Skocz do zawartości
remano

Zalecany olej a rzeczywistość w ASO

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie dotyczące zalecanego oleju silnikowego i nie chodzi mi o nazwę producenta a jedynie o rodzaj oleju.

Zgodnie z polską instrukcją obsługi, dostarczaną przez SIP wraz z nowym samochodem, dedykowanym do XV 2.0i olejem jest 0W-20. Tymczasem w kilku ASO zaproponowano mi olej 5W-30 argumentując, że jest on bardziej odpowiedni do panujących u nas warunków pogodowych.

Jaki olej powinienem wlać do mojego silnika? Jeżeli ma to być ten proponowany przez ASO (5W-30), to dlaczego polska instrukcja podaje 0W-20?

Proszę o komentarz.

Pzdr

remano

 

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

dedykowanym do XV 2.0i olejem jest 0W-20. Tymczasem w kilku ASO zaproponowano mi olej 5W-30 argumentując, że jest on bardziej odpowiedni do panujących u nas warunków pogodowych.
A podobno w temacie olejowym wszystko jest już JASNE i OCZYWISTE... :P  :twisted:  :mrgreen:  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie dotyczące zalecanego oleju silnikowego i nie chodzi mi o nazwę producenta a jedynie o rodzaj oleju.

Zgodnie z polską instrukcją obsługi, dostarczaną przez SIP wraz z nowym samochodem, dedykowanym do XV 2.0i olejem jest 0W-20. Tymczasem w kilku ASO zaproponowano mi olej 5W-30 argumentując, że jest on bardziej odpowiedni do panujących u nas warunków pogodowych.

Jaki olej powinienem wlać do mojego silnika? Jeżeli ma to być ten proponowany przez ASO (5W-30), to dlaczego polska instrukcja podaje 0W-20?

Proszę o komentarz.

Pzdr

remano

 

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Witaj remano!

Choć jestem tu świeży, pozwolę sobie zabrać głos w przedmiotowym temacie.

Mianowicie, jeżeli chodzi o dobór oleju, a szczególnie jego klasy lepkości, to ideałem jest dobór oleju z jak największą różnicą pomiędzy liczbami, gdyż zapewnia to optymalne smarowanie zarówno w niskich, jak i w wysokich temperaturach użytkowania silnika, tzn. im niższa liczba przed "W" tym lepiej (zima) i im wyższa liczba po "W" tym lepiej (lato i żyłowanie silnika), np.: ideałem jest specyfikacja lepkości 0W60, ale takiej to jeszcze nie widziałem na oczy i chyba nikt z producentów nic takiego nie wyprodukował.

Z dostępnych na rynku możesz wybierać w szerokim zakresie, np.: 0W40, 5W50, 10W60, ale zawsze trzeba kierować się specyfikacją, dostępną na etykiecie, a nie marką producenta.

Śmieszą mnie dopasowania producenta oleju i klasy jego lepkości do marki samochodu, tj.: amerykański olej do amerykańskich silników, japoński olej do japońskich silników, itp

Pomijam tutaj kwestie czy jest to olej syntetyczny, półsyntetyczny, jakie są normy zawartości siarki, temperatura płynięcia, zapłonu itd.

Pozdrawiam UfoSan. :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...) w kilku ASO zaproponowano mi olej 5W-30 argumentując, że jest on bardziej odpowiedni do panujących u nas warunków pogodowych.

prawda jest taka, ze "nowe" silniki serii FB, ktore teoretycznie maja jezdzic na oleju 0W20, w praktyce pozeraja ten olej w dosc znacznych ilosciach, co poswiadczaja nie tylko wpisy na tym Forum, ale rowniez wpisy uzytkownikow z calego swiata (owszem sa wyjatki, ale wyjatki tylko potwierdzaja regule :P )

 

ASO to doskonale wie i zapewne wlasnie dlatego sugereje olej 5W30, ktory, btw, tez jest dopuszczany przez instrukcje, jezeli mnie pamiec nie myli

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na Bliskim Wschodzie też leją w ASO 5W30 - chyba nie powiecie, że się nie znają na tym co robią? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na Bliskim Wschodzie też leją w ASO 5W30 - chyba nie powiecie, że się nie znają na tym co robią? :P

ale do turbo, czy do nowych n/a serii FB?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale do turbo, czy do nowych n/a serii FB?

nie wiem co do nowych leją, a co do mojego - musiałem sam się pofatygować i sprawdzić co jest na beczce napisane, bo konsultant takie oczy zrobił O_O jak spytałem o rodzaj oleju - nie wiedział nawet i był bardzo zdziwiony, że w ogóle pytam...

 

nie mniej - 39 tysi na 5W30 i turbinę szlag trafił.

Edytowane przez aki001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@@aki001, w klimacie, w którym użytkujesz STi 5W30 to raczej kiepski wybór. Manual sugeruje przy wysokich temp. otoczenia 5W40 lub nawet wyżej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi ASO zalało na poprzednim przeglądzie do turbo 5W30 C3 ...pomijam fakt, że fakturze wpisane było 6,5 litra  :facepalm: skoro wchodzi 4,5l ale doczytałam na forum ze C3 to dla mojego silnika barbarzyństwo.

Zmieniałam ASO na MTS i na najbliższym przeglądzie zamierzam zmienić ten olej na coś, co lepiej chroni silnik i turbine.

Zastanawiam się tylko dlaczego ASO, które wcześniej zalewało "S" nagle przeszło na C3 .....

Byłam prosto po zakupie auta i nieco zszokowana jeszcze i nie zapytałam. Myślałam, że ASO wie co robi. Po lekturze forum zwątpiłam nieco....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@aki001, w klimacie, w którym użytkujesz STi 5W30 to raczej kiepski wybór. Manual sugeruje przy wysokich temp. otoczenia 5W40 lub nawet wyżej.

już markowa paczka z lśniącymi, 2-litrowymi puszkami z Niemiec leci - w czwartek będzie update w temacie :evil2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

MTS to też ASO

no weź ....przecież to wiadome jest  :)  Nie o to mi chodziło...Nie wymieniłam nazwy poprzedniego ASO, dlatego dla rozróżnienia wpisałam MTS  ;)  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

..ale doczytałam na forum ze C3 to dla mojego silnika barbarzyństwo.

Tak sobie myślę, że SIP zamiast korzystać z materiałów szkoleniowych FHI powinien po prostu czytać The Forum ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka, ze "nowe" silniki serii FB, ktore teoretycznie maja jezdzic na oleju 0W20, w praktyce pozeraja ten olej w dosc znacznych ilosciach, co poswiadczaja nie tylko wpisy na tym Forum, ale rowniez wpisy uzytkownikow z calego swiata (owszem sa wyjatki, ale wyjatki tylko potwierdzaja regule :P )

 

ASO to doskonale wie i zapewne wlasnie dlatego sugereje olej 5W30, ktory, btw, tez jest dopuszczany przez instrukcje, jezeli mnie pamiec nie myli

 

No właśnie, skoro ASO sugeruje i zalewa innym olejem niż przewiduje polska instrukcja, zakładam że wie co robi, chociaż...

 

A mi ASO zalało na poprzednim przeglądzie do turbo 5W30 C3 ...

 

czasami można odnieść wrażenie, że nie zawsze tak jest  :angry:.

 

Tak sobie myślę, że SIP zamiast korzystać z materiałów szkoleniowych FHI powinien po prostu czytać The Forum ;)

zapewne powinien  :biglol:.

 

 

 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, poproszę jednak przedstawiciela Działu Technicznego SIP o rzeczową i konkretną odpowiedź na moje pytania postawione w pierwszym poście tego wątku  :).

Pzdr

remano

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

ideałem jest specyfikacja lepkości 0W60, ale takiej to jeszcze nie widziałem na oczy i chyba nikt z producentów nic takiego nie wyprodukował.

 

5 minut w Google i

 

http://www.jiamose54168.com/p-01.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

5 minut w Google i
leon, przyznaj się w końcu, że dilujesz olejami...  ;)  :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@@sebachon, niestety nie, tylko korkami spustowymi do miski olejowej. ;)

 

 

Ale coś słabo idzie. :biglol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ciudowne i wśpaniale specyfiki i w jakich ładnych puszeczkach. :mrgreen:

Cieba wypróbować.Jacyś ochotnicy? :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie, tylko korkami spustowymi do miski olejowej. ;)

Ale coś słabo idzie. :biglol:

Może, gdyby te koreczki jakieś pozłacane były, poszło by lepiej

 

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, poproszę jednak przedstawiciela Działu Technicznego SIP o rzeczową i konkretną odpowiedź na moje pytania postawione w pierwszym poście tego wątku  :)

 

Również przyłączam się do prośby o konkretną odpowiedź B)

Kupuję XV z silnikiem 2.0 noPb i informacje które uzyskałem u wrocławskiego przedstawiciela SIP na temat zalecanych olejów silnikowych są sprzeczne z podawanymi na forum.

Pozdrawiam Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie dotyczące zalecanego oleju silnikowego i nie chodzi mi o nazwę producenta a jedynie o rodzaj oleju. Zgodnie z polską instrukcją obsługi, dostarczaną przez SIP wraz z nowym samochodem, dedykowanym do XV 2.0i olejem jest 0W-20. Tymczasem w kilku ASO zaproponowano mi olej 5W-30 argumentując, że jest on bardziej odpowiedni do panujących u nas warunków pogodowych. Jaki olej powinienem wlać do mojego silnika? Jeżeli ma to być ten proponowany przez ASO (5W-30), to dlaczego polska instrukcja podaje 0W-20?

Informacja dotycząca oleju silnikowego zawarta w instrukcji obsługi Subaru XV dotyczy pojazdów Subaru przeznaczonych na rynki całego świata.

 

W naszej strefie klimatycznej dozwolonym olejem silnikowym jest także olej klasy lepkościowej 5w30. Dlatego też Subaru Import Polska sp. z o.o. rekomenduje olej silnikowy 5W30, aczkolwiek olej 0W20 również jest dozwolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za konkretną i jasną odpowiedź.

Pzdr

remano

 

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Informacja dotycząca oleju silnikowego zawarta w instrukcji obsługi Subaru XV dotyczy pojazdów Subaru przeznaczonych na rynki całego świata. W naszej strefie klimatycznej dozwolonym olejem silnikowym jest także olej klasy lepkościowej 5w30. Dlatego też Subaru Import Polska sp. z o.o. rekomenduje olej silnikowy 5W30, aczkolwiek olej 0W20 również jest dozwolony.
Również dziekuję Dyerkcji za jasną odpowiedź. Akurat czeka mnie pierwsza wymiana oleju w Foresterze, ale to ten sam silnik (FB20).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki B)

5W-30 i wszystko jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam wątpliwości dotyczące oleju 5W30 zamiast 0W20. W USA na zapytanie dilerów Subaru odnośnie powyższego tematu fabryka jednoznacznie odpowiedziała, że należy używać tylko i wyłącznie oleju o specyfikacji 0W20, API SM lub SN, ILSAC GF-4 lub GF-5. 5W30 tylko awaryjnie i do najbliższej wymiany.Warunki klimatyczne zbliżone do naszych.

Używam zalecanego Lotosa 0W20 i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×