Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

Rozumiem że Ty zawsze jesteś super zgodny z przepisami (nigdy nie na bakier) i pomimo, że masz Subaru zawsze przestrzegasz zasady tzn nie przekraczasz nawet dozwolonej prędkości.

jak kazdy. Tutaj chodzi o posiadanie pewnej swiadomosci. Pomimo jednej niezaprzeczalnej zalety LPG tzn oszczędności na paliwie musisz miec świadomość ze jezdzisz autem wyposazonym w zbiornik ze skroplonym gazem. W przypadku nieszczelności twojej instalacji twoje auto moze byc przyczyna nieszczescia .  Zamiast cytowania informacji zaczerpnietych z internetu po prostu zadzwon do swojej spoldzielni :) To tyle. Watek o lpg na forum juz jest i nie warto tworzyc nowego. Dobrze ze XT'ki dobrze znosza LPG

 

U mnie nie ma zakazu wjazdu, czytasz ze zrozumieniem :) ? Jesteś niemiły więcej na Twoje posy nie będę już odpowiadał - strzelam focha :) . Ale obserwuję forum i widzę, że na wszystkim najlepiej się znasz. Każdego potrafisz wyprowadzić z błędu swoimi racjami. To bardzo ciekawa cecha gratuluję "pięknego" umysłu. Pozdrawiam serdecznie i jak będę jechał gdzieś kiedyś w Twoim kierunku to zapytam czy mogę, abym jakiegoś nieszczęścia nie spowodował :wub: .  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

U mnie nie ma zakazu wjazdu, czytasz ze zrozumieniem :) ? Jesteś niemiły więcej na Twoje posy nie będę już odpowiadał - strzelam focha :) . Ale obserwuję forum i widzę, że na wszystkim najlepiej się znasz. Każdego potrafisz wyprowadzić z błędu swoimi racjami. To bardzo ciekawa cecha gratuluję "pięknego" umysłu. Pozdrawiam serdecznie i jak będę jechał gdzieś kiedyś w Twoim kierunku to zapytam czy mogę, abym jakiegoś nieszczęścia nie spowodował :wub:

 .Dolnyślask jest bardzo urokliwy i ma tanie LPG pozdrawiam no i serdecznie zapraszam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodnie z warunkami technicznymi jeżeli w garażu z posadzką poniżej poziomu terenu nie ma wymaganych instalacji to nie można wjeżdżać lpg i już, nie ma obowiązku montażu tych instalacji - po prostu inwestor/administrator decyduje czy będą mogły się pojawiać auta z lpg czy nie - eot

Dokładnie tak jest. Administrator wieszając znak chroni swój tyłek jak by coś sie stało. W warunkach technicznych jest napisane co NALEŻY stosować w garażach gdzie parkują auta z LPG. Administratorzy idą w kierunku że jeśli nie maja odpowiedniej wentylacji wieszają znak i po temacie ;)

No ale te warunki mówią że to garaż ma sie dostosować do samochodów, a nie one do garaż;). Chyba nie ma przepisu który umożliwi usunięcia auta z garażu bo wjechał pomimo znaczka z zakazem LPG. Warunki Techniczne mówią o obowiązkach inwestora.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam przepisow, ani konkretow tematyki, ale sadze, ze koniec koncow to kryterium faktycznego bezpieczenstwa bedzie mialo priorytet. Jesli garaz nie ma odpowiedniej wentylacji, a zostanie postawiony w nim samochod z LPG, to istnieje zagrozenie dla zycia ludzkiego. Czy w takim razie taki samochod nalezy usunac z garazu w trosce o bezpieczenstwo czy zostawic, bo to na zarzadcy budynku lezy odpowiedzialnosc zalozenia innej instalacji? Co bedzie, koniec koncow, szybsza metoda poprawy bezpieczenstwa? Ano najszybciej bedzie odholowac samochod. A wtedy kto ma za to placic? Zarzadca? Raczej nie, bo tak to ktos moglby codziennie wjezdzac i byc holowanym i za kazdym razem placilby zarzadca... toz to absurd :)

 

Jesli zaloze hotel z parkingiem i przy wjezdzie postawie znak "Zakaz wjazdu dla FIAT", a ktos mimo to zaparkuje mi tam Fiata - to ma prawo narzekac, ze go dalem odholowac? :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sadze, ze koniec koncow to kryterium faktycznego bezpieczenstwa bedzie mialo priorytet. Jesli garaz nie ma odpowiedniej wentylacji, a zostanie postawiony w nim samochod z LPG, to istnieje zagrozenie dla zycia ludzkiego

ciiiii .lepiej nie pisz takich rzeczy bo zaraz Mikes napisze  Ci ze jestes niemily,  przemadrzaly i "zabierze swoje zabawki z piaskowicy" :biglol:

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jesli zaloze hotel z parkingiem i przy wjezdzie postawie znak "Zakaz wjazdu dla FIAT", a ktos mimo to zaparkuje mi tam Fiata - to ma prawo narzekac, ze go dalem odholowac? :)

Witaj w Polsce ;) Z tego co słyszałem nie masz prawa odholować :yahoo: Nasze debilne prawo zezwala na założenie blokady, ale już nie na odholowanie. Ludzie zgłaszają że pod samochodem jest studzienka gazowy czy inne cholerstwo i grozi wybuchem, no i w takiej sytuacji można. Jak sobie zaparkował na twoim terenie to tak bez powodu chyba nie możesz dziada wywieść legalnie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam czytam te Wasze wywody dotyczące parkowania pojazdów na LPG w garażu i chyba w końcu postaram się podsumować:

- jest zakaz wjeżdżania pojazdów z instalacją LPG do garaży podziemnych, które nie są wyposażone w system detekcji sprzężony z wentylacją mechaniczną (zakaz lub dopuszczenie w budynkach istniejących zależy od decyzji zarządcy lub właściciela)

- straż pożarna nie daje za to kar finansowych spółdzielni/wspólnocie.

 

 

Generalnie pisałem kiedyś taki krótki artykuł w tym temacie, i chyba postaram się go teraz zacytować :D Miłej lektury  :)

 

Początek cytatu:

"Wiele pytań, mało odpowiedzi - tak w gruncie rzeczy można streścić obecną sytuację w zakresie parkowania pojazdów napędzanych gazem LPG w garażach podziemnych.

Mnogość różnorodnych interpretacji stanu prawnego również nie ułatwia zrozumienia sedna sprawy.

 

Kilka słów o LPG.

Od wielu lat notuje się systematyczny wzrost popularności wykorzystania LPG. Znajduje on rozmaite zastosowanie w systemach grzewczych, silnikach iskrowych czy procesach przemysłowych. Sama nazwa LPG pochodzi z ang. Liquefied Petroleum Gas i oznacza mieszaninę propanu i butanu w postaci ciekłej. Uzyskiwany jest jako produkt uboczny przy rafinacji ropy naftowej i ze złóż gazu ziemnego. Zgodnie z obecnymi kartami charakterystyki (wg CLP[1]) klasyfikowany jest jako gaz skrajnie łatwopalny (H220[2]). No  dobrze - inne paliwa gazowe, bazujące np. na gazie ziemnym (CNG, LNG) również posiadają identyczną klasyfikację. Jednakże właściwością, która determinuje większy poziom zagrożenia stwarzanego przez LPG jest jego gęstość par względem powietrza, która wynosi ok 2 (propan: 1,55, butan: 2,08). Dlatego w przypadku uwolnienia do atmosfery pary gazu wpływają do kanałów, piwnic i pozostają we wszystkich zagłębieniach do czasu samoistnego rozrzedzenia w otaczającym powietrzu. Ścieląc się nad ziemią i przemieszczając z wiatrem mogą zapalić się w znacznej odległości od miejsca wycieku. Pary gazu płynnego zmieszane z powietrzem w odpowiednich proporcjach tworzą mieszaninę wybuchową, której dolna granica wybuchowości wynosi ok 2% objętościowych zaś górna granica wybuchowości - ok 10%. Mieszanina propanu-butanu nie jest toksyczna, lecz przebywanie w oparach gazu o dużym stężeniu może powodować nudności, bóle i zawroty głowy, w skrajnych wypadkach prowadzące do utraty przytomności i śmierci z powodu braku tlenu w otoczeniu. Długotrwałe przebywanie w oparach gazu może niekorzystnie oddziaływać na centralny system nerwowy, zaś niska temperatura rozprężającego się gazu może spowodować odmrożenia skóry.

 

Garaże podziemne

            Zgodnie z definicją zawartą w rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.) garaż jest to samodzielny obiekt budowlany lub część innego obiektu,  służący do przechowywania i bieżącej, niezawodowej obsługi samochodów osobowych.


[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin, zmieniające i uchylające dyrektywy 67/548/EWG i 1999/45/WE oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 (Dz. Urz. UE L 353 z 31 grudnia 2008 roku).

[2] Zwrot H oznacza zagrożenie (Hazard Statements), zaś numer 220 wskazuje na zagrożenie fizyczne - skrajnie łatwopalny gaz).

 

 

Podział garaży:

aa0109a1e2d9baa0gen.jpg

 

Bezpieczeństwo pożarowe

Najwięcej możliwych do zdefiniowania zagrożeń może pojawić się w garażach podziemnych zamkniętych z uwagi na prawie całkowite oddzielenie przestrzeni garażu od otoczenia (stałe połączenie stanowią jedynie kanały wentylacyjne). Poniżej wskazane zostały główne zagrożenia związane z pożarem lub wybuchem w takim obiekcie.

 

11e9450d8b50d976gen.jpg

Wszystkie pojazdy powinny posiadać aktualne badania techniczne, co również dotyczy samej instalacji LPG. Posiadacze pojazdów zasilanych mieszaniną propanu-butanu argumentują, iż skoro ich pojazd został dopuszczony do ruchu, to nie stwarza zagrożenia. Przesłanka jest prawidłowa, jednakże uwzględnić należy również wszystkie wypadki losowe, jakie mogą powstać w trakcie postoju pojazdu w garażu - od zwarcia w instalacji elektrycznej po rozszczelnienie się instalacji gazowej.

 

LPG w garażach podziemnych

Obecny stan prawny dotyczący ochrony przeciwpożarowej nie reguluje kwestii parkowania samochodów zasilanych gazem płynnym propan – butan (LPG ) w garażach podziemnych. W § 4 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010r. Nr 109, poz. 719) wskazano jedynie, iż właściciele, zarządcy lub użytkownicy budynków oraz placów składowych i wiat umieszczają, przy wjazdach do garaży zamkniętych z podłogą znajdującą się poniżej poziomu terenu, czytelną informację o dopuszczeniu lub niedopuszczeniu parkowania w tych garażach samochodów zasilanych gazem płynnym propan-butan, o których mowa w przepisach techniczno-budowlanych.

 

Konkretną informację w przedmiotowym zakresie zawiera natomiast treść § 108 ust 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.), która wskazuje, iż garaże zamknięte, w których poziom podłogi znajduje się poniżej poziomu terenu i w których dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem propan-butan, powinny zostać wyposażone w wentylację mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan. Słowa klucz "dopuszcza się" wprowadza jednak niebywałe zamieszanie w przedmiocie sprawy. Wg raportu pn. "Park samochodów w Polsce na podstawie GUS - Samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe i autobusy", opracowanego przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, na koniec 2013r. w Polsce liczba pojazdów napędzanych LPG wynosiła 2 846 868  co stanowiło 14,68%  ogólnej liczby pojazdów zarejestrowanych. Statystycznie przyjąć można, iż na 100 pojazdów parkujących w garażu prawie 15 może być wyposażonych w instalację LPG. Stała tendencja wzrostowa wykorzystania tego rodzaju paliwa jeszcze powiększa tą liczbę. I w takiej sytuacji prawo zezwala, aby inwestor danego obiektu budowlanego, np. osiedla mieszkalnego z garażami podziemnymi, decydował na etapie projektowym o wyposażeniu garażu podziemnego w stosowne instalacje. Siłą rzeczy, aby obniżyć koszty tej inwestycji a tym samym uatrakcyjnić cenowo przyszłe lokale mieszkalne deweloper nie podejmuje się wykonania wentylacji mechanicznej, sterowanej czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan. I tym samym powoduje niedopuszczalność parkowania w tym garażu pojazdów na LPG. Osoby zainteresowane zakupem lokalu mieszkalnego, owszem dokonują świadomego wyboru takiego lokalu, jednak na rynku prawie w ogóle nie ma obiektów mieszkalnych z garażami wyposażonymi w przedmiotową wentylację. W ten sposób, w ferworze związanym z zakupem lokalu mieszkalnego z miejscem postojowym w garażu podziemnym, kwestia zwrócenia uwagi na ten aspekt zwyczajnie ucieka. Problem pojawia się później, gdy nabywca lokalu dowiaduje się o ograniczeniach w sposobie wykorzystania miejsca postojowego w garażu podziemnym - stałą praktyką jest próba wymuszenia na deweloperze wykonania stosownego systemu detekcji i wentylacji.

 

Cytowane powyżej rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie znajduje zastosowanie jedynie w przypadku projektowania, budowy i przebudowy oraz przy zmianie sposobu użytkowania obiektu budowlanego. Czyli, w kwestii zdecydowanej większości budynków mieszkalnych wielorodzinnych, chodzi o obiekty nowopowstające. Co w takim razie z budynkami (garażami) wzniesionymi przed wejściem w życie obecnych przepisów? Otóż rzeczą pierwszorzędną jest konieczność zrozumienia celowości tych przepisów - mają one ograniczać ryzyko powstania zagrożenia dla zdrowia i życia ludzi oraz mienia w wielkich rozmiarach. Pomimo zupełnego braku uregulowania kwestii budynków "starych" należy stosować ogólnie dostępną wiedzę i wyciągać odpowiednie wnioski z treści obowiązującego stanu prawnego. Celem działań wspólnoty mieszkaniowej lub zarządcy nieruchomości powinno być świadome i ciągłe obniżanie poziomu zagrożenia.

            Nieprecyzyjnie sformułowane przepisy skutkują również trudnościami w egzekwowaniu od mieszkańców zakazu wjazdu do garażu podziemnego pojazdami na LPG. Wspólnota mieszkaniowa zobowiązana jest do umieszczenia czytelnego oznakowania (zazwyczaj przy wjeździe do garażu) o dopuszczeniu lub zakazie parkowania w tym garażu samochodów zasilanych gazem płynnym propan-butan. Organy Państwowej Straży Pożarnej, działające na podstawie i w granicach w/w prawa, egzekwują jedynie od właścicieli lub zarządców obiektów wspomniany obowiązek. Błędna jest teoria, iż organy te władne są do kontrolowania pojazdów w garażach podziemnych i mogą nakazać usunięcie takiego pojazdu na koszt właściciela. Jedynie zarząd wspólnoty mieszkaniowej ma prawo (i obowiązek) zapewnienia przestrzegania przyjętych zarządzeń i regulaminów przez wszystkich członków wspólnoty. Zwykle, zaraz po utworzeniu wspólnoty mieszkaniowej, powinny pojawić się uchwały regulujące ten stan rzeczy, poprzedzone oczywiście dokładnym poinformowaniem mieszkańców. Praktyka pokazuje, iż umieszczenie przez dewelopera znaku zakazu wjazdu do garażu pojazdów zasilanych LPG jest ignorowane przez właścicieli lokali.

            Nie znajdują zastosowania w przedmiotowej sytuacji również przepisy dotyczące magazynowania butli z gazami palnymi, w rozumieniu rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 6 września 1999 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy magazynowaniu, napełnianiu i rozprowadzaniu gazów płynnych (Dz. U. z 1999. Nr 75, poz. 846 ze zm.). Samochód jest wyposażony w instalację LPG, której jednym z wielu elementów jest zbiornik z gazem. Zastosowanie butli w takiej instalacji nie stanowi magazynowania gazu, zaś wskazany powyżej przepis znajduje zastosowanie jedynie przy magazynowaniu i rozprowadzaniu gazów płynnych. Zważyć również należy, iż obecne przepisy nie dotyczą stricte samych kierowców, lecz definiują warunki budowlane dotyczące garaży. Przepisy dotycząc ruchu drogowego też nie dotykają tego tematu. Regulacje krajowe nie wprowadziły obowiązku oznakowywania pojazdów zasilanych LPG, co praktycznie uniemożliwia sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem zakazu wjazdu pojazdów zasilanych gazem płynnym do garaży podziemnych w przypadku, gdyby taki zakaz został wprowadzony.

            Z drugiej strony, w chwili obecnej niezmiernie rzadko występują zdarzenia związane z wyciekiem i zapłonem/wybuchem LPG w garażach podziemnych. Wymogi bezpieczeństwa, jakie muszą być spełnione przez współczesne instalacje LPG (konstrukcje zbiorników, zaworów i przewodów rurowych), obniżają ryzyko do poziomu powszechnie akceptowalnego. Niestety, w naszym kraju w dalszym ciągu porusza się duża liczba pojazdów niesprawnych technicznie, co w przypadku uwolnienia LPG z instalacji może mieć katastrofalne skutki.

            Punktem odniesienia w zakresie stanu prawnego mogą być uregulowania przyjęte w innych krajach Unii Europejskiej. W części z nich nie ma żadnych ograniczeń w zakresie parkowania w garażach podziemnych, inne dopuszczają parkowanie pod warunkiem wyposażenia w specjalny zawór bezpieczeństwa a jeszcze inne wskazują na właścicieli garaży podziemnych, jako władnych do zarządzania posiadanymi nieruchomościami, co w praktyce pozwala im na wprowadzanie własnych zasad.

            Reasumując powyższe - póki co nie ma co liczyć na konkretne zmiany prawne w tym zakresie. Ciężar odpowiedzialności spoczywa na właścicielach, zarządcach i użytkownikach garaży podziemnych. Jedynie rzetelne podejście do tematu oraz chęć uregulowania tego stanu rzeczy są w stanie zapanować nad powszechną samowolą użytkowników pojazdów. Nie bez znaczenia  jest tu również poziom świadomości zarządców nieruchomości o potencjalnych skutkach zaniedbań. Działania, zarówno deweloperów jak i wspólnot mieszkaniowych, powinny zawierać jeden mianownik - bezpieczeństwo. Należy mieć nadzieję, że zdecydowana większość z nich podejmie odpowiednie kroki w celu załatwienia sprawy, co nie zawsze musi być równoznaczne z wprowadzeniem zakazu parkowania w  garażach podziemnych samochodów zasilanych gazem płynnym propan-butan.

Koniec cytatu :D

 

i link do obecnego stanowiska Komendy Głównej PSP:

http://www.straz.gov.pl/panstwowa_straz_pozarna/faq1

 

Pozdrawiam

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim posiadaczom XT szczerze polecam przesiadke na chocby kilkadziesiat km do innego auta. Ostatnio mialem okazje zrobic 250km 1,6 diesel 130KM i jak wsiadlem ponownie do swojego XT odrazu ta przyjemnosc co na samym poczatku i różnica po nacisnieciu gazu.... 

 

Do dobrego czlowiek się szybko przyzwyczaja, dobrze czasem sobie przypomnieć różnicę ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się ciągle przesiadam miedzy folkiem a ssangyongiem i z jednej strony Ssangyong nie jedzie, giba się na zakrętach, wyraźnie się męczy, ale mniej słychać wiatr, na wybojach jest lepsze wrażenie solidności i na wszystkich patrzę z góry. Ostatnio zaś jechałem nowym Fordem RS. Ten to dopiero rwie i się trzyma, ale przez garby trzeba powoli... I właśnie za to cenię forestera - trafia dokładnie w środek i w moje potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra swiniaczki czy ktoś we środę będzie się testował na torze w Kielcach?

Dobra świniaczki kto dziś brał udział w szkoleniu na torze w Ćmińsku? Dawać info na priva a podeśle co mam zdjęciowego (żona ciachała foty z trybun - najwięcej jest mojego forczysława ale może ktoś coś znajdzie :))

 

Pozdrawiam, Promil_one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co mozna robic na torze w Kielcach XTekiem? chyba ze w zimie  :rolleyes:


predzej le'workiem a nie forkiem cos sie mozna pobawic


.

 

 

 

 

 

z innej strony ;)

chyba w modelu 2016 doszlo pare fajnych gadzetow.

 

doszla na pewno

pamic ustawien fotela kierowcy,

swiatla dzinne w obrysach lamp

zmienione felgi na cmoim zdaniem troche ladniejsze chos tez nie w moim stylu

i nie wiem czy bylo doswietlanie zakretow  ( jak dla mnie dziala rewelacyjnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co mozna robic na torze w Kielcach XTekiem? chyba ze w zimie  :rolleyes:

predzej le'workiem a nie forkiem cos sie mozna pobawic

No cóż jest to podstawowe szkolonko pierwszego stopnia. Chodzi o to by w bezpieczny sposób zapoznać sięz tym jak autko zachowuje się w pewnych niebezpiecznych sytuacjach. Warto to zaliczyć szczególnie, że dla nabywców xt jest gratis :) Podsumowując słowa instruktora mówiące o tym, że statystycznie na jednego człowiek średnio przypada 1,5 hamowania awaryjnego w życiu to ja na tym szkoleniu zaliczyłem ze 40 żyć ;)

 

O np. takie zabawy w omijanie przeszkód na macie poślizgowej

 

https://drive.google.com/open?id=0BzKO_GOMqOdBNmtyZXlWRjNVNTQ

 

Pozdrawiam, promil_one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się po co wam LPG do Forestera XT 2.0 DIT skoro można jeździć tak, aby spalić 5.8 litra. Wystarczy tylko bardzo delikatnie obchodzić się z gazem. Nie autostradach nie przekraczać 70km/h, w mieście unikać hamowania na czerwonym, a jak już będziemy zmuszeni stanąć na światłach to powtórnie rozpędzać się jak 30 tonowa ciężarówka. Gwarantuje - da się zejść poniżej 6. Przykład w załączniku ;) Pozdrawiam Mistrz Ecodrivingu ;)

post-23085-0-44606100-1462488002_thumb.jpeg

Edytowane przez Kapitalista
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się po co wam LPG do Forestera XT 2.0 DIT skoro można jeździć tak, aby spalić 5.8 litra. Wystarczy tylko bardzo delikatnie obchodzić się z gazem. Nie autostradach nie przekraczać 70km/h, w mieście unikać hamowania na czerwonym, a jak już będziemy zmuszeni stanąć na światłach to powtórnie rozpędzać się jak 30 tonowa ciężarówka. Gwarantuje - da się zejść poniżej 6. Przykład w załączniku ;) Pozdrawiam Mistrz Ecodrivingu ;)

Nie, no Panie toś to zbrodnia .... ;)

 

BTW. Gratuluje wyniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...