remano Posted March 27, 2014 Share Posted March 27, 2014 Mam pytanie dotyczące zalecanego oleju silnikowego i nie chodzi mi o nazwę producenta a jedynie o rodzaj oleju. Zgodnie z polską instrukcją obsługi, dostarczaną przez SIP wraz z nowym samochodem, dedykowanym do XV 2.0i olejem jest 0W-20. Tymczasem w kilku ASO zaproponowano mi olej 5W-30 argumentując, że jest on bardziej odpowiedni do panujących u nas warunków pogodowych. Jaki olej powinienem wlać do mojego silnika? Jeżeli ma to być ten proponowany przez ASO (5W-30), to dlaczego polska instrukcja podaje 0W-20? Proszę o komentarz. Pzdr remano Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted March 27, 2014 Share Posted March 27, 2014 dedykowanym do XV 2.0i olejem jest 0W-20. Tymczasem w kilku ASO zaproponowano mi olej 5W-30 argumentując, że jest on bardziej odpowiedni do panujących u nas warunków pogodowych. A podobno w temacie olejowym wszystko jest już JASNE i OCZYWISTE... Link to comment Share on other sites More sharing options...
UfoSan Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Mam pytanie dotyczące zalecanego oleju silnikowego i nie chodzi mi o nazwę producenta a jedynie o rodzaj oleju. Zgodnie z polską instrukcją obsługi, dostarczaną przez SIP wraz z nowym samochodem, dedykowanym do XV 2.0i olejem jest 0W-20. Tymczasem w kilku ASO zaproponowano mi olej 5W-30 argumentując, że jest on bardziej odpowiedni do panujących u nas warunków pogodowych. Jaki olej powinienem wlać do mojego silnika? Jeżeli ma to być ten proponowany przez ASO (5W-30), to dlaczego polska instrukcja podaje 0W-20? Proszę o komentarz. Pzdr remano Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka Witaj remano! Choć jestem tu świeży, pozwolę sobie zabrać głos w przedmiotowym temacie. Mianowicie, jeżeli chodzi o dobór oleju, a szczególnie jego klasy lepkości, to ideałem jest dobór oleju z jak największą różnicą pomiędzy liczbami, gdyż zapewnia to optymalne smarowanie zarówno w niskich, jak i w wysokich temperaturach użytkowania silnika, tzn. im niższa liczba przed "W" tym lepiej (zima) i im wyższa liczba po "W" tym lepiej (lato i żyłowanie silnika), np.: ideałem jest specyfikacja lepkości 0W60, ale takiej to jeszcze nie widziałem na oczy i chyba nikt z producentów nic takiego nie wyprodukował. Z dostępnych na rynku możesz wybierać w szerokim zakresie, np.: 0W40, 5W50, 10W60, ale zawsze trzeba kierować się specyfikacją, dostępną na etykiecie, a nie marką producenta. Śmieszą mnie dopasowania producenta oleju i klasy jego lepkości do marki samochodu, tj.: amerykański olej do amerykańskich silników, japoński olej do japońskich silników, itp Pomijam tutaj kwestie czy jest to olej syntetyczny, półsyntetyczny, jakie są normy zawartości siarki, temperatura płynięcia, zapłonu itd. Pozdrawiam UfoSan. :-) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 (...) w kilku ASO zaproponowano mi olej 5W-30 argumentując, że jest on bardziej odpowiedni do panujących u nas warunków pogodowych. prawda jest taka, ze "nowe" silniki serii FB, ktore teoretycznie maja jezdzic na oleju 0W20, w praktyce pozeraja ten olej w dosc znacznych ilosciach, co poswiadczaja nie tylko wpisy na tym Forum, ale rowniez wpisy uzytkownikow z calego swiata (owszem sa wyjatki, ale wyjatki tylko potwierdzaja regule ) ASO to doskonale wie i zapewne wlasnie dlatego sugereje olej 5W30, ktory, btw, tez jest dopuszczany przez instrukcje, jezeli mnie pamiec nie myli 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 na Bliskim Wschodzie też leją w ASO 5W30 - chyba nie powiecie, że się nie znają na tym co robią? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 na Bliskim Wschodzie też leją w ASO 5W30 - chyba nie powiecie, że się nie znają na tym co robią? ale do turbo, czy do nowych n/a serii FB? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 (edited) ale do turbo, czy do nowych n/a serii FB?nie wiem co do nowych leją, a co do mojego - musiałem sam się pofatygować i sprawdzić co jest na beczce napisane, bo konsultant takie oczy zrobił O_O jak spytałem o rodzaj oleju - nie wiedział nawet i był bardzo zdziwiony, że w ogóle pytam... nie mniej - 39 tysi na 5W30 i turbinę szlag trafił. Edited March 28, 2014 by aki001 Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 @@aki001, w klimacie, w którym użytkujesz STi 5W30 to raczej kiepski wybór. Manual sugeruje przy wysokich temp. otoczenia 5W40 lub nawet wyżej. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
april26 Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 A mi ASO zalało na poprzednim przeglądzie do turbo 5W30 C3 ...pomijam fakt, że fakturze wpisane było 6,5 litra skoro wchodzi 4,5l ale doczytałam na forum ze C3 to dla mojego silnika barbarzyństwo. Zmieniałam ASO na MTS i na najbliższym przeglądzie zamierzam zmienić ten olej na coś, co lepiej chroni silnik i turbine. Zastanawiam się tylko dlaczego ASO, które wcześniej zalewało "S" nagle przeszło na C3 ..... Byłam prosto po zakupie auta i nieco zszokowana jeszcze i nie zapytałam. Myślałam, że ASO wie co robi. Po lekturze forum zwątpiłam nieco.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 ASO na MTS MTS to też ASO Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 @aki001, w klimacie, w którym użytkujesz STi 5W30 to raczej kiepski wybór. Manual sugeruje przy wysokich temp. otoczenia 5W40 lub nawet wyżej.już markowa paczka z lśniącymi, 2-litrowymi puszkami z Niemiec leci - w czwartek będzie update w temacie Link to comment Share on other sites More sharing options...
april26 Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 MTS to też ASO no weź ....przecież to wiadome jest Nie o to mi chodziło...Nie wymieniłam nazwy poprzedniego ASO, dlatego dla rozróżnienia wpisałam MTS Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 ..ale doczytałam na forum ze C3 to dla mojego silnika barbarzyństwo. Tak sobie myślę, że SIP zamiast korzystać z materiałów szkoleniowych FHI powinien po prostu czytać The Forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
remano Posted March 28, 2014 Author Share Posted March 28, 2014 prawda jest taka, ze "nowe" silniki serii FB, ktore teoretycznie maja jezdzic na oleju 0W20, w praktyce pozeraja ten olej w dosc znacznych ilosciach, co poswiadczaja nie tylko wpisy na tym Forum, ale rowniez wpisy uzytkownikow z calego swiata (owszem sa wyjatki, ale wyjatki tylko potwierdzaja regule ) ASO to doskonale wie i zapewne wlasnie dlatego sugereje olej 5W30, ktory, btw, tez jest dopuszczany przez instrukcje, jezeli mnie pamiec nie myli No właśnie, skoro ASO sugeruje i zalewa innym olejem niż przewiduje polska instrukcja, zakładam że wie co robi, chociaż... A mi ASO zalało na poprzednim przeglądzie do turbo 5W30 C3 ... czasami można odnieść wrażenie, że nie zawsze tak jest . Tak sobie myślę, że SIP zamiast korzystać z materiałów szkoleniowych FHI powinien po prostu czytać The Forum zapewne powinien . Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, poproszę jednak przedstawiciela Działu Technicznego SIP o rzeczową i konkretną odpowiedź na moje pytania postawione w pierwszym poście tego wątku . Pzdr remano Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 ideałem jest specyfikacja lepkości 0W60, ale takiej to jeszcze nie widziałem na oczy i chyba nikt z producentów nic takiego nie wyprodukował. 5 minut w Google i http://www.jiamose54168.com/p-01.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 5 minut w Google i leon, przyznaj się w końcu, że dilujesz olejami... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 @@sebachon, niestety nie, tylko korkami spustowymi do miski olejowej. Ale coś słabo idzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 O ciudowne i wśpaniale specyfiki i w jakich ładnych puszeczkach. Cieba wypróbować.Jacyś ochotnicy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
remano Posted March 28, 2014 Author Share Posted March 28, 2014 niestety nie, tylko korkami spustowymi do miski olejowej. Ale coś słabo idzie. Może, gdyby te koreczki jakieś pozłacane były, poszło by lepiej Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOR CVT Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, poproszę jednak przedstawiciela Działu Technicznego SIP o rzeczową i konkretną odpowiedź na moje pytania postawione w pierwszym poście tego wątku Również przyłączam się do prośby o konkretną odpowiedź Kupuję XV z silnikiem 2.0 noPb i informacje które uzyskałem u wrocławskiego przedstawiciela SIP na temat zalecanych olejów silnikowych są sprzeczne z podawanymi na forum. Pozdrawiam Marek Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIAŁ TECHNICZNY Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Mam pytanie dotyczące zalecanego oleju silnikowego i nie chodzi mi o nazwę producenta a jedynie o rodzaj oleju. Zgodnie z polską instrukcją obsługi, dostarczaną przez SIP wraz z nowym samochodem, dedykowanym do XV 2.0i olejem jest 0W-20. Tymczasem w kilku ASO zaproponowano mi olej 5W-30 argumentując, że jest on bardziej odpowiedni do panujących u nas warunków pogodowych. Jaki olej powinienem wlać do mojego silnika? Jeżeli ma to być ten proponowany przez ASO (5W-30), to dlaczego polska instrukcja podaje 0W-20? Informacja dotycząca oleju silnikowego zawarta w instrukcji obsługi Subaru XV dotyczy pojazdów Subaru przeznaczonych na rynki całego świata. W naszej strefie klimatycznej dozwolonym olejem silnikowym jest także olej klasy lepkościowej 5w30. Dlatego też Subaru Import Polska sp. z o.o. rekomenduje olej silnikowy 5W30, aczkolwiek olej 0W20 również jest dozwolony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remano Posted March 31, 2014 Author Share Posted March 31, 2014 Bardzo dziękuję za konkretną i jasną odpowiedź. Pzdr remano Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Informacja dotycząca oleju silnikowego zawarta w instrukcji obsługi Subaru XV dotyczy pojazdów Subaru przeznaczonych na rynki całego świata. W naszej strefie klimatycznej dozwolonym olejem silnikowym jest także olej klasy lepkościowej 5w30. Dlatego też Subaru Import Polska sp. z o.o. rekomenduje olej silnikowy 5W30, aczkolwiek olej 0W20 również jest dozwolony. Również dziekuję Dyerkcji za jasną odpowiedź. Akurat czeka mnie pierwsza wymiana oleju w Foresterze, ale to ten sam silnik (FB20). Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOR CVT Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Dzięki 5W-30 i wszystko jasne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stankiew62 Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Mam wątpliwości dotyczące oleju 5W30 zamiast 0W20. W USA na zapytanie dilerów Subaru odnośnie powyższego tematu fabryka jednoznacznie odpowiedziała, że należy używać tylko i wyłącznie oleju o specyfikacji 0W20, API SM lub SN, ILSAC GF-4 lub GF-5. 5W30 tylko awaryjnie i do najbliższej wymiany.Warunki klimatyczne zbliżone do naszych. Używam zalecanego Lotosa 0W20 i jest ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now