Wracając do tematu gniazd zaworowych. Nikt nie odpowiedział - sam zacząłem ryć i to co wynorałem w internecie.
głowice z regulacją zarorów mechaniczną (czyli z nieutwardzonymi gniazdami zaworowymi) mają otwóry na świece od góry pokryw zaworowych, oraz jeden wałek rozrządu, co powinno być widoczne po wytłoczeniach na pokrywach rozrządu, ale tego nie jestem pewien
głowice z hydrauliczną (czyli z utwardzonymi gniazdami) mają otwory na świece na środku pokryw zaworowych, oraz mają dwa wałki rozrządu.
Więc jeśli na masce nie ma informacji dotyczącej regulacji zaworów (bo w aucie z mechaniczną regulacją zaworów powinna taka być, lecz maska zawsze może być zmianiona itd...) to można dojść do tego w inny sposób.
Możliwe, że jest dużo prostsza metoda, lecz niestety nikt mądry jej nie przytoczył, więc dzielę się tu tym co wyszukałem.