Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Ale co wg Ciebie powinno miec zeby sie wyrozniac?

Chociażby nie skastrowany silnik i nie pseudo haldex. 

 

Levorg auto rodzinne ? Chyba dla pary bez dzieci. Przy ustawieniu fotela pasażera odległość od oparcia tylnej kanapy taka jak w Hondzie Jazz :(. Przy sporym fotelki wpiętym w isofix zbyt mało miejsca na nogi. 

 

Kiedyś były modele Subaru które mimo paru słabych punktów miało też parę bardzo mocnych. Teraz Levorg czy Outback są nijakie. Odrzucając sympatię do marki naprawdę nie widzę czym Levorg przewyższa konkurencję.

 

Obecnie na rynku europejskim chyba tylko FXT ratuje sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy Levorg i OBK są nijakie? Mimo wszystko napęd jednak raczej na plus, Lineartronic tez ma wielu zwolenników. Pewność prowadzenia tez na plus. Levorg raczej budzi u ludzi zaciekawienie, ładny jest :)

Ale fakt, w OBK brak 3,6, w Levorgu 2.0. A Skoda i tak lepsza od Subaru ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz bylo zauwazone tu wiele razy cena wzrosla by na tyle ze wiekszosc zainteresowanych by odpuscila.Zaraz bylo by gadanie ze Skoda za 230 KM w Octavii RS chce 130 tys PLN a Subaru chce 200 tys PLN za np 240KM jak w XT.

Kiedy w koncu zrozumiecie ze w 2017 roku nie dostaniecie super zapierdalacza bez elektronicznych systemow z mega "charakterem" i trwalym na 500 tys km za jedyne 100 pare tysiecy PLN?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą hondą jazz to Cię chyba poniosło (choć jest to przestronne auto). ;)

 

Nie wiem w ilu autach konkurencji jest regulacja pochylenia oparcia tylnej kanapy (bardzo przydatna przy fotelikach dziecięcych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zmieniałem całe lampy do jazdy dziennej

Hmm, lampy te są dwufunkcyjne, jest żarówka DLR z przodu i z tyłu jest przeciwmgłowa, jak zmieniłeś całe lampy to rozumiem, że obie funkcje są.

Wymiana samej żarówki DLR na ledową to nie problem, trzeba tylko nabyć krótką P13W.

 

Dalej uważam, że jako dzienne lepsze byłyby te obrysowe ledy wokół drogowych (tak jak mają najnowsze Forestery).

 

Gwoli ścisłości - wymieniane były dwufunkcyjne lampy z przodu - do jazdy dziennej i przeciwmgielne - obie funkcje działają - sprawdzone 10 minut temu. . Decyzja o wymianie podjęta w momencie składania zamówienia u dealera - wiec lampy oryginalne jak mniemam.

Dzisiaj trochę testów - pierwsze wrażenie z wnętrza - masa przycisków, wyświetlacze też trzy - ale...wbrew pozorom logicznie i praktycznie, do ogarnięcia . Zestaw głośnomówiący sparowany bez problemów z chińskim Elephone P9000 - jakoś rozmów całkiem przyzwoita. Wykonanie - no cóż, ja jestem bardzoo zadowolony, 

Jutro kilka zdjęć postaram się wkleić.

Z pełnym przekonaniem i jednym głosem z kol. Christophem - to wspaniały pojazd, gdybym chciał szaleć to inna decyzja by była...a tak mam samochód który odpowiada mi w 100% - zarówno wizualnie ( ahhh ten wlot w masce .....) jak i technicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz bylo zauwazone tu wiele razy cena wzrosla by na tyle ze wiekszosc zainteresowanych by odpuscila.Zaraz bylo by gadanie ze Skoda za 230 KM w Octavii RS chce 130 tys PLN a Subaru chce 200 tys PLN za np 240KM jak w XT.

Kiedy w koncu zrozumiecie ze w 2017 roku nie dostaniecie super zapierdalacza bez elektronicznych systemow z mega "charakterem" i trwalym na 500 tys km za jedyne 100 pare tysiecy PLN?:)

Uparli sie na dychawiczny 1.6 (czyt. Ekologiczny) silniki, majac 2.0 dit na polce ok

 

Uparli sie wykastrowany naped cvt+ mpt majac na polce cvt + vtd ok

 

Ale

 

Co szkodzilo zrobic np w pelni wylaczalny esp i dolozycza za kilka stow pln chlodnice AT

 

To sa drobnoski ale wlasnie takimi drobnostkami subaru zawsze roznilo sie od konkurencji, a teraz kisiel jak u wszystkich....

 

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak juz bylo zauwazone tu wiele razy cena wzrosla by na tyle ze wiekszosc zainteresowanych by odpuscila.Zaraz bylo by gadanie ze Skoda za 230 KM w Octavii RS chce 130 tys PLN a Subaru chce 200 tys PLN za np 240KM jak w XT.

Kiedy w koncu zrozumiecie ze w 2017 roku nie dostaniecie super zapierdalacza bez elektronicznych systemow z mega "charakterem" i trwalym na 500 tys km za jedyne 100 pare tysiecy PLN?:)

Uparli sie na dychawiczny 1.6 (czyt. Ekologiczny) silniki, majac 2.0 dit na polce ok

Uparli sie wykastrowany naped cvt+ mpt majac na polce cvt + vtd ok

Ale

Co szkodzilo zrobic np w pelni wylaczalny esp i dolozycza za kilka stow pln chlodnice AT

To sa drobnoski ale wlasnie takimi drobnostkami subaru zawsze roznilo sie od konkurencji, a teraz kisiel jak u wszystkich....

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz bylo zauwazone tu wiele razy cena wzrosla by na tyle ze wiekszosc zainteresowanych by odpuscila.Zaraz bylo by gadanie ze Skoda za 230 KM w Octavii RS chce 130 tys PLN a Subaru chce 200 tys PLN za np 240KM jak w XT.

A nie mogliby w ofercie mieć i 1.6 i 2.0 ? Nawet niech by kosztował sporo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak juz bylo zauwazone tu wiele razy cena wzrosla by na tyle ze wiekszosc zainteresowanych by odpuscila.Zaraz bylo by gadanie ze Skoda za 230 KM w Octavii RS chce 130 tys PLN a Subaru chce 200 tys PLN za np 240KM jak w XT.

A nie mogliby w ofercie mieć i 1.6 i 2.0 ? Nawet niech by kosztował sporo więcej.
A dlaczego niby tak sporo więcej?

To to samo auto, obecna wersja silnik przecież również ma, akcyza na tym samym poziomie.

FXT też ma 2.0 DIT, nie widzę przyczyny dla której Levorg z tym silnikiem miałby być droższy od Forka XT

 

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak juz bylo zauwazone tu wiele razy cena wzrosla by na tyle ze wiekszosc zainteresowanych by odpuscila.Zaraz bylo by gadanie ze Skoda za 230 KM w Octavii RS chce 130 tys PLN a Subaru chce 200 tys PLN za np 240KM jak w XT.

A nie mogliby w ofercie mieć i 1.6 i 2.0 ? Nawet niech by kosztował sporo więcej.
A dlaczego niby tak sporo więcej?

To to samo auto, obecna wersja silnik przecież również ma, akcyza na tym samym poziomie.

FXT też ma 2.0 DIT, nie widzę przyczyny dla której Levorg z tym silnikiem miałby być droższy od Forka XT

 

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

 

A ja tych przyczyn widzę kilka...

 

EU nie jest najważniejszym rynkiem dla FHI.

 

Levorg to nowe auto, musi się zadomowić na rynku więc weszli ostrożnie z jednym silnikiem redukując koszty ewentualnej porażki auta na rynku.

 

Brak większych mocy produkcyjnych. Zwiększone zainteresowanie wersją 2,0 DIT która nie była by dostępna w odpowiedniej ilości egzemplarzy to kiepski PR na początek. Mała ilość dostępnych aut powodowałoby brak możliwości negocjacyjnych u dealerów.Wyprzedaży rocznika pewnie by nie było.

 

Pozycjonowanie auta we własnej gamie modelowej jak i względem konkurencji. Dobrze wyposażona Skoda Octavia kosztuje  ok 90-100 tyś a RS  ok 130 tys i więcej więc analogicznie 1,6 DIT za 130 tyś a 2,0 DIT za 170-180 tys . Tak to musi wyglądać. 

 

240 lub wiecej KM w dobrze wyposażonym rodzinnym kombi nie może kosztować ciut więcej niż 1,6 DIT bo to tańszy model powinień ciągnąć sprzedaż a mocniejszy być tylko dodatkiem. Więcej sprzedanych Levorgów 2,0 DIT to większa emisja flotowa CO2 więc kolejne problemy dla pozostałych modeli. 

 

Dla mnie wyprzedażowa cena Levorga w ok 130 tyś za GT-S to jest max ile to auto powinno kosztować. Przy wysokim EUR ceny oscylowały w okolicach 145 tyś a to już niestety za dużo. Gdybym miał kupować to celowałbym w Comforta z wyprzedaży rocznika za ok 117-120 tyś. 

Edytowane przez Lisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pewnie jest tak, jak pisze Lisek. Swoją droga, czy naprawdę niezbędne jest 200+ koni, żeby bezpiecznie korzystać z naszych samochodów w normalnym ruchu? Jak chyba każdy wolę/lubię mieć "więcej mocy pod nogą", ale na potrzeby większości użytkowników te 170KM wystarcza. Potwierdzają to zadowoleni użytkownicy Levorga, prawda? IMHO to bardzo fajne auto, jedyny powód dla którego przegrał u nas z OBK to mniej miejsca w kabinie i bagażniku. Gratuluję wszystkim posiadaczom tego nietuzinkowego auta. Czasem widuje w Warszawie, zawsze się obejrzę :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pewnie jest tak, jak pisze Lisek. Swoją droga, czy naprawdę niezbędne jest 200+ koni, żeby bezpiecznie korzystać z naszych samochodów w normalnym ruchu? Jak chyba każdy wolę/lubię mieć "więcej mocy pod nogą", ale na potrzeby większości użytkowników te 170KM wystarcza. Potwierdzają to zadowoleni użytkownicy Levorga, prawda? IMHO to bardzo fajne auto, jedyny powód dla którego przegrał u nas z OBK to mniej miejsca w kabinie i bagażniku. Gratuluję wszystkim posiadaczom tego nietuzinkowego auta. Czasem widuje w Warszawie, zawsze się obejrzę :)

Jak wielkość wnętrza w porównaniu do V60 cc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pewnie jest tak, jak pisze Lisek. Swoją droga, czy naprawdę niezbędne jest 200+ koni, żeby bezpiecznie korzystać z naszych samochodów w normalnym ruchu? Jak chyba każdy wolę/lubię mieć "więcej mocy pod nogą", ale na potrzeby większości użytkowników te 170KM wystarcza. Potwierdzają to zadowoleni użytkownicy Levorga, prawda? IMHO to bardzo fajne auto, jedyny powód dla którego przegrał u nas z OBK to mniej miejsca w kabinie i bagażniku. Gratuluję wszystkim posiadaczom tego nietuzinkowego auta. Czasem widuje w Warszawie, zawsze się obejrzę :)

Coś w tym jest, że 170 koni w tym aucie nie jest problematyczne przy codziennym użytkowaniu... to drugi raz mocniej bym się zastanowił, czy aby na pewno 'wystarczy'. 

Jest mały niedosyt, szczególnie użytkując jakiś czas subaru z wiatrakami i mocą powyżej 200 koni. Buda i cała reszta w levorgu prosi się o 2.0 DIT, pakując komplet pasażerów i bagaż 170 koni w benzynie już tak bardzo nie porywa, pomijając ewentualne wysokogórskie tereny - dla których uważam, że subaru jest stworzone. 

 

Nie, nie żebym narzekał, ale... czy kolejny raz wybór byłby tak samo oczywisty... Chyba tak samo jak 2.0 DIT, w levorgu po prostu brakuje diesela... :(

 

Nawet jeśli ch@# ze spalaniem i ceną ostateczną to ta przyrównywana i legendarna na forum octavia, mimo że VAGa nie lubię, wydaje się być zajedobrą konkurencją, szczególnie po wypuszczeniu rs'a z awd i 184 konnym klekotem.

 

P.S./Edit:

Szukam lewego lusterka do levego... wiem, że w graciarni już wisi, ale może ktoś, coś... na szybko... 

Ojca trochę poniosło/wyniosło, może akurat nie trzeba będzie lecieć na grubo zamawiając nowego ;)

Edytowane przez mmarcinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli ch@# ze spalaniem i ceną ostateczną to ta przyrównywana i legendarna na forum octavia, mimo że VAGa nie lubię, wydaje się być zajedobrą konkurencją, szczególnie po wypuszczeniu rs'a z awd i 184 konnym klekotem.

Dlatego nie rozumiem polityki Subaru na rynek EU. Konkurencja dla Levorga mocna, Skoda, VW, Seat,  kto wie czy Koreańczycy czegoś nie wykombinują. Jak się jest pionkiem, a takim Subaru jest przy dużych koncernach, to chyba nie konkuruje się tym samym bo nie ma szans. Czy nie warto przyatakować niszy typu mocne kombi 4x4 + wersja podniesiona ? Z mocą 2.0 DIT to praktycznie zostaje w tej cenie tylko VW 300KM a jakby była wersja podniesiona to konkurencji nie ma wcale  ! Parametrowo najbliżej byłoby V60 CC 245KM i pewnie jakieś Audi ale to inny pułap cenowy - zakładam, że Levorg 2.0 DIT byłby w cenie nie większej niż FXT.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paradoksalnie nie każda firma jest zawsze nastawiona na konkurencje i zysk za wszelką cenę realizowany w każdym segmencie rynku jak np Audi czy VW produkujące auta co pół rozmiaru. Może ich strategią jest być na rynku EU  i nie być stratnym na razie stratnym bo na większe inwestycje nie mogą sobie pozwolić? Tego nie wiemy.

Strasznie upraszczacie sprawę Panowie. To nie jest takie proste włożyć inny silnik do auta i heja na statek do EU i rynek jest nasz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio spędziłem praktycznie cały dzień za kółkiem levorga i przyznaję, z nieukrywaną przyjemnością, że to świetne auto.

Wszystko mi w nim pasowało z wyjątkiem jednego - dla mnie jest za mały. Nie mówię o gabarytach całego auta, tylko o pozycji 

kierowcy. Nie byłem w stanie dobrać sobie idealnej pozycji pomimo opuszczenia fotela maksymalnie w dół.'

Gdyby nie ta jedna rzecz, to auto rewelacyjne.

Dla równowagi, idealnie jest mi w nowym OBK ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Paradoksalnie nie każda firma jest zawsze nastawiona na konkurencje i zysk za wszelką cenę realizowany w każdym segmencie rynku jak np Audi czy VW produkujące auta co pół rozmiaru.

 

FHI ma akurat najwyższą rentowność wśród producentów samochodów. A prowadzona w Europie polityka wynika z chłodnego rachunku ekonomicznego ... i trudno się dziwić, w końcu jest notowana na giełdzie. A jak wiadomo na giełdzie rządzą wyniki finansowe, osiągany zysk, dynamika, EBITDA, P/E etc. ;) Gdyby były perspektywy wzrostu zysku FHI, po wprowadzeniu kolejnych modeli w Europie, na pewno by to zrobili. A pewno koszty są zbyt duże (może konieczna byłaby budowa fabryki), aby uzyskać zakładany zysk. A i regulacje UE są niepewne i dość restrykcyjne. Łatwiej zarabiać na mniej wymagających rynkach.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty zyjesz w przekonaniu ze producenci samochodów robia wszystko zeby dogodzic uzytkownikom czy raczej na nich jak najwiecej zarobic?

Uwazasz ze sprzedaz spadlaby gdyby levorg mial wylaczalny w pelni esp?

 

P.S. pracuje w branży moto i wiem na czym zarabiamy. Właśnie na robieniu "dobrze" klientowi i odpowiednio za to go kasujac

 

wysłane z tel.

Edytowane przez ppmarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nawet jeśli ch@# ze spalaniem i ceną ostateczną to ta przyrównywana i legendarna na forum octavia, mimo że VAGa nie lubię, wydaje się być zajedobrą konkurencją, szczególnie po wypuszczeniu rs'a z awd i 184 konnym klekotem.

 

Dlatego nie rozumiem polityki Subaru na rynek EU. Konkurencja dla Levorga mocna, Skoda, VW, Seat,  kto wie czy Koreańczycy czegoś nie wykombinują. Jak się jest pionkiem, a takim Subaru jest przy dużych koncernach, to chyba nie konkuruje się tym samym bo nie ma szans. Czy nie warto przyatakować niszy typu mocne kombi 4x4 + wersja podniesiona ? Z mocą 2.0 DIT to praktycznie zostaje w tej cenie tylko VW 300KM a jakby była wersja podniesiona to konkurencji nie ma wcale  ! Parametrowo najbliżej byłoby V60 CC 245KM i pewnie jakieś Audi ale to inny pułap cenowy - zakładam, że Levorg 2.0 DIT byłby w cenie nie większej niż FXT.

OBK z 2.0 DiT tez by powalczył... :) wtedy i z Audi.

Luźne spekulacje, ale az żal, ze zrezygnowali z tych pożądanych wesji zwykłych kombi, choćby cos na kształt specb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...