doom21 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 tez słyszałem ze 2.5t jest bardziej awaryjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Nie słuchaj forowiczów, którzy "słyszeli". Nie czytaj opinii skopiowanych, powielanych, o jednym lub kilku przypadkach. Nie montuj instalacji gazowej. Zapytaj mechaników, którzy te silniki obsługują (wiele, wiele sztuk przez wiele lat) A potem wybierz 2,5 XT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 2,5 cierpiał na przypadłośc tzw. UPG - wynika to z takiej a nie innej konstrukcji tego silnika, który powstał na bazie 2.0 - i zaczęły się problemy z chłodzeniem. Jeżeli silnik jest regularnie serwisowany - i w razie potrzeby zrobione UPG - to bym się wcale nie bał 2.5 litra. Dodatkowo 2.5 litra ma mocniejszy dół - czyli mówią ckolokwialnie , lepiej się zbiera od niskich prędkości obrotowych silnika. 2.0 jest bardziej wytrzymały - w zasadzie obce mu są problemy z uszczelką, ale ma słabszy dół. Oba można zasilać alternatywnym paliwem, ale instalacja musi być wykonana bardzo precyzyjnei i z dobrych komponentów. Jeżeli masz na oku dobry silnik 2.5 litra to śmiało kupuj, a potem o niego dbaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powolny Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Ok dzieki ale nadal nie wiem co z tymi zaworami Jeszcze nie moge znalezc co to właściwie jest to UPG?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik3 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 UPG - Uszczelka Pod Głowicą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Zajrzyj do tematu Słownik skrótów i pojęć, znajdziesz tam wszystkie najważniejsze zwroty i skróty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin777 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 ja mam 2.0 i zgazowałem przy 13tys.km teraz mam 18 tys.km i moge polecić, tak naprawde nie wiem że mam gaz. Polecam jak narazie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powolny Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Wracając do tematu gniazd zaworowych. Nikt nie odpowiedział - sam zacząłem ryć i to co wynorałem w internecie. głowice z regulacją zarorów mechaniczną (czyli z nieutwardzonymi gniazdami zaworowymi) mają otwóry na świece od góry pokryw zaworowych, oraz jeden wałek rozrządu, co powinno być widoczne po wytłoczeniach na pokrywach rozrządu, ale tego nie jestem pewien głowice z hydrauliczną (czyli z utwardzonymi gniazdami) mają otwory na świece na środku pokryw zaworowych, oraz mają dwa wałki rozrządu. Więc jeśli na masce nie ma informacji dotyczącej regulacji zaworów (bo w aucie z mechaniczną regulacją zaworów powinna taka być, lecz maska zawsze może być zmianiona itd...) to można dojść do tego w inny sposób. Możliwe, że jest dużo prostsza metoda, lecz niestety nikt mądry jej nie przytoczył, więc dzielę się tu tym co wyszukałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Badeński Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 (edytowane) Mam ten sam dylemat co koledzy. Do wyboru jest: 2.0 XT Minusy: Potencjalne problemy z panewkami, możliwe UPG, regulacja zaworów, roczniki z 2.0 XT miały najbrzydszą kierownicę ever, w 2.5 XT już takiej nie widziałem, jedynie MOMO. Widziałem też jedynie wersje z pół skórą, oraz radiem 1 din które wygląda... biednie. Plusy: więcej mocy niż 2.0, trwalszy silnik niż 2.5 (potencjalnie) 2.5 XT Minusy: Potencjalne problemy z UPG, możliwe problemy z panewkami. Plusy: Moc, pełna skóra 2.0 158KM (od 2005) Minus: Mniej mocy Plusy: Mniej awaryjny silnik, podobnie jak w 2.5 XT pełna skóra + lepsze wyposażenie. Biorę pod uwagę jedynie wersje z MT. Jeżeli chodzi o 2.0 XT i 2.5 XT to do roku 2005, w przypadku 2.0 od 2005. Dodam jeszcze, że chcę LPG. No i tutaj pytanie, który silnik najlepiej zniesie LPG (oczywiście pewnie żaden... ale...) Czy 2.0 158KM faktycznie cierpi na brak mocy? Ostatecznie czy może jest ktoś z Warszawy kto może wsadzić na prawy, pokazać jak to jeździ? Lub czy są może jakieś stałe spoty w Wawie? Oglądanie filmów z przyśpieszeniem na yt jakoś nie do końca pomaga w decyzji. Pozdrawiam P. Edytowane 17 Listopada 2013 przez jestempiotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 2.0 158 faktycznie cierpi na brak mocy Piotrek, a duże przebiegi planujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Badeński Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 (edytowane) 2.0 158 faktycznie cierpi na brak mocy Piotrek, a duże przebiegi planujesz? To zależy od skali, średnio robię około 1000km miesięcznie. Głównie po Warszawie + weekendowe wycieczki na działkę. W swoim poprzednim samochodzie, Celica st202 miałem 2.0 więc jestem przyzwyczajony do spalania 10-15l pb98. Tym razem chciał bym coś odrobinę tańszego stąd pomysł z zagazowanym leśnikiem Edytowane 17 Listopada 2013 przez jestempiotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 Kwestia, czy to na pewno będzie tańsze Ja sie mieszczę 100% po Wawie w jakichś 13 litrach. Bez ciśniecia oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 Ja sie mieszczę 100% po Wawie w jakichś 13 litrach. Ja nawet w 12,2.... I to z "ciśnięciem" od czasu do czasu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 Czyli tez mieścisz sie Seba w 13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Badeński Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 Kwestia, czy to na pewno będzie tańsze Ja sie mieszczę 100% po Wawie w jakichś 13 litrach. Bez ciśniecia oczywiście. Ale rozumiem, że benzyna? Nie LPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 (edytowane) U mnie do 13 lpg to w trasie się udaje, ale niekoniecznie wolno za to jednostajnie. Raz miałem nawet 12.6 . W mieście od 15 do 18 lpg mi wychodzi. Edytowane 18 Listopada 2013 przez siwy_001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doom21 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 2.0 158 faktycznie cierpi na brak mocy zależy co kto potrzebuje, mi wystarcza Czyli tez mieścisz sie Seba w 13 ja mieszczę się w 11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Ok dzieki ale nadal nie wiem co z tymi zaworami W foresterach nie było silników z regulacją hydrauliczną zaworów (97-2008). Starsze silniki wolnossące miały jeden wałek rozrządu w głowicy (SOHC) i regulację luzu zaworowego na śrubkę. Wszystkie Turbo są DOHC i regulacja zaworów nie jest już tak łatwa i przyjemna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Nie tragizujcie nad DOHC trochę chęci, trochę czasu a regulacja zaworów jakaś super tragiczna nie jest a i silnika też wyciągać nie trzeba. Co do spalania u mnie LPG trasa 10,5-11,5 max do 130km/h. Miasto normalna jazda a nogi lekkiej nie mam 15-16L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Nie każdy ma umiejętności i czas zeby sorawdzic i zrobić korektę zaworów w DOHC. A zlecenie takiej usługi to koszt min 1000zl bez ceny szklanek W sohc taka operacja to max 200zl Nie każdy ma umiejętności i czas zeby sorawdzic i zrobić korektę zaworów w DOHC. A zlecenie takiej usługi to koszt min 1000zl bez ceny szklanek W sohc taka operacja to max 200zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Badeński Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 U mnie do 13 lpg to w trasie się udaje, ale niekoniecznie wolno za to jednostajnie. Raz miałem nawet 12.6 . W mieście od 15 do 18 lpg mi wychodzi. A czy długo już jeździsz na LPG? Zakładałeś u Jako? Jesteś już po UPG i zaworach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink 1973 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Nie każdy ma umiejętności i czas zeby sorawdzic i zrobić korektę zaworów w DOHC. A zlecenie takiej usługi to koszt min 1000zl bez ceny szklanek W sohc taka operacja to max 200zl Nie każdy ma umiejętności i czas zeby sorawdzic i zrobić korektę zaworów w DOHC. A zlecenie takiej usługi to koszt min 1000zl bez ceny szklanek W sohc taka operacja to max 200zl plus uszczelki przeważnie, wszystkie co daje 460 zł w waw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 U mnie do 13 lpg to w trasie się udaje, ale niekoniecznie wolno za to jednostajnie. Raz miałem nawet 12.6 . W mieście od 15 do 18 lpg mi wychodzi. A czy długo już jeździsz na LPG? Zakładałeś u Jako? Jesteś już po UPG i zaworach? Zakładałem nie u Jako, w białymstoku jest kilka sensownych warszatów, w innych miastach pewnie też. Jeżdżę niecały rok, zrobiłem do tej pory 11 tys. Wszystko na razie ok, nie czuję że mam gaz. UPG i zaworów nie robiłem ale wypadałoby zawory sprawdzić niedługo bo nie znam historii serwisowania mojego auta. Wybieranie auta pod kątem łatwości regulacji zaworów które robi się co kilkadziesiąt tys. km wydaje mi się pomyłką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Kwestia, czy to na pewno będzie tańsze Ja sie mieszczę 100% po Wawie w jakichś 13 litrach. Bez ciśniecia oczywiście. Ale rozumiem, że benzyna? Nie LPG? Tak, benzyna 98. Pamiętaj tez, ze nie samym spalaniem człowiek żyje Po trzech miesiącach posiadania wolnegossaka będziesz z utęsknieniem wyglądał Forków z kurnikiem na masce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Wybieranie auta pod kątem łatwości regulacji zaworów które robi się co kilkadziesiąt tys. km wydaje mi się pomyłką. Dokładnie tak. Tym bardziej jeżeli z góry zakładamy, że będziemy jeździli na "pod tlenku" PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się