Christoph Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 (edytowane) U mnie z kilkudziesięciu kilometrów zrobiło się już kilkaset, a że śniegu nasypało sporo, to i frajda Levorgiem jeździć. Coraz lepiej, dynamiczniej, bo właśnie w trudnych warunkach docenia się Subaru i S-AWD. U mnie temperatury ostatnio są na poziomie od -20 do -15. Spalanie przy tych warunkach rośnie, a szczególnie przy zabawie na śliskim (12,8). Ale odkąd znajomi mają problemy z uruchamianiem diesli, to wyższe spalanie to dla mnie żaden problem, jeśli auto startuje bez problemu i zawiezie mnie tam, gdzie potrzebuję, albo prześwit pozwoli. Jedynie co irytuje, to wiecznie zanieczyszczona kamera cofania, ale co się dziwić, jak cały tył jest biały Edytowane 10 Stycznia 2017 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
libero70 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Panowie, dzięki takim wypowiedziom - zdecydowałem o nabyciu Levorga - odbiór za 2 tygodnie...heh - już się cieszę....Zresztą główny powód, albo raczej argument za - to właśnie zachowanie na drodze w trudnych warunkach drogowych. Napęd robi swoje. Spalanie , no cóż - automat i S-AWD ma swoje wymagania i jest to, przynajmniej dla mnie - całkowicie zrozumiałe i akceptowalne. Jeśli macie dobre rady, dla "świeżo" upieczonego właściciela - to chętnie wysłucham. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crimson111 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Spalanie przy obecnych mrozach (-18 stopni) i parkowaniu poza garażem, trasa 17km - auto nie może uzyskać temperatury wyższej niż 70 stopni - 12-13 litrów Jazda spokojna, silnik zimny, więc tryb rozsądny emeryt Pewnie jakby był w stanie się szybciej rozgrzać to spalanie byłoby znacząco niższe - i to jest to co mnie odrobinę irytuje - ale godzę się z tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 imho wolniejsze rozgrzewanie się 1.6DIT jest wynikiem większej sprawności termodynamicznej silnika (w porównaniu do starego EJ) (tak jak diesle zimą czasami wogóle nie dochodzą do normalnej temperatury ponieważ przez to, że są bardziej sprawne termodynamicznie - mniej ciepła idzie na chłodnicę) dlatego spalanie byłoby wyższe przy szybszym rozgrzewaniu się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 U mnie na krótkich odcinkach (3-6km) wskazuje 15-18, ale po dłuższej trasie, jak się silnik zagrzeje, spalanie schodzi do tych 12-13. Tyle że to, z jaką frajdą przemieszczam się po śniegu, ma prawo podnosić spalanie. Akurat to mnie nie dziwi. Tryb szkocki emeryt OFF, a tryb S-AWD Power ON Jedynie to, że po przesiadce z dwóch podwyższonych samochodów Sedici i XV ciągle się łapię na tym, że jednak Levorg ma niski prześwit i od czasu do czasu szuranie brzuchem lub zderzakami mi o tym przypomina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bernard Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Panowie, dzięki takim wypowiedziom - zdecydowałem o nabyciu Levorga - odbiór za 2 tygodnie...heh - już się cieszę....Zresztą główny powód, albo raczej argument za - to właśnie zachowanie na drodze w trudnych warunkach drogowych. Napęd robi swoje. Spalanie , no cóż - automat i S-AWD ma swoje wymagania i jest to, przynajmniej dla mnie - całkowicie zrozumiałe i akceptowalne. Jeśli macie dobre rady, dla "świeżo" upieczonego właściciela - to chętnie wysłucham. Pozdrawiam Polecam SJS, masz dzień na torze; poznasz limity auta przy hamowaniu, ostrych skrętach i poczujesz działanie systemów wspierających - warto. O spalaniu powiedziano już wszystko, o wyciszeniu też dużo (no ale podobno MY17 jest fabrycznie lepiej wyciszony niż MY16). Jest sporo rzeczy wymagających dopracowania - DLR, TMPS, ESP, auto stop/start, konsolka audio/nawigacji/telefonu - mam nadzieję, że część będzie poprawiona (domena oprogramowania). Ja mam przejechane prawie 5 tys km i mając taką opcję drugi raz też bym kupił Levorga. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 imho wolniejsze rozgrzewanie się 1.6DIT jest wynikiem większej sprawności termodynamicznej silnika (w porównaniu do starego EJ) (tak jak diesle zimą czasami wogóle nie dochodzą do normalnej temperatury ponieważ przez to, że są bardziej sprawne termodynamicznie - mniej ciepła idzie na chłodnicę) dlatego spalanie byłoby wyższe przy szybszym rozgrzewaniu się Prawda tylko częściowo. Wiele ostatnio zmieniło się w systemach chłodzenia silników (właśnie pod kątem lepszego nagrzewania). I być może subaru powinno z tych doświadczeń skorzystać Przykład: w silnikach BMW B48 w ogóle nie ma wskaźnika temp. wody. Jest tylko temp. oleju. I ta stabilizuje się w okolicach 100stC już po 7-8km jazdy, praktycznie w każdych warunkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 siostra po 61 tys km ma srednie spalanie 10 wg zaplaconych rachunkow mimo ze auto od nowosci ma zamontowane webasto i nigdy zimne nie odpala mieszka w monachium i na spore spalanie maja wplyw korki wokol miasta a jak nie ma korka to ogien na tloki i wiadomo z drugiej strony kombi turbo benzyna awd musi pic tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Jak na benzynę z automatem to niezłe , zatkaj może grill czymś jeżeli się da oczywiście może się rozgrzeje szybciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
libero70 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Panowie, dzięki takim wypowiedziom - zdecydowałem o nabyciu Levorga - odbiór za 2 tygodnie...heh - już się cieszę....Zresztą główny powód, albo raczej argument za - to właśnie zachowanie na drodze w trudnych warunkach drogowych. Napęd robi swoje. Spalanie , no cóż - automat i S-AWD ma swoje wymagania i jest to, przynajmniej dla mnie - całkowicie zrozumiałe i akceptowalne. Jeśli macie dobre rady, dla "świeżo" upieczonego właściciela - to chętnie wysłucham. Pozdrawiam Polecam SJS, masz dzień na torze; poznasz limity auta przy hamowaniu, ostrych skrętach i poczujesz działanie systemów wspierających - warto. O spalaniu powiedziano już wszystko, o wyciszeniu też dużo (no ale podobno MY17 jest fabrycznie lepiej wyciszony niż MY16). Jest sporo rzeczy wymagających dopracowania - DLR, TMPS, ESP, auto stop/start, konsolka audio/nawigacji/telefonu - mam nadzieję, że część będzie poprawiona (domena oprogramowania). Ja mam przejechane prawie 5 tys km i mając taką opcję drugi raz też bym kupił Levorga. Zamówiony MY17, a na jazdach próbnych w salonie w Mikołowie - dość fajnie pracę systemów mi pokazano i przekonałem się na własnej skórze jak działa np. aktywny tempomat. A już hasło typu " niech Pan nie naciska hamulca" przy doganianiu jakiejś Bmw-icy - i " biorę to na swoją odpowiedzialność" robiły na mnie duże wrażenie. Generalnie wrażenia pierwsza klasa, a nie należę do osób, które pochopnie i pod wpływem emocji podejmują decyzje, więc decyzja o takim akurat zakupie była gruntownie przeanalizowana i..czas pokaże jak będzie. Niemniej jednak, jestem przekonany,że będzie ok. Z jazdy w SJS oczywiście skorzystam, myślałem, że w kwietniu/maju, ale chyba lepiej teraz, w warunkach zimowych. Zastanawia mnie tylko, jak w tym gąszczu przycisków, funkcji się odnaleźć - ale od tego są instrukcje... Może ma ktoś takową w formie PDF i mógłby się podzieli, jeszcze zanim wsiądę do własnego Subaru? Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Z tym gąszczem przycisków nie jest tak źle, po chwili wyda Ci się intuicyjnie. Gąszcz to jest na konsoli Volvo Ciekaw jestem, czy naprawdę my17 jest lepiej wyciszony. Dla mnie to był koronny argument na "nie" przy Levorgu. Przy 140km/h Żona z tylu pytała czy aby auto nie jest zepsute taki szum.. Nie mam ochoty rozkręcać całego auta żeby uzyskać akceptowalny poziom komfortu, zatem jeśli FHI to poprawi, to IMHO auto znacznie zyska na atrakcyjności. Daj znać jak wrażenia i dużo frajdy z jazdy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
libero70 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Nie omieszkam....samochód będę odbierał około 23-25 stycznia....jak tylko wrócę z narciarskich szaleństw w Dolomitach... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 imho wolniejsze rozgrzewanie się 1.6DIT jest wynikiem większej sprawności termodynamicznej silnika (w porównaniu do starego EJ) (tak jak diesle zimą czasami wogóle nie dochodzą do normalnej temperatury ponieważ przez to, że są bardziej sprawne termodynamicznie - mniej ciepła idzie na chłodnicę) dlatego spalanie byłoby wyższe przy szybszym rozgrzewaniu się Prawda tylko częściowo. Wiele ostatnio zmieniło się w systemach chłodzenia silników (właśnie pod kątem lepszego nagrzewania). I być może subaru powinno z tych doświadczeń skorzystać Przykład: w silnikach BMW B48 w ogóle nie ma wskaźnika temp. wody. Jest tylko temp. oleju. I ta stabilizuje się w okolicach 100stC już po 7-8km jazdy, praktycznie w każdych warunkach Te zmiany są proste: w B48 dołożyli kilka osłon termiczno - akustycznych wokół silnika. Ciekawi mnie tylko jak to się sprawdzi w gorące lato na autobahnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 (edytowane) Te zmiany są proste: w B48 dołożyli kilka osłon termiczno - akustycznych wokół silnika. Ciekawi mnie tylko jak to się sprawdzi w gorące lato na autobahnie. Niezupełnie. Jest tam układ chłodzenia typu 'split cooling', który obejmuje kolektor wydechowy (płyn krąży po kolektorze). Poza szybkim nagrzewaniem zapewnia to także lepsze chłodzenie komory spalania przy dużych obciążeniach (więc nie trzeba chłodzić wzbogacając mieszankę - hmm, czy to nie brzmi znajomo? ). Więc na autobahn jak znalazł Edytowane 12 Stycznia 2017 przez Knurek1111 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafit77 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 Pytanie do posiadaczy Levorga. Czy na tylnej kanapie zmieszczą się dwa foteliki wpięte w isofix plus 11-latka między nimi ? Tak żeby młoda zniosła kilka godzin jazdy. Posiadanie trójki dzieci znacząco wpływa na wybór samochodu. Wręcz go determinuje Nie chcę vana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtala Opublikowano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 Po wpięciu 2 fotelików do isofixa, miejsce na środku nie będzie się nadawać do kilkugodzinnej jazdy. Nawet dla 11-latka. Jedyna opcja to zapięcie fotelików pasami zamiast na isofix - kilka centymetrów można zyskać, jednak cierpi na tym bezpieczeństwo. Wydaje mi się, że komfortowym rozwiązaniem byłby tylko van z trzema fotelami w drugim rzędzie, ale rozumiem że go nie chcesz. Rok temu miałem ten sam dylemat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafit77 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 W takim razie może trzeba będzie zajrzeć do Forka lub Outbacka. Chciałem jednak blisko ziemi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Myślę,że w żadnym aucie nie będzie wygodnie z dwoma fotelikami z tyłu, jeśli nie ma trzech osobnych siedzisk. Jedyne rozwiązanie to jeden fotelik z przodu, ale nie wiem czy w Subaru można. Poza tym chyba z przodu nie ma isofixów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtala Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 W takim razie może trzeba będzie zajrzeć do Forka lub Outbacka. Chciałem jednak blisko ziemi Miałem taki sam dylemat. Obawiam się jednak że po zapięciu fotelików w ISOFIXY miejsca na środku będzie za mało na wygodną podróż - w każdym z tych samochodów. Natomiast niewątpliwie w OUTBACK będzie więcej miejsca na nogi + większy bagażnik. W takiej konfiguracji fotelików - w mojej ocenie ratują sytuację tylko samochody typu van z 3 niezależnymi fotelami. Finał był taki że kupiłem Levorga z którego jestem bardzo zadowolony, jednak podróżowanie z 3 dzieci wymaga w tym wypadku odrobinę wysiłku Dużo zależy od tego jak często będziesz podróżować w komplecie. Ostatecznie nie ucieknę przed jakimś vanem - jako drugie auto.. Pozdrawiam i życzę udanego wyboru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafit77 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Z tym, że vana z silnikiem benzynowym i napędem na 4 koła ciężko dostać. Chyba tylko z USA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Tribeca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Tribeca tyle, że w Tribece jest tyle samo miejsca co w OBK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Mniej niż w OBK ostatniej generacji. Tribeca nie jest specjalnie obszernym autem....Ale fajnym Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Chciałem dzisiaj pojeździć po mocno śliskiej nawierzchni i szybko zostało mi to wybite z głowy. Nie wiem co za inteligent wpadł na pomysł, że nie można całkowicie wyłączyć kontroli trakcji(nawet Skoda ma taką opcje ) bo bardzo szybko auto jest hamowane. Koła zaczynają buksować a elektronika zaczyna "dusić" samochód i tyle pozostaje z frajdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Z tym, że vana z silnikiem benzynowym i napędem na 4 koła ciężko dostać. Chyba tylko z USA.Fiat 3.6 wysłane z tel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się