nowy_1980 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Ja miałem jeszcze jeden próg wejścia. Musiało być 4x4 w automacie. Pierwotnie pojechałem po S-Crossa ale sprzedawca mnie odwiódł od tego rozwiązania twierdząc, że jest w tym modelu awaryjne ( swoją drogą to podobno skrzynia od Subaru CVT). Nagle niewiele aut na rynku zostało do wyboru. .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 W sylwestrowo - noworoczny wyjazd do Władysławowa i z powrotem nabiłem w sumie 900 km. Autostradami (jak to dumnie brzmi . Kiedyś nie do pomyślenia w Polsce) było tego tak poniżej 800. Cztery osoby dorosłe na pokładzie. Niewielki bagażnik XV zapakowany full, tempomat ustawiony na 130 km/h w/g GPS. Zużycie z całej trasy 9,2 l/ 100 km. Subaru aś ma jeszcze jedną ogromną przewagę nad konkurencją w swej klasie. Jak podjechałem na stację paliw i przy płaceniu ekspedientka zapytała zapytała mnie o numer dystrybutora, zrobiłem wielkie oczy. Dopytała: a jaki samochód? Odpowiedziałem:, czarne Subaru"... To zabrzmiało dumnie - zdarzyło mi się to kilkakrotnie z Foresterem (on był czarny!) i już raz z XV. To brzmi dumnie. .....a małżonka z jazdy XV z automatyczną skrzynią biegów bardzo zadowolona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 W sylwestrowo - noworoczny wyjazd do Władysławowa i z powrotem nabiłem w sumie 900 km. Autostradami (jak to dumnie brzmi . Kiedyś nie do pomyślenia w Polsce) było tego tak poniżej 800. Cztery osoby dorosłe na pokładzie. Niewielki bagażnik XV zapakowany full, tempomat ustawiony na 130 km/h w/g GPS. Zużycie z całej trasy 9,2 l/ 100 km. .....a małżonka z jazdy XV z automatyczną skrzynią biegów bardzo zadowolona Sporo ci pali stare dobre antyczne subaru impreza 2.0 MY00 w takich warunkach max 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 W sylwestrowo - noworoczny wyjazd do Władysławowa i z powrotem nabiłem w sumie 900 km. Autostradami (jak to dumnie brzmi . Kiedyś nie do pomyślenia w Polsce) było tego tak poniżej 800. Cztery osoby dorosłe na pokładzie. Niewielki bagażnik XV zapakowany full, tempomat ustawiony na 130 km/h w/g GPS. Zużycie z całej trasy 9,2 l/ 100 km. .....a małżonka z jazdy XV z automatyczną skrzynią biegów bardzo zadowolona Sporo ci pali stare dobre antyczne subaru impreza 2.0 MY00 w takich warunkach max 8 Stara impreza zapakowana po brzegi i z 4 osobami przy realnych 130 spali ci max 8? Chyba jadąc cały czas z duuuużej górki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Przy świadomości 8/100 poprawia się samopoczucie. Ja wolę przekonywać siebie, że komputer przekłamuje. Diesel pali mniej, z wyjątkiem egzemplarza Ketivv'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Cztery osoby dorosłe na pokładzie. Niewielki bagażnik XV zapakowany full, tempomat ustawiony na 130 km/h w/g GPS. Zużycie z całej trasy 9,2 l/ 100 km. stała prędkość 130 km/h wg. licznika, średnia wyjazd poniżej przebieg średniego spalania w czasie średnia powrót (tez stała 130 km/h tempomat) trasa z autostradą od A do B i powrót z B do A, te same warunki atmosferyczne, niewielki wiatr, ciśnienie w oponach wg. zaleceń producenta auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Ketivv, jak masz ustawiony komputer pokładowy, co ile ma odświeżać spalanie? Nie jestem pewien, ale w opcjach można ustawić 60, 30, 15 minut. Wtedy komputer przelicza średnie spalanie częściej. Bo z 21 minut jazdy, to ta średnia będzie wysoka, jeśli komputer przeliczy w dłuższej perspektywie. Wczoraj miałem trasę do Monachium, to i chciałem dla Ciebie przeprowadzić test spalania na niemieckiej autostradzie. Niestety pogoda się załamała, większość trasy było w deszczu ze śniegiem, dlatego na newralgicznych odcinkach wprowadzono lokalne ograniczenia prędkości do 120, 100, 80, a parę razy nawet 60km/h. Dwa razy stałem w korku, raz przed lotniskiem, bo przebudowa drogi była, a drugi raz w drodze powrotnej przed Salzburgiem, bo wypadek w tunelu był. Gęsty ruch na drodze, więc było lawirowanie między ciężarówkami. Gdzie się dało w DE, trzymałem licznikowe 160km/h, ale tego nie było zbyt wiele. Reszta trasy przejechana więc tak, jak na to warunku (i przepisy) pozwoliły. Tak wyszło spalanie z normalnej trasy z ponad 4 godzin podróży bez przerwy, z dwóch korków po parę kilometrów: PS: spalanie na początku trasy, szczególnie przy rozpędzaniu i włączaniu się do ruchu oraz przez kilkanaście pierwszych kilometrów po wjeździe na autostradę zawsze przekracza 9-10 litrów/100km. Potem sukcesywnie spada i w dłuższej perspektywie nie odbiega od normy. Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) liczy spalanie na bieżąco i tak tez aktualizuje średnia spalania Christoph powiedział: Bo z 21 minut jazdy, to ta średnia będzie wysoka, jeśli komputer przeliczy w dłuższej perspektywie. to jest wykres pokazujący kształtowanie się średniego spalania w czasie, co miało by to spalanie zbijać skoro konsumpcja w trakcie jazdy autostrada jest stała - pozioma linia - spalanie spada dopiero po zjeździe z autostrady co okazują bloki w dół w końcowych minutach jazdy gdyby średnia malała wykres przedstawiający to wyglądałby podobnie do tego poniżej przykład kształtowania się średniego spalania średnie z całej trasy 8,5 l/100 km kształtowanie się średniego spalania w czasie (łatwo uchwycić moment wjazdu na autostradę) żółte bloki w okolicy +/- 10 l/100 km tradycyjnie tempomat 150 km/h wg. licznika w aucie każda stała prędkość powyżej 120 km/h to momentalnie spalanie 8+, do 140 km/h niewiele mniej jak 10, nie wjeżdżając na autostrady, praktycznie nie używając 6-go biegu trasa ok, 180-190 km ok. Końskich - Dębica przejazd w ciągu dnia, niedziela (100% służbowy - bo ktoś mi na forum zarzucał, że w dni wole od pracy nie wolno tankować auta) ta sama trasa (wyjazd do, wcześniej był powrót) "zaoszczędzone" 7 minut ;-) 1 l/100 km więcej Edytowane 15 Stycznia 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Masz pecha z tym autem. A że jest tyle czynników, które mogą wpłynąć na podwyższone spalanie, że nie bardzo jest co poradzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Forester IV z SBD z którego kierowcą miałem okazje rozmawiać pali praktycznie tak samo jak mój XV OBK SBD manual 150 km/h stała prędkość 9,5 l/100 km powoli zaczynam uważać, ze to normalne spalanie dla tych aut ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 ketivv wczoraj rozmawialem z wlascicielem forka sbd my13. Z auta jest bardzo zadowolony, na trasie nie autostradzie do predkosci 100-120km/h mowil ze pali 6 l/100 a nawet mniej, pytalem o himerycznosc i poszarpywania nic takiego nie zauwazyl u siebie ( oprocz kalibracji ktora od czasu do czasu wystepuje), nie mial klopotow z dpf'em i nie boi sie o ukrecenie walu:) Ale pytalem tez o spalanie na autostradzie z predkosciami 140km/h + i potwierdzil twoje spalanie rzedu 8l/100+. Jego auto bylo na 100% sprawne przebieg okolo 60k km . Takze tez zaczynam wierzyc w to ze sbd tak maja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Niestety w przypadku Forstera i XV aerodynamika robi swoje. Niestety SUV'y nie są do oszczędnej jazdy z prędkościami autostradowymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 A ile spalają inne samochody przy tych przekraczających licznikowe 140km/h. Jak to wygląda na tle konkurencji? Możecie podać jakieś porównanie z innymi samochodami, silnikami? Może to nie wychodzi wcale tak źle, jak to przedstawiacie. Jeśli jechałem delikatnie do max. 140kmh to 8,5 litra spalał mój motocykl o pojemności 1200 Przy prędkościach 160+ 10l/100km było już tylko pobożnym życzeniem Inny świat Ale jeśli chodzi o poprzednie samochody, to tak: Clio 1,5dCi 80KM paliło średnio 4,8-5,2 litra na setkę, ale bez zamulania. Na trasie do 90 kmh można było zejść poniżej 4,5l. Wjazd na autostradę i wciśnięcie gazu pożerało już ok. 7,0 -7,5l przy prędkościach 140-150. Brakowało 6. biegu i obroty przy 130 były już na 3200. W moim Audi A4 avant V6 165KM benzynowy silnik z automatem średnie spalanie było prosto liczone 10/100. Na trasie do 100km ok. 8,5-9l. Miasto do 13,0l. Autostrada przy tempomacie na 140kmh wychodziło 9-10l. A każde 10kmh więcej to ok. 0,5-1,0 litra więcej. Auto było napędzane na jedną oś, dosyć niskie i na autostrady nadawało się jak znalazł. Fiat Sedici 1,6i 120KM z dołączanym 4x4 - średnie spalanie PB 7,5l/100km. Diesel około 1,0 litra mniej. Przy ekonomicznej jeździe na autostradzie (do 120kmh) - spalanie 6,6-7,0. Normalna jazda do licznikowych 140 - 7,5l/100km. Przekroczenie 140 to już 8,0-9,0. Trochę zabawy na śniegu i można było liczyć od 9+ Nigdy też mimo bardzo ekonomicznej jazdy na trasie nie udało się zejść poniżej 6,1l/100km. Pewnie, że dwa przykłady to benzyna, ale czy to 120KM czy 165 KM, autostrada potrafi swoje wyssać. Albo się oszczędza czas, albo paliwo. Dlatego wystarczy zadać pytanie czy 8,5-10litrów dla SBD przy 150km/h to dużo w samochodzie o aerodynamice małej stodoły i stałym napędzie na cztery łapy. _____ iPhone + Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 ze starych zapisków dotyczących Yeti 2.0TDI DSG 4x4, auto wyższe od XV z relingami masa większa o prawie 200 kg Chorwacja Cavtat - Zagrzeb - na autostradzie 160 - 180 km/h - 560 km - 49,85 l - 8,90 l/100 km Zagrzeb - kolejne tankowanie gdzieś na Wegrzech - prędkość ok 160 km/h bez tempomatu 505 km - 46,69 l - 9,25 l/100 km (musiał być gęstszy ruch skoro mam dopisek "bez tempomatu") Kielce - Końskie - Gdynia - 649 km - 46,6 l - 7,18 l/100 km (autostrada dopiero od Torunia, odcinek od Strykowa był jeszcze w budowie) XV SBD trasą na północ ale już autostrada od Strykowa tankowanie w Łodzi - Gdynia - Tankowanie gdzieś na autostradzie prędkość 150 km/h wg licznika 508,3 km - 47,06 l - 9,26 l/100 km Dlatego wystarczy zadać pytanie czy 8,5-10litrów dla SBD przy 150km/h to dużo w samochodzie o aerodynamice małej stodoły i stałym napędzie na cztery łapy. jednak 8,5 -10 l/100 km to nie 7-8 jak tez przekroczenie tych "magicznych" 10 to żaden problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Chrisoph Dlatego wystarczy zadać pytanie czy 8,5-10litrów dla SBD przy 150km/h to dużo w samochodzie o aerodynamice małej stodoły i stałym napędzie na cztery łapy. dla mnie duzo poniewaz sa to wyniki prawie takie same jak dla benzynowej wersji XV 2.0i. Diesla kupuje sie po to aby jezdzic ekonomicznie czyz nie?? A jaki ma sens kupno diesla skoro tansza o 15k pln jednostka benzynowa spala takie same ilosci paliwa, ktore jest tansze niz ON ,a w dodatku jest mniej awaryjna?? Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Ostatnią rzeczą, o jakiej bym pomyślał, decydując się na XV Diesel, była ekonomicznośc jazdy Miało być po prostu wygodniej, pewniej, ciszej (tu musiałem dać poprawić fabrykę), dynamiczniej niż przy wolnossącej benzynie. Ekonomiczność dostałem w pakiecie. Czytając Wasze posty odnoszę wrażenie, że albo mój samochód sie pospuł, albo mamy zupełnie inne silniki, bo tak wysokie spalanie brzmi dla mnie jak kosmos. W każdym razie nie potwierdzają tego skrupulatnie prowadzone przeze mnie statystyki spalania. Jest jeszcze kilka możliwości, dlaczego nie możemy się dogadać, a mianowicie takie, że być może w Austrii jest lepsze paliwo, lepsze drogi oraz to, że ja jeżdżę jak ostatnia sierota (tu skłonny jestem powiedzieć, że chyba tu leży sedno sprawy) Czekam na 2.0DIT w XV, wtedy będzie jazda! Może wtedy się przekonam do CVT. PS: Uwielbiam prowadzić z Wami takie spory Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Jechałem ostatnio ze znajomym 800km autostradami tak ok. 150 - audi q7 - ta stodoła spaliła koło 11, z silnikiem 3.0. Powiem, że byłem w lekkim szoku. (jechaliśmy w obie strony, co eliminowało wpływ wiatru). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Na portalu ze statystykami wydatków statystyki spalania dla SBD są również rozbieżne: http://www.motostat.pl/search/1?type_id=1&make_id=77&model_id=0&fuel_type_id=2&reliability=0&gallery=0&year_from=1900&year_to=2015&gearing_type=0&power_from=&power_to=&country=0&club=0&search=Szukaj W Polsce zwraca uwagę spalanie tego Subaru: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/412 nie różni się od tego, o czym Wy mówicie. Dlatego jestem w stanie przyjąć, że istnieją pod tym względem wybitne jednostki (niekoniecznie silnikowe). W innych przypadkach diesle już tyle nie palą: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/66714 Chyba jednak na ekonomiczność jazdy ma największy wpływ kierowca. Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 lub to ze w PL jezdzimy szybciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Ale tylko na autostradzie i w obszarze zabudowanym w nocy między 23:00 - 5:00 Natomiast poza obszarem zabudowanym w AT jest 100km/h Przynajmniej w tym jednym punkcie przepisy pozwalają na trochę więcej Ech, ta ułańska fantazja. _____ iPhone + Tapatalk Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) lub to ze w PL jezdzimy szybciej to niestety prawda. Na autostardzie prawy pas jest dla ciezarowek smigajacych 100km/h lewy dla osobowek smigajach powyzej 160km/h, siedzacych Ci na dupsku jak jedziesz przepisowo i mrugajaych dlugimi. Na drogach poza miastowych rowniez wszyscy smigaja 100-140km/h. Byc moze gdyby mandaty byly drozsze jak w Austrii sytuacja by sie zmienila Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Natomiast poza obszarem zabudowanym w AT jest 100km/h wtedy XV SBD spalamy :-) Na autostardzie prawy pas jest dla ciezarowek smigajacych 100km/h lewy dla osobowek smigajach powyzej 160km/h, siedzacych Ci na dupsku jak jedziesz przepisowo i mrugajaych dlugimi. Na drogach poza miastowych rowniez wszyscy smigaja 100-120km/h. Byc moze gdyby mandaty byly drozsze jak w Austrii sytuacja by sie zmienila dlatego podaje w jakich warunkach mam określone spalanie z racji, że w PL możemy smigać 140 km/h, stąd jest to licznikowe 150 km/h, które realnie dopiero odpowiada limitowi a trzeba pamiętać, że mamy też tolerancje chyba 10 km/h czyli powiedzmy 160 km/h wg. wskazań prędkościomierza co przekłada się na 30 lub wręcz 40 km/h szybciej jak w innych krajach 1/l na każde dodatkowe 10 km/h i mamy spalanie bliższe 10 litrom jednostajny ruch z określona prędkością utrzymywana przez "komputer" po równej wielopasmowej drodze to dość łatwe do porównania warunki przy których kierowca ma niewiele do powiedzenia (chyba że będzie cały czas jechał wężykiem ) Edytowane 15 Stycznia 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Chłopaki, przyznaję Wam rację, bo kultura jazdy ma wpływ na płynność jazdy, a to przekłada się na spalanie. Po wyjeździe do AT moje Audi zaczęło palić ok. 1litramniej niż w PL. Co do poganiaczy, to wczoraj doświadczyłem trochę innej jazdy na Autobahnach w DE. Tempomat się na nic nie przydał, ostatnio z resztą coraz rzadziej z niego korzystam. PS: jeździcie zawsze z włączoną klimą na FULL AUTO? To też podwyższa spalanie. Jak często kontrolujecie ciśnienie w kołach i na jakim rozmiarze opon jeździcie? Zastanawiam się, że gdybym przeliczył rozbieżność z licznikowym dystansem na zamiennikach (16") a dystansem pokonanym według GPS, to czy jednak te statystyki nie wzrosły by o kilka procent. _____ iPhone + Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Czytając Wasze posty odnoszę wrażenie, że albo mój samochód sie pospuł, albo mamy zupełnie inne silniki, bo tak wysokie spalanie brzmi dla mnie jak kosmos. masz takie samo spalanie jak każdy Polak który wjeżdża do Czech a potem do Austrii.....a może nawet wyższe...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) jeździcie zawsze z włączoną klimą na FULL AUTO? tak, FULL AUTO Jak często kontrolujecie ciśnienie w kołach i na jakim rozmiarze opon jeździcie? rozmiar opon 225/55 R 17 ciśnienia wg. tabeli na słupku,regularnie mierzone manometrem legalizowanym ;-) (stacja kontroli pojazdów) Edytowane 15 Stycznia 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się