krystek07 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Witam. Mam takie pytanko, mianowicie planuję zakup forka i zastanawiam się jaki silnik wybrac 2.0T czy 2.5T. Nie ukrywam, że chciałbym zagazować pojazd. Który z silników lepiej znosi gazociąg? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 (edited) gaz to najlepiej 2,5 na bez turbo, ale z perspektywy kogoś kto już jeździ Imprezą to taka kombinacja (bo występuje toto prawie wyłącznie z automatem) to dynamikę ma jak ponton bez wiosła przy umiarkowanym wietrze.... 2.0T z gazem ma chyba użytkownik olej, spróbuj się z nim skontaktować to może podzieli się wrażeniami Edited October 7, 2013 by marhof Link to comment Share on other sites More sharing options...
suberet Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 (edited) 2.0 T zdecydowanie lepiej. Edited October 7, 2013 by suberet Link to comment Share on other sites More sharing options...
rickson Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Posiadam 2.0xt, rocznik 2005. Auto kupiłem z przebiegiem 175kkm, zaraz po zakupie zamontowałem instalację i zrobiłem na niej prawie 15 kkm. Spalanie w mieście 15l-16l, trasa 12-13l. Różnica w jeździe benzyna/gaz w zasadzie niezauważalna. Ogólnie - jestem zadowolony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krystek07 Posted October 7, 2013 Author Share Posted October 7, 2013 jak wygląda sprawa z zaworami? ( utwardzone? ) bo słyszałem, że z 2.0 wolnym ssakiem jest problem z gazem. pojawiają się ogłoszenia zagazowanych 2.0T i sam nie wiem jak mam na to spojrzeć. wiem co znaczy remont silnika bo w imprezach 2x to przerabiałem i wolę uniknąć tego problemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 bo słyszałem, że z 2.0 wolnym ssakiem jest problem z gazem. to zależy od rocznika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
randall Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Posiadam 2.0xt, rocznik 2005. Auto kupiłem z przebiegiem 175kkm, zaraz po zakupie zamontowałem instalację i zrobiłem na niej prawie 15 kkm. Spalanie w mieście 15l-16l, trasa 12-13l. Różnica w jeździe benzyna/gaz w zasadzie niezauważalna. Ogólnie - jestem zadowolony. Ja posiadam 2.0 ST, rocznik '00 w gazie i uważam, że jest różnica w jeździe benzyna/gaz. Na gazie muli i nie ma "kopa", na benzynie chodzi płynniej i dynamiczniej, bez szarpnięć. Jeśli mam jechać w długą trasę to gaz rządzi, jeśli chcę się pobawić w terenie, to zdecydowanie benzyna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Na gazie muli i nie ma "kopa", na benzynie chodzi płynniej i dynamiczniej, bez szarpnięć. Ogarnij instalkę, bo masz spartoloną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
randall Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 A co mogę mieć spartolone skoro na 45 litrach gazu robię ponad 500km w trasie ? Nie twierdzę że dużo pali (bo na gazie jest ekonomicznie), tylko że na benzynie chodzi dynamiczniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bright Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Dla mnie wyznacznikiem dobrze założonej instalacji jest dynamika porównywalna do jazdy na benzynie, a spalanie ma być w granicach normy, w moim przypadku to jakieś 1,5 litra więcej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 A co mogę mieć spartolone skoro na 45 litrach gazu robię ponad 500km w trasie ? Nie twierdzę że dużo pali (bo na gazie jest ekonomicznie), tylko że na benzynie chodzi dynamiczniej. Właśnie to możesz mieć spartolone: IMO coś nie tak jest z mieszanką. A zbyt uboga mieszanka = tanie jeżdżenie + drogi remont... Link to comment Share on other sites More sharing options...
krystek07 Posted October 8, 2013 Author Share Posted October 8, 2013 a jak gaz ma się w turbo? bo to dla mnie teraz ważne. jednego smoka już mam i coś oszczędniejszego dla koleżanki małżowiny potrzebuję Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langus Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 (edited) Jeżeli chodzi o wytrzymałość 2.0XT 2003. Gaz założony przy 55 tyś. km. Przejechane obecnie 156 tyś km i przestał gadać trzeci cylinder. Diagnoza - głowica do remontu - zawory wydechowe do wymiany. Przy okazji jeszcze inne graty ale to już nie przez gaz. Dynamika na LPG taka sama jak na benzynie. LPG spala o jakieś 2 litry więcej niż benzyny. Edited October 9, 2013 by Langus Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Jeżeli chodzi o wytrzymałość 2.0XT 2003. Gaz założony przy 55 tyś. km. Przejechane obecnie 156 tyś km i przestał gadać trzeci cylinder. Diagnoza - głowica do remontu - zawory wydechowe do wymiany. Przy okazji jeszcze inne graty ale to już nie przez gaz. Dynamika na LPG taka sama jak na benzynie. LPG spala o jakieś 2 litry więcej niż benzyny. Langus, co ile km byla robiona kontrola/regulacja luzu zaworowego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langus Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 (edited) Luzy sprawdzane były przy 100 tyś km. Czyli po 50 tyś. km od założenia LPG. I było idealnie. Teraz miałem robić na wiosnę. Nie dojeździł już. Szczęście w nieszczęściu bo po rozebraniu całego silnika okazało się "dół" jest też w tragicznym stanie. Edited October 9, 2013 by Langus Link to comment Share on other sites More sharing options...
cywilex Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Czołem Panowie! W moim Forku 2.0X 2005 instalację BRC założyłem przy przebiegu 90.000. Dziś mam 148.000 i wszystko super! Regulacje luzów zaworowych robiłem przy 120.000 - była lekka korekta, ale nic szczególnego. Raz był problem z wypadaniem zapłonu na jednym garze, ale wymiana świec na Denso Iridium Taugh pomogła. Różnicy w jeździe na gazie i benzynie nie ma - chyba, że ktoś ma czułe ucho to pracę wtryskiwaczy słyszy ;-). Czy w terenie czy na przelot autostradą zawsze zasuwam na LPG. Spalanie LPG na trasie 11l, w mieście do 14l. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krystek07 Posted October 9, 2013 Author Share Posted October 9, 2013 powiedzcie mi czy we wszystkich Forkach są nieutwardzone gniazda zaworowe? Żaden nie ma hydrauliki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djet Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 do gazu chyba najlepszy 2.5 na dwóch wałkach zamiast czterech 03-05r 156ps. Póżniej miały cztery i moc 173ps. Kiedyś widziałem ogłoszenie z foresterem LPG 2006r 2.0 158ps z niemiec i było napisane że ma fabrycznie utwardzone gniazda zaworowe, rózni się jedną literą w nr vin ale nigdy więcej o czymś takim nie słyszałem więc nie wiem czy coś takiego istniało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 2,5 z 03-05 miały 165ps i 227 Nm, po 2006 173ps. Chyba w żadnym subarowym silniku z tamtego okresu nie było hydrauliki, nie wiem jak jest teraz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy_001 Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Nie jest przypadkiem tak że 2,5 NA = wersja US z licznikiem w milach i w automacie ? Innych 2.5 bez turbo nie widziałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 2,5 NA to w większości US (ewentualnie Australia jakby ktoś już bardzo egzotyka szukał) i automat, ale manuale też były, tyle że w mniejszych ilościach. Warto jednak wiedzieć, że manual w Forku 2,5 US był bez reduktora, z reduktorem był dostępny tylko w Australii, przy czym przełożenie reduktora było takie jak w Outbacku, a nie w innych Forkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Powolny Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 2,5 z 03-05 miały 165ps i 227 Nm, po 2006 173ps. Chyba w żadnym subarowym silniku z tamtego okresu nie było hydrauliki, nie wiem jak jest teraz. Ja robiłem remont silnika w Imprezie GT z 1996 i na własne patrzałki widziałem, że ma hydraulikę. No chyba, że w imprezie to inna bajka... ale tu i tu jest 2.0T. Też jestem zainteresowany informacją w jakich foresterach były utwardzone gniazda zaworowe bo ciężko cokolwiek znaleźć na ten temat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Powolny Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Sory za post pod postem ale nikt nie odpowiada. Moze sformułuje pytanie konkterniej czy forestery II 2.5XT miały utwardzone gniazda (popychacze hydrauliczne) czy nie??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Odpiszę Ci nie na temat. Mój forek 2.0 158 KM, po VIN niby miał utwardzone a właśnie jest na regeneracji głowicy przy przebiegu 180 000 km. Na LPG 165 000. Spustoszenie głowic straszne ale po tym zabiegu reset i jedziemy dalej:) Odpiszę Ci nie na temat. Mój forek 2.0 158 KM, po VIN niby miał utwardzone a właśnie jest na regeneracji głowicy przy przebiegu 180 000 km. Na LPG 165 000. Spustoszenie głowic straszne ale po tym zabiegu reset i jedziemy dalej:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
keeper Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 2.0 T zdecydowanie najlepszy wybór. Sam nie mam gazu ale obserwuje kilka zagazowanych i dają radę. 2.5 T to dość kapryśna jednostka i mało odporna na "intensywne" użytkowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now