Skocz do zawartości

Zakup forka jaki silnik wybrać?


krystek07

Rekomendowane odpowiedzi

gaz to najlepiej 2,5 na bez turbo, ale z perspektywy kogoś kto już jeździ Imprezą to taka kombinacja (bo występuje toto prawie wyłącznie z automatem) to dynamikę ma jak ponton bez wiosła przy umiarkowanym wietrze.... 2.0T z gazem ma chyba użytkownik olej, spróbuj się z nim skontaktować to może podzieli się wrażeniami :)

Edytowane przez marhof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam 2.0xt, rocznik 2005. Auto kupiłem z przebiegiem 175kkm, zaraz po zakupie zamontowałem instalację i zrobiłem na niej prawie 15 kkm. Spalanie w mieście 15l-16l, trasa 12-13l. Różnica w jeździe benzyna/gaz w zasadzie niezauważalna. Ogólnie - jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wygląda sprawa z zaworami? ( utwardzone? ) bo słyszałem, że z 2.0 wolnym ssakiem jest problem z gazem.

 

pojawiają się ogłoszenia zagazowanych 2.0T i sam nie wiem jak mam na to spojrzeć.

wiem co znaczy remont silnika bo w imprezach 2x to przerabiałem i wolę uniknąć tego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam 2.0xt, rocznik 2005. Auto kupiłem z przebiegiem 175kkm, zaraz po zakupie zamontowałem instalację i zrobiłem na niej prawie 15 kkm. Spalanie w mieście 15l-16l, trasa 12-13l. Różnica w jeździe benzyna/gaz w zasadzie niezauważalna. Ogólnie - jestem zadowolony.

 

Ja posiadam 2.0 ST, rocznik '00 w gazie i uważam, że jest różnica w jeździe benzyna/gaz. Na gazie muli i nie ma "kopa", na benzynie chodzi płynniej i dynamiczniej, bez szarpnięć. Jeśli mam jechać w długą trasę to gaz rządzi, jeśli chcę się pobawić w terenie, to zdecydowanie benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mogę mieć spartolone skoro na 45 litrach gazu robię ponad 500km w trasie ? Nie twierdzę że dużo pali (bo na gazie jest ekonomicznie), tylko że na benzynie chodzi dynamiczniej.

Właśnie to możesz mieć spartolone: IMO coś nie tak jest z mieszanką. A zbyt uboga mieszanka = tanie jeżdżenie + drogi remont...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o wytrzymałość 2.0XT 2003. Gaz założony przy 55 tyś. km. Przejechane obecnie 156 tyś km i przestał gadać trzeci cylinder. Diagnoza - głowica do remontu - zawory wydechowe do wymiany. Przy okazji jeszcze inne graty ale to już nie przez gaz. Dynamika na LPG taka sama jak na benzynie. LPG spala o jakieś 2 litry więcej niż benzyny.

Edytowane przez Langus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o wytrzymałość 2.0XT 2003. Gaz założony przy 55 tyś. km. Przejechane obecnie 156 tyś km i przestał gadać trzeci cylinder. Diagnoza - głowica do remontu - zawory wydechowe do wymiany. Przy okazji jeszcze inne graty ale to już nie przez gaz. Dynamika na LPG taka sama jak na benzynie. LPG spala o jakieś 2 litry więcej niż benzyny.

Langus, co ile km byla robiona kontrola/regulacja luzu zaworowego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy sprawdzane były przy 100 tyś km. Czyli po 50 tyś. km od założenia LPG. I było idealnie. Teraz miałem robić na wiosnę. Nie dojeździł już. Szczęście w nieszczęściu bo po rozebraniu całego silnika okazało się "dół" jest też w tragicznym stanie.

Edytowane przez Langus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem Panowie!

 

W moim Forku 2.0X 2005 instalację BRC założyłem przy przebiegu 90.000.

Dziś mam 148.000 i wszystko super!

Regulacje luzów zaworowych robiłem przy 120.000 - była lekka korekta, ale nic szczególnego.

 

Raz był problem z wypadaniem zapłonu na jednym garze, ale wymiana świec na Denso Iridium Taugh pomogła.

Różnicy w jeździe na gazie i benzynie nie ma - chyba, że ktoś ma czułe ucho to pracę wtryskiwaczy słyszy ;-).

Czy w terenie czy na przelot autostradą zawsze zasuwam na LPG.

Spalanie LPG na trasie 11l, w mieście do 14l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do gazu chyba najlepszy 2.5 na dwóch wałkach zamiast czterech 03-05r 156ps. Póżniej miały cztery i moc 173ps.

Kiedyś widziałem ogłoszenie z foresterem LPG 2006r 2.0 158ps z niemiec i było napisane że ma fabrycznie utwardzone gniazda zaworowe, rózni się jedną literą w nr vin ale nigdy więcej o czymś takim nie słyszałem więc nie wiem czy coś takiego istniało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 NA to w większości US (ewentualnie Australia jakby ktoś już bardzo egzotyka szukał) i automat, ale manuale też były, tyle że w mniejszych ilościach. Warto jednak wiedzieć, że manual w Forku 2,5 US był bez reduktora, z reduktorem był dostępny tylko w Australii, przy czym przełożenie reduktora było takie jak w Outbacku, a nie w innych Forkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 z 03-05 miały 165ps i 227 Nm, po 2006 173ps.

 

Chyba w żadnym subarowym silniku z tamtego okresu nie było hydrauliki, nie wiem jak jest teraz.

 

Ja robiłem remont silnika w Imprezie GT z 1996 i na własne patrzałki widziałem, że ma hydraulikę. No chyba, że w imprezie to inna bajka... ale tu i tu jest 2.0T.

Też jestem zainteresowany informacją w jakich foresterach były utwardzone gniazda zaworowe bo ciężko cokolwiek znaleźć na ten temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odpiszę Ci nie na temat. Mój forek 2.0 158 KM, po VIN niby miał utwardzone a właśnie jest na regeneracji głowicy przy przebiegu 180 000 km. Na LPG 165 000. Spustoszenie głowic straszne ale po tym zabiegu reset i jedziemy dalej:)

 

Odpiszę Ci nie na temat. Mój forek 2.0 158 KM, po VIN niby miał utwardzone a właśnie jest na regeneracji głowicy przy przebiegu 180 000 km. Na LPG 165 000. Spustoszenie głowic straszne ale po tym zabiegu reset i jedziemy dalej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...