przedbiegach, dla innej części będzie atrakcyjniejszy.

Atrakcyjniejszy będzie raczej dla bardzo nielicznych. Wszyscy moi znajomi którzy jeżdżą autami z LPG kupując szukają tych bez LPG... Taki mały paradoks

 

Wysłano z Xperia Z3

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do Was. Zostawiłem na noc włączoną lampkę wewnątrz, padł mi aku. Podładowałem , ale na desce palą się kontrolki( asystenta zjazdu, silnika oraz na przemian tryb s i tempomat. ) Silnik działa prawidłowo. Czy ktoś się spotkał z taka choinką i czy wykasuję błędy diagnostycznie?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do Was. Zostawiłem na noc włączoną lampkę wewnątrz, padł mi aku. Podładowałem , ale na desce palą się kontrolki( asystenta zjazdu, silnika oraz na przemian tryb s i tempomat. ) Silnik działa prawidłowo. Czy ktoś się spotkał z taka choinką i czy wykasuję błędy diagnostycznie?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Miałem tak podczas bardzo wysokiej temperatury na granicy Wegiersko / Rumuńskiej.

W którymś z wątków Dyrekcja podpowiedxiala mi aby w tej sytuacji kilkakrotnie włączyć i wyłączyć zapłon celem resetu (nie pamiętam ile, chyba 5).

U mnie auto stało przez noc, a rano choinka zniknęła.. Oczywiście można zresetować w ASO

 

Wysłano z Xperia Z3

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, zaraz pójdę spróbować.

pozdrawiam

 

Wszystko zniknęło. uffff.

Jeszcze raz dzięki!!

Mógłbyś napisać ile razy wyłączyłeś /wyłączyłeś zapłon?

Przyznam, że sam tego jeszcze nie robiłem...

 

Wysłano z Xperia Z3

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie jest to problem dla niektorych serwisow  ;P


Ja mam wyłączony TPMS w forku. ASO zrobiło na moją prośbę podczas przeglądu.

 

Krawiec

A mi powiedzieli że się nie da ....

 

P.S.

hahhaha

Jak się nie da to się nie da ale jak się da to się da ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj miałem przykrą niespodziankę:  Po uruchomieniu auta na stałe zapaliły się kontrolki:

- check engine

- asystenta wjazdu pod górę

- kontrola trakcji

- zaczeła migać: "s" (tryb jazdy) a także symbol załączonego tempomatu

poza tym samochód przeszedł w tryb awaryjny

komputer kazał sprawdzić coś z wydechem (nie pamiętam), asystenta wjazdu pod górę i kontrolę trakcji

 

za pomocą androidowej aplikacji "Torque" skasowałem te błędy i wszystko wróciło do normy, ciekawe tylko czy na stałe, poza tym mam pytanie: Czy to mogło być powodem zalania złego paliwa?

 

Czy może

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

za pomocą androidowej aplikacji "Torque" skasowałem te błędy i wszystko wróciło do normy, ciekawe tylko czy na stałe, poza tym mam pytanie: Czy to mogło być powodem zalania złego paliwa?
 

 

w skasowanych błędach były jakieś informacje diagnostyczne

 

 

zanim skasowałeś próbowałeś ponownie "odpalić auto" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...