Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

A mi dzisiaj skrzynia się zawiesiła :( Miałem dzisiaj sytuację podbramkową i musiałem kawałek po mieście przejechać w stylu "Froga". Jechałem na S i po którymś dohamowaniu do świateł, zatrzymałem się a obroty zostały powyżej 3tys. Po kilku sekundach wszytko wróciło do normy. Miał ktoś coś podobnego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi dzisiaj skrzynia się zawiesiła :( Miałem dzisiaj sytuację podbramkową i musiałem kawałek po mieście przejechać w stylu "Froga". Jechałem na S i po którymś dohamowaniu do świateł, zatrzymałem się a obroty zostały powyżej 3tys. Po kilku sekundach wszytko wróciło do normy. Miał ktoś coś podobnego ?

Tak. Po ostrym wyprostowaniu rury przez pewien czas utrzymuje nienaturalnie wysokie obroty. Ale ja widzę w tym raczej zamierzony efekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy Wy też zauważyliście, że po odpaleniu samochodu (zwłaszcza rano, po nocy) silnik pracuje na wysokich obrotach? U mnie jest to jakies 1500-1600. Po wrzuceniu na D spada.

 

u mnie też tak jest - ale już wcześniej było to omówione w wątku - że to normal

 

a dla rozluźnienia test - Forester IV kontra Łada Niva - zakończenie nawet zaskakujące... :)

 

 

a przy okazji warto zobaczyć prawdziwy off-road

- w Rosyjskim a może nawet jeszcze bardziej Radzieckim /z uwagi na wozy/ wykonaniu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy Wy też zauważyliście, że po odpaleniu samochodu (zwłaszcza rano, po nocy) silnik pracuje na wysokich obrotach? U mnie jest to jakies 1500-1600

w fiacie CC byla do tego specjalna dzwignia "ssania" :) We wszystkich nowszych autach tak jest i nie trzeba tego wlaczac recznie

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkryliście Panowie Amerykę :) Widać przeczulenie niektórych osobników na punkcie swoich maszyn;)

Dokładnie

Wzrost obrotów przy zimnym silniku to oczywista oczywistość

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Odkryliście Panowie Amerykę :) Widać przeczulenie niektórych osobników na punkcie swoich maszyn;)

Dokładnie

Wzrost obrotów przy zimnym silniku to oczywista oczywistość

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

No dobra ale jak w takim razie pogodzić to z zapisem w instrukcji, żeby silnik pochodził sobie spokojnie, aby olej do turbiny się dostał i ją ładnie nasmarował. Spoko, nie mam sztabu inżynierów w FHI za debili, więc to jakoś przemyśleli. Ale pamiętacie przy jakich obrotach się ona załącza?

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimny silnik utrzymuje nieco wyższe obroty, jest to sygnalizowane niebieską lampką. Oprócz obrotów nieco inaczej pracuje sterownik silnika. W moim forku wszystko wraca do normy gdy temperatura oleku osiągnie ok 38-40 st C.

 

Turbinka powinna pracować cały czas od momentu uruchomienia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Odkryliście Panowie Amerykę :) Widać przeczulenie niektórych osobników na punkcie swoich maszyn;)

Dokładnie

Wzrost obrotów przy zimnym silniku to oczywista oczywistość

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

No dobra ale jak w takim razie pogodzić to z zapisem w instrukcji, żeby silnik pochodził sobie spokojnie, aby olej do turbiny się dostał i ją ładnie nasmarował. Spoko, nie mam sztabu inżynierów w FHI za debili, więc to jakoś przemyśleli. Ale pamiętacie przy jakich obrotach się ona załącza?
Tu występuje kompromis na rzecz ekologów którzy chcą aby silnik najszybciej osiągnął optymalne parametry.

Automatyczny Start/stop również nie słóży silnikowi moim nerwom też nie.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkryliście Panowie Amerykę :) Widać przeczulenie niektórych osobników na punkcie swoich maszyn;) 

 

To nie było żadne odkrycie. Tak jest i tyle. Kolega zapytał, czy ktoś zauważył, to i taka odpowiedź padła.

 

 

Ale start/stop można wyłączyć ?

W Levorgu na tyle to jest dobre, że jak dostanie ostro w pupsko to nawet na aktywnym nie zgaśnie silnik :)

 

U mnie nie ma S/S. Chyba w ogóle w XT nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Odkryliście Panowie Amerykę :) Widać przeczulenie niektórych osobników na punkcie swoich maszyn;)

To nie było żadne odkrycie. Tak jest i tyle. Kolega zapytał, czy ktoś zauważył, to i taka odpowiedź padła.

 

Ale start/stop można wyłączyć ?

W Levorgu na tyle to jest dobre, że jak dostanie ostro w pupsko to nawet na aktywnym nie zgaśnie silnik :)

U mnie nie ma S/S. Chyba w ogóle w XT nie ma?

W XT nie ma.

Co bardzo mnie cieszy

 

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zimny silnik utrzymuje nieco wyższe obroty, jest to sygnalizowane niebieską lampką.

 

Ale że zimny silnik jest sygnalizowany tą lampką, czy wyższe obroty ? Bo trochę przypomina to teorię radzieckich naukowców o nerwie łączącym oko z ... no wiadomo z czym.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zimny silnik utrzymuje nieco wyższe obroty, jest to sygnalizowane niebieską lampką.

Ale że zimny silnik jest sygnalizowany tą lampką, czy wyższe obroty ? Bo trochę przypomina to teorię radzieckich naukowców o nerwie łączącym oko z ... no wiadomo z czym.

Najlepsze było ssanie

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropos Start / Stop

Przed 14 dniami skonczylem projekt "Memory Modul"

 

Moja Start Stop Automatyka pamieta teraz swoj status.

Byla zdeaktywowana przed wylaczeniem silnika, zostaje nieaktywna po wlaczeniu silnika.

 

Koniec z zapominaniem zeby "to to" wylaczyc :yahoo:

 

Wykozystalem oprogramowanie kolegi Nicolei Steinkamp.

Caly uklad to jeden microkontroler Atmel Tiny 13 a, Tranzystor, regulator napiecia kondensator i trzy oprniki.

 

Jak mi ktos powie jak w naszym forum opublikowac fotki to podesle wiecej detali i szczegolowy opis.

 

Dla elektronika to ten caly akt trwa od zera do skonczonej zabudowy okolo 2,5 do 3 godzin wlacznie

z przygotowniem plytki lutowania i zaprogramowania calosci i montazu w aucie.

 

Pasuje do kazdego Subaru z tym idiotycznym EU - Patentem.

Rowniez do innych aut...

Naturalnie takze do SKODY :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@@mechanik, czy udała Ci się może rozkminka dachowej telepki? :)

Nie udało mi się niestety zlokalizować przyczyny, do tego dach ucichł jak na złość.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Telepanie dachu wyeliminowane w ASO. Mam nadzieję, że forever.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...