Karas Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) I po wielomiesiecznej dyskusji okazuje sie ze auto ketiva pali tyle ile powinno i po wymianie dpf'a jest calkowicie sprawne. Co wiecej diesel Christopha okazuje sie palic tyle samo pomimo wczesniejszych zapewnien o spalniu 6-7l/100 przy ciaglej stalej 140km/h ( 150km/h licznikowej) Ketiv mozesz sprzedawac Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Panie Andrzeju, bo to od dawna wiadomo, że "Polak (za granicą) potrafi" @ Ketivv, jak będziesz robił jakiś test, mógłbyś sprawdzić na danym odcinku, o ile się zwiększa spalanie w przypadku włączenia FULL AUTO oraz przy wyłączeniu klimy i zmniejszeniu nawiewu? Rzadko jeżdżę z klimą na FULL, najczęściej kieruję nawiew na szyby i nogi i przykręcam siłę na 2-3paski. Klimę załączam regularnie, nie tylko dla odparowania szyb, ale żeby ją trochę "zamieszać".Ja też staram się trzymać zalecane wartości. Ponieważ u mnie w górzystym terenie temperatura często się zmienia, w nocy mocno spada, kontroluję ciśnienie co drugie tankowanie i dodaję 0.1 na każde koło.Co do rozmiaru, to mam oryginalne Geolandary na lato i zamienniki 215/60/16 (pisałem w wątku o oponach, dlaczego taki rozmiar). W lato samochód spala mniej, bo warunki pogodowe lepsze. A zimą rośnie, ale wiadomo, że nie o samą szerokość opon chodzi. I po wielomiesiecznej dyskusji okazuje sie ze auto ketiva pali tyle ile powinno i po wymianie dpf'a jest calkowicie sprawne. Co wiecej diesel Christopha okazuje sie palic tyle samo pomimo wczesniejszych zapewnien o spalniu 6-7l/100 przy ciaglej stalej 140km/h ( 150km/h licznikowej) Ketiv mozesz sprzedawac Ale zanim sprzeda, to oboje przyjedźcie swoimi samochodami do mnie, zrobimy sobie testy na Autobahnie i podyskutujemy o spalaniu przy Schnitzlu i dobrym austriackim piwie Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 @ Ketivv, jak będziesz robił jakiś test, mógłbyś sprawdzić na danym odcinku, o ile się zwiększa spalanie w przypadku włączenia FULL AUTO oraz przy wyłączeniu klimy i zmniejszeniu nawiewu? Rzadko jeżdżę z klimą na FULL, najczęściej kieruję nawiew na szyby i nogi i przykręcam siłę na 2-3paski. nawiew często sam spada do "3 pasków" po ustabilizowaniu temperatury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logicsys Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 W prawdzie nie mam XV, się dodam 3 grosze. Różnice z pewnością podyktowane są jakością paliwa na stacjach. Jadąc z No do PL zawsze w połowie trasy tankuje do pełna sztrucla. Za każdym razem na niemieckim paliwie spalanie spada ok 1 litra w dół. Sprawdzane juz kilka razy w obie strony. Dwa. Na oponach 195/65/15 było też litr mniej w porównaniu do 215/60/16, na tej samej trasie. Prędkość średnia podobna. Dystans ponad 1000km jednorazowo, z przerwa na prom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Na autostardzie prawy pas jest dla ciezarowek smigajacych 100km/h lewy dla osobowek smigajach powyzej 160km/h, siedzacych Ci na dupsku jak jedziesz przepisowo i mrugajaych dlugimi. Na drogach poza miastowych rowniez wszyscy smigaja 100-140km/h. Byc moze gdyby mandaty byly drozsze jak w Austrii sytuacja by sie zmienila Racja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 @ Ketivv, jak będziesz robił jakiś test, mógłbyś sprawdzić na danym odcinku, o ile się zwiększa spalanie w przypadku włączenia FULL AUTO oraz przy wyłączeniu klimy i zmniejszeniu nawiewu? Rzadko jeżdżę z klimą na FULL, najczęściej kieruję nawiew na szyby i nogi i przykręcam siłę na 2-3paski. nawiew często sam spada do "3 pasków" po ustabilizowaniu temperatury Bo ja nie lubię lubię hałasu, dlatego zmniejszam od razu @ketivv, karas, jeśli zagadka wysokiego lub niskiego spalania zostanie rozwiązana, to o czym będziemy dyskutować? Dlatego może ja zacznę od początku, bo dawno żeśmy się nie spierali Tak jechałem A4 na Wrocław, śpieszyło mi się, więc miałem prędkość 140km/h GPS (czasem + 10), lecz spalanie samochodu nie wzrosło poza normalną wartość - komputer wskazał 7,2, ale po tankowaniu wynik zmieścił się w 7 litrach, a musiałem ostro powalczyć czasem o swoją pozycję na drodze https://vimeo.com/116860205 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 możliwe, średniej z całej trasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 No tak, bo ostatecznie czy wypiję trzy lub cztery piwa dziś, a przez dwa dni nic, to i tak wychodzą 2 skrzynki na miesiąc, czyli niecałe 1,5 butelki na dzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 No tak, bo ostatecznie czy wypiję trzy lub cztery piwa dziś, a przez dwa dni nic, to i tak wychodzą 2 skrzynki na miesiąc, czyli niecałe 1,5 butelki na dzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 cos w tym jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 @ Ketivv, jak będziesz robił jakiś test, mógłbyś sprawdzić na danym odcinku, o ile się zwiększa spalanie w przypadku włączenia FULL AUTO oraz przy wyłączeniu klimy i zmniejszeniu nawiewu? autostrada "bez klimy" @140 km/h środkowa cześć wykresu ok 8-8,5 l/100 km stałej konsumpcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 O ile jest to mniej, niż w przypadku FULL AUTO? Interesuje mnie, jak bardzo wpływa klima na podwyższone spalanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 (edytowane) w ramach uzupełnienia testu bez trybu "full auto" z wyłączona sprężarką klimatyzacji bo udało się złapać sprzyjające warunki tutaj środkowa cześć wykresu to autostrada całość przy 150 km/h wg. licznika (ok 140 km/h realnie) tempomat, sucho , bezwietrznie przy całości obciążeń jakie to auto ma przy licznikowych 150 km/h wpływ pracy sprężarki klimatyzacji jest - tak mi się wydaje - niewielki może 0,2 -0,3 l/100 km Edytowane 18 Stycznia 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Dzięki. Te kilka dziesiątych litra nie wydaje się dużo. Przypuszczam, że w letnich upałach wpływ klimy na zużycie będzie inaczej wyglądał. _____ iPhone + Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 spalania są zbliżone w lecie przy tej predkości spalanie kształtował os na poziomie -10 l/100km powiedzmy, że to max 0,5 l/100km różnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Trochę więcej pojeździłem XV...i nawiązując do do tematu "Czy kupiłbyś...." odpowiem, że tak. Przede wszystkim to fotele wydają się być wygodniejsze niż w Foresterze. Zrobiłem 2794 km w Dolomity i z powrotem. Średnie spalanie z całej trasy wyszło 9,2 l/100 km. Przeważnie jazda na tempomacie, głównie 120, rzadziej 130 lub (w nocy) 110 km/h. Na pokładzie 4 osoby dorosłe, na dachu box, bagażnik z tyłu - jak się spodziewałem- jednak mały, zapakowany pod opór. Nawigacja Garmin w Kenwoodzie bez zarzutu, zadziałały wgrane bazy radarów w Polsce oraz odrębne w Czechach, Austrii i we Włoszech. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Z kolei po moich tylko1000 km na ten moment mogę odpowiedzieć twierdząco - tak, to była właściwa decyzja o zakupie XV (mam nadzieję, że zdania nie będę musiał zmienić). Tak w skrócie moje pierwsze spostrzeżenia: 1. bardzo dobre wyciszenie silnika, który (FB 20) jest jak na motor wolnossący bardzo elastyczny i ekonomiczny 2. precyzyjna, lekka praca dźwigni zmiany biegów, 3. wygodna pozycja za kierownicą, dobra widoczność, 4. brak jakichkolwiek skrzypień, tzw. świerszczy plastików (jak na razie), 5. trakcja - inny świat w porównaniu do napędu 4X2, trudno to opisać krótkimi słowami, ale jest to wartość sama w sobie, 6. bagażnik faktycznie może niezbyt wielki, ale wystarczający na potrzeby mojej rodziny, 7. kamera cofania ok, ale o tej porze roku w rzeczy samej ciągle zachlapana - zatem nie żałuję decyzji zamontowania czujników parkowania przód/tył, 8. lampy ksenonowe dają mnóstwo światła, ale ich zasięg jest niezadowalający (ok.25-30 m), jadę do serwisu celem ustawienia punktu "0" (podobno w fabryce ustawia się je tak nisko) 8. auto (i tu doza pewnej próżności) wzbudza nadal zainteresowanie na ulicach. To na razie tyle. Pozdrawiam wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Przede wszystkim to fotele wydają się być wygodniejsze niż w Foresterze. potwierdzam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Moj kolejny raport na temat Subaru XV. Robie nim coraz wiecej km i troche ponarzekam jest to naslabiej wyciszone auto jakie mialem a napewno najslabiej wyciszonym japonczykiem (mialem Honde , Suzuki)- chodzi o dach(jazda z bagaznikiem dachowym to meczarnia) oraz nadkola( jak jade po posypanym zwirkiem sniegu to zwirek uderzajacy w nadkola mocno dudni). Ma bardzo slabe swiatla pomimo ze ma ksenon ( byc moze musze je podniesc w ASO) przez co przestalem jezdzic nocą Jak jest zimno skrzypi plastik ktory zamontowany jest dookola zegarow i daszek nad komputerkiem pokladowym. Przednie wycieraczki moglby lepiej odprowadzac wode. Lakier jest miekki - mam juz pare odpryskow na masce( to akurat jest przypadloscia wszystkich obecnie produkowanych aut )... ALE Po ostatnich opadach sniegu oraz wielokrotnych wyprawach w gory nie zaluje zakupu tego auta Byc moze nie kupulbym juz XV a jakies inne "lepiej" wykonane Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 ... nie kupulbym juz XV a jakies inne "lepiej" wykonane Subaru Doszedłem do takiego wniosku 3 miesiące wcześniej Finansowo bolało, ale świat jest już inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Całkowicie Was rozumiem, ponieważ hałas w tym samochodzie denerwował mnie od początku, dlatego aby poprawić sobie komfort akustyczny musiałem zainwestować sporo kasy na wyciszenie. Po tym zabiegu XV stało się bardzo przyjemnym autkiem o wyciszeniu na poziomie Outbacka, o ile nie lepszym, bo przy porównaniu z OBK jest mi jednak przyjemniej w mojej XV-ce. Niestety wyciszenie wnętrza, a właściwie jego brak, to największy mankament tego modelu Subaru. Wykończenie - jak w pozostałych modelach - odbiega od europejskiego poziomu i przy takiej cenie samochodu można by się jednak trochę postarać i zadbać o klienta. Dlatego, jeśli możecie zainwestować trochę kasy, polecam wyciszenie samochodu. Być może to pozwoli się wreszcie odprężyć podczas jazdy i doceniać zalety napędu S-AWD oraz właściwości jezdnych Subaru. Bo w gruncie rzeczy to bardzo fajny samochód, który sprawia mi frajdę za każdym razem, gdy do niego wsiadam, a szczególnie teraz, gdy napadało śniegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zk Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Całkowicie Was rozumiem, ponieważ hałas w tym samochodzie denerwował mnie od początku, dlatego aby poprawić sobie komfort akustyczny musiałem zainwestować sporo kasy na wyciszenie. Po tym zabiegu XV stało się bardzo przyjemnym autkiem o wyciszeniu na poziomie Outbacka, o ile nie lepszym, bo przy porównaniu z OBK jest mi jednak przyjemniej w mojej XV-ce. Niestety wyciszenie wnętrza, a właściwie jego brak, to największy mankament tego modelu Subaru. Wykończenie - jak w pozostałych modelach - odbiega od europejskiego poziomu i przy takiej cenie samochodu można by się jednak trochę postarać i zadbać o klienta. Dlatego, jeśli możecie zainwestować trochę kasy, polecam wyciszenie samochodu. Być może to pozwoli się wreszcie odprężyć podczas jazdy i doceniać zalety napędu S-AWD oraz właściwości jezdnych Subaru. Bo w gruncie rzeczy to bardzo fajny samochód, który sprawia mi frajdę za każdym razem, gdy do niego wsiadam, a szczególnie teraz, gdy napadało śniegu Christoph wie viel ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Sporo, ale dżentelmeni nie rozmawiają podobno o pieniądzach. Cennik jest zawarty na stronie firmy, gdzie robiłem wyciszenie i opisywałem modyfikację: Subaru XV - wyciszenie wnętrza - ciche-auto.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zk Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Sporo, ale dżentelmeni nie rozmawiają podobno o pieniądzach. Cennik jest zawarty na stronie firmy, gdzie robiłem wyciszenie i opisywałem modyfikację: Subaru XV - wyciszenie wnętrza - ciche-auto.plWidziałem, czytałem. Widzę. Cennik od do i lekki rozstrzał. Puść proszę na priv ile wyceniono twój projekt to człowiek mentalnie będzie wiedział. Gdzie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strusiu72 Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 (edytowane) Zgadzam się w pełni co do wyciszenia. Pisałem w innym wątku o zabawnej przygodzie z jazdy po opadach śniegu. Zmarznięty śnieg na dachu powodował taki szum, że wysiadałem kilkakrotnie sprawdzić czy coś nie odpada. Po nocy w garażu znowu cisza. Po wyjeździe na narty potwierdziły się moje przypuszczenia o słabym wyciszeniu dachu (bądź o braku wiciszenia). Jazda z boxem słyszalna już poniżej 100/h. Spalanie z boxem skoczyło na autostradzie do 9-10 l przy prędjościach 120-130 km/h. Szybciej nie jechałem z uwagi na box i hałas. Obserwując bieżnik opon fabrycznych stwierdziłem, że jest bardziej zimowy niż letni. Zachowanie w lecie potwierdzało moje podejrzenie. Odpuściłem więc zakup opon zimowych testując od pierwszych śniegów zachowanie auta. Opony całkiem fajnie jadą po śniegu (po lodzie bez kolców żadna nie pojedzie). Jedyne co irytuje to brak możliwości całkowitego wyłączenia ESP (chyba że o czymś nie wiem). Psuje to trochę zabawę. Jazda w trasie w zamieci i po zaśnieżonej drodze też całkiem bezstresowa, więc zostawiam te opony na zimę i kupuję jakieś prawdziwe na lato. W końcu śnieg leży na drodze kilka - kilkanaście dni w roku a na asfalt fabryczne opony nadają się średnio. Edytowane 16 Lutego 2015 przez Strusiu72 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się