Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie byłem w ASO i nie za bardzo chcieli powiedzieć ale jednak po cichu się wygadali że będzie 2.0 DIT w Polsce oczywiście w Levorgu.

Dziś faktycznie dzień kłamstewek.

Spotkałem się jednak wsześniej z opinią (w ASO), że mogą się pojawić silniejsze wersje w Levorgu i OBK, jednak dopóki nie potwierdzone kwalifikuję te nowinki jako niesprawdzone plotki. Zobaczymy, jednak jeśli już to oby nie pod koniec produkcji obu modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

"19 calowe aluminiowe felgi

Listwy progowe STI

Dokładka zderzaka STI

Gałka skrzyni STI

Sportowy tłumik"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą przesyłam krótkie podsumowanie z jazdy Levorgiem: 3500 km w 10 dni; trasa: BE-przez DE-Kraków, następnie Kraków-Toruń i z powrotem, potem Kraków - Kotlina Kłodzko i stamtąd z powrotem do BE. Teraz bowiem mogę w miarę obiektywnie się wypowiedzieć.

1. Spalanie - 8,8 autostradami do PL w zakresie 120-140km/h bez silnego wiatru w trybie I, w trybie S wzrosło do 9,00, więc różnica minimalna. Po Polsce N-S-N wzrosło do 10,00, a najbardziej w drodze powrotnej: silniejszy wiatr, zakres 140-160 km/h i 10,2 litra

2. Zaskoczyły mnie dość duże luzy na kierownicy przy dużych prędkościach, tryb S ten problem sporo niweluje, w I jest pod tym względem kiepsko (przynajmniej w porównaniu z S-Maxem którym jeżdzilem wcześniej nie mówiać o Volvo XC70)

3. Również dość wrażliwy na podmuchy bocznego wiatru przy dużych prędkościach (porównując j.w.)

4. Siedzenia: hmm - do Volvo to daleko. W Volvo to były jedyne siedzenia gdzie po przejechaniu 1300 km niczego się nie czuło. W Fordzie tyłek się strasznie pocił na''eko-skórze) i kręgosłup się odciskał, a w Subim, o dziwo, ucics na barki (za bardzo wyprpfilowane jednak górne części siedziska). Dlaczego o dziwo? Ano dlatego że jestem szczupły (tyle że mam 190 cm) i nie powinno być z tym problemu akurat tam..

5. Wyciszenie; bądźmy szczerzy: od 120 km/h szumy powietrza paskudnie przeszkadzają, przy 160 km/h dziecko mi już nawet protestowało. Tak jak tutaj pisałem: zdecydoiwałem się na dodatkowe wyciszenie bo śmigam długie dystanse na autobahnach i dla mnie pozostaje tylko pytanie kiedy i gdzie:-(

6. Nawigacja: zdecydowanie nadpobudliwa jeśli chodzi o omijanie korków; do PL się jej słuchałem i zafundowała mi niepotrzebne zjazdy z autostrady 4 razy, w drodze powrotnej miały być korki 6 razy i ponoć trzeba było je też omijać, a ja celowo ją ignorowałem i... nie było żadnego korka. Przeglądałem jej ustawienia i wydaje się by wszystko w porządku...

7. Oświetlenie: po prostu świetne ksenony. Nie ma porównania do zwykłych świateł i też pseudo ksenonow w Seacie Leonie (jeżdziłem u kolegi - bardzo słabą tam moc mają). Mistrzostwo!

WNIOSKI: Przez pewien czas przyszła mi refleksja czy może dobrze zrobiłem że kupiłem ten samochód, ale wystarczyło że zjechałem z austorstrady w niedzielę i zrobiłem 100 km w piękną pogodę krętymi trasami do Kotliny Kłodzkiej przy otwartym dachu w trybie S nie przekraczając 90km/h. Takie trasy i prędkości to po prostu kwintesencja tego samochodu. Nie ma samochodu idealnego. Passat go oczywiście bije na autostradzie, Levorg  z kolei Passsata na takich trasach i w mieście, a na torze i w sprincie Levorga setki innych aut. Prawie 100% kierowców spędza jednak 90% czasu samochodem w mieście i na bocznych trasach, a 10% tylko na autostradach. P.S. Pozdrowienia dla kierowcy czarnego STI jadącego tą samą krętą drogą w Kotlinie. Żona po wielu kilometrach narzekań została urzeczona Subarową subkulturą pozdrawiania się:-) Oby trwało to jak najdłużej...  

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

7. Oświetlenie: po prostu świetne ksenony
 

 

to nie są ksenosny a LED-y 


 

 

Passat go oczywiście bije na autostradzie, Levorg  z kolei Passsata
 

 

pewnie oberwę ale Passat to nie ta sama półka co Levorg, Levorg to Golf kombi (no może Skoda Octavia bo ciut dłuższa)


 

 

5. Wyciszenie; bądźmy szczerzy: od 120 km/h szumy powietrza paskudnie przeszkadzają, przy 160 km/h dziecko mi już nawet protestowało. Tak jak tutaj pisałem: zdecydoiwałem się na dodatkowe wyciszenie bo śmigam długie dystanse na autobahnach i dla mnie pozostaje tylko pytanie kiedy i gdzie:-(
 

 

moim zdaniem warto, różnica szczególnie przy wyższych prędkościach będzie spora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym bądź razie oświetlenie super:-)

 

Co do Passata to odnosiłem się do niego bo w tej cenie to oferowali mi 1.4 TSI 150 km z przednim napędem niby nawet Highline ale navi malutkie i kółka 17ki, co w porownaniu z Levorgiem wyglądał jak taczkowóz. więc ta sama półka cenowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do Passata to odnosiłem się do niego bo w tej cenie to oferowali mi 1.4 TSI 150 km z przednim napędem niby nawet Highline ale navi malutkie i kółka 17ki, co w porownaniu z Levorgiem wyglądał jak taczkowóz. więc ta sama półka cenowa...
 

 

nie ta sama bo inne wyposażenie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również w Listopadzie ubiegłego roku miałem niewątpliwą przyjemność poznać Levorga :)

To prawda, ten samochód zaczyna urzekać coraz bardziej z każdym kilometrem i bardziej krętą, "techniczną" drogą :wub:

Przede wszystkim świetnie się prowadzi w każdych warunkach,i co w dzisiejszych czasach jest bardzo pożądane, wyróżnia się na ulicach w bardzo pozytywnym tego słowa znaczeniu. Auto dla prawdziwego indywidualisty B)  :rolleyes:  ;)

Co do świateł... B)

caf1889f062f3a972fbce256e01e09.jpg

 

Dla mnie okularnika te LED-owe światła były niezastąpione.

Przez weekend zrobiłem nim 600km.

300 km po i pod miastem, a resztę w trasie w tym 100 km z prędkościami autostradowymi.

88ecc5a7f0de6d161e457548e85.jpg

d1b15e9eb39f54e68fb8bc86708.jpg

0b7441c6cfff5e0abaa18f9400d27a5.jpg

05f017ea94db71fc2f3a3efac700aed.jpg

Generalnie wszyscy którym w Tarnowie zdążyłem pokazać Levorga byli bardzo pozytywnie zaskoczeni tym co oferuje dzisiejsze Subaru :yahoo:


Uważam, ba jestem przekonany, że Levorg świetnie nadaje się w miejsce na rynku europejskim po Hondzie Accord która jak wiemy nie jest już oferowana w Europie  :( Co stwierdzili moi bliscy jeszcze lepiej jeździ.


Dużo by pisać :)

 

Co do spalania to... nurtuje mnie taka rzecz.

Bardzo dużo osób twierdzi, że na zachodzie mają lepsze paliwa, a przez to samochody lepiej jeżdżą, mniej palą. 

Aco za tym idzie mają większy zasięg.

Widzę, że spora część z Was podróżuje za granicą. Czy potwierdzacie tę tezę, a na przykładzie Levorga możecie stwierdzić, że spalanie w nim również zależy od miejsca/paliwa?

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania to... nurtuje mnie taka rzecz.

Bardzo dużo osób twierdzi, że na zachodzie mają lepsze paliwa, a przez to samochody lepiej jeżdżą, mniej palą. 

Aco za tym idzie mają większy zasięg.

Widzę, że spora część z Was podróżuje za granicą. Czy potwierdzacie tę tezę, a na przykładzie Levorga możecie stwierdzić, że spalanie w nim również zależy od miejsca/paliwa?

 

Wg. mnie zdania są podzielone. Ja nie zauważyłem różnicy w spalaniu benzyny (ten sam styl jazdy). Za to kilku znajomych zauważyło spadek spalania ON (ta sama trasa - jazda w jedną stronę na paliwie zachodnim a w drugą polskim). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do spalania to... nurtuje mnie taka rzecz.

Bardzo dużo osób twierdzi, że na zachodzie mają lepsze paliwa, a przez to samochody lepiej jeżdżą, mniej palą.

Aco za tym idzie mają większy zasięg.

Widzę, że spora część z Was podróżuje za granicą. Czy potwierdzacie tę tezę, a na przykładzie Levorga możecie stwierdzić, że spalanie w nim również zależy od miejsca/paliwa?

Wg. mnie zdania są podzielone. Ja nie zauważyłem różnicy w spalaniu benzyny (ten sam styl jazdy). Za to kilku znajomych zauważyło spadek spalania ON (ta sama trasa - jazda w jedną stronę na paliwie zachodnim a w drugą polskim).

Miałem to samo jadąc pod granice z Francja. Wracając spaliłem Forkiem XT ok 1 litr mniej. Ale ja bym to raczej podciagnął pod to ze w tamta stronę było pod górkę a wracając z górki. Wzrostu mocy itp na niemieckim paliwie nigdy nie zanotowałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że spora część z Was podróżuje za granicą. Czy potwierdzacie tę tezę, a na przykładzie Levorga możecie stwierdzić, że spalanie w nim również zależy od miejsca/paliwa?

 

W pierwszej kolejności ma wpływ: wiatr, temperatura i styl jazdy. Paliwo bardzo podobne w PL nawet z tej samej rafinerii. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja natomiast mam doswiadczenia nastepujace:

podroz w 2014 i 2015 do Chorwacji okolo 1300km w jedna strone oczywiscie XV'em.

Na polskim paliwie 750km max i tankowanie za granica Chorwacka albo jeszcze na Sloweni

W droge powrotna na paliwie Chorwackim niecale 900km i tankownie w Austrii.. Styl jazdy identyczny tzn 130km/h na tempomacie. Moze przypadek, moze wiatr w plecy, a moze faktycznie lepsze paliwo...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym spalaniem hmm, może coś być: ja jeżdżę w BE i do PL na paliwie z BE i DE spalił tak jak pisałem 88-9,0 a w drogę powrotną 10,00. Paliwo w PL (i Europie Wsch.) na pewno jest innego gatunku: to rosyjski URAL, a więc bardziej zanieczyszczona tyle że ORLEN ma specjalną instalację do jej oczyszczania i powinno być OK. Z drugiej strony może to jednak wiatr...:-)  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Spalanie - 8,8 autostradami do PL w zakresie 120-140km/h bez silnego wiatru w trybie I, w trybie S wzrosło do 9,00, więc różnica minimalna.

 

Różnica ta może jeszcze wynikać z jednego faktu, który zaoobserowałem podczas jazdy Levorgiem (zauważyłem dopiero po ok 400km). W trybie S i położeniu skrzyni D, nie jest możliwa jazda na 6 biegu, silnik cały czas utrzymuje 5, czekając w gotowości do przyśpieszenia. Trochę tego nie rozumiem.. Nawet jazda na tempomacie ustawionym na np. 140km/h i w tybie S, powoduje, że samochód jedzie cały czas na 5 biegu (jeżeli łopatką wymuszę 6 bieg, to po chwili przechodzi w D i redukuje na 5). Jeżeli zmienimy tryb na I wówczas wskakuje 6.

 

Wydaje mi się, że jest to jakiś błąd w oprogramowaniu, bo niby dlaczego nie mogę jechać na 6 biegu w D?

Edytowane przez Buchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze widzę, że Nowa Impreza na 2017 będzie mniejsza niż Levorg?

znasz już wymiary nowej Imprezy ?

 

podobno będzie niższa linia dachu, samo auto szersze i ciut dłuższe od obecnej wersji

 

Wysłane z mojego SGP311 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...