Skocz do zawartości

Zakup forka jaki silnik wybrać?


krystek07

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Dziś oglądałem i jeździłem 2.0 XT, w którym notabene jest już drugi silnik (czy to normalne, że na rozgrzanym silniku na bagnecie nie widać poziomu oleju? wg mnie, nie) i co raz to bardziej skłaniam się w stronę 2,5 XT, mimo tego, że 2.0 XT odpycha się całkiem ładnie :) BTW: czy wszystkie boxery "klekoczą"? Dziwnie odgłosy jak na pracę na biegu jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(czy to normalne, że na rozgrzanym silniku na bagnecie nie widać poziomu oleju? wg mnie, nie)

 

Jak nie ma oleju, to jest normalne :) >>>>> Odpuść sobie ten egzemplarz

 

czy wszystkie boxery "klekoczą"? Dziwnie odgłosy jak na pracę na biegu jałowym.

 

Jeżeli był to 2.0 XT bezyniak, to ponownie >>>>> Odpuść sobie ten egzemplarz

Ogónie nie miałem do czynienia z "klekoczącym" boxerem w beznyznie. Ewidentnie coś było nie tak z motorem.

 

 

i co raz to bardziej skłaniam się w stronę 2,5 XT,

 

Jak najbardziej słuszna decyzja, spalanie minimalnie wyższe, lecz frajda i zadowolenie z jazdy całkowicie to rekompensuje.

 

Powodzenia w polowaniu na FORKA

 

 

PzDr

Edytowane przez muzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(czy to normalne, że na rozgrzanym silniku na bagnecie nie widać poziomu oleju? wg mnie, nie)

 

Jak nie ma oleju, to jest normalne :) >>>>> Odpuść sobie ten egzemplarz

 

czy wszystkie boxery "klekoczą"? Dziwnie odgłosy jak na pracę na biegu jałowym.

 

Jeżeli był to 2.0 XT bezyniak, to ponownie >>>>> Odpuść sobie ten egzemplarz

Ogónie nie miałem do czynienia z "klekoczącym" boxerem w beznyznie. Ewidentnie coś było nie tak z motorem.

 

 

i co raz to bardziej skłaniam się w stronę 2,5 XT,

 

Jak najbardziej słuszna decyzja, spalanie minimalnie wyższe, lecz frajda i zadowolenie z jazdy całkowicie to rekompensuje.

 

Powodzenia w polowaniu na FORKA

 

 

PzDr

 

Dzięki za odpowiedź, aby sprecyzować:

- na bagnecie był olej ale nie było wyraźnie widać na skali poziomu oleju, nie powiem wyglądało to dziwnie

- może nie klekotał jak jakiś TDI ale po otwarciu maski na wolnych ten silnik tak nie specjalnie brzmiał

 

BTW: czy tam powinien brzmieć ten silnik?

 

Chodzi mi dokładnie o wysokie tony które brzmią jak niewyregulowane zawory w silniku rzędowym.

 

Pozdrawiam

P.

Edytowane przez jestempiotrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy ma umiejętności i czas zeby sorawdzic i zrobić korektę zaworów w DOHC. A zlecenie takiej usługi to koszt min 1000zl bez ceny szklanek

 

W sohc taka operacja to max 200zl

 

Nie każdy ma umiejętności i czas zeby sorawdzic i zrobić korektę zaworów w DOHC. A zlecenie takiej usługi to koszt min 1000zl bez ceny szklanek

 

W sohc taka operacja to max 200zl

plus uszczelki przeważnie, wszystkie co daje 460 zł w waw

 

komplet uszczelek na dwie głowice w sumie 22szt 218zł

Edytowane przez kubabb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda... teraz wchodzą 2.0 z Turbo 300 koni w nowych japońskich Subarakach, ciekawe jak to maleństwo z taką mocą będzie się sprawował... Ile remont UPG kosztuje w przybliżeniu? Potem spokój na lata, czy znowu po 100 tys. problemy?

Edytowane przez Wiatrak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy przy regulacji zaworów profilaktycznie warto robić UPG mimo że nie było objawów.

 

 

Jak masz "dutki" to oczywiście, że warto.

Komora silnika będzie rozbebeszona więc grzechem by było nie zrobić tego przy okazji. Ale tylko na profi częściach i bez fuszery inaczej tego nie widze.

Jak zrobisz zawory to następna okazja ,żeby to zrobić szybko się pewnie nie trafi ( oby ;) ) no i znowu trzeba będzie rozbebeszać silnik :pstryk:

 

 

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przez długi czas szukałem 2.0 xt. Nie mogłem dorwać nic w dobrym stanie i ostatecznie kupiłem 2.5 xt 211 KM. Nigdy nie jeździłem 2.0 xt, ale wyboru 2.5 absolutnie nie żałuję. Silnik pracuje fenomenalnie. Nie chodzi nawet o samą moc, a o moment obrotowy. Powyżej 2 tys obr. w każdej chwili masz pod nogą duży zapas mocy. Jeśli trafisz zadbany egzemplarz na pewno nie będziesz żałował wyboru większego silnika... :). Z moich poszukiwań wynika też, że 2.5 xt można kupić taniej niż 2.0 xt, przynajmniej w poszukiwanym przeze mnie roczniku 2004. Co do dziwnych "klekotów" na wolnych obrotach odsyłam do tematu http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/66741-spryskiwacze-reflektorow-wolne-obroty/ Mój "klekocze" zdecydowanie głośniej od tego na filmiku. Poza tym nie ma żadnych niepokojących objawów - świetnie rozwija moc, pracuje równo, bez szarpań, nie zużywa nadmiernych ilości oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...