Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Ok, ale jedziesz do tej gdyni 120-160? Z tym spalaniem chyba nie.

 

autostradą 150-160 wg wskazań "licznika" ale jest to prędkość stała, przeważanie tempomat bo jeżdżę "po nocach"

do Łodzi od południa oczywiście jadę "nieco wolniej" bo i drogi inne

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrr taki wynik jest bardzo dobry :) Moim zdaniem wysokie spalanie w Levorgu wynika z tego, ze to auto fajne przyspiesza i zacheca do dynamicznej jazdy co bardzo czesto wykorzystujemy. Jadac spokojnie do 110 km/h auto spali max 8 l/100km.

Krist jaka benzyna o tej masie i AWD spali realnie mniej ? Wszystkie benzyny pala podobnie te +- 0,5 jest nieistotne. Dochdzi tez CVT, ktore w porownaniu do DSG ma na pewno mniejsza sprawnosc. wszystko sie sumuje i wychodzi ze Levorg pali pewnie max 1 Litr wiecej od Skody 1,8 4x4 DSG

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg na trasie jest ok, jak jedziesz spokojnie to 7 /do 7.0/ szybciej ok 8, na autostradzie 9-do max 10 zależy od prędkości (ja w deszczu przy 150 spalałem ok 9,0-9,5)

w mieście jest trochę mniej różowo - zwłaszcza na krótkich odcinkach, ale to dotyczy wszystkich aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i proszę się ze mną zgodzić że chyba już wszystko odnośnie spalania zostało napisane. Po co cały czas ktoś wraca do tego czy jest to litra za dużo albo za mało od innych samochodów ?? 

Jak ktoś kupuje samochód za 130tyś zł to czy jest istotny ten litr w tą czy tamtą ?  Może lepiej opisywać tutaj inne ciekawsze tematy odnośnie tego wspaniałego (to nie subiektywna opinia :D ) samochodu...

  • Lajk 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krist jaka benzyna o tej masie i AWD spali realnie mniej ? Wszystkie benzyny pala podobnie te +- 0,5 jest nieistotne. Dochdzi tez CVT, ktore w porownaniu do DSG ma na pewno mniejsza sprawnosc. wszystko sie sumuje i wychodzi ze Levorg pali pewnie max 1 Litr wiecej od Skody 1,8 4x4 DSG

No właśnie napisałem jaka, OBK ma mniejsze spalanie, mimo że jest większy i cięższy, też ma AWD i CVT. Nie rozumiem tego. założeniem downsizigu jet to że kosztem żywotności i skomplikowania silnika mamy z mniejszej pojemności lepszy moment obrotowy i mniejsze spalanie.Bardzo kibicowałem żeby subaru wprowadziło mniejsze benzyny z turbo. Nawet zły byłem że do OBK dają "stary" 2.5 zamiast nowego 1.6 DIT. A tu piszecie że Levorg pali w realnych warunkach tyle samo albo więcej. Nie rozumiem tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i proszę się ze mną zgodzić że chyba już wszystko odnośnie spalania zostało napisane. Po co cały czas ktoś wraca do tego czy jest to litra za dużo albo za mało od innych samochodów ?? 

Jak ktoś kupuje samochód za 130tyś zł to czy jest istotny ten litr w tą czy tamtą ?  Może lepiej opisywać tutaj inne ciekawsze tematy odnośnie tego wspaniałego (to nie subiektywna opinia :D ) samochodu...

Znam ludzi, którzy kupują auta warte 250-300 tys zł i baaardzo zwracają uwagę na to ile pali ich samochód. Taki u nas klimat ;)

Ostatnio poradziłem jednemu takiemu kolesiowi żeby kupił sobie Dacie Sandero 1.5 dCi - 3,5 litra na setkę w trasie i 4,5 na mieście i to realnie. Strasznie się oburzył, że jak śmiem mu proponować taki samochód :biglol:  ;)

Edytowane przez Izotom
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na różne aspekty związane z utrzymaniem auta ludzie zwracają uwagę, gdyby ludzie kupujący auta za więcej jak np. 200 k PLN nie zwracali uwagi na koszty paliwa nie było by w tych autach np. diesli 

 

co więcej często ludzie płacą więcej za auta które "palą mniej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Znam ludzi, którzy kupują auta warte 250-300 tys zł i baaardzo zwracają uwagę na to ile pali ich samochód. Taki u nas klimat ;)

 

 

Małe zużycie paliwa to nie tyle problem samych kosztów, co komfortu używania samochodu nie trzeba często zastanawiać się gdzie jest stacja paliw  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Znam ludzi, którzy kupują auta warte 250-300 tys zł i baaardzo zwracają uwagę na to ile pali ich samochód. Taki u nas klimat

 

rozumiem że chodzi o znajomych Polaków?  Oczywiste jest że u nas mało się zarabia, ale nie zrozumiem tego jak ktoś kupuje samochód powyżej 100tyś zł i tak mocno wszędzie drąży temat czy to będzie litr czy 2 litry więcej.

 

Ten sam człowiek który tak płacze ze nie warto kupić bo Skoda albo inny pali mniej kupuje co tydzień w McDonaldzie puste żarcie za 50zł albo kupuje papierosy po 15zł dziennie albo cokolwiek innego.......wtedy nie dyskutuje z ekspedientką lub gdziekolwiek że drogo itp. Nawet tego nie bierze pod uwagę zazwyczaj.

Takie drobiazgowe pytanie o spalanie to chyba nawyk albo jakieś zboczenie u nas ..... bo napewno nie to że nie starczy mu na chleb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

co więcej często ludzie płacą więcej za auta które "palą mniej"

 

Dokładnie. Samochód z silnikiem Diesla będę tankował co 1000km, a benzynowy co 650km ja tam mogę dopłacić. 

 

Znam ludzi, którzy kupują auta warte 250-300 tys zł i baaardzo zwracają uwagę na to ile pali ich samochód. Taki u nas klimat

 

rozumiem że chodzi o znajomych Polaków?  Oczywiste jest że u nas mało się zarabia, ale nie zrozumiem tego jak ktoś kupuje samochód powyżej 100tyś zł i tak mocno wszędzie drąży temat czy to będzie litr czy 2 litry więcej.

 

 

Bo nie zawsze o pieniądze chodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bardzo kibicowałem żeby subaru wprowadziło mniejsze benzyny z turbo. Nawet zły byłem że do OBK dają "stary" 2.5 zamiast nowego 1.6 DIT. A tu piszecie że Levorg pali w realnych warunkach tyle samo albo więcej. Nie rozumiem tego.

2,5i czy 2.0i to dopracowane jednostki z rynku USA. Na swoj główny rynek Subaru nie może wypuscic czegos niesprawdzonego i niedopracowanego. Wydaje mi sie ze Europa to dla subaru taki poligon doswiadczalny. Tak samo było z SBD- wypuscili niedopracowny silnik i jest jak jest. Byc moze zrobią jakas łatkę dla 1,6dit albo zmodernizują za 2-3lata. 1,6dit to nie to samo co 2,0dit z mniejasza pojemnoscia. To 2 rożne silniki, ten z levorga wywodzi sie z silników serii FB a z XT z silników serii FA. IMO kupowanie aut z nowymi niesprawdzonymi jednostkami silnikowymi to taki "kupowanie kota w worku"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dokładnie. Samochód z silnikiem Diesla będę tankował co 1000km, a benzynowy co 650km ja tam mogę dopłacić. 

 

tutaj faktycznie jest trafny argument.....ktoś pyta o spalanie bo chodzi mu o wiekszy zasięg takiego samochodu, ale przyznajcie że jednak wiekszości osób chodzi o  te pare złotych wiecej w kieszeni - ale i tak różnicę wyda na pierdoły..

 

* jakby to była dyskuja np. między Dodge RAM Hemi a VW Passatem to można płakać ale nie jak to takie śmieszne różnice. Japończycy chyba specjalnie nie wgrali do Levorga oprogramowania fałszującego spalanie :biglol: ??  więc myślę że pali tyle ile powinien z turbiną i taka skrzynią..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik moze nie sprawdzony ale jak jest gwarancja na 5 lat to mozna zaryzykowac :)

 

Proponuje pojezdzic OBK 2,5 tak dynamicznie jak Levorgiem to zareczam ze spalanie nie spadnie ponizej 11 L/100km 8,5 L /100km to on pali jak sie nim toczymy z 100 km/h

W piatek mam jazde probna (zaraz po Levorgu) to sobie porownam.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

rozumiem że chodzi o znajomych Polaków?  Oczywiste jest że u nas mało się zarabia, ale nie zrozumiem tego jak ktoś kupuje samochód powyżej 100tyś zł i tak mocno wszędzie drąży temat czy to będzie litr czy 2 litry więcej.

Bo nie zawsze o pieniądze chodzi.

 

Dokładnie! 'Komu mniej pali' to dla większości dyscyplina sportu. Jeśli sąsiad powie, że 'jemu mniej pali' to wychodzisz na frajera. I nieważne, ile zarabiacie, chodzi ambicję albo wręcz honor! (honor teraz znowu staje się modny)... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik moze nie sprawdzony ale jak jest gwarancja na 5 lat to mozna zaryzykowac :)

 

Proponuje pojezdzic OBK 2,5 tak dynamicznie jak Levorgiem to zareczam ze spalanie nie spadnie ponizej 11 L/100km 8,5 L /100km to on pali jak sie nim toczymy z 100 km/h

W piatek mam jazde probna (zaraz po Levorgu) to sobie porownam.

 

Byle nie padł w trasie  :) . Ciekawe będą wyniki testów w miarę tych samych warunkach, kierowca w sumie jest najważniejszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

rozumiem że chodzi o znajomych Polaków? Oczywiste jest że u nas mało się zarabia, ale nie zrozumiem tego jak ktoś kupuje samochód powyżej 100tyś zł i tak mocno wszędzie drąży temat czy to będzie litr czy 2 litry więcej.

Bo nie zawsze o pieniądze chodzi.

Dokładnie! 'Komu mniej pali' to dla większości dyscyplina sportu. Jeśli sąsiad powie, że 'jemu mniej pali' to wychodzisz na frajera. I nieważne, ile zarabiacie, chodzi ambicję albo wręcz honor! (honor teraz znowu staje się modny)... :P

 

dziwnie do tego podchodzicie, czy jako ludzie, których w jakiś sposób interesuje motoryzacja nie jesteście najzwyczajniej ciekawi jak dane rozwiązanie się sprawuje

 

co by nie powiedzieć to Levorg jest drugim najszybszym (dupowozem jak to się tu na forum mówi) "zwykłym" autem ze skrzynia automatyczna w ofercie Subaru, jakie auto z oferty Subaru doradzilibyście "Kowalskiemu" które zarazem ma być autem na rodzinne wyjazdy, dojazdy do pracy itp. a jego roczny przebieg to pewnie 30 k km ?

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwnie do tego podchodzicie, czy jako ludzie, których w jakiś sposób interesuje motoryzacja nie jesteście najzwyczajniej ciekawi jak dane rozwiązanie się sprawuje

To nie jest do końca moje podejście. Ale większość osób właśnie takie wykazuje.

 

Z trzeciej strony, dyskutowanie o tym w kółko jest nudne (bo i o dokładne porównanie trochę trudno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dokładnie. Samochód z silnikiem Diesla będę tankował co 1000km, a benzynowy co 650km ja tam mogę dopłacić. 

 

tutaj faktycznie jest trafny argument.....ktoś pyta o spalanie bo chodzi mu o wiekszy zasięg takiego samochodu, ale przyznajcie że jednak wiekszości osób chodzi o  te pare złotych wiecej w kieszeni - ale i tak różnicę wyda na pierdoły..

 

 

Diesel ma na plus nie tylko mniejsze spalanie = mniejsze koszty i większy zasięg, ale po prostu często jest optymalnym źródłem napędu w dużym aucie (mam na mysli np. taki 3-litrowy diesel z Audi czy BMW). A że zostanie dzięki temu trochę więcej kasy na pierdoły niż przy benzynie - w sumie nic w tym złego  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jakie auto z oferty Subaru doradzilibyście "Kowalskiemu" które zarazem ma być autem na rodzinne wyjazdy, dojazdy do pracy itp. a jego roczny przebieg to pewnie 30 k km ?

 

Tzw. przeciętnemu Kowalskiemu? Żadne, jeśli chodzi o Subaru. Przeciętny Kowalski nie rozumie (i nie widzi sensu) dlaczego ma zapłacić tyle pieniędzy za auto, które wg jego opinii, jeździ tak samo jak jego np. 15 letni Opel Astra 1.7TD w kombi. W połowie moi znajomi to tzw. przeciętni Kowalscy - chociaż pewnie obraziliby się czytając to. Oczywiście rajcuje ich Subaru ale nie pod kątem użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...