karol76 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Jeśli takie masz priorytety, to ja bym na Twoim miejscu wybrał 2.0. Chyba trochę jest takich na rynku. Nawet bym poszedł dalej i na korki, o których piszesz, poszukałbym AT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 szukalbym 2.5 n/a AT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Witam! zatem bez zbędnego owijania w bawełnę zapytam, KTO Z KOLEGÓW MA FORESTERA 2.0 150KM I MIESZKA W W-WIE ??? są szansę się poznać/ spotkać pogadać o plusach i minusach motoru 2.0B??? Tomasz 693 999 903 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuhen Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 (edytowane) Krystek07 nie wiem, czy to ważne, ale jeśli brać pod uwagę koszty regulacji zaworów to SOHC zdecydowanie taniej. Sam tak zrobiłem, kupując amerykańskie 2.5 AT z przeznaczeniem do zgazowania. Wcześniej miałem Forka 2.0 DOHC i było raczej drogo. Nie wiem ile można na to wydać max, ale ja dałem coś chyba ponad 800 zet. Teraz to jak już ktoś wspominał, nie powinno przekroczyć 200 Edytowane 17 Grudnia 2013 przez kuhen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 ppmarian ... skoro proponujesz 2,5 i zatem cos o nim wiesz. Czy to prawda co mówią sprzedawcy ze to silnik na łańcuszku ??? Jest powiedzmy takie auto do sprzedania i to z amerykanskim automatem i to z roku 2011/12 wiec calkiem znosnie tylko kawal drogi trzeba za nim zrobic, by sie przekonac co naprawde soba reprezentuje. Powiedz mi prosze co jest w nim na pasku a co na lancuszku? Co sie i kiedy wymienia w rozrzadzie ? Jak sie sprawuje taka jednostka oraz jaka jest ich usterkowosc. tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 (edytowane) stare EJ jest na pasku Do MY10 wlacznie - 2.5 n/a EJ SOHC jest na pasku - kompletnie bezawaryjny silnik, doskonały do gazu Od MY11 - nowe 2.5 n/a FB DOHC jest na łańcuchu - za wczesnie żeby coś powiedzieć o trawalosci. Jesli chodzi o gaz to jest podobnie jak nie gorzej (plastikowy kolektor) niż z 2.0 EJ DOHC Edytowane 7 Stycznia 2014 przez ppmarian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 ppmarian widzisz jeden z dekoderow nr VIN mowi iz to silnik z wielozabkiem inny zas ze to lancuch. Sprzedawca upiera sie ze mowimy o lancuchu mimo iz odkupil auto od klienta z wawy nie mam jednak jak do niego dotrzec... reszta moglbym na PW. nie zasmiecajac watku. Pozostaje zatem nadal wybor 2.0 150KM na pasku czy 2.5 173KM na lancuchu, co wybrac dla dlugiego i ekonomicznego uzytkowania bez wariowania i upalania ??? Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Jakie oznaczenie ma wybite na silniku EJ czy FB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 ppmarian engine type: nie znam (ale jest chyba na słupku nisko miedzy lewymi drzwiami przod/tył) dowiem sie. vin: JF2SHAGC3BH782484 jesli nic nie pomieszalem. tomasz KOLEDZY! zatem jesli nachylam sie teraz nad Forkiem 2,5 non turbo czyli 173KM to lepiej wybrac wersje na pasku zebatym przed 2011R czy raczej na lancuchu po 2011R ? ktory z nich jest DOHC a ktory SOHC i ktory jest mniej awaryjny jesli wogole mozna tak weryfikowac, ktory bardziej poprawnie znosi napedzanie LPG ??? tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Do lpg lepiej sohc czyli przed 2011 Nie słyszałem jeszcze o lpg w silnikach typu FB więc ciężko powiedzieć o trwałości.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 ppmarian Szukam Forka III 2,5 AT, ceny do 45tys. pln to najczesciej forki juz z "przygodami" mimo obietnic sprzedajacych. FORKI III 2,0 150KM ze szwajcarii lub niemiec zdarzaja sie nie bite i ceny nawet ponizej 45tys. tylko dziwnie sa wyraznie wolniejsze od 2,5AT. Kurcze ciezko wolalbym 2,5 ale bywaja drozsze min. o 5tys.pln od swych wolniejszych braci i niestety najczesciej jasno szare w srodku A ja nie chce juz szybko bruzacego sie srodka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siczka Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 witam, Rozgladam się za Forkiem. Co sądzicie o tym egzemplarzu. Moze ktoś z was już go oglądał i był z nim przegladzie ? http://otomoto.pl/oferta/subaru-forester-lady-stan-climatronic-gaz-2007-08r-4x4-xenon-ID6y3OwT.html#7a27131457 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 pytania o konkretne egzemplarze proszę zadawać w "Zakupie kontrolowanym". http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/45284-forester/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stalker Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 pewnie padło juz to pytanie.. jak jest z mocą w SF II 2.5XT - od kiedy dokładnie silnik ma 230 zamiast 211KM i czy to tylko sprawa elektroniki widze sporo w prywatnych ogłoszeniach że 230 KM mają nawet przedliftowe SFII np z 2004r, czy silniki 211/230 różnią się z zewnątrz tą plastikową obudową? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 230 KM w SF to chyba tylko po swapie silnika... 211/230KM to okolice 2006 roku -> Wszystkie modele >MY2006 (czyli poliftowe) miały już 230KM, rzadkie przypadki modeli przedliftowycyh z końcówki produkcji (2005 rok) mogły już mieć 230KM w 'starej' budzie - chociaż nigdy takiego auta nie widziałem, tylko legendy na forum kojarzę. Dodatkowo sprawę dla kupującego komplikuje fakt, że część modeli MY2006 była już produkowana w 2005 roku Co do zmian w silniku (211 vs 230): (...) turbo Foresters have a higher compression ratio and redesigned intake and exhaust components for a 20-hp boost to 230 and cleaner tailpipe emissions. The manual and automatic transmissions have also been updated for better performance, as has the suspension. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 230 KM w SF to chyba tylko po swapie silnika niekoniecznie, SF II = Subaru Forester II, a nie nazwa kodowa SF, SG itd... zresztą są SF z 230+ KM, na przykład mój ale to po remapie. 211 KM miały Forki 2004/2005 już z silnikiem 2.5 litra ale przedliftową budę, a 230 KM miały już ze zmienioną na nowszą budą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafałC Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 WItam, odkopię wątek, żeby nie zakładać nowego. Szukam forestera 2.0 manual+reduktor, auto będzie miało zakładany lpg i przebiegi około 25kkm rocznie. Budżet pozwala mi na zakup forestera 2 generacji lub 3 z początków produkcji. Doczytałem że 2 generacja po 2005 roku ma zmieniony silnik z (sohc ej201 125km) na (dohc, ej204 158km), który wymaga podobno częstych i droższych regulacji zaworów niż wersja przed liftem. Proszę o pomoc ponieważ nie mogę znaleźć co siedzi w 3 generacji z lat 2008-2010 o mocy 150km. aktualnie wychodzi mi, że najlepszą opcją będzie znalezienie egzemplarza do 2005 roku. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Częstszych niekoniecznie ale żeby w DOHC wyregulować zawory trzeba wydzierać silnik. Przy LPG zaleca się sprawdzanie luzów co 50kkm, bez LPG co 100kkm. DOHC weszło w lifcie II gen, także jak chcesz SOHC szukaj II gen przed liftingiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafałC Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Ok, wielkie dzięki, a co z 2.0 w 3 generacji z początków produkcji, to ten sam silnik co w 2 po lifcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 12 minut temu, RafałC napisał: Ok, wielkie dzięki, a co z 2.0 w 3 generacji z początków produkcji, to ten sam silnik co w 2 po lifcie? raczej tak z tego co wiem. Jak pod gaz to szukaj oczywiście silnika EJ204F - F oznacza wzmocnione gniazda zaworowe co rokuje nadzieję na większą trwałość zaworów. Ale i tak najważniejsze znaleźć zadbany egzemplarz ze znaną historią serwisową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 I nie zjedzony przez ruda szmatę. Pod tym względem chyba SH będzie lepszym wyjściem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Valdes73 Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 (edytowane) Cześć, Jeżdżę takim jakiego szukasz , tzn Forek SH (III) rok 2008, 2.0 benzynka 150KM. Kupilem z przebiegiem 240.000km za 22.000 zł a włożyłem 13.000. Przy kupnie zwróć uwagę na stuki w zawieszeniu - bolączką tych aut jest padająca maglownica. Koszt regeneracji ok 1500zl. Ja po kupnie dałem auto do remontu silnika, mialem trochę kasy w zapasie a ze silnik już delikatnie nierówno pracował i jest instalka LPG to się nie zastanawiałem dlugo. Regulacja zaworów, z wymianą panewek na wzmocnione, pierścienie. Całość 7.000 zł. Obejrzyj tez dokładnie spód, - są ponoć lepiej zabezpieczone niż poprzednią generacja , ale też warto zerknąć to sprawdzić. Kolejna rzecz amortyzatory- tył. Też bolączka, bo niezbyt duże przebiegi czlowieki ma nich robią,- fabrycznie są tam SLSy, drogie przy wymianie, ale można założyć dedykowane pod to auto Pedders co tez uczyniłem- koszt 1700zl. Jak by co pytaj. I tak go lubię Pozdrawiam Edytowane 7 Kwietnia 2021 przez Valdes73 Literówki 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Mi nie zostaje nic jak polecić dwójkę przedlift 125km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Bier mojego 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadio Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 (edytowane) Godzinę temu, Pan Dziedzic napisał: Bier mojego A sprzedaż? *sprzedasz Edytowane 7 Kwietnia 2021 przez arkadio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się