krystek07 Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Witam. Mam takie pytanko, mianowicie planuję zakup forka i zastanawiam się jaki silnik wybrac 2.0T czy 2.5T. Nie ukrywam, że chciałbym zagazować pojazd. Który z silników lepiej znosi gazociąg? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 (edytowane) gaz to najlepiej 2,5 na bez turbo, ale z perspektywy kogoś kto już jeździ Imprezą to taka kombinacja (bo występuje toto prawie wyłącznie z automatem) to dynamikę ma jak ponton bez wiosła przy umiarkowanym wietrze.... 2.0T z gazem ma chyba użytkownik olej, spróbuj się z nim skontaktować to może podzieli się wrażeniami Edytowane 7 Października 2013 przez marhof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 (edytowane) 2.0 T zdecydowanie lepiej. Edytowane 7 Października 2013 przez suberet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rickson Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Posiadam 2.0xt, rocznik 2005. Auto kupiłem z przebiegiem 175kkm, zaraz po zakupie zamontowałem instalację i zrobiłem na niej prawie 15 kkm. Spalanie w mieście 15l-16l, trasa 12-13l. Różnica w jeździe benzyna/gaz w zasadzie niezauważalna. Ogólnie - jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystek07 Opublikowano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 jak wygląda sprawa z zaworami? ( utwardzone? ) bo słyszałem, że z 2.0 wolnym ssakiem jest problem z gazem. pojawiają się ogłoszenia zagazowanych 2.0T i sam nie wiem jak mam na to spojrzeć. wiem co znaczy remont silnika bo w imprezach 2x to przerabiałem i wolę uniknąć tego problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 bo słyszałem, że z 2.0 wolnym ssakiem jest problem z gazem. to zależy od rocznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
randall Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Posiadam 2.0xt, rocznik 2005. Auto kupiłem z przebiegiem 175kkm, zaraz po zakupie zamontowałem instalację i zrobiłem na niej prawie 15 kkm. Spalanie w mieście 15l-16l, trasa 12-13l. Różnica w jeździe benzyna/gaz w zasadzie niezauważalna. Ogólnie - jestem zadowolony. Ja posiadam 2.0 ST, rocznik '00 w gazie i uważam, że jest różnica w jeździe benzyna/gaz. Na gazie muli i nie ma "kopa", na benzynie chodzi płynniej i dynamiczniej, bez szarpnięć. Jeśli mam jechać w długą trasę to gaz rządzi, jeśli chcę się pobawić w terenie, to zdecydowanie benzyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Na gazie muli i nie ma "kopa", na benzynie chodzi płynniej i dynamiczniej, bez szarpnięć. Ogarnij instalkę, bo masz spartoloną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
randall Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 A co mogę mieć spartolone skoro na 45 litrach gazu robię ponad 500km w trasie ? Nie twierdzę że dużo pali (bo na gazie jest ekonomicznie), tylko że na benzynie chodzi dynamiczniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bright Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Dla mnie wyznacznikiem dobrze założonej instalacji jest dynamika porównywalna do jazdy na benzynie, a spalanie ma być w granicach normy, w moim przypadku to jakieś 1,5 litra więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 A co mogę mieć spartolone skoro na 45 litrach gazu robię ponad 500km w trasie ? Nie twierdzę że dużo pali (bo na gazie jest ekonomicznie), tylko że na benzynie chodzi dynamiczniej. Właśnie to możesz mieć spartolone: IMO coś nie tak jest z mieszanką. A zbyt uboga mieszanka = tanie jeżdżenie + drogi remont... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystek07 Opublikowano 8 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 a jak gaz ma się w turbo? bo to dla mnie teraz ważne. jednego smoka już mam i coś oszczędniejszego dla koleżanki małżowiny potrzebuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langus Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 (edytowane) Jeżeli chodzi o wytrzymałość 2.0XT 2003. Gaz założony przy 55 tyś. km. Przejechane obecnie 156 tyś km i przestał gadać trzeci cylinder. Diagnoza - głowica do remontu - zawory wydechowe do wymiany. Przy okazji jeszcze inne graty ale to już nie przez gaz. Dynamika na LPG taka sama jak na benzynie. LPG spala o jakieś 2 litry więcej niż benzyny. Edytowane 9 Października 2013 przez Langus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Jeżeli chodzi o wytrzymałość 2.0XT 2003. Gaz założony przy 55 tyś. km. Przejechane obecnie 156 tyś km i przestał gadać trzeci cylinder. Diagnoza - głowica do remontu - zawory wydechowe do wymiany. Przy okazji jeszcze inne graty ale to już nie przez gaz. Dynamika na LPG taka sama jak na benzynie. LPG spala o jakieś 2 litry więcej niż benzyny. Langus, co ile km byla robiona kontrola/regulacja luzu zaworowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langus Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 (edytowane) Luzy sprawdzane były przy 100 tyś km. Czyli po 50 tyś. km od założenia LPG. I było idealnie. Teraz miałem robić na wiosnę. Nie dojeździł już. Szczęście w nieszczęściu bo po rozebraniu całego silnika okazało się "dół" jest też w tragicznym stanie. Edytowane 9 Października 2013 przez Langus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cywilex Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Czołem Panowie! W moim Forku 2.0X 2005 instalację BRC założyłem przy przebiegu 90.000. Dziś mam 148.000 i wszystko super! Regulacje luzów zaworowych robiłem przy 120.000 - była lekka korekta, ale nic szczególnego. Raz był problem z wypadaniem zapłonu na jednym garze, ale wymiana świec na Denso Iridium Taugh pomogła. Różnicy w jeździe na gazie i benzynie nie ma - chyba, że ktoś ma czułe ucho to pracę wtryskiwaczy słyszy ;-). Czy w terenie czy na przelot autostradą zawsze zasuwam na LPG. Spalanie LPG na trasie 11l, w mieście do 14l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystek07 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 powiedzcie mi czy we wszystkich Forkach są nieutwardzone gniazda zaworowe? Żaden nie ma hydrauliki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Djet Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 do gazu chyba najlepszy 2.5 na dwóch wałkach zamiast czterech 03-05r 156ps. Póżniej miały cztery i moc 173ps. Kiedyś widziałem ogłoszenie z foresterem LPG 2006r 2.0 158ps z niemiec i było napisane że ma fabrycznie utwardzone gniazda zaworowe, rózni się jedną literą w nr vin ale nigdy więcej o czymś takim nie słyszałem więc nie wiem czy coś takiego istniało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 2,5 z 03-05 miały 165ps i 227 Nm, po 2006 173ps. Chyba w żadnym subarowym silniku z tamtego okresu nie było hydrauliki, nie wiem jak jest teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Nie jest przypadkiem tak że 2,5 NA = wersja US z licznikiem w milach i w automacie ? Innych 2.5 bez turbo nie widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 2,5 NA to w większości US (ewentualnie Australia jakby ktoś już bardzo egzotyka szukał) i automat, ale manuale też były, tyle że w mniejszych ilościach. Warto jednak wiedzieć, że manual w Forku 2,5 US był bez reduktora, z reduktorem był dostępny tylko w Australii, przy czym przełożenie reduktora było takie jak w Outbacku, a nie w innych Forkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powolny Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 2,5 z 03-05 miały 165ps i 227 Nm, po 2006 173ps. Chyba w żadnym subarowym silniku z tamtego okresu nie było hydrauliki, nie wiem jak jest teraz. Ja robiłem remont silnika w Imprezie GT z 1996 i na własne patrzałki widziałem, że ma hydraulikę. No chyba, że w imprezie to inna bajka... ale tu i tu jest 2.0T. Też jestem zainteresowany informacją w jakich foresterach były utwardzone gniazda zaworowe bo ciężko cokolwiek znaleźć na ten temat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powolny Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Sory za post pod postem ale nikt nie odpowiada. Moze sformułuje pytanie konkterniej czy forestery II 2.5XT miały utwardzone gniazda (popychacze hydrauliczne) czy nie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Odpiszę Ci nie na temat. Mój forek 2.0 158 KM, po VIN niby miał utwardzone a właśnie jest na regeneracji głowicy przy przebiegu 180 000 km. Na LPG 165 000. Spustoszenie głowic straszne ale po tym zabiegu reset i jedziemy dalej:) Odpiszę Ci nie na temat. Mój forek 2.0 158 KM, po VIN niby miał utwardzone a właśnie jest na regeneracji głowicy przy przebiegu 180 000 km. Na LPG 165 000. Spustoszenie głowic straszne ale po tym zabiegu reset i jedziemy dalej:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keeper Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 2.0 T zdecydowanie najlepszy wybór. Sam nie mam gazu ale obserwuje kilka zagazowanych i dają radę. 2.5 T to dość kapryśna jednostka i mało odporna na "intensywne" użytkowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się