Skocz do zawartości

Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?


Toimi

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem jeszcze jeden próg wejścia. Musiało być 4x4 w automacie. Pierwotnie pojechałem po S-Crossa ale sprzedawca mnie odwiódł od tego rozwiązania twierdząc, że jest w tym modelu awaryjne ( swoją drogą to podobno skrzynia od Subaru CVT). Nagle niewiele aut na rynku zostało do wyboru. ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sylwestrowo - noworoczny wyjazd do Władysławowa i z powrotem nabiłem w sumie 900 km. Autostradami (jak to dumnie brzmi :) . Kiedyś nie do pomyślenia w Polsce)  było tego tak poniżej 800. Cztery osoby dorosłe na pokładzie. Niewielki bagażnik XV zapakowany full, tempomat ustawiony na 130 km/h w/g GPS. Zużycie z całej trasy 9,2 l/ 100 km.

 

 

 

Subaru aś ma jeszcze jedną ogromną przewagę nad konkurencją w swej klasie. Jak podjechałem na stację paliw i przy płaceniu ekspedientka zapytała zapytała mnie o numer dystrybutora, zrobiłem wielkie oczy. Dopytała: a jaki samochód? Odpowiedziałem:, czarne Subaru"... To zabrzmiało dumnie  :) 
- zdarzyło mi się to kilkakrotnie z Foresterem (on był czarny!) i już raz z XV. To brzmi dumnie.

 

 

 

.....a małżonka z jazdy XV z automatyczną skrzynią biegów bardzo zadowolona  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sylwestrowo - noworoczny wyjazd do Władysławowa i z powrotem nabiłem w sumie 900 km. Autostradami (jak to dumnie brzmi :) . Kiedyś nie do pomyślenia w Polsce)  było tego tak poniżej 800. Cztery osoby dorosłe na pokładzie. Niewielki bagażnik XV zapakowany full, tempomat ustawiony na 130 km/h w/g GPS. Zużycie z całej trasy 9,2 l/ 100 km.

 

 

.....a małżonka z jazdy XV z automatyczną skrzynią biegów bardzo zadowolona  :)

Sporo ci pali stare dobre antyczne subaru impreza 2.0 MY00 w takich warunkach max 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W sylwestrowo - noworoczny wyjazd do Władysławowa i z powrotem nabiłem w sumie 900 km. Autostradami (jak to dumnie brzmi :) . Kiedyś nie do pomyślenia w Polsce)  było tego tak poniżej 800. Cztery osoby dorosłe na pokładzie. Niewielki bagażnik XV zapakowany full, tempomat ustawiony na 130 km/h w/g GPS. Zużycie z całej trasy 9,2 l/ 100 km.

 

 

.....a małżonka z jazdy XV z automatyczną skrzynią biegów bardzo zadowolona  :)

Sporo ci pali stare dobre antyczne subaru impreza 2.0 MY00 w takich warunkach max 8

 

 

Stara impreza zapakowana po brzegi i z 4 osobami przy realnych 130 spali ci max 8? Chyba jadąc cały czas z duuuużej górki  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Cztery osoby dorosłe na pokładzie. Niewielki bagażnik XV zapakowany full, tempomat ustawiony na 130 km/h w/g GPS. Zużycie z całej trasy 9,2 l/ 100 km.
 

 

stała prędkość 130 km/h wg. licznika, średnia wyjazd

DSC_0583.JPG

 

poniżej przebieg średniego spalania w czasie

DSC_0585.JPG

 

średnia powrót (tez stała 130 km/h tempomat)

DSC_0586.JPG

 

 

trasa z autostradą od A do B i powrót z B do A, te same warunki atmosferyczne, niewielki wiatr, ciśnienie w oponach wg. zaleceń producenta auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ketivv, jak masz ustawiony komputer pokładowy, co ile ma odświeżać spalanie? Nie jestem pewien, ale w opcjach można ustawić 60, 30, 15 minut. Wtedy komputer przelicza średnie spalanie częściej. Bo z 21 minut jazdy, to ta średnia będzie wysoka, jeśli komputer przeliczy w dłuższej perspektywie. 

 

Wczoraj miałem trasę do Monachium, to i chciałem dla Ciebie przeprowadzić test spalania na niemieckiej autostradzie. Niestety pogoda się załamała, większość trasy było w deszczu ze śniegiem, dlatego na newralgicznych odcinkach wprowadzono lokalne ograniczenia prędkości do 120, 100, 80, a parę razy nawet 60km/h.

 

Dwa razy stałem w korku, raz przed lotniskiem, bo przebudowa drogi była, a drugi raz w drodze powrotnej przed Salzburgiem, bo wypadek w tunelu był. Gęsty ruch na drodze, więc było lawirowanie między ciężarówkami. Gdzie się dało w DE, trzymałem licznikowe 160km/h, ale tego nie było zbyt wiele. Reszta trasy przejechana więc tak, jak na to warunku (i przepisy) pozwoliły. 

 

Tak wyszło spalanie z normalnej trasy z ponad 4 godzin podróży bez przerwy, z dwóch korków po parę kilometrów:  

ihost_1421252344__img_1363m.jpg

 

PS: spalanie na początku trasy, szczególnie przy rozpędzaniu i włączaniu się do ruchu oraz przez kilkanaście pierwszych kilometrów po wjeździe na autostradę zawsze przekracza 9-10 litrów/100km. Potem sukcesywnie spada i w dłuższej perspektywie nie odbiega od normy. 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczy spalanie na bieżąco ;) i tak tez aktualizuje średnia spalania

 

 

Christoph powiedział: Bo z 21 minut jazdy, to ta średnia będzie wysoka, jeśli komputer przeliczy w dłuższej perspektywie.

DSC_0585.JPG

 

to jest wykres pokazujący kształtowanie się średniego spalania w czasie,

co miało by to spalanie zbijać skoro konsumpcja w trakcie jazdy autostrada jest stała - pozioma linia - spalanie spada dopiero po zjeździe z autostrady co okazują bloki w dół w końcowych minutach jazdy

 

gdyby średnia malała wykres przedstawiający to wyglądałby podobnie do tego

DSC_0571.JPG

 

 

poniżej przykład kształtowania się średniego spalania

 

średnie z całej trasy 8,5 l/100 km

DSC_0556.JPG

 

kształtowanie się średniego spalania w czasie (łatwo uchwycić moment wjazdu na autostradę)

DSC_0554.JPG

żółte bloki w okolicy +/- 10 l/100 km

tradycyjnie tempomat 150 km/h wg. licznika w aucie

 

każda stała prędkość powyżej 120 km/h to momentalnie spalanie 8+,

do 140 km/h niewiele mniej jak 10,

 

nie wjeżdżając na autostrady, praktycznie nie używając 6-go biegu

trasa ok, 180-190 km ok. Końskich - Dębica

DSC_0578.JPG

DSC_0579.JPG

przejazd w ciągu dnia, niedziela (100% służbowy - bo ktoś mi na forum zarzucał, że w dni wole od pracy nie wolno tankować auta)

 

ta sama trasa (wyjazd do, wcześniej był powrót)

"zaoszczędzone" 7 minut ;-) 1 l/100 km więcej

DSC_0576.JPG

DSC_0577.JPG

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ketivv wczoraj rozmawialem z wlascicielem forka sbd my13. Z auta jest bardzo zadowolony, na trasie nie autostradzie do predkosci 100-120km/h mowil ze pali 6 l/100 a nawet mniej, pytalem o himerycznosc i poszarpywania nic takiego nie zauwazyl  u siebie ( oprocz kalibracji ktora od czasu do czasu wystepuje), nie mial klopotow z dpf'em i nie boi sie o ukrecenie walu:) Ale pytalem tez o spalanie na autostradzie z predkosciami 140km/h + i potwierdzil twoje spalanie rzedu 8l/100+. Jego auto bylo na 100% sprawne przebieg okolo 60k km . Takze tez zaczynam wierzyc w to ze sbd tak maja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile spalają inne samochody przy tych przekraczających licznikowe 140km/h. Jak to wygląda na tle konkurencji? Możecie podać jakieś porównanie z innymi samochodami, silnikami? Może to nie wychodzi wcale tak źle, jak to przedstawiacie.

 

Jeśli jechałem delikatnie do max. 140kmh to 8,5 litra spalał mój motocykl o pojemności 1200 :) Przy prędkościach 160+ 10l/100km było już tylko pobożnym życzeniem ;) Inny świat :)

 

Ale jeśli chodzi o poprzednie samochody, to tak:

 

Clio 1,5dCi 80KM paliło średnio 4,8-5,2 litra na setkę, ale bez zamulania. Na trasie do 90 kmh można było zejść poniżej 4,5l.

Wjazd na autostradę i wciśnięcie gazu pożerało już ok. 7,0 -7,5l przy prędkościach 140-150.

Brakowało 6. biegu i obroty przy 130 były już na 3200.

 

W moim Audi A4 avant V6 165KM benzynowy silnik z automatem średnie spalanie było prosto liczone 10/100. Na trasie do 100km ok. 8,5-9l. Miasto do 13,0l. Autostrada przy tempomacie na 140kmh wychodziło 9-10l. A każde 10kmh więcej to ok. 0,5-1,0 litra więcej.

Auto było napędzane na jedną oś, dosyć niskie i na autostrady nadawało się jak znalazł.

 

Fiat Sedici 1,6i 120KM z dołączanym 4x4 - średnie spalanie PB 7,5l/100km. Diesel około 1,0 litra mniej.

Przy ekonomicznej jeździe na autostradzie (do 120kmh) - spalanie 6,6-7,0. Normalna jazda do licznikowych 140 - 7,5l/100km. Przekroczenie 140 to już 8,0-9,0. Trochę zabawy na śniegu i można było liczyć od 9+

Nigdy też mimo bardzo ekonomicznej jazdy na trasie nie udało się zejść poniżej 6,1l/100km.

 

Pewnie, że dwa przykłady to benzyna, ale czy to 120KM czy 165 KM, autostrada potrafi swoje wyssać. Albo się oszczędza czas, albo paliwo.

 

Dlatego wystarczy zadać pytanie czy 8,5-10litrów dla SBD przy 150km/h to dużo w samochodzie o aerodynamice małej stodoły i stałym napędzie na cztery łapy.

 

 

_____

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze starych zapisków dotyczących Yeti 2.0TDI DSG 4x4, auto wyższe od XV z relingami masa większa o prawie 200 kg 

 

Chorwacja Cavtat - Zagrzeb - na autostradzie 160 - 180 km/h - 560 km - 49,85 l - 8,90 l/100 km

 

Zagrzeb - kolejne tankowanie gdzieś na Wegrzech - prędkość ok 160 km/h bez tempomatu 505 km - 46,69 l - 9,25 l/100 km (musiał być gęstszy ruch skoro mam dopisek "bez tempomatu")

 

Kielce - Końskie - Gdynia - 649 km - 46,6 l - 7,18 l/100 km (autostrada dopiero od Torunia, odcinek od Strykowa był jeszcze w budowie)

 

XV SBD trasą na północ ale już autostrada od Strykowa 

tankowanie w Łodzi - Gdynia - Tankowanie gdzieś na autostradzie 

prędkość 150 km/h wg licznika

 

508,3 km - 47,06 l - 9,26 l/100 km

 

 

 

 

 

 

 

Dlatego wystarczy zadać pytanie czy 8,5-10litrów dla SBD przy 150km/h to dużo w samochodzie o aerodynamice małej stodoły i stałym napędzie na cztery łapy.

 

 

jednak 8,5 -10 l/100 km to nie 7-8  ;)

 

jak tez przekroczenie tych "magicznych" 10 to żaden problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrisoph

 

Dlatego wystarczy zadać pytanie czy 8,5-10litrów dla SBD przy 150km/h to dużo w samochodzie o aerodynamice małej stodoły i stałym napędzie na cztery łapy.

dla mnie duzo poniewaz sa to wyniki prawie takie same jak dla benzynowej wersji XV 2.0i. Diesla kupuje sie po to aby jezdzic ekonomicznie czyz nie?? A jaki ma sens kupno diesla skoro tansza o 15k pln jednostka benzynowa spala takie same ilosci paliwa, ktore jest tansze niz ON ,a  w dodatku jest mniej awaryjna??

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnią rzeczą, o jakiej bym pomyślał, decydując się na XV Diesel, była ekonomicznośc jazdy :D Miało być po prostu wygodniej, pewniej, ciszej (tu musiałem dać poprawić fabrykę), dynamiczniej niż przy wolnossącej benzynie. Ekonomiczność dostałem w pakiecie.

 

Czytając Wasze posty odnoszę wrażenie, że albo mój samochód sie pospuł, albo mamy zupełnie inne silniki, bo tak wysokie spalanie brzmi dla mnie jak kosmos. W każdym razie nie potwierdzają tego skrupulatnie prowadzone przeze mnie statystyki spalania. 

 

Jest jeszcze kilka możliwości, dlaczego nie możemy się dogadać, a mianowicie takie, że być może w Austrii jest lepsze paliwo, lepsze drogi oraz to, że ja jeżdżę jak ostatnia sierota (tu skłonny jestem powiedzieć, że chyba tu leży sedno sprawy) :D

 

Czekam na 2.0DIT w XV, wtedy będzie jazda! Może wtedy się przekonam do CVT. 

 

PS: Uwielbiam prowadzić z Wami takie spory :P

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na portalu ze statystykami wydatków statystyki spalania dla SBD są również rozbieżne: 

http://www.motostat.pl/search/1?type_id=1&make_id=77&model_id=0&fuel_type_id=2&reliability=0&gallery=0&year_from=1900&year_to=2015&gearing_type=0&power_from=&power_to=&country=0&club=0&search=Szukaj

 

W Polsce zwraca uwagę spalanie tego Subaru: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/412 nie różni się od tego, o czym Wy mówicie. Dlatego jestem w stanie przyjąć, że istnieją pod tym względem wybitne jednostki (niekoniecznie silnikowe). W innych przypadkach diesle już tyle nie palą: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/66714

 

Chyba jednak na ekonomiczność jazdy ma największy wpływ kierowca.

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tylko na autostradzie i w obszarze zabudowanym w nocy między 23:00 - 5:00 :D

Natomiast poza obszarem zabudowanym w AT jest 100km/h :) Przynajmniej w tym jednym punkcie przepisy pozwalają na trochę więcej :)

 

 

 

Ech, ta ułańska fantazja.

 

 

 

_____

iPhone + Tapatalk

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub to ze w PL jezdzimy szybciej

to niestety prawda. Na autostardzie prawy pas jest dla ciezarowek smigajacych 100km/h lewy dla osobowek smigajach powyzej 160km/h, siedzacych Ci na dupsku jak jedziesz przepisowo i mrugajaych dlugimi. Na drogach poza miastowych rowniez wszyscy smigaja 100-140km/h. Byc moze gdyby mandaty byly drozsze jak w Austrii sytuacja by sie zmienila :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast poza obszarem zabudowanym w AT jest 100km/h

 

 

wtedy XV SBD spalamy :-)

 

DSC_0572.JPG

DSC_0573.JPG

 

 

 

 

Na autostardzie prawy pas jest dla ciezarowek smigajacych 100km/h lewy dla osobowek smigajach powyzej 160km/h, siedzacych Ci na dupsku jak jedziesz przepisowo i mrugajaych dlugimi. Na drogach poza miastowych rowniez wszyscy smigaja 100-120km/h. Byc moze gdyby mandaty byly drozsze jak w Austrii sytuacja by sie zmienila

 

 

dlatego podaje w jakich warunkach mam określone spalanie

 

z racji, że w PL możemy smigać 140 km/h, stąd jest to licznikowe 150 km/h, które realnie dopiero odpowiada limitowi a trzeba pamiętać,

że mamy też tolerancje chyba 10 km/h  czyli powiedzmy 160 km/h wg. wskazań prędkościomierza

co przekłada się na 30 lub wręcz 40 km/h szybciej jak w innych krajach

1/l na każde dodatkowe 10 km/h i mamy spalanie bliższe 10 litrom

 

jednostajny ruch z określona prędkością utrzymywana przez "komputer" po równej wielopasmowej drodze to dość łatwe do porównania warunki przy których kierowca ma niewiele do powiedzenia 

(chyba że będzie cały czas jechał wężykiem ;)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, przyznaję Wam rację, bo kultura jazdy ma wpływ na płynność jazdy, a to przekłada się na spalanie. Po wyjeździe do AT moje Audi zaczęło palić ok. 1litramniej niż w PL.

Co do poganiaczy, to wczoraj doświadczyłem trochę innej jazdy na Autobahnach w DE.

Tempomat się na nic nie przydał, ostatnio z resztą coraz rzadziej z niego korzystam.

 

PS: jeździcie zawsze z włączoną klimą na FULL AUTO? To też podwyższa spalanie. Jak często kontrolujecie ciśnienie w kołach i na jakim rozmiarze opon jeździcie?

Zastanawiam się, że gdybym przeliczył rozbieżność z licznikowym dystansem na zamiennikach (16") a dystansem pokonanym według GPS, to czy jednak te statystyki nie wzrosły by o kilka procent.

 

 

_____

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czytając Wasze posty odnoszę wrażenie, że albo mój samochód sie pospuł, albo mamy zupełnie inne silniki, bo tak wysokie spalanie brzmi dla mnie jak kosmos.

 

 masz takie samo spalanie jak każdy Polak który wjeżdża do Czech a potem do Austrii.....a może nawet wyższe...... :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździcie zawsze z włączoną klimą na FULL AUTO?

 

 

tak, FULL AUTO

 

 

 

Jak często kontrolujecie ciśnienie w kołach i na jakim rozmiarze opon jeździcie?

 

 

rozmiar opon 225/55 R 17

ciśnienia wg. tabeli na słupku,regularnie mierzone manometrem legalizowanym ;-) (stacja kontroli pojazdów)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...