Skocz do zawartości

Zakup forka jaki silnik wybrać?


krystek07

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

zatem bez zbędnego owijania w bawełnę zapytam, KTO Z KOLEGÓW MA FORESTERA 2.0 150KM I MIESZKA W W-WIE ???

są szansę się poznać/ spotkać pogadać o plusach i minusach motoru 2.0B???

 

Tomasz

693 999 903

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krystek07 nie wiem, czy to ważne, ale jeśli brać pod uwagę koszty regulacji zaworów to SOHC zdecydowanie taniej.

Sam tak zrobiłem, kupując amerykańskie 2.5 AT z przeznaczeniem do zgazowania.

Wcześniej miałem Forka 2.0 DOHC i było raczej drogo.

Nie wiem ile można na to wydać max, ale ja dałem coś chyba ponad 800 zet.

Teraz to jak już ktoś wspominał, nie powinno przekroczyć 200

Edytowane przez kuhen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ppmarian

 

... skoro proponujesz 2,5 i zatem cos o nim wiesz. Czy to prawda co mówią sprzedawcy ze to silnik na łańcuszku ???

Jest powiedzmy takie auto do sprzedania i to z amerykanskim automatem i to z roku 2011/12 wiec calkiem znosnie tylko kawal drogi trzeba za nim zrobic, by sie przekonac co naprawde soba reprezentuje.

Powiedz mi prosze co jest w nim na pasku a co na lancuszku?

Co sie i kiedy wymienia w rozrzadzie ?

Jak sie sprawuje taka jednostka oraz jaka jest ich usterkowosc.

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stare EJ jest na pasku

 

Do MY10 wlacznie - 2.5 n/a EJ SOHC jest na pasku - kompletnie bezawaryjny silnik, doskonały do gazu

Od MY11 - nowe 2.5 n/a FB DOHC jest na łańcuchu - za wczesnie żeby coś powiedzieć o trawalosci. Jesli chodzi o gaz to jest podobnie jak nie gorzej (plastikowy kolektor) niż z 2.0 EJ DOHC

Edytowane przez ppmarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppmarian

 

widzisz jeden z dekoderow nr VIN mowi iz to silnik z wielozabkiem inny zas ze to lancuch. Sprzedawca upiera sie ze mowimy o lancuchu mimo iz odkupil auto od klienta z wawy nie mam jednak jak do niego dotrzec... reszta moglbym na PW. nie zasmiecajac watku.

Pozostaje zatem nadal wybor 2.0 150KM na pasku czy 2.5 173KM na lancuchu, co wybrac dla dlugiego i ekonomicznego uzytkowania bez wariowania i upalania ???

 

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppmarian

 

 

engine type: nie znam (ale jest chyba na słupku nisko miedzy lewymi drzwiami przod/tył) dowiem sie.

vin: JF2SHAGC3BH782484 jesli nic nie pomieszalem.

 

tomasz

 

KOLEDZY!

 

zatem jesli nachylam sie teraz nad Forkiem 2,5 non turbo czyli 173KM to lepiej wybrac wersje na pasku zebatym przed 2011R czy raczej na lancuchu po 2011R ?

ktory z nich jest DOHC a ktory SOHC i ktory jest mniej awaryjny jesli wogole mozna tak weryfikowac, ktory bardziej poprawnie znosi napedzanie LPG ???

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ppmarian

 

Szukam Forka III 2,5 AT, ceny do 45tys. pln to najczesciej forki juz z "przygodami" mimo obietnic sprzedajacych.

FORKI III 2,0 150KM ze szwajcarii lub niemiec zdarzaja sie nie bite i ceny nawet ponizej 45tys. tylko dziwnie sa

wyraznie wolniejsze od 2,5AT.

Kurcze ciezko wolalbym 2,5 ale bywaja drozsze min. o 5tys.pln od swych wolniejszych braci i niestety najczesciej jasno szare w srodku

A ja nie chce juz szybko bruzacego sie srodka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

pewnie padło juz to pytanie..

jak jest z mocą w SF II 2.5XT - od kiedy dokładnie silnik ma 230 zamiast 211KM i czy to tylko sprawa elektroniki

widze sporo w prywatnych ogłoszeniach że 230 KM mają nawet przedliftowe SFII np z 2004r, czy silniki 211/230 różnią się z zewnątrz tą plastikową obudową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

230 KM w SF to chyba tylko po swapie silnika... 211/230KM to okolice 2006 roku -> Wszystkie modele >MY2006 (czyli poliftowe) miały już 230KM, rzadkie przypadki modeli przedliftowycyh z końcówki produkcji (2005 rok) mogły już mieć 230KM w 'starej' budzie - chociaż nigdy takiego auta nie widziałem, tylko legendy na forum kojarzę. Dodatkowo sprawę dla kupującego komplikuje fakt, że część modeli MY2006 była już produkowana w 2005 roku :) 

Co do zmian w silniku (211 vs 230):

 

(...) turbo Foresters have a higher compression ratio and redesigned intake and exhaust components for a 20-hp boost to 230 and cleaner tailpipe emissions. The manual and automatic transmissions have also been updated for better performance, as has the suspension. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

230 KM w SF to chyba tylko po swapie silnika

niekoniecznie, SF II = Subaru Forester II, a nie nazwa kodowa SF, SG itd... zresztą są SF z 230+ KM, na przykład mój ;) ale to po remapie.

 

 

211 KM miały Forki 2004/2005 już z silnikiem 2.5 litra ale przedliftową budę, a 230 KM miały już ze zmienioną na nowszą budą.

 

 

post-3057-0-27343100-1437941837_thumb.jpg

post-3057-0-94166400-1437941843_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

WItam, odkopię wątek, żeby nie zakładać nowego. Szukam forestera 2.0 manual+reduktor, auto będzie miało zakładany lpg i przebiegi około 25kkm rocznie. Budżet pozwala mi na zakup forestera 2 generacji lub 3 z początków produkcji. Doczytałem że 2 generacja po 2005 roku ma zmieniony silnik z (sohc ej201 125km) na (dohc, ej204 158km), który wymaga podobno częstych i droższych regulacji zaworów niż wersja przed liftem. Proszę o pomoc ponieważ nie mogę znaleźć co siedzi w 3 generacji  z lat 2008-2010 o mocy 150km. aktualnie wychodzi mi, że najlepszą opcją będzie znalezienie egzemplarza do 2005 roku. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, RafałC napisał:

Ok, wielkie dzięki, a co z 2.0 w 3 generacji z początków produkcji, to ten sam silnik co w 2 po lifcie?

raczej tak z tego co wiem.

Jak pod gaz to szukaj oczywiście silnika EJ204F - F oznacza wzmocnione gniazda zaworowe co rokuje nadzieję na większą trwałość zaworów. 
Ale i tak najważniejsze znaleźć zadbany egzemplarz ze znaną historią serwisową. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

Jeżdżę takim jakiego szukasz , tzn Forek SH (III) rok 2008,  2.0 benzynka 150KM. Kupilem z przebiegiem 240.000km za 22.000 zł a włożyłem 13.000. Przy kupnie zwróć uwagę na stuki w zawieszeniu - bolączką tych aut jest padająca maglownica. Koszt regeneracji ok 1500zl. Ja po kupnie dałem auto do remontu silnika, mialem trochę kasy w zapasie a ze silnik już delikatnie nierówno pracował i jest instalka LPG to się  nie zastanawiałem dlugo. Regulacja zaworów, z wymianą panewek na wzmocnione, pierścienie.  Całość 7.000 zł.  Obejrzyj tez dokładnie spód, - są ponoć lepiej zabezpieczone niż poprzednią generacja , ale też warto zerknąć to sprawdzić. Kolejna rzecz amortyzatory- tył.  Też bolączka, bo niezbyt duże przebiegi czlowieki ma nich robią,- fabrycznie są tam SLSy,  drogie przy wymianie, ale można założyć dedykowane pod to auto Pedders co tez uczyniłem- koszt 1700zl. Jak by co pytaj. I tak go lubię :D Pozdrawiam  

Edytowane przez Valdes73
Literówki
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...