przemekka Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Tyle, że myjesz auto samodzielnie. A jak pokazuje wklejone przeze mnie zdjęcie wystarczy "nieumiejętne" umycie auta przed wydaniem klientowi i już masz rysy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Lakiery są obecnie tak delikatne bo są na bazie wody , kiedyś były oleiste i przez to mocniejsze. Według mnie obecne powłoki pomagają utrzymać lakier w dobrej kondycji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Pooglądałem trochę dłużej Levorga, niestety bez jazdy, i jest lepiej niż się spodziewałem. Szczególnie jeśli chodzi o miejsce z tyłu. Myślałem, że będzie mniej gdy fotel z przodu ustawię pod siebie (185 cm). Materiały ok, bagażnik też większy niż myślałem. Czego brakuje ? Mocniejszego silnika. Z zewnątrz auto wygląda na groźnego zawodnika z oznaczeniem GT a na papierze wolniejszy sporo od Octavii 1.8. Wiem, że 0-100 to nie wszystko, ale bądźmy szczerzy: na co dzień bardziej przydaje się przyspieszenie niż trzymanie w zakrętach. Z drugiej strony 80-140 km/h powinno być podobnie bo oba silniki mają 250 NM w podobym zakresie. Wracając do 0-100, czyżby DSG było szybsze of CVT ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) CVT pogarsza osigi ale jest komfortowa zalezy co kto lubi. Uwazam ze 0-100 to bez sensu czy 9.6 czy 8,9 bez roznicy. U nas jak ktos tak startuje spod swiatel to uchodzi za wariata Ci niech kupia Skode. Tylko przy tym przspieszeniu to chyba kapelusz spada Dostalem taka oferte na Levorga w rozliczeniu za mojego Legacy ze chba musze wymienic Nastepne 5 lat z bani a Levorg 2 DIT i tak nie wejdzie. Moze sie troche wygluszy drzwi i nadkola przy wstawieniu nowych glosnikow i bedzie git Edytowane 24 Listopada 2015 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krawietz Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Octavia Combi 1,8TSI 4x4 - 1428kg Levorg - 1576kg Prawie 150kg i 10KM mniej na niekorzyść Levorga. Krawietz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Czytam na naszym forum w kilku wątkach przewijajacy się temat powłok. Z lektury tychże wynika, że powłoka oznacza straszne cackanie się z autem, co (jak dla mnie) sprawia że cały zabieg traci sens. Jeśli pieścić się z autem tak jak opisują to właściciele instruowani przez detailerów to i bez powłoki samochód będzie się błyszczał jak psu jajca na wiosnę... Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Ja się właśnie w ogóle nie cackam. Bezdotyku używam od 2000 r., kiedy to automat wyrwał mi pokrywę silnika w moim garbusie . Jakakolwiek chemia z myjni bezdotykowej, jak dotąd, powłoki nie uszkodziła. Levorg na załączonych wcześniej obrazkach wygląda przekapitalnie. Piękne auto, piękny kolor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) Z drugiej strony 80-140 km/h powinno być podobnie bo oba silniki mają 250 NM w podobym zakresie. Wracając do 0-100, czyżby DSG było szybsze of CVT ? Octavia 1.8 4x4 z DSG ma 280 Nm osiągany od 1350 - 4500 obr/min. W tej konfiguracji montują wytrzymalszą skrzynię o 6 przełożeniach dlatego moment obrotowy nie jest obcięty tak jak w przypadku ośki, w której jest montowana skrzynia o 7 przełożeniach wytrzymująca mniejsze obciążenia. Większy moment i mniejsza masa determinują lepsze przyspieszenie. Edytowane 24 Listopada 2015 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Opóźnienie może wynikać też z tego, że w CVT jest klasyczny konwerter momentu (sprzęgło hydrokinetyczne). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) Opóźnienie może wynikać też z tego, że w CVT jest klasyczny konwerter momentu (sprzęgło hydrokinetyczne). dodatkowa strata energii, ale z drugiej strony to nie jest auto do sprintu ma płynnie a zarazem optymalnie dostosować obroty do prędkości auta DSG wcale tak szybko nie inicjuje startu bo, żeby tą skrzynie złagodzić trzeba pozwalać na ślizganie sprzęgła (DSG nie lubi łagodności ;-) ) sam napęd pompy oleju roboczego w jej maksymalnej wydajności to podobno 1kW, odrobina jeszcze oporów to mokre sprzęgła pytanie jak Levorg 1.6 radzi sobie w przedziale np. 80-120 km/h bo obstawiam, ze jednak gorzej jak wspomniana Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG ale może różnice nie są dramatyczne Edytowane 24 Listopada 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) Nie jechałem Octavią, ale Levorg do 120-140km/h przyspiesza całkiem żwawo (oczywiście po "redukcji" i oczywiście jak na rodzinne kombi). Tak a propos Odbyliśmy w zeszłym tygodniu całą rodziną trasę Kraków - Koszalin - Kraków. Drogi lokalne (Kraków Radomsko) - potem Gierkówka (z kilkukilometrowym korkiem, który ominęliśmy równoległą trasą na Piotrków), potem omijanie Łodzi przez Koluszki, dalej A1 do Grudziądza i dalej drogą na Tucholę i Chojnice. Droga powrotna podobna, tyle, że nie omijaliśmy Łodzi (w nocy to nie miało sensu). Prędkości 100-120km/h, na autostradzie 140-160km.h przy deszczu i silnym bocznym wietrze. Dynamika auta jest zupełnie wystarczająca do wygodnego podróżowania, w zakresie prędkości, z którymi się poruszaliśmy głośność wewnątrz (przy deszczu i wietrze) całkiem przyzwoita. Generalnie jazda mnie bardzo nie zmęczyła. Teraz kwestia poruszana tu wielokrotnie. Spalanie. Z całej trasy wg komputera 10l. Przy dystrybutorze 10,66l Przy jeździe z prędkością 160-165kmh (licznikowe) spalanie na komputerze oscylowało w granicach 12-13l, jednak przy bardzo silnym wietrze i w deszczu. Do Koszalina średnio komputer pokazał 10,6l, W drodze powrotnej spadło minimalnie do 9,8l (w drodze powrotnej autostradą jechałem 145km/h przy słabszym wietrze (wg licznika). Edytowane 24 Listopada 2015 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Teraz kwestia poruszana tu wielokrotnie. Spalanie. Z całej trasy wg komputera 10l. Przy dystrybutorze 10,66l masz wcześniejsze doświadczenie z FXT, jakie było by jego spalanie w takiej trasie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Myślę, że podobne, choć przy takim wietrze jechałem Forkiem tylko raz. Z boxem na dachu pod wiatr przy 130 km/h palił około 15l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 szkoda, że to jednak nie 2.0 DIT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 FXT Poznań-Amsterdam-Poznań, w jedna stronę 4 osoby i 6 walizek, z powrotem dwie dorosłe osoby. Średnie spalanie 10,2 z kompa. Prędkości 120 do 160 km/h. Wiatr, deszcz, trochę śniegu, około -1 st C. Niestety, FXT wydaje sie całkiem ekonomiczny w trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Dlaczego niestety? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Szkoda mi troszkę silnika 1.6DIT bo może do niego przylgnąć łatka łakomczuszka. A ja chciałbym go w BRZecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Szkoda mi troszkę silnika 1.6DIT bo może do niego przylgnąć łatka łakomczuszka. podpisuje się obydwoma rękami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 No, to mogłyby być ciekawe połączenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) FXT Poznań-Amsterdam-Poznań, w jedna stronę 4 osoby i 6 walizek, z powrotem dwie dorosłe osoby. Średnie spalanie 10,2 z kompa. Prędkości 120 do 160 km/h. Wiatr, deszcz, trochę śniegu, około -1 st C. Niestety, FXT wydaje sie całkiem ekonomiczny w trasie. Wynik bardzo dobry jak na SUVa z turbo benzyną. Edytowane 24 Listopada 2015 przez RoadRunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Chyba żartujesz, powyżej 10 w trasie, przy spokojnej jeździe to bardzo dobry wynik? To ile było "słabo", 15? W tym tygodniu jechałem Rzeszów -Warszawa i z powrotem obk15 2.5 przy podobnych prędkościach i częstym wyprzedzaniu pokazał 8,7. I to jest wynik przyzwoity, bo na pewno nie bardzo dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 W tym tygodniu jechałem Rzeszów -Warszawa i z powrotem obk15 2.5 przy podobnych prędkościach i częstym wyprzedzaniu pokazał 8,7. I to jest wynik przyzwoity, bo na pewno nie bardzo dobry. to jednak nie to sama co ciągła jazda autostradą ze stałą prędkością z Dębicy do "Łodzi" mam średnia 6,6-7 ale już od "Łodzi" do np. Gdyni 9+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Ok, ale jedziesz do tej gdyni 120-160? Z tym spalaniem chyba nie. Moj diesel na autostrady, z automatem, pali 9 jak lece 160-200. Ale częściej 200. 10 w suvie z turbo to nie jest dramat, ale do bardzo dobrze to jest daleko. Taka moja opinia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 To ile wg Ciebie powinno palić auto o masie 2 ton, aerodynamice stodoły i z napędem na 4 koła, żeby było bardzo dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 z 6 pewnie Dycha na FXT przy takiej jeździe to bardzo fajny wynik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 (edytowane) skoro wracamy do kwestii spalania to ja dorzuce trochę oliwy... wczorajsza trasa 150km w jedną stronę /głownie krajowa 19/ W jedną stronę jazda normalna /spieszyłem się na spotkania/ - ok 8-8.3 Wracałem spokojnie - tak do 110 km/h, jak było z górki to więcej, kilkanaście wyprzedzeń, głównie na trybie S - spalanie 6,6 z kompa, przy czym większą część strasy 6,8-7.0, ale ostatni odcinek przed Białymstokiem spokojna jazda /duży ruch/ ok 90km/h. Dodam że czas przejazdu w obu przypadkach zbliżony - 2 godz. jedna osoba w aucie, opony zimowe, temp. ok 1-2st., ciśnienie ok 1020hPa Edytowane 25 Listopada 2015 przez piotrr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się