GREGG Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Nikt ci przecież nie zabrania używania Lotosa, skoro masz takie patriotyczne podejście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Nikt ci przecież nie zabrania używania Lotosa, skoro masz takie patriotyczne podejście smiej sie, smiej sie... a ja Ci powiem, ze w Kazachstanie Lotos jest do kupienia na poszczegolnych stacjach, to raz... a w salonie Subaru w Almaty nawet widzialem reklame Lotosa, o! to dwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Widać w Kazachstanie ma Lotos lepszy marketing niż w Polsce.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 (edytowane) Panowie tylko Eneos Sustina produkowany jest w Japonii i iexportowany do Europy. Pozostałe oleje blendowane są w europie ( niewykluczone ze w Polsce) na formule Nippon Oils. Kiedys prowadzilem korespondencje z Eneos Polska i taka dostałem informacje od dystrybutora- dokładnie pytałem sie dystrybutora dlaczego oleje Eneosa np 0w20 na rynek europejski (API SM, ILSAC GF-4) roznią się parametrami od o tych samych olejów na rynku US ( API SN, ILSAC GF-5). Tylko Sustina produkowana jest w kraju kwitnacej wisni i parametry na całym swiecie ma takie same. Edytowane 1 Października 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 niewykluczone ze w Polsce Wykluczone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1leszek Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 (edytowane) Czy oleje które są polecane przez SIP i serwisy cechują się normą vw507 ? Która norma jest pożądana w subaru diesel vw 507 czy dexos 2 / BMW LL04? Od Pana w serwisie słyszałem ,że są zwolennikami edga professionala LLIII ? Ale czy ta norma jest polecana przy zmiennych fazach rozrządu??????????????????????? Edytowane 10 Grudnia 2016 przez 1leszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 a co ma olej do zmiennych faz rozrządu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1leszek Opublikowano 12 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 do karenz :pienienie oleju wpływa na pracę wariatora. Zawartośc, jakośc detergentów w oleju wpływa na pracę wariatora tak samo jak ma wpływ na prace zaworu egr. Nie chce tu ciagnąc watku kryptoreklamy oraz wpsierać lub nie czyjeś interesy. Interesują mnie tylko informacje praktyczne. Posiadam Subaru 2.0 d już ponad 6 lat i po używaniu różnych olejów o różnych specyfikacjach widzę róznice w pracy silnika szczególnie właśnie odbijające się na poprawnej lub nie poprawnej zmianie kata wtrysku paliwa . Wpływa to na czystośc spalin, wypalanie dpf-u, moc silnika lub wręcz czasami jej brak itp. Ciekawą sprawą jest przejście z oleju o specyfikacji dexos2 na vw 507. Wtedy silnik przez najbliższe powiedzmy 400km po zmianie pali 12l lub więcej na 100km i nie ma kompletnei przyspieszenia. Po 400 się to unormowuje szczególnie na zimnym a na ciepłym właśnie nigdy idealnie nie jest na vw 507. Co innego na dexos 2. Ale na dexos 2 nigdy olej nie wytrzymał więcej jak 5000 km. Własnie z powyższych powodów mamy tak sporo specyfikacji olejów(mówię o specyfikacjach niskopopiołowych). Na dzień dzisiejszy specyfiakcja ACEA jest już dość ogólna a oleje róznia się znacznie w obrebie specyfiakcji producenta. Np. MB 229.51, LL04, VW 507, PSA 0712290-97, RN0700 - 20, i wiele innych . Tylko nie chce słyszeć gadania na temat lobbowania bo przecież Do Mercedes można zalać zarówno shella, orlena, łukoila,elfa a wszyscy ci producenci mają produkty o specyfikacji MB 229.51. Oczywiście można robic analizy laboaratoryjne po przejechaniu resursu i kłócic się o to ile w którym jest piasku a ile żelaza i itp. ale to nie jest przedmiotem mich rozwazań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 12 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 Ale na dexos 2 nigdy olej nie wytrzymał więcej jak 5000 km. Widzę, że siedzisz w temacie - mogę dopytać: co znaczy nie wytrzymał 5000km? Jak wpływa olej na EGR (że więcej sadzy i się zacina?), dlaczego w subaru olej do VW - czy jak olej spełnia wiele norm na raz, to jest zły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1leszek Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Gdy zaleje świeży olej np. jakiś dexos 2 wszystko jest ok. Nadmienie tu ,że w subaru jest pewna niescisłośc producenta w stosunku do zalecanego oleju(subaru dopuszcza C2). Producenci większości samochodów japońskich zalecają ACEA C2 : np. mazda, mitsubishi, toyota. Nie wiem jak ich silniki na tym pracują bo nigdy nimi nie jeździłem. Natomiast jeździłem na C2 w peugeocie i było ok. Natomiast Subaru nie bardzo lubi C2 . Przy nim ma słabą kulturę pracy a po 7000 km jest taki "traktor" (może rozcieńczenie oleju lub stukowe spalanie sspowodowane zmiana kata wyprzedzenia bo za filtrem nie ma odpowiedniego ciśnienia i filtr jest już zabity) ,że strach jeździć . Reakcja na pedał gazu nie była najgorsza.(dlatego oleje do Japończyków słabo się sprawdzają w subaru 2.0d) Dlatego (tak mi się wydaje) serwis zaleca C3. Tylko C3 jest mieszanką bazy syntycznej i HC. Silnik przez pierwsze 5000km pracuje ładnie a na pewno na VW507: cicho , reaguje w miarę dobrze na dodanie gazu gaz(dobrze się przyspiesza zapłon) , ujmowanie i dodawanie gazu nie daje szarpnięć itp. Natomiast później często na wolnych zaczyna się robić "sieczkarnia" , silnik więcej poszarpuje przy zmianie biegów. I w końcu trzeba go zmienić przy ok 7500 km. Natomiast przy dexosie 2 musiałem wymienić po 5000km. Najwieksza niespodzianka był quazar c3. Został nalany po jakims vw507 i nie wiem czy to to maio wpływ i oleje się "pogryzły" czy sam quazar był tak do dupy. Bo po zalaniu i przejechaniu jakichś 500-700 km silnik chodził jakby był "suchy"- chodzi o rozrząd. Zalałem jakimś nowym , już nie pamiętam jakim i po problemie. Dodam jeszcze ,że na dexosie silnik pracuje na początku lepiej niż na VW 507. Ma mniejsze zużycie paliwa i to na pewno zauważalnie jakiś 1l w trasie a nawet 1.5 po miescie. No i kopa ma dużo większego. Dexos 2 ma w swej charakterystyce wieksza ekonomie (patrz lubrizol) i to jest odczuwalne. No ale cos za coś. Wg lubrizolu ma słabsza ochrone przeciwzuzyciową co daje mniejsze opory pracy silnika. Boje się ich uzywac na długa metę bo nie wiem jak one wpłyna na silnik. Vw 507 jest longlife z długa ochrona . Natomaist dexos2 często ma jednocześnie vw 505.00 lub 505.01 i to w vw daje resurs góra 15.000km. Dla wielu serwisów samochodowych (nie tylko subaru) wydaje mi się ,że ta norma jest jakims punktem odniesienia. czy mógłbym prosić Dział Techniczny o ustosunkowanie się do mojego pytania? Bardzo proszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 Szukam pytajnika w powyższym tekście - niestety, ale go nie widzę W każdej instrukcji obsługi znajduje się informacja jakie środki smarne zaleca producent (pod względom klasyfikacji lepkościowej jak i jakościowej). Może warto zapoznać się z nią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 Szukam pytajnika w powyższym tekście - niestety, ale go nie widzę W każdej instrukcji obsługi znajduje się informacja jakie środki smarne zaleca producent (pod względom klasyfikacji lepkościowej jak i jakościowej). Może warto zapoznać się z nią. Pytanie było gdzieś wyżej, coś o normach normą vw507 vw 507 kontra dexos 2 / BMW LL04. Po prostu kolega 1leszek szuka rozwiązań, które wg niego usprawnią pojazd, tak jak w sporcie wyczynowym - typu niedomknięta klapka wlewu paliwa w F1 powodowała opór, przez który kierowca tracił 0,2s na okrążeniu. Tam to było ważne, tu wydaje mi się raczej mało ważne. Jak przypuszczam, kolega zadający pytanie albo ma dużą wiedzę teoretyczną, albo nawet siedzi praktycznie w temacie olejów i zwraca uwagę na rzeczy, które dla 99,99% użytkowników tych samochodów są po prostu nieistotne i niezauważalne i nawet nie mają pojęcia o czym dane normy mówią, a nawet że istnieją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1leszek Opublikowano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 Gdyby były tak mało istotne Castrol podczas updatu popularnego produktu jakim jest niechybnie Castrol Edge 5w30 nie rozdzielał by jego na dwa podprodukty: Castrol Edge FST Titanium LL i Castrol Edge FST titanium C3. Ale jestem gotów o tych nieistotnych rzeczach dowiedzieć się na PW jeśli z jakichś przyczyn niechętnie ujawniane. Po prostu tego Edga zwykłego nie ma a cos trzeba zalać . Ja po prostu chce cos kompatybilnego i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 To nie szukaj oleju wg aprobat producentów a wg klasyfikacji ACEA i API zalecanych do Twojego silnika... I będę stał murem za stwierdzeniem, że castrol to kiepski jakościowo olej i warto zalać coś lepszego - Motul, Millers, Eneos, Liqui Moly(kolejność losowa)... Pełno jest tego na rynku a Ty pytasz o jeden z gorszych akurat - jak nie ma edga to dobra okazja, żeby zmienić na coś lepszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Szymek Opublikowano 7 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 Dnia 14.12.2016 o 19:09, 1leszek napisał: Gdyby były tak mało istotne Castrol podczas updatu popularnego produktu jakim jest niechybnie Castrol Edge 5w30 nie rozdzielał by jego na dwa podprodukty: Castrol Edge FST Titanium LL i Castrol Edge FST titanium C3. Ale jestem gotów o tych nieistotnych rzeczach dowiedzieć się na PW jeśli z jakichś przyczyn niechętnie ujawniane. Po prostu tego Edga zwykłego nie ma a cos trzeba zalać . Ja po prostu chce cos kompatybilnego i tyle. Kolego przekazujesz tak fachową wiedzę że się już pogubiłem. Bardzo się boję tego boxer diesla i obchodzę się z moim jak z jajkiem. Co zatem lać wg twoich doświadczeń. cena nie gra roli aby jeździł i się nie popsuł... Ogólnie odchodzę od serwisowych bajek, zamierzam wymieniać olej co 10 tkm ale co wlewać aby nie popsuć motoru. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 @Piotrek Szymek zauważ że piszesz w dziale "Pytania do Działu Technicznego" Subaru Import Polska. Interesuje Cię ten temat: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Może nie koniecznie ten olej, ale mam pytanie, czy w ASO wymieniają olej w skrzyni dynamicznie? Jeśli tak to w którym w W-WA (w każdym?) Jakie są koszty wymiany oleju skrzynia + napęd? I jaki olej tam jest lany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Dnia 13.09.2017 o 07:21, kamul napisał: czy w ASO wymieniają olej w skrzyni dynamicznie? Jeśli tak to w którym w W-WA (w każdym?) Jakie są koszty wymiany oleju skrzynia + napęd? I jaki olej tam jest lany? Do wymiany dynamicznej oleju w skrzyni wymagany jest odpowiedni sprzęt. ASO Subaru nie ma obowiązku jego posiadania. O koszty wymiany oleju należy pytać dany serwis. Jeśli chodzi o skrzynie manualne, to producent zaleca 75W90 GL5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 15 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 21 godzin temu, m_dz napisał: Do wymiany dynamicznej oleju w skrzyni wymagany jest odpowiedni sprzęt. ASO Subaru nie ma obowiązku jego posiadania. O koszty wymiany oleju należy pytać dany serwis. Jeśli chodzi o skrzynie manualne, to producent zaleca 75W90 GL5. Dzięki. A któreś ASO może się przyznać do tego sprzętu albo ktoś wie, bo ostatnio jestem wolny w godzinach kiedy ASO już nie odbiera, dlatego tu piszę (bo dostęp do komputera mam ) a koszt to tak orientacyjnie (chodzi mi bardziej czy jest jakaś wielka różnica w cenie między samym spuszczeniem oleju a dynamiczną wymianą). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 (edytowane) W dniu 14.12.2016 o 14:09, Pitz napisał: .... Jak przypuszczam, kolega zadający pytanie albo ma dużą wiedzę teoretyczną, albo nawet siedzi praktycznie w temacie olejów i zwraca uwagę na rzeczy, które dla 99,99% użytkowników tych samochodów są po prostu nieistotne i niezauważalne i nawet nie mają pojęcia o czym dane normy mówią, a nawet że istnieją. A ja śmię twierdzić, że gdybyś miał przy sobie dwa bliźniacze auta ale zalane odmiennymi olejami od razu byś świadomie wybrał ten właściwszy !!! Ja podobnie ślepo wierzyłem "wytycznym" dopóki nie zacząłem czytać i eksperymentować. Głupie dodanie właściwego oleju 2T od dwusuwa do ropy zmienia charakter pracy całej jednostki napędowej a nie tylko pompy i wtryskiwaczy. Tak samo z olejami silnikowymi które są tym bardziej ważne, ważniejsze niż paliwo i jego domieszki. Polecam jedną z bardziej podstawowych informacji na temat oleju silnikowego i jego założeń i właściwości. Samo 0w-40 nie wystarcza ważne są niedostrzegalne przez 99% użytkowników konfiguracje C2, C3, C4 B2, B3, B4...9, oraz szczegółowe specyfikacje poszczególnych producentów; ORAZ ZAŁOŻENIA TEMPERATURY I EKSPLOATACJI. Inaczej bym dobierał do auta zimą trzymanego w garażu a inaczej pod chmurką, inaczej do turbo a jeszcze inaczej pod oes`y. Oraz z tym związane wymiany, kiedy i dlaczego = np. wiosną po mrozach, które pogarszają KAŻDY olej = patrz sposób przechowywania ZAMKNIĘTEJ puszki a co dopiero otwartej jednostki. Lektura polecana a nie obowiązkowa: http://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/olej-silnikowy-rozdzial-1 http://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/olej-silnikowy-rozdzial-2 http://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/olej-silnikowy-rozdzial-3 http://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/olej-silnikowy-rozdzial-4 http://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/olej-silnikowy-rozdzial-5 Pamiętajcie: 1` producent i jego założenia płynności, pompowalności, ochrony przed kwasowością, smarowalność 2` temperatury postoju i eksploatacji 3` temp. max oleju = zwykle zakładamy 95-105 st.C = ale na oes`ie i 150 st.C 4` interwały wymiany 5` obserwacje i spostrzeżenia innych p.s czy gdzieś znajdę wytyczne i założenia doboru oleju silnikowego dla wszystkich jednostek w formie tekstu lub tabeli = dotyczy tylko subaru z lat 1995-2018 ??? Nie tylko klasyfikacja xW - xx ale także pozostałe wymogi Ax, Bx. Edytowane 17 Lutego 2018 przez 4444 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosoo Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 W dniu 28.03.2014 o 02:32, UfoSan napisał: Witaj remano! Choć jestem tu świeży, pozwolę sobie zabrać głos w przedmiotowym temacie. Mianowicie, jeżeli chodzi o dobór oleju, a szczególnie jego klasy lepkości, to ideałem jest dobór oleju z jak największą różnicą pomiędzy liczbami, gdyż zapewnia to optymalne smarowanie zarówno w niskich, jak i w wysokich temperaturach użytkowania silnika, tzn. im niższa liczba przed "W" tym lepiej (zima) i im wyższa liczba po "W" tym lepiej (lato i żyłowanie silnika), np.: ideałem jest specyfikacja lepkości 0W60, ale takiej to jeszcze nie widziałem na oczy i chyba nikt z producentów nic takiego nie wyprodukował. Z dostępnych na rynku możesz wybierać w szerokim zakresie, np.: 0W40, 5W50, 10W60, ale zawsze trzeba kierować się specyfikacją, dostępną na etykiecie, a nie marką producenta. Śmieszą mnie dopasowania producenta oleju i klasy jego lepkości do marki samochodu, tj.: amerykański olej do amerykańskich silników, japoński olej do japońskich silników, itp Pomijam tutaj kwestie czy jest to olej syntetyczny, półsyntetyczny, jakie są normy zawartości siarki, temperatura płynięcia, zapłonu itd. Pozdrawiam UfoSan. :-) Tylko w teorii. Generalnie zasada jest taka, że im większa rozpiętość lepkości tym szybciej olej traci swoje właściwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drizzt Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Pomijając wszystkie omawiane wyżej niuanse, mam proste pytanie - dlaczego ASO nie daje mi możliwości wyboru i w efekcie wymusza stosowanie oleju o klasie 5W30 w miejsce rekomendowanego w I kolejności oleju 0W20, którego nie jest w stanie zaoferować. Dodaję, że nie zamierzam dowozić na przegląd gwarancyjny oleju zakupionego na własną rękę poza ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 W dniu 13.09.2018 o 13:53, Drizzt napisał: dlaczego ASO nie daje mi możliwości wyboru i w efekcie wymusza stosowanie oleju o klasie 5W30 w miejsce rekomendowanego w I kolejności oleju 0W20, którego nie jest w stanie zaoferować. Dodaję, że nie zamierzam dowozić na przegląd gwarancyjny oleju zakupionego na własną rękę poza ASO bo takie są zalecenia importera . Przeczytaj książkę serwisową - gwarantem na sprzedane Ci auto jest ASO w którym go kupiles a nie fabryka Subaru w Japonii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 W dniu 2018-09-13 o 13:53, Drizzt napisał: nie zamierzam dowozić na przegląd gwarancyjny oleju zakupionego na własną rękę poza ASO Zawsze daję "swój" olej. ASO daje to na czym najwięcej zarabia a ja to co jest najlepsze dla mojej fury (oczywiście wg. różnych źródeł) . Na razie dobrze na tym wychodzę i auta moje też choć "moje" oleje są dużo droższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz12209 Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 W dniu 14.09.2018 o 17:22, Sławek1 napisał: ASO daje to na czym najwięcej zarabia Jestem tego samego zdania. W moim regionie leją ten sam 5w30 do wszystkich aut wolnossących i do turbo. Zapewnianie całej gamy lepkości olejów zwyczajnie się nie opłaca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się