Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mówię właśnie o fanatykach, dla których wodotryski nie są tak istotne i nie jest im wszystko jedno jaką marką jeżdżą. A raczej o tych, dla których ma być tanio, wygodnie i z gadżetami. Nie zrozumieliśmy się i lekko nadintepretowałeś moją wypowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mówię właśnie o fanatykach, dla których wodotryski nie są tak istotne i nie jest im wszystko jedno jaką marką jeżdżą. A raczej o tych, dla których ma być tanio, wygodnie i z gadżetami. Nie zrozumieliśmy się i lekko nadintepretowałeś moją wypowiedź.

 

OK,być może.Jeszcze raz przejrzę ten tekst ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że Stach ma inne podejście, bo nie poczuł do końca prawdziwego ducha Subaru, ponieważ, jeśli się nie mylę, to Legacy jest jego pierwszym autem tej marki (a jeśli się mylę to sorry :rolleyes:). A ten model nie ma już tej magii, jest bardziej podobny do innych marek, nie ma już szyb bez ramek, auto jest wyższe i optycznie cięższe niż poprzedni model (który nota bene był chyba najładniejszym modelem Subaru), nie ma już kierownicy z napisem MOMO ;), nie ma dostępnej wersji GT, czy H6 (przynajmniej w EU).

To samo z Imprezą. Miałem okazję kiedyś jechać Lanosem 2,0 NA i czułem się faktycznie jak w Lanosie. A mój Hawk (a właściwie mojej żony ;) ), mimo, że kombi i że NA to jednak, pomimo średniej jakości wnętrza, zupełnie co innego. :yahoo:

Z nowym Foresterem jest też trochę podobnie, wszyscy porównują go do II generacji, która podobno "najlepiej jeździła" (nie miałem okazji sprawdzić), natomiast jako auto nie sportowe, a o charakterze SUV (choć w przypadku Forka nie lubię tego słowa) nowy model ma tyle zalet (zwłaszcza XT), że brak ramek w drzwiach można mu wybaczyć. :)

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że Stach ma inne podejście, bo nie poczuł do końca prawdziwego ducha Subaru, ponieważ, jeśli się nie mylę, to Legacy jest jego pierwszym autem tej marki (a jeśli się mylę to sorry :rolleyes:). A ten model nie ma już tej magii, jest bardziej podobny do innych marek, nie ma już szyb bez ramek, auto jest wyższe i optycznie cięższe niż poprzedni model

 

To dokładny opis XT :)

Moim zdaniem Legacy ma więcej w Subaru niż XT,w którym nie wiedzieć po co wzorem SUVa dla Kowalskiego siedzisz na wysokości kierowcy trolejbusa,masz skrzynię biebów która udaje ,że zrzuca biegi,kierownica ustawiona do góry jak w Kamazie a w zakręcie trzeba uważać żeby nie spaść z krzesła(tu przesadziłem ;) )

 

Forester XT zdecydowanie ma swoje zalety ale na pewno nie jest nim duch Subaru.

No ale o tym rzeczywiście niech zdecydują starsi fani marki.

 

PS.Przemek a kupiłbyś XTeka gdyby nie upust? :huh:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłbym. Rok później :biglol:

 

Co do pozycji za kierownicą, to może odczucia na zakrętach są nieco inne niż w osobówce, ale widoczność jest dużo lepsza. Wsiada się też wygodniej (kręgosłup).

 

Przy CVT zapomniałem, że mam skrzynię biegów, chyba, że sam chcę się pobawić w zmienianie, ale to sporadycznie (chyba się starzeję, ale przy ilości kilometrów, które pokonuję tym autem, nie wyobrażam sobie innej przekładni) BTW od sierpnia nakręciłem 25tys. km.

 

A kierownicę mam w każdym aucie podniesioną na maksa, i dodatkowo lekko przysuniętą. Tak mnie kiedyś nauczył pewien kierowca rajdowy, poza tym nie widać szmatki. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kierownicę mam w każdym aucie podniesioną na maksa,

 

Ja wolę im bardzie pionowo tym lepiej.W BRZ jest idealnie,gorzej z wsiadaniem i wysiadaniem :biglol: Bardzo mi się podoba pozycja za kółkiem w nowej Aklasie i zapewne w GLA-choć jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.Zdaje się w kwietniu premiera i podejrzewam ,że na niego zachoruję.

PS.w legacy jak dla mnie również pozycja za kółkiem jest nienaganna.

Na pocieszenie dodam,że w Yeti jest beznadziejna ;):biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS.Przemek a kupiłbyś XTeka gdyby nie upust? :huh:;)

Zastanawiałem się na tym, bo jednak ponad 170 tys to już znaczna kwota jak na SUV-a tej klasy, ale po kilku dniach jazdy po odbiorze z salonu stwierdziłem, że tak. Jest wart każdej złotówki nawet z tej "nie-promocyjnej" ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłbym. Rok później :biglol:

 

C

 

A kierownicę mam w każdym aucie podniesioną na maksa, i dodatkowo lekko przysuniętą. Tak mnie kiedyś nauczył pewien kierowca rajdowy, poza tym nie widać szmatki. :biglol:

Spokojnie z tą szmatką bo to chyba nowa świecka tradycja i legenda subaru będzie tym razem w szmatce a nie bezramkowym oknie Edytowane przez limeryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba brać poprawkę, że wydawca Motoru jest niemiecki i w teście jest Tiguan, który jest etatowym "zwycięzcą" testów ;-) Aczkolwiek w tescie AutoBilda wygrał Forek (test był już tu 3 razy chyba zamieszczany) to kto wie ? Może era stronniczych testów "niemieckich" się kończy... :-)

 

No i Subaru na 2 miejscu, za Mazdą CX-5 ;) A VW na 10 miejscu (a propos tej stronniczości w "niemieckich" gazetach :huh: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już jestem po lekturze, choć to chyba za duże słowo, bo trochę mało poświęcili zdolnościom "terenowym". :)

Muszę przyznać, że artykuł dość obiektywny, i tak na prawdę Forek przegrał głównie przez brak możliwości konfiguracji wyposażenia, trochę słabsze hamulce niż konkurencja i ma mało punktów za układ kierowniczy (choć nie wiadomo dlaczego). Za to w kategorii układ napędowy jest bezkonkurencyjny :yahoo:

Podkreślono największy prześwit, rodzaj napędu i silnik boxer :)

 

 

Ciekawe jest porównanie fabrycznych i rzeczywistych pojemności bagażników. Trochę szkoda w Forku tej "ukrytej" pod podłogą pojemności. Osobiście wolałbym niewielki próg, ale głębszy i większy bagażnik.

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atrykuł w 'Motorze' przeczytany. Tekst krótki i na temat, chociaż wg. mnie Forek powinien zająć pierwsze miejsce - ale może nie potrafię być obiektywny ;) .

Subaru nie jest dla wszystkich :) . Tak też napisał dziennikarz: ' inne od reszty'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykuł jest OK. Forek wypadł gorzej od Mazdy bo nie wzięto pod uwagę walorów w cięższym terenie. Mazda jest dużo przyjemniejsza przy jeździe po asfalcie - jedzie jak osobówka. A ocena własności jazdy w tym "terenie" absolutnie nie mogła pokazać atutów Forka.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...