Skocz do zawartości

Zalecany olej a rzeczywistość w ASO


Rekomendowane odpowiedzi

Nikt ci przecież nie zabrania używania Lotosa, skoro masz takie patriotyczne podejście  :P

 

smiej sie, smiej sie... a ja Ci powiem, ze w Kazachstanie Lotos jest do kupienia na poszczegolnych stacjach, to raz... a w salonie Subaru w Almaty nawet widzialem reklame Lotosa, o! to dwa :OO:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tylko Eneos Sustina produkowany jest w Japonii i iexportowany do Europy. Pozostałe oleje blendowane są w europie ( niewykluczone ze w Polsce) na formule Nippon Oils. Kiedys prowadzilem korespondencje z Eneos Polska i taka dostałem informacje od dystrybutora- dokładnie pytałem sie dystrybutora dlaczego oleje Eneosa np 0w20 na rynek europejski (API SM, ILSAC GF-4) roznią się parametrami od o tych samych olejów na rynku US ( API SN, ILSAC GF-5). Tylko Sustina produkowana jest w kraju kwitnacej wisni i parametry na całym swiecie ma takie same.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy oleje które są polecane przez SIP i serwisy cechują się normą vw507 ?

Która norma jest pożądana w subaru diesel vw 507 czy dexos 2 / BMW LL04?

Od Pana w serwisie słyszałem ,że są zwolennikami edga professionala LLIII ? Ale czy ta norma jest polecana przy zmiennych fazach rozrządu???????????????????????

Edytowane przez 1leszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do karenz :pienienie oleju wpływa na pracę wariatora. Zawartośc, jakośc detergentów w oleju wpływa na pracę wariatora tak samo jak ma wpływ na prace zaworu egr.

Nie chce tu ciagnąc watku kryptoreklamy oraz wpsierać lub nie czyjeś interesy. Interesują mnie tylko informacje praktyczne. Posiadam Subaru 2.0 d już ponad 6 lat i po używaniu różnych olejów o różnych specyfikacjach widzę róznice w pracy silnika szczególnie właśnie odbijające się na poprawnej lub nie poprawnej zmianie kata wtrysku paliwa . Wpływa to na czystośc spalin, wypalanie dpf-u, moc silnika lub wręcz czasami jej brak itp.

Ciekawą sprawą jest przejście z oleju o specyfikacji dexos2 na vw 507. Wtedy silnik przez najbliższe powiedzmy 400km po zmianie pali 12l lub więcej na 100km i nie ma kompletnei przyspieszenia. Po 400 się to unormowuje szczególnie na zimnym a na ciepłym właśnie nigdy idealnie nie jest na vw 507. Co innego na dexos 2. Ale na dexos 2 nigdy olej nie wytrzymał więcej jak 5000 km.


Własnie z powyższych powodów mamy tak sporo specyfikacji olejów(mówię o specyfikacjach niskopopiołowych). Na dzień dzisiejszy specyfiakcja ACEA jest już dość ogólna a oleje róznia się znacznie w obrebie specyfiakcji producenta.

Np. MB 229.51, LL04, VW 507, PSA 0712290-97, RN0700 - 20, i wiele innych . Tylko nie chce słyszeć gadania na temat lobbowania  bo przecież Do Mercedes można zalać zarówno shella, orlena, łukoila,elfa a wszyscy ci producenci mają produkty o specyfikacji MB 229.51. Oczywiście można robic analizy laboaratoryjne po przejechaniu  resursu i kłócic się o to ile w którym jest piasku a ile żelaza i itp. ale to nie jest przedmiotem mich rozwazań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ale na dexos 2 nigdy olej nie wytrzymał więcej jak 5000 km.

 

 

Widzę, że siedzisz w temacie - mogę dopytać: co znaczy nie wytrzymał 5000km? Jak wpływa olej na EGR (że więcej sadzy i się zacina?), dlaczego w subaru olej do VW - czy jak olej spełnia wiele norm na raz, to jest zły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy zaleje świeży olej np. jakiś dexos 2 wszystko jest ok. Nadmienie tu ,że w subaru jest pewna niescisłośc producenta w stosunku do zalecanego oleju(subaru dopuszcza C2). Producenci większości samochodów japońskich zalecają ACEA C2 : np. mazda, mitsubishi, toyota. Nie wiem jak ich silniki na tym pracują bo nigdy nimi nie jeździłem. Natomiast jeździłem na C2 w peugeocie i było ok. Natomiast Subaru nie bardzo lubi C2 . Przy nim ma słabą kulturę pracy a po 7000 km jest taki "traktor" (może rozcieńczenie oleju lub stukowe spalanie sspowodowane zmiana kata wyprzedzenia bo za filtrem nie ma odpowiedniego ciśnienia i filtr jest już zabity) ,że strach jeździć . Reakcja na pedał gazu nie była najgorsza.(dlatego oleje do Japończyków słabo się sprawdzają w subaru 2.0d)

Dlatego (tak mi się wydaje) serwis zaleca C3. Tylko C3 jest mieszanką bazy syntycznej i HC. Silnik przez pierwsze 5000km pracuje ładnie a na pewno na VW507: cicho , reaguje w miarę dobrze  na dodanie gazu gaz(dobrze się przyspiesza zapłon) , ujmowanie i dodawanie gazu nie daje szarpnięć itp. Natomiast później często na wolnych zaczyna się robić "sieczkarnia" , silnik więcej poszarpuje przy zmianie biegów. I w końcu trzeba go zmienić przy ok 7500 km.

Natomiast przy dexosie 2 musiałem wymienić po 5000km. Najwieksza niespodzianka był quazar c3. Został nalany po jakims vw507 i nie wiem czy to to maio wpływ i oleje się "pogryzły" czy sam quazar był tak do dupy. Bo po zalaniu  i przejechaniu jakichś 500-700 km silnik chodził jakby był "suchy"- chodzi o rozrząd. Zalałem jakimś nowym  , już nie pamiętam jakim i po problemie.


Dodam jeszcze ,że na dexosie silnik pracuje na początku lepiej niż na VW 507. Ma mniejsze zużycie paliwa i to na pewno zauważalnie jakiś 1l  w trasie a nawet 1.5  po miescie. No i kopa ma dużo większego. Dexos 2 ma w swej charakterystyce wieksza ekonomie (patrz lubrizol) i to jest odczuwalne. No ale cos za coś. Wg lubrizolu ma słabsza ochrone przeciwzuzyciową co daje mniejsze opory pracy silnika. Boje się ich uzywac na długa metę bo nie wiem jak one wpłyna na silnik.

Vw 507 jest longlife z długa ochrona . Natomaist dexos2 często ma jednocześnie vw 505.00 lub 505.01 i to w vw daje resurs góra 15.000km. Dla wielu serwisów samochodowych (nie tylko subaru) wydaje mi się ,że ta norma jest jakims punktem odniesienia.


czy mógłbym prosić Dział Techniczny o ustosunkowanie się do mojego pytania? Bardzo proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam pytajnika w powyższym tekście - niestety, ale go nie widzę ;)

 

W każdej instrukcji obsługi znajduje się informacja jakie środki smarne zaleca producent (pod względom klasyfikacji lepkościowej jak i jakościowej).

Może warto zapoznać się z nią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam pytajnika w powyższym tekście - niestety, ale go nie widzę ;)

 

W każdej instrukcji obsługi znajduje się informacja jakie środki smarne zaleca producent (pod względom klasyfikacji lepkościowej jak i jakościowej).

Może warto zapoznać się z nią.

Pytanie było gdzieś wyżej, coś o normach normą vw507 vw 507 kontra dexos 2 / BMW LL04.

Po prostu kolega 1leszek szuka rozwiązań, które wg niego usprawnią pojazd, tak jak w sporcie wyczynowym - typu niedomknięta klapka wlewu paliwa w F1 powodowała opór, przez który kierowca tracił 0,2s na okrążeniu.

Tam to było ważne, tu wydaje mi się raczej mało ważne.

Jak przypuszczam, kolega zadający pytanie albo ma dużą wiedzę teoretyczną, albo nawet siedzi praktycznie w temacie olejów i zwraca uwagę na rzeczy, które dla 99,99% użytkowników tych samochodów są po prostu nieistotne i niezauważalne i nawet nie mają pojęcia o czym dane normy mówią, a nawet że istnieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby były tak mało istotne Castrol podczas updatu popularnego produktu jakim jest niechybnie Castrol Edge 5w30 nie rozdzielał by jego na dwa podprodukty: Castrol Edge FST Titanium LL i Castrol Edge FST titanium C3. Ale jestem gotów o tych nieistotnych rzeczach dowiedzieć się na PW jeśli z jakichś przyczyn niechętnie ujawniane. Po prostu tego Edga zwykłego nie ma  a cos trzeba zalać . Ja po prostu chce cos kompatybilnego i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie szukaj oleju wg aprobat producentów a wg klasyfikacji ACEA i API zalecanych do Twojego silnika... I będę stał murem za stwierdzeniem, że castrol to kiepski jakościowo olej i warto zalać coś lepszego - Motul, Millers, Eneos, Liqui Moly(kolejność losowa)... Pełno jest tego na rynku a Ty pytasz o jeden z gorszych akurat - jak nie ma edga to dobra okazja, żeby zmienić na coś lepszego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Dnia 14.12.2016 o 19:09, 1leszek napisał:

Gdyby były tak mało istotne Castrol podczas updatu popularnego produktu jakim jest niechybnie Castrol Edge 5w30 nie rozdzielał by jego na dwa podprodukty: Castrol Edge FST Titanium LL i Castrol Edge FST titanium C3. Ale jestem gotów o tych nieistotnych rzeczach dowiedzieć się na PW jeśli z jakichś przyczyn niechętnie ujawniane. Po prostu tego Edga zwykłego nie ma  a cos trzeba zalać . Ja po prostu chce cos kompatybilnego i tyle.

 

Kolego przekazujesz tak fachową wiedzę że się już pogubiłem. Bardzo się boję tego boxer diesla i obchodzę się z moim jak z jajkiem. Co zatem lać wg twoich doświadczeń. cena nie gra roli aby jeździł i się nie popsuł...

Ogólnie odchodzę od serwisowych bajek, zamierzam wymieniać olej co 10 tkm ale co wlewać aby nie popsuć motoru.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie koniecznie ten olej, ale mam pytanie, czy w ASO wymieniają olej w skrzyni dynamicznie? Jeśli tak to w którym w W-WA (w każdym?) Jakie są koszty wymiany oleju skrzynia + napęd? I jaki olej tam jest lany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.09.2017 o 07:21, kamul napisał:

czy w ASO wymieniają olej w skrzyni dynamicznie? Jeśli tak to w którym w W-WA (w każdym?) Jakie są koszty wymiany oleju skrzynia + napęd? I jaki olej tam jest lany?

 

Do wymiany dynamicznej oleju w skrzyni wymagany jest odpowiedni sprzęt. ASO Subaru nie ma obowiązku jego posiadania.

 

O koszty wymiany oleju należy pytać dany serwis.

 

Jeśli chodzi o skrzynie manualne, to producent zaleca 75W90 GL5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, m_dz napisał:

 

Do wymiany dynamicznej oleju w skrzyni wymagany jest odpowiedni sprzęt. ASO Subaru nie ma obowiązku jego posiadania.

 

O koszty wymiany oleju należy pytać dany serwis.

 

Jeśli chodzi o skrzynie manualne, to producent zaleca 75W90 GL5.

 

Dzięki. A któreś ASO może się przyznać do tego sprzętu :) albo ktoś wie, bo ostatnio jestem wolny w godzinach kiedy ASO już nie odbiera, dlatego tu piszę (bo dostęp do komputera mam ;) ) a koszt to tak orientacyjnie (chodzi mi bardziej czy jest jakaś wielka różnica w cenie między samym spuszczeniem oleju a dynamiczną wymianą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 14.12.2016 o 14:09, Pitz napisał:

....

Jak przypuszczam, kolega zadający pytanie albo ma dużą wiedzę teoretyczną, albo nawet siedzi praktycznie w temacie olejów i zwraca uwagę na rzeczy, które dla 99,99% użytkowników tych samochodów są po prostu nieistotne i niezauważalne i nawet nie mają pojęcia o czym dane normy mówią, a nawet że istnieją.

 

A ja śmię twierdzić, że gdybyś miał przy sobie dwa bliźniacze auta ale zalane odmiennymi olejami od razu byś świadomie wybrał ten właściwszy !!!

Ja podobnie ślepo wierzyłem "wytycznym" dopóki nie zacząłem czytać i eksperymentować.

Głupie dodanie właściwego oleju 2T od dwusuwa do ropy zmienia charakter pracy całej jednostki napędowej a nie tylko pompy i wtryskiwaczy.

 

Tak samo z olejami silnikowymi które są tym bardziej ważne, ważniejsze niż paliwo i jego domieszki.

Polecam jedną z bardziej podstawowych informacji na temat oleju silnikowego i jego założeń i właściwości.

Samo 0w-40 nie wystarcza ważne są niedostrzegalne przez 99% użytkowników konfiguracje C2, C3, C4 B2, B3, B4...9, oraz szczegółowe specyfikacje poszczególnych producentów;

ORAZ ZAŁOŻENIA TEMPERATURY I EKSPLOATACJI.

 

Inaczej bym dobierał do auta zimą trzymanego w garażu a inaczej pod chmurką, inaczej do turbo a jeszcze inaczej pod oes`y.

Oraz z tym związane wymiany, kiedy i dlaczego = np. wiosną po mrozach, które pogarszają KAŻDY olej = patrz sposób przechowywania ZAMKNIĘTEJ puszki a co dopiero otwartej jednostki.

 

Lektura polecana a nie obowiązkowa:

 

http://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/olej-silnikowy-rozdzial-1

http://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/olej-silnikowy-rozdzial-2

http://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/olej-silnikowy-rozdzial-3

http://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/olej-silnikowy-rozdzial-4

http://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/olej-silnikowy-rozdzial-5

 

 

Pamiętajcie:

1` producent i jego założenia płynności, pompowalności, ochrony przed kwasowością, smarowalność

2` temperatury postoju i eksploatacji

3` temp. max oleju = zwykle zakładamy 95-105 st.C = ale na oes`ie i 150 st.C

4` interwały wymiany

5` obserwacje i spostrzeżenia innych

 

p.s

 

czy gdzieś znajdę wytyczne i założenia doboru oleju silnikowego dla wszystkich jednostek w formie tekstu lub tabeli = dotyczy tylko subaru z lat 1995-2018  ???

Nie tylko klasyfikacja xW - xx ale także pozostałe wymogi Ax, Bx.

Edytowane przez 4444
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 28.03.2014 o 02:32, UfoSan napisał:

Witaj remano!

Choć jestem tu świeży, pozwolę sobie zabrać głos w przedmiotowym temacie.

Mianowicie, jeżeli chodzi o dobór oleju, a szczególnie jego klasy lepkości, to ideałem jest dobór oleju z jak największą różnicą pomiędzy liczbami, gdyż zapewnia to optymalne smarowanie zarówno w niskich, jak i w wysokich temperaturach użytkowania silnika, tzn. im niższa liczba przed "W" tym lepiej (zima) i im wyższa liczba po "W" tym lepiej (lato i żyłowanie silnika), np.: ideałem jest specyfikacja lepkości 0W60, ale takiej to jeszcze nie widziałem na oczy i chyba nikt z producentów nic takiego nie wyprodukował.

Z dostępnych na rynku możesz wybierać w szerokim zakresie, np.: 0W40, 5W50, 10W60, ale zawsze trzeba kierować się specyfikacją, dostępną na etykiecie, a nie marką producenta.

Śmieszą mnie dopasowania producenta oleju i klasy jego lepkości do marki samochodu, tj.: amerykański olej do amerykańskich silników, japoński olej do japońskich silników, itp

Pomijam tutaj kwestie czy jest to olej syntetyczny, półsyntetyczny, jakie są normy zawartości siarki, temperatura płynięcia, zapłonu itd.

Pozdrawiam UfoSan. :-)

Tylko w teorii. Generalnie zasada jest taka, że im większa rozpiętość lepkości tym szybciej olej traci swoje właściwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Pomijając wszystkie omawiane wyżej niuanse, mam proste pytanie - dlaczego ASO nie daje mi możliwości wyboru i w efekcie wymusza stosowanie oleju o klasie 5W30 w miejsce rekomendowanego w I kolejności oleju 0W20, którego nie jest w stanie zaoferować. Dodaję, że nie zamierzam dowozić na przegląd gwarancyjny oleju zakupionego na własną rękę poza ASO 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2018 o 13:53, Drizzt napisał:

dlaczego ASO nie daje mi możliwości wyboru i w efekcie wymusza stosowanie oleju o klasie 5W30 w miejsce rekomendowanego w I kolejności oleju 0W20, którego nie jest w stanie zaoferować. Dodaję, że nie zamierzam dowozić na przegląd gwarancyjny oleju zakupionego na własną rękę poza ASO 

bo takie są zalecenia importera .

Przeczytaj książkę serwisową  - gwarantem na sprzedane Ci auto jest ASO w którym go kupiles a nie fabryka Subaru w Japonii :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2018‎-‎09‎-‎13 o 13:53, Drizzt napisał:

nie zamierzam dowozić na przegląd gwarancyjny oleju zakupionego na własną rękę poza ASO 

Zawsze daję "swój" olej. ASO daje to na czym najwięcej zarabia a ja to co jest najlepsze dla mojej fury (oczywiście wg. różnych źródeł) . Na razie dobrze na tym wychodzę i auta moje też choć "moje" oleje są dużo droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...