Jump to content

Zakup forka jaki silnik wybrać?


krystek07

Recommended Posts

Witam. Mam takie pytanko, mianowicie planuję zakup forka i zastanawiam się jaki silnik wybrac 2.0T czy 2.5T.

Nie ukrywam, że chciałbym zagazować pojazd. Który z silników lepiej znosi gazociąg?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

gaz to najlepiej 2,5 na bez turbo, ale z perspektywy kogoś kto już jeździ Imprezą to taka kombinacja (bo występuje toto prawie wyłącznie z automatem) to dynamikę ma jak ponton bez wiosła przy umiarkowanym wietrze.... 2.0T z gazem ma chyba użytkownik olej, spróbuj się z nim skontaktować to może podzieli się wrażeniami :)

Edited by marhof
Link to comment
Share on other sites

Posiadam 2.0xt, rocznik 2005. Auto kupiłem z przebiegiem 175kkm, zaraz po zakupie zamontowałem instalację i zrobiłem na niej prawie 15 kkm. Spalanie w mieście 15l-16l, trasa 12-13l. Różnica w jeździe benzyna/gaz w zasadzie niezauważalna. Ogólnie - jestem zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

jak wygląda sprawa z zaworami? ( utwardzone? ) bo słyszałem, że z 2.0 wolnym ssakiem jest problem z gazem.

 

pojawiają się ogłoszenia zagazowanych 2.0T i sam nie wiem jak mam na to spojrzeć.

wiem co znaczy remont silnika bo w imprezach 2x to przerabiałem i wolę uniknąć tego problemu

Link to comment
Share on other sites

Posiadam 2.0xt, rocznik 2005. Auto kupiłem z przebiegiem 175kkm, zaraz po zakupie zamontowałem instalację i zrobiłem na niej prawie 15 kkm. Spalanie w mieście 15l-16l, trasa 12-13l. Różnica w jeździe benzyna/gaz w zasadzie niezauważalna. Ogólnie - jestem zadowolony.

 

Ja posiadam 2.0 ST, rocznik '00 w gazie i uważam, że jest różnica w jeździe benzyna/gaz. Na gazie muli i nie ma "kopa", na benzynie chodzi płynniej i dynamiczniej, bez szarpnięć. Jeśli mam jechać w długą trasę to gaz rządzi, jeśli chcę się pobawić w terenie, to zdecydowanie benzyna.

Link to comment
Share on other sites

A co mogę mieć spartolone skoro na 45 litrach gazu robię ponad 500km w trasie ? Nie twierdzę że dużo pali (bo na gazie jest ekonomicznie), tylko że na benzynie chodzi dynamiczniej.

Link to comment
Share on other sites

A co mogę mieć spartolone skoro na 45 litrach gazu robię ponad 500km w trasie ? Nie twierdzę że dużo pali (bo na gazie jest ekonomicznie), tylko że na benzynie chodzi dynamiczniej.

Właśnie to możesz mieć spartolone: IMO coś nie tak jest z mieszanką. A zbyt uboga mieszanka = tanie jeżdżenie + drogi remont...

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o wytrzymałość 2.0XT 2003. Gaz założony przy 55 tyś. km. Przejechane obecnie 156 tyś km i przestał gadać trzeci cylinder. Diagnoza - głowica do remontu - zawory wydechowe do wymiany. Przy okazji jeszcze inne graty ale to już nie przez gaz. Dynamika na LPG taka sama jak na benzynie. LPG spala o jakieś 2 litry więcej niż benzyny.

Edited by Langus
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o wytrzymałość 2.0XT 2003. Gaz założony przy 55 tyś. km. Przejechane obecnie 156 tyś km i przestał gadać trzeci cylinder. Diagnoza - głowica do remontu - zawory wydechowe do wymiany. Przy okazji jeszcze inne graty ale to już nie przez gaz. Dynamika na LPG taka sama jak na benzynie. LPG spala o jakieś 2 litry więcej niż benzyny.

Langus, co ile km byla robiona kontrola/regulacja luzu zaworowego?
Link to comment
Share on other sites

Luzy sprawdzane były przy 100 tyś km. Czyli po 50 tyś. km od założenia LPG. I było idealnie. Teraz miałem robić na wiosnę. Nie dojeździł już. Szczęście w nieszczęściu bo po rozebraniu całego silnika okazało się "dół" jest też w tragicznym stanie.

Edited by Langus
Link to comment
Share on other sites

Czołem Panowie!

 

W moim Forku 2.0X 2005 instalację BRC założyłem przy przebiegu 90.000.

Dziś mam 148.000 i wszystko super!

Regulacje luzów zaworowych robiłem przy 120.000 - była lekka korekta, ale nic szczególnego.

 

Raz był problem z wypadaniem zapłonu na jednym garze, ale wymiana świec na Denso Iridium Taugh pomogła.

Różnicy w jeździe na gazie i benzynie nie ma - chyba, że ktoś ma czułe ucho to pracę wtryskiwaczy słyszy ;-).

Czy w terenie czy na przelot autostradą zawsze zasuwam na LPG.

Spalanie LPG na trasie 11l, w mieście do 14l.

Link to comment
Share on other sites

do gazu chyba najlepszy 2.5 na dwóch wałkach zamiast czterech 03-05r 156ps. Póżniej miały cztery i moc 173ps.

Kiedyś widziałem ogłoszenie z foresterem LPG 2006r 2.0 158ps z niemiec i było napisane że ma fabrycznie utwardzone gniazda zaworowe, rózni się jedną literą w nr vin ale nigdy więcej o czymś takim nie słyszałem więc nie wiem czy coś takiego istniało.

Link to comment
Share on other sites

2,5 NA to w większości US (ewentualnie Australia jakby ktoś już bardzo egzotyka szukał) i automat, ale manuale też były, tyle że w mniejszych ilościach. Warto jednak wiedzieć, że manual w Forku 2,5 US był bez reduktora, z reduktorem był dostępny tylko w Australii, przy czym przełożenie reduktora było takie jak w Outbacku, a nie w innych Forkach.

Link to comment
Share on other sites

2,5 z 03-05 miały 165ps i 227 Nm, po 2006 173ps.

 

Chyba w żadnym subarowym silniku z tamtego okresu nie było hydrauliki, nie wiem jak jest teraz.

 

Ja robiłem remont silnika w Imprezie GT z 1996 i na własne patrzałki widziałem, że ma hydraulikę. No chyba, że w imprezie to inna bajka... ale tu i tu jest 2.0T.

Też jestem zainteresowany informacją w jakich foresterach były utwardzone gniazda zaworowe bo ciężko cokolwiek znaleźć na ten temat...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Odpiszę Ci nie na temat. Mój forek 2.0 158 KM, po VIN niby miał utwardzone a właśnie jest na regeneracji głowicy przy przebiegu 180 000 km. Na LPG 165 000. Spustoszenie głowic straszne ale po tym zabiegu reset i jedziemy dalej:)

 

Odpiszę Ci nie na temat. Mój forek 2.0 158 KM, po VIN niby miał utwardzone a właśnie jest na regeneracji głowicy przy przebiegu 180 000 km. Na LPG 165 000. Spustoszenie głowic straszne ale po tym zabiegu reset i jedziemy dalej:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...