Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

A żebyś się nie zdziwił :biglol: To naprawdę udany i tani samochodzik :)

 

Ponad 100ka za w miarę wyposażonego yeti 4x4 to tanio :facepalm:

 

Ok.170 tys za ForesteraD SPORT :biglol: :biglol: :biglol: :biglol: :biglol: :biglol: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:

bez podparcia lędźwiowego za to ze szmatką ;)

 

 

Wybieram Yeti w ciemno w takiej sytuacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybieram Yeti w ciemno w takiej sytuacji :)

Doposaż Yeti do poziomu podobnego do Forka Sport a robi się ponad 140 tys. Dalej bierzesz Yeti? ;)

 

 

 

Pegi nic z tych rzeczy.Moje hobby to odwiedzanie salonów i pojeżdżawki ;) W Skodzie dostajesz 10% rabatu bez najmniejszych problemów :) Ubezpieczenie w promocji na dwa lata i przeglądy co 20 tys. a każdy o połowę tańszy niż w Subaru.To teraz policz ;)

Zdecydowanie nadal biorę Yeti :) Ta cena za Forka D sport to wstyd i nieporozumienie.

 

Poza tym Forek ma wiskozę, a Jeti nie ;)

 

Przemek,zdziwiłbyś się co potrafi Yeti z haldexem w terenie.Miałem jazdę próbną w niezłym bagienku i byłem bardzo zaskoczony co ten samochodzik potrafi.Śmiało może iść w terenowe zawody z XTekiem,ma zarówno asystenta zjazdu jak i hill holdera.I jest sporo lżejszy.

 

Trzeba tylko umieć przełknąć magiczne słowo Skoda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba tylko umieć przełknąć magiczne słowo Skoda

 

To ja chyba jeszcze nie umiem :biglol:

 

Miałem w życiu trzy auta koncernu VAG, i .... na razie wystarczy.

 

Natomiast nie rozumiem twojego podejścia do napędu 4x4, najpierw mówisz, że wiskoza lepsza od MPT w CVT, a teraz wybierasz Skodę z Haldexem. :huh:

 

A Forka nie trzeba kupować w wersji Sport. Będzie sporo taniej. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doposaż Yeti do poziomu podobnego do Forka Sport a robi się ponad 140 tys. Dalej bierzesz Yeti? ;)

W poniższym linku masz cenę i wyposażenie. Wydaje mi się ze Forek specjalnie lepiej wyposażony nie jest - raczej coś ma na + a i wiele rzeczy na -

http://otomoto.pl/skoda-yeti-2-0-tdi-170km-dsg-4x4-elegance-C31516997.html

Wiec nie wiem jak byś sie starał to 140 tys na Yeti się nie wyda - no chyba że sie uprzesz że nie chcesz rabatu i wyposażenia łączonego w pakiety, tylko dokupisz pojedyńczo bo tak drożej.

A benzynowe 1.8T z 4x4 w wersji elegance mozna mieć zdecydowanie poniżej 90 tys

http://otomoto.pl/skoda-yeti-1-8-tsi-160km-4x4-elegance-pak-C31507129.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Forka nie trzeba kupować w wersji Sport. Będzie sporo taniej. ;)

 

Dokładnie,to jest racja.Dwadzieścia tysięcy za zderzak ze skrzelami to rekord Świata :biglol:

 

Co do napędów.

Wiskozę uważam za najlepsze rozwiązanie dla napędu cywilnego jakie może być.

Natomiast najnowszy haldex z DSG który inicjalnie daje 10% na przód a na tył jest w stanie przenieść cały moment i nie jest to sferą domysłów,jest jak dla mnie lepszym rozwiązaniem niż CVT,który to IMO jest lepszą wersją melexa.Jeździłem i takie mam odczucia,nic na to nie poradzę.

 

Wybaczcie :(

Edytowane przez stach1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie pozostaje nic innego, tylko poczekać na nowy numer "Motoru"

 

Natomiast najnowszy haldex z DSG który inicjalnie daje 10% na przód a na tył jest w stanie przenieść cały moment i nie jest to sferą domysłów

Czy z tego wynika, że napędzana jest tylna oś, a przednia dołączana? W pierwszym Jeti było chyba odwrotnie. :huh:

Muszę, zajrzeć do folderu Skody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie pozostaje nic innego, tylko poczekać na nowy numer "Motoru"

 

Natomiast najnowszy haldex z DSG który inicjalnie daje 10% na przód a na tył jest w stanie przenieść cały moment i nie jest to sferą domysłów

Czy z tego wynika, że napędzana jest tylna oś, a przednia dołączana? W pierwszym Jeti było chyba odwrotnie. :huh:

Muszę, zajrzeć do folderu Skody.

 

Moja pomyłka w tekście.To na tył oczywiście idzie inicjalne 10% :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że napęd rozwiązany jest podobnie do tego z CVT, to co do maksymalnej ilości przekazywanego momentu, konstrukcyjnie Skoda nie ma przewagi. A wyjaśnienia Dyrekcji, w sąsiednim wątku utwierdzają mnie tylko w przekonaniu, że Subaru ma "bardziej wytrzymały" napęd jeśli chodzi o poddawanie go dłuższym obciążeniom w terenie.

 

Poza tym, przeglądnąłem pobieżnie katalog Skody i nie wiem, czy można porównywać ją w ogóle z Forkiem.

Auto jest sporo mniejsze, a prześwit (w zależności od wersji) 15-18cm, to tyle co w Legacy lub niewiele więcej, więc może ten Haldex faktycznie wystarczy na jazdę w "terenie" :biglol:

 

A, że w środku można sobie zamówić "Wersal" i inne wodotryski to już inna kwestia. Co kto lubi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, przeglądnąłem pobieżnie katalog Skody i nie wiem, czy można porównywać ją w ogóle z Forkiem. Auto jest sporo mniejsze, a prześwit (w zależności od wersji) 15-18cm, to tyle co w Legacy lub niewiele więcej, więc może ten Haldex faktycznie wystarczy na jazdę w "terenie" :biglol:

Otóż to. Rzecz tylko w tym, że nie wszyscy to przyjmują do wiadomości. Dla wielu SUV to SUV i koniec. Dopiero marki premium lub wielkie auta typu Q7 robią im różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że napęd rozwiązany jest podobnie do tego z CVT, to co do maksymalnej ilości przekazywanego momentu, konstrukcyjnie Skoda nie ma przewagi. A wyjaśnienia Dyrekcji, w sąsiednim wątku utwierdzają mnie tylko w przekonaniu, że Subaru ma "bardziej wytrzymały" napęd jeśli chodzi o poddawanie go dłuższym obciążeniom w terenie.

 

Poza tym, przeglądnąłem pobieżnie katalog Skody i nie wiem, czy można porównywać ją w ogóle z Forkiem.

Auto jest sporo mniejsze, a prześwit (w zależności od wersji) 15-18cm, to tyle co w Legacy lub niewiele więcej, więc może ten Haldex faktycznie wystarczy na jazdę w "terenie" :biglol:

 

A, że w środku można sobie zamówić "Wersal" i inne wodotryski to już inna kwestia. Co kto lubi. :)

 

Przemek,moja odpowiedź w wątku skodowym ;)

 

Tak czy owak w poniedziałek kupuję Motor i bardzo ciekawy jestem tych testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stach1111 nie kupisz Skody bo czulbys sie z tym zle,... po Subaru. Bo caly widz z Subaru polega na tym, ze fizycznie za taaaaaaka kase dostajesz taaaaaaki minimalizm. A cala reszte dostajesz w trzewia, jako doznania z jazdy. Nie bez korezy kiedys Subaru mialo haslo: Think Feel Drive. Tu nie chodzilo zeby bylo ekstremalnie wygodne, szybkie, oszczedne czy praktyczne. Subaru to kompromis na rzecz przyjemnosci, tak , prawdziwej przyjemnosci z prowadzenia i kontroli nad pojazdem: jak najmniej separatorow i udogodnien.

I tu jest caly smaczek Subaru. Jak dla mnie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stach1111 nie kupisz Skody bo czulbys sie z tym zle,... po Subaru. Bo caly widz z Subaru polega na tym, ze fizycznie za taaaaaaka kase dostajesz taaaaaaki minimalizm. A cala reszte dostajesz w trzewia, jako doznania z jazdy. Nie bez korezy kiedys Subaru mialo haslo: Think Feel Drive. Tu nie chodzilo zeby bylo ekstremalnie wygodne, szybkie, oszczedne czy praktyczne. Subaru to kompromis na rzecz przyjemnosci, tak , prawdziwej przyjemnosci z prowadzenia i kontroli nad pojazdem: jak najmniej separatorow i udogodnien.

I tu jest caly smaczek Subaru. Jak dla mnie.

 

I trudno się z tym nie zgodzić :)

 

Ale człowiek to ma taką naturę ,że zawsze czegoś innego poszukuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

 

 

Ale człowiek to ma taką naturę ,że zawsze czegoś innego poszukuje ;)

 

I będzie to tak jak w przypadkach, które znam: kupił mąż żonie Yeti, a przy każdej możliwie okazji jeżdżą tylko Subarakiem :biglol:

 

Oczywiście są ludzie niezainteresowani i/lub nie znający się na motoryzacji, którzy chcą się tylko przemieszczać z punktu A do B no i oportuniści.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście są ludzie niezainteresowani i/lub nie znający się na motoryzacji,

 

...są też fanatycy danej marki ;) Np. fani mercedesa i BMW(tych RWD) twierdzą i mają wiele słuszności,że nie da się zbudować dobrego samochodu bez napędu na tył a 4x4 kupują ci,którzy nie umieją jeżdzić :P

Więc argument,że tylko ci którzy kupują subaru znają się na motoryzacji a reszta to dyletanci albo oportuniści ja odrzucam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...