Jump to content
Toimi

Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?

Recommended Posts

Jestes pewien, że dwulitrowy forek ma X mode?

 

Według specyfikacji na stronie SIP: tak.

Chodzi oczywiście o wersję 2.0i z CVT :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forek ma...  i wygląda jak SUV.

XV porównuję do wyżej zawieszonej Imprezy.

XV to jest wyzej zawieszona Impreza.

Edited by SX4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jestes pewien, że dwulitrowy forek ma X mode?

Wszystkie silniki montowane w nowym Forku na naszym rynku mają (około) dwa litry pojemności  ;)  :)

Jeśli chodzi o Forka z silnikiem wolnossącym - X-Mode występuje w wersji ze skrzynią CVT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie powoli mam szukać auta dla mamy nowego lub rocznego, XV jej sie podoba wiec poprosze wszystkie wady i slabe pkt tego auta na PW. Czy mod 2014 ma cos lepszego wzgledem modeli 2013 i warto za to dopłacić ew. jakie zniżki można dostac przy zakupie nowego? Jak sie wam sprawuje skrzynia CVT i ile macie przejechane - problemy na PW. Bardzo prosze o rzetelne informacje bez fascynacji tym pojazdem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graf- niestety nie pomogę. XV to naprawdę dobry samochód . Wady na siłę można wyszukiwać ja nie chcę tego robić bo byłoby to nie fair . Ja obecnie mam powyżej 27 kkm przejechane (od lutego 2013) i nadal uważam ,że to był najlepszy zakup spośród testowanych aut. Co do skrzyni CVT nie wypowiadam się, mam manuala , ale większość jazd poza miastem . Trochę wkurza mnie i- stop (za szybko się włącza) ale o tym w innym wątku . Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobnie jak przedmówca. Mój akurat to pewnie jeden z pierwszych (2011 r.prod). Do teraz zero awarii, wszystko działa. Dobre auto, choć relatywnie drogie to warto.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy XV jest relatywnie drogie? Spośród wybieranych przeze mnie samochodów był najtańszy i najlepiej się prowadził , zatem to kwestia WYBORU . Nadal uważam ,że to był najlepszy wybór.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy jak go uniejscowisz.... w ktorej klasie aut. Bo to jest crossover, coś co trudno wpasować. Z drugiej strony, bez względu na klasę po prostu warto.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

To prawda crossoverów różnych marek jest teraz na rynku bardzo dużo . Główną zaletą tych aut, jest uniwersalność , przy nacisku głównie na jazdę miejską po "nie najlepszych nawierzchniach". Ja wcześniej (do zakupu XV) nie miałem podobnego auta i stąd ta różnica w użytkowaniu . Uważam , że każdy kto spróbował jazdy XV doceni jego zalety . Ktoś porównywał w testach różne modele typu KIA Sportage, Dacia Duster , Nissan Quaskai i inne , które tylko wyglądają jak crossover i rzeczywiście są one tańsze w różnych konfiguracjach od XV . W tych porównaniach Subaru zawsze jest droższe ,ale gdy porównywane są modele z napędem na 4 koła to Subaru jest bezkonkurencyjne cenowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To prawda crossoverów różnych marek jest teraz na rynku bardzo dużo . Główną zaletą tych aut, jest uniwersalność , przy nacisku głównie na jazdę miejską po "nie najlepszych nawierzchniach". Ja wcześniej (do zakupu XV) nie miałem podobnego auta i stąd ta różnica w użytkowaniu . Uważam , że każdy kto spróbował jazdy XV doceni jego zalety . Ktoś porównywał w testach różne modele typu KIA Sportage, Dacia Duster , Nissan Quaskai i inne , które tylko wyglądają jak crossover i rzeczywiście są one tańsze w różnych konfiguracjach od XV . W tych porównaniach Subaru zawsze jest droższe ,ale gdy porównywane są modele z napędem na 4 koła to Subaru jest bezkonkurencyjne cenowo.

Czy ja wiem czy jest tak bezkonkurencyjny cenowo???? Powiedziałbym ze wszystkie auta tej wielkosci ze stałym napędem na 4 kola( bo tych z dołaczaną tylnią osia nawet nie biore pod uwage ) tzn bmw x1, audi q3, golf 4 motion, audi a3 quattro volvo v40 cc awd itp są w podobnej cenie jeżeli chodzi o silnik diesla tzn okolo 120k pln . Wszystko zalezy od upodoban kupujacego. Ja wybrałem subaru poniewaz od zawsze miałem auta japońskie i wierze w ich niezawodność to raz, dwa XV mi sie poprostu bardziej podoba niz auta konkurencji szczególnie w białym kolorze z akcesoryjna lotką nad klapa bagaznika - tak zamówiłem sobie ta lotke :)

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

To prawda crossoverów różnych marek jest teraz na rynku bardzo dużo . Główną zaletą tych aut, jest uniwersalność , przy nacisku głównie na jazdę miejską po "nie najlepszych nawierzchniach". Ja wcześniej (do zakupu XV) nie miałem podobnego auta i stąd ta różnica w użytkowaniu . Uważam , że każdy kto spróbował jazdy XV doceni jego zalety . Ktoś porównywał w testach różne modele typu KIA Sportage, Dacia Duster , Nissan Quaskai i inne , które tylko wyglądają jak crossover i rzeczywiście są one tańsze w różnych konfiguracjach od XV . W tych porównaniach Subaru zawsze jest droższe ,ale gdy porównywane są modele z napędem na 4 koła to Subaru jest bezkonkurencyjne cenowo.

Czy ja wiem czy jest tak bezkonkurencyjny cenowo???? Powiedziałbym ze wszystkie auta tej wielkosci ze stałym napędem na 4 kola( bo tych z dołaczaną tylnią osia nawet nie biore pod uwage ) tzn bmw x1, audi q3, golf 4 motion, audi a3 quattro volvo v40 cc awd itp są w podobnej cenie jeżeli chodzi o silnik diesla tzn okolo 120k pln . Wszystko zalezy od upodoban kupujacego. Ja wybrałem subaru poniewaz od zawsze miałem auta japońskie i wierze w ich niezawodność to raz, dwa XV mi sie poprostu bardziej podoba niz auta konkurencji szczególnie w białym kolorze z akcesoryjna lotką nad klapa bagaznika - tak zamówiłem sobie ta lotke :)

 

Co rozumiesz przez stały napęd 4X4 ??

X1, Q3, .... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zle się wyrazilem z tym stałym napędem na 4 kola oczywiście chodzilo mi o AWD dostepny w konstrukcjach konkurencyjnych pojazdów . Przez napęd AWD rozumiem napęd w którym moment obrotowy przekazywany jest dynamicznie na obie osie w różnych proporcjach w zależności od warunków drogowych przy czym nie jest to napęd w którym moment może być przekazany tylko na jedną oś tzn

W subaru -sAWD

w BMW X-drive

W Audi - Quattro ( haldex)

W VW - 4 motion ( tez chyba haldex)

W Volvo ( nawet nie wiem jak ich system sie nazywa ale na klapie maja AWD)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie jest promocja cenowa tylko tani "chłyt marketingowy" cena w złotówkach wynika z przeliczenia ceny z cennika w euro a cena przekreślona jest tym "chłytem"...niestety :-)

 

 

 

Autobiczowanie:  teraz doczytałem, że to chodzi o wersję z cvt więc albo....albo pomyłka w opisie :-) trzymam kciuki za pierwszą wersję

Edited by Boryster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko Euro nie spada, dziś mamy kurs 4,18 - Jen trochę spada, przez tą politykę luzowania premiera Shinzo Abe i Banku Japonii.

 

Nie powiem, że jest to super okazja i ludzie będą się ustawiać w salonach Subaru, ale na pewno warto to rozważyć, nie wiem dlaczego model biały i zielony w takiej samej konfiguracji Comfort - kosztuje 108 tysięcy ? Co ciekawe nie ma ich jeszcze w salonie i będą w wakacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dealerzy najpierw zbierają zamówienia nastepnie oczekujesz na autko 2-3 miesiace . Subaru w 2014 obniżyło ceny  xv i forka  o okolo 10% i powiem wam , że cos to dalo ponieważ coraz więcej widuje xv'ów i nowych forków na ulicach - Podczas gdy w 2012-2013 zobaczenie xv'a na żywo nie w salonie było prawie niemozliwe. Gdyby nie to że nie chciałem cvt to bym się bardzo poważnie zastanawiał nad wyjazdem do katowic po tego niebieskiego xv'a bo cena jest faktycznie dobra jak za nowy samochód

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałeś jeździć z CVT? Myślę, że bez testu nie ma co tej skrzyni skreślać. Jeździłem w XV 1.6 i 2.0, w nowym forku i mam w OBK. Czym auto mocniejsze tym lepiej działa. Generalnie uważam za jedno z lepszych rozwiązań jeśli chodzi o skrzynie.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jezdzieł subaru z cvt , ale jezdziłem autem który miało automat i nie odnajduję się w takim samochodzie ( wiem cvt to nie automat tylko przekładnia bezstopniowa ) Druga sprawa to fakt ze cvt troszke zabija osiągi. Wiem ze XV to nie sti i nie służy do upalania ale przykład : jezdzisz w miescie stajesz na swiatłach droga jest 3 pasmowa stoisz na skrajnie lewym pasie a musisz przedostac się na skrajnie prawy pas, za 300m są kolejne swiatła na których musisz skrecic w prawo(jest duży ruch w dużym miescie ludzie jezdza agresywnie nie chca wpuszczac itp) i tylko dynamicznie startując ze swiateł jestes w stanie to zrobić . Niestety z tego co widziałem  cvt zabija osiagi auta, auto najpier zaczyna wyc a pozniej jechac, gdzies już wklejałem filmy porównujące przyspiszenie xv'a z cvt vs manual i manual jest poprostu duzo bardziej dynamiczny. Oczywiscie nie twierdze ,że xv'lem z cvt nie wykonasz takiego manewru ale z manualem masz wieksze szanse:) Co więcej auta z cvt mają sawd rozwiązene na innej zasadzie niż manual ( słynny subarowski)

 

Na samym dole tego  watku: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/67551-cvt/

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jezdzieł subaru z cvt ...

Niestety z tego co widziałem  cvt zabija osiagi auta ...

 

Czyli: nie jeździłeś subaru z CVT, za to widziałeś że CVT zabija osiągi auta :o

Może lepiej zacznij od jeżdżenia autem z CVT, bo lekko bzdurzysz.

Auto z tym wynalazkiem nie jest demonem prędkości, ale to nie oznacza, że nie można ostro startować spod świateł.

I auto pojedzie a nie tylko będzie wyło. Prędzej zobaczysz mój tył niż wrzucisz drugi bieg ;)

Gwarantuję ci że po zrobieniu kilku kilometrów z CVT poznasz zalety i wady takiej skrzyni.

Czyli: najpierw wypróbuj - potem oceniaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez jestem tego zdania. Na podstawie filmików nie ma co wyrokować. W ogóle kupowanie auta powinno się rozpocząć od jazdy... fakt napęd jest inaczej rozwiązany ale czy gorzej? Po prostu inaczej i do tego auta pasuje. Ono nie jest do upalania. Ja mam wprawdzie CVT w dieslu ale miałem kilka awaryjnych sytuacji gdzie trzeba było szybko z miejsca uciekać i OBK dał rade...może miałem szczęście. ...

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby nie to że nie chciałem cvt to bym się bardzo poważnie zastanawiał nad wyjazdem do katowic po tego niebieskiego xv'a bo cena jest faktycznie dobra jak za nowy samochód

 

Są też promocje na wersje z ręczną skrzynią, niestety nie widziałem XV w najwyższej wersji wyposażenia z szyberdachem.

 

Nie wiem czy do cennika nie wkradł się błąd, bo pozostałe auta z CVT biały i zielony Comfort kosztują 8 tysięcy więcej, jakby ktoś się napalił to niech najpierw zadzwoni i dopyta o szczegóły czy na pewno rocznik 2014 z CVT itd.

Edited by phagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) XV CVT jestes z wrocka, więc kiedys może spotkamy się gdzies na swiatłach i wtedy chętnie zobacze tył twojego XV'a kiedy będe zmieniał bieg na 2 bieg przy 6,5k obr :)

luki 266 ty masz diesla wiec nie porównoj auta które ma 350 Nm z autem które ma 196 Nm dostępnych w połowie skali obrotomierza bo to 2 różne swiaty - jezdziłem forkiem 2.0d w manualu i mocno ciągnie od samego dołu więc z cvt napewno jest tak samo. Niestety 2.0i nie ciagnie od samego dołu tylko od 4,5 k obr.

 

Każdy wybiera autko pod siebie. Nie dyskwalifikuje auta z cvt bo jest to napewno bardzo dobre auto ale nie dla mnie - ja po prostu nie lubie automatów i diesli i nie chodzi tu o kwestie finansowe poniewaz xv'a doposazylismy sobie w lakier perlowy, skrzydelko nad klape bagaznika i nawigacje keenwooda gdzie w tych $$ spokojnie moglismy kupic auto z cvt, a nawet demonstracyjnego diesla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

uki 266 ty masz diesla wiec nie porównoj auta które ma 350 Nm z autem które ma 196 Nm dostępnych w połowie skali obrotomierza bo to 2 różne swiaty - jezdziłem forkiem 2.0d w manualu i mocno ciągnie od samego dołu więc z cvt napewno jest tak samo. Niestety 2.0i nie ciagnie od samego dołu tylko od 4,5 k obr

 

Tak jak wcześniej pisałem miałem okazję jeździć z CVT w XV 1,6, XV 2,0 i Forester XT. Jak zaznaczyłem czym silnik mocniejszy tym lepiej.

 

Ostatnia dyskusja raczej idzie o decyzję zakupu auta skonfigurowanego (Gdyby nie to że nie chciałem cvt to bym się bardzo poważnie zastanawiał nad wyjazdem do katowic po tego niebieskiego xv'a bo cena jest faktycznie dobra jak za nowy samochód).

 

W 100% masz rację, że auto trzeba wybierać pod siebie i dlatego istotna jest jazda próbna by się o wszystkim przekonać. I to nie jedna, najlepiej taki próbny weekend....

Share this post


Link to post
Share on other sites

luki jakbys mógł to podziel się swoja opinią na temat 2.0d cvt vs 2.0i z cvt mocy mają tyle ale samo momentu już nie. Niech zgadne 2.0d z cvt jedzie przyjemniej:)

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedzie inaczej po prostu. Nie ma XV w tej konfiguracji, diesla z CVT. SIlnik benzynowy by jechał trzeba kręcić wyżej (chyba,  że to H6  :D ), ale tu mowa o 2.0. Są też inne wrażenia akustyczne. Generalnie przy dieslu jest wrażenie zdecydowanego ruszania, gdzieś to się po drodze traci i benzyna nadrabia później. W ogóle silniki do innych zastosowań, to tak moje subiektywne odczucie. Diesel w trasę, benzyna " na miejscu" - szybciej się nagrzewa, jest ciszej, itd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...