Skocz do zawartości

Zakup forka jaki silnik wybrać?


krystek07

Rekomendowane odpowiedzi

Nie słuchaj forowiczów, którzy "słyszeli".

Nie czytaj opinii skopiowanych, powielanych, o jednym lub kilku przypadkach.

Nie montuj instalacji gazowej.

Zapytaj mechaników, którzy te silniki obsługują (wiele, wiele sztuk przez wiele lat)

A potem wybierz 2,5 XT. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 cierpiał na przypadłośc tzw. UPG - wynika to z takiej a nie innej konstrukcji tego silnika, który powstał na bazie 2.0 - i zaczęły się problemy z chłodzeniem. Jeżeli silnik jest regularnie serwisowany - i w razie potrzeby zrobione UPG - to bym się wcale nie bał 2.5 litra. Dodatkowo 2.5 litra ma mocniejszy dół - czyli mówią ckolokwialnie , lepiej się zbiera od niskich prędkości obrotowych silnika. 2.0 jest bardziej wytrzymały - w zasadzie obce mu są problemy z uszczelką, ale ma słabszy dół. Oba można zasilać alternatywnym paliwem, ale instalacja musi być wykonana bardzo precyzyjnei i z dobrych komponentów.

Jeżeli masz na oku dobry silnik 2.5 litra to śmiało kupuj, a potem o niego dbaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu gniazd zaworowych. Nikt nie odpowiedział - sam zacząłem ryć i to co wynorałem w internecie.

głowice z regulacją zarorów mechaniczną (czyli z nieutwardzonymi gniazdami zaworowymi) mają otwóry na świece od góry pokryw zaworowych, oraz jeden wałek rozrządu, co powinno być widoczne po wytłoczeniach na pokrywach rozrządu, ale tego nie jestem pewien

głowice z hydrauliczną (czyli z utwardzonymi gniazdami) mają otwory na świece na środku pokryw zaworowych, oraz mają dwa wałki rozrządu.

 

Więc jeśli na masce nie ma informacji dotyczącej regulacji zaworów (bo w aucie z mechaniczną regulacją zaworów powinna taka być, lecz maska zawsze może być zmianiona itd...) to można dojść do tego w inny sposób.

Możliwe, że jest dużo prostsza metoda, lecz niestety nikt mądry jej nie przytoczył, więc dzielę się tu tym co wyszukałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam dylemat co koledzy.

 

Do wyboru jest:

 

2.0 XT

Minusy:

Potencjalne problemy z panewkami, możliwe UPG, regulacja zaworów, roczniki z 2.0 XT miały najbrzydszą kierownicę ever, w 2.5 XT już takiej nie widziałem, jedynie MOMO. Widziałem też jedynie wersje z pół skórą, oraz radiem 1 din które wygląda... biednie.

Plusy:

więcej mocy niż 2.0, trwalszy silnik niż 2.5 (potencjalnie)

 

2.5 XT

Minusy:

Potencjalne problemy z UPG, możliwe problemy z panewkami.

Plusy:

Moc, pełna skóra

 

2.0 158KM (od 2005)

Minus:

Mniej mocy

Plusy:

Mniej awaryjny silnik, podobnie jak w 2.5 XT pełna skóra + lepsze wyposażenie.

 

Biorę pod uwagę jedynie wersje z MT. Jeżeli chodzi o 2.0 XT i 2.5 XT to do roku 2005, w przypadku 2.0 od 2005. Dodam jeszcze, że chcę LPG.

 

No i tutaj pytanie, który silnik najlepiej zniesie LPG (oczywiście pewnie żaden... ale...)

Czy 2.0 158KM faktycznie cierpi na brak mocy?

 

Ostatecznie czy może jest ktoś z Warszawy kto może wsadzić na prawy, pokazać jak to jeździ? Lub czy są może jakieś stałe spoty w Wawie? Oglądanie filmów z przyśpieszeniem na yt jakoś nie do końca pomaga w decyzji.

 

Pozdrawiam

P.

Edytowane przez jestempiotrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 158 faktycznie cierpi na brak mocy ;)

 

Piotrek, a duże przebiegi planujesz?

 

To zależy od skali, średnio robię około 1000km miesięcznie. Głównie po Warszawie + weekendowe wycieczki na działkę. W swoim poprzednim samochodzie, Celica st202 miałem 2.0 więc jestem przyzwyczajony do spalania 10-15l pb98. Tym razem chciał bym coś odrobinę tańszego stąd pomysł z zagazowanym leśnikiem ;)

Edytowane przez jestempiotrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki ale nadal nie wiem co z tymi zaworami
W foresterach nie było silników z regulacją hydrauliczną zaworów (97-2008). Starsze silniki wolnossące miały jeden wałek rozrządu w głowicy (SOHC) i regulację luzu zaworowego na śrubkę. Wszystkie Turbo są DOHC i regulacja zaworów nie jest już tak łatwa i przyjemna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy ma umiejętności i czas zeby sorawdzic i zrobić korektę zaworów w DOHC. A zlecenie takiej usługi to koszt min 1000zl bez ceny szklanek

 

W sohc taka operacja to max 200zl

 

Nie każdy ma umiejętności i czas zeby sorawdzic i zrobić korektę zaworów w DOHC. A zlecenie takiej usługi to koszt min 1000zl bez ceny szklanek

 

W sohc taka operacja to max 200zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy ma umiejętności i czas zeby sorawdzic i zrobić korektę zaworów w DOHC. A zlecenie takiej usługi to koszt min 1000zl bez ceny szklanek

 

W sohc taka operacja to max 200zl

 

Nie każdy ma umiejętności i czas zeby sorawdzic i zrobić korektę zaworów w DOHC. A zlecenie takiej usługi to koszt min 1000zl bez ceny szklanek

 

W sohc taka operacja to max 200zl

plus uszczelki przeważnie, wszystkie co daje 460 zł w waw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie do 13 lpg to w trasie się udaje, ale niekoniecznie wolno za to jednostajnie. Raz miałem nawet 12.6 :). W mieście od 15 do 18 lpg mi wychodzi.

 

A czy długo już jeździsz na LPG? Zakładałeś u Jako? Jesteś już po UPG i zaworach?

 

Zakładałem nie u Jako, w białymstoku jest kilka sensownych warszatów, w innych miastach pewnie też. Jeżdżę niecały rok, zrobiłem do tej pory 11 tys. Wszystko na razie ok, nie czuję że mam gaz. UPG i zaworów nie robiłem ale wypadałoby zawory sprawdzić niedługo bo nie znam historii serwisowania mojego auta.

 

Wybieranie auta pod kątem łatwości regulacji zaworów które robi się co kilkadziesiąt tys. km wydaje mi się pomyłką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia, czy to na pewno będzie tańsze :)

Ja sie mieszczę 100% po Wawie w jakichś 13 litrach. Bez ciśniecia oczywiście.

 

Ale rozumiem, że benzyna? Nie LPG?

 

Tak, benzyna 98.

Pamiętaj tez, ze nie samym spalaniem człowiek żyje ;)

Po trzech miesiącach posiadania wolnegossaka będziesz z utęsknieniem wyglądał Forków z kurnikiem na masce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybieranie auta pod kątem łatwości regulacji zaworów które robi się co kilkadziesiąt tys. km wydaje mi się pomyłką.

 

Dokładnie tak.

Tym bardziej jeżeli z góry zakładamy, że będziemy jeździli na "pod tlenku"

 

 

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...