Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Po 3 latach jezdzenia swoim 1.8 rozwazam zalozenie sobie instalacji gazowej, ale w przyszlosci chcialbym wstawic do mojej subarki silnik od legacy 2.2. Czy bede musial zmieniac instalacje gazowa pod drugi silnik? Czy moze ta, ktora zostanie teraz wmontowana bedzie wspolpracowac z nowym silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie współpracować jeśli odpowiednio dobierzesz komponenty.

Reduktor musi być mocniejszy (minimum do 150 PS)

a wtryski najlepiej takie co mają regulacje poprzez wstawianie odpowiednich średnic dysz (bez tego będzie ciężko wyregulować LPG dla silnika 1,8 przy tak mocnym reduktorze)

 

 

 

a ja mam takie pytanie do Was:

 

jak sprawdzić czy przyczyną nadmiernego spalania Pb może być cieknący regulator ciśnienia paliwa ???

gdzie to ustrojstwo jest w naszych subarynach ?

jeśli by to ustrojstwo ciekło to chyba pod maską powinno się czuć zapach Pb a u mnie nie czuć.

Jedynie kiedy czuje zapach Pb to rano jak wyjeżdżam z podwórka cofając do tyłu ale to prawdopodobnie niespalone paliwo czuć wraz z spalinami bo silnik jest jeszcze za zimny?

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie kiedy czuje zapach Pb to rano jak wyjeżdżam z podwórka cofając do tyłu ale to prawdopodobnie niespalone paliwo czuć wraz z spalinami bo silnik jest jeszcze za zimny?

A tak na poważnie, bez względu na kierunek cofania, nie powinieneś czuć zapachu PB z wydechu. Na ssaniu spaliny z PB mają dość przykry smrodek, ale na pewno nie będzie to zapach nie spalonej PB.

Nie telepie ci silnikiem, jak zimny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiem że pytanie zbyt ogólne (ale stoję przed zagazowaniem Subaryny) jakie komponenty polecacie przy zagazowaniu Outbacka 2,5 N/A sohc z 2008 roku? co się sprawdza tz jaki parownik, jakie wtryskiwacze itp itd. Z góry bardzo dziękuje za info.

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam drogich kolegów :)

 

Przymierzamy się z mężem do kupna tego egzemplarza http://otomoto.pl/su...-C24771226.html czy możecie mi polecić jakiś dobry warsztat na dolnym śląsku, głównie o Kotline Kłodzką chodzi, gdzie można zrobić przeglą takiej instalacji? Rozumiem, że nie trzeba wyjmować silnika gdy instalacja lpg jest sekwencyjna z lubryfikatorem ? Czy mogli byście mi powiedzieć coś o tej instalacji BI Fuel ? czy silniki 2.0 Boxer są przystosowane do lpg i ile na nim przejadą ? Co ile trzeba jeździć na przeglądy i regulacje ? Jakie koszty się z tym wiążą ?

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez KARMEN07
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe pytanko do znawców tematu: Czy stag 300 + dwa goldy + hana (czy jak to tam się pisze) nadają się do outbacka 3.6? Czy jakąś inną instalkę polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam drogich kolegów :)

 

Przymierzamy się z mężem do kupna tego egzemplarza http://otomoto.pl/su...-C24771226.html czy możecie mi polecić jakiś dobry warsztat na dolnym śląsku, głównie o Kotline Kłodzką chodzi, gdzie można zrobić przeglą takiej instalacji? Rozumiem, że nie trzeba wyjmować silnika gdy instalacja lpg jest sekwencyjna z lubryfikatorem ? Czy mogli byście mi powiedzieć coś o tej instalacji BI Fuel ? czy silniki 2.0 Boxer są przystosowane do lpg i ile na nim przejadą ? Co ile trzeba jeździć na przeglądy i regulacje ? Jakie koszty się z tym wiążą ?

 

Pozdrawiam :)

 

pamietaj ze do tego auta powinnas dostac jakikolwiek papier od instalacji gazowej- szczegolnie od butli- potrzebne to jest przy przegladzie w stacji - bez tego moga zaczac sie problemu, bi-fuel czyli instalacja nie zakladana w japoni- tylko przez krajowego dealera [w cywilizowanych krajach tak bylo, my do takich nie nalezymy] przeglady- co 15k km filtry , do przegladu nie wyciagasz silnika, ale do sprawdzenia luzow zaworowych byc moze

 

jak ładny i zadbany to kupujcie, pamietajcie ze przy 105 czeka was wymiana rozrzadu, wszelakich olejow, swiec, plynow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe pytanko do znawców tematu: Czy stag 300 + dwa goldy + hana (czy jak to tam się pisze) nadają się do outbacka 3.6? Czy jakąś inną instalkę polecacie?

 

Jak najbardziej, ale jak juz to lepiej KME Tur to sa 2w1 reduktory, starczają podobno do 320KM.

Ja od wczoraj mam jeden Gold + KME + Hana w H6, mialem troche obaw, ale podobno wystarcza - zobaczymy po pierwszej trasie :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to KME - jakaś instalka? Ja od 10 lat nie miałem gazu wiec trochę w tyle jestem... :o A i jeszcze jaka butla ci weszła - rozumiem że masz w miejscu na zapas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to KME - jakaś instalka? Ja od 10 lat nie miałem gazu wiec trochę w tyle jestem... :o A i jeszcze jaka butla ci weszła - rozumiem że masz w miejscu na zapas?

 

Komp KME Diego G3 (miał być KME Nevo :angry: ) w poprzednim H4 miałem KME i w sumie było ok.

Ja mam My08 EU, wsadzili mi 61l (ale z podgiętym pływakiem ;) ), czyli 650 /240 bo Stako nie robi 650/250, które także wchodzi. Podobno 650/270 nie da rady, bo się nie zamknie podloga. W nowszym, może i większy wejdzie, trzeba wneke pomierzyć a w necie masz wymiary zbiorników. Plus jest taki, że na razie wchodzi 55l i mam poupychane pod podłogą wszystkei graty typu trojkąty, kable, linki, haki, klucze, itd.

 

Teraz doczytałem, że sie dopytujesz ogólnie co to KME - to rodzimy producent m,in elektoniki LPG ze Zgierza.

Edytowane przez sherif
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiem że pytanie zbyt ogólne (ale stoję przed zagazowaniem Subaryny) jakie komponenty polecacie przy zagazowaniu Outbacka 2,5 N/A sohc z 2008 roku? co się sprawdza tz jaki parownik, jakie wtryskiwacze itp itd. Z góry bardzo dziękuje za info.

Pozdrawiam serdecznie

 

Mam forka z 2008 z identycznym silnikiem i LPG

BRC P&D, reduktor genius MAX, wtryski BRC zolte, miedz 8mm. Nie mam najmniejszych problemiw od 80kkm

Edytowane przez ppmarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

panowie, od jakiegoś tygodnia mam ten problem, że przy przełączaniu się na "podtlenek elpidżi" i na postoju (np na światłach) czuć gaz w samochodzie....

może mi ktoś doradzić czym to może być spowodowane?? jakaś nieszczelność w instalacji czy coś do wymiany??

to moje pierwsze auto z lpg (krzystam z niego 50/50 z benzyną bo nigdy nie byłem do tego przekonany) i jako laik nie wiem od czego zacząć/gdzie szukać przyczyny.... :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedź do ogarnietego gazownika...

 

planowałem w czerwcu wybrać się na wymianę filtrów i "przegląd" całej instalacji (bo poprzedni właściciel przez rok nic przy niej nie robił) i chciałem przy okazji powymieniać filtry (powietrza i kabinowy) i zmienić olej, a tu taki psikus...

 

a że się na instalacjach nie znam, to wolałem zapytać bardziej ogarniętych ludzi niż zdać się na gazownika który poleci mi wymianę reduktora, a później może połowy instalacji... :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup sobie spray za kilkanascie zlotych i psikaj na wszystkie laczenia instalki od reduktora poczawszy, oczywiscie na wlaczonej instalce by gaz mogl sie ulotnic

jest jeszcze opcja ze masz wydech rozszczelniony gdzies z przodu, i ten nawaniacz tez wtedy czuc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio pekla (na zgrzewie) plastykowa listwa-rozdzielacz (google "romano" :D). Pianką ciezko bylo znalezc winowajce. Polecam wlaczyc silnik, przelaczyc na gaz, wylaczyc silnik i sluchac pod maska, gdzie syczy ;) Wtedy pianka mozna dokladnie zlokalizowac problem.

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...