Skocz do zawartości

Budujemy domek - kompedium wiedzy plus wskazówki :)


PLayer

Rekomendowane odpowiedzi

sam będziesz układać te panele czy firma zewnętrzna ? jak sam to sprawdź system łączenia paneli bo są takie że musisz cały rządek złożyć po długości i później cały ten rządek dopiero wpinasz w pozostałe już ułożone (ja takie miałem i się wkkkkkkk bo salon długi na 8 metrów ) i często po włożeniu na początku  a późnej na końcu te z początku się wypinały. dlatego do samodzielnego układania dobre te co każdy z osobna można wpinać do już ułożonych ale tego typu nie ma z V - fugą , która fajnie wygląda przy panelach o wzorze desek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z  balkonu spływa normalnie, ale trochę wody zatrzymuje się na blaszanym parapeciku który ma zbyt słaby spadek i moim zdaniem woda wsiąka pod płytki, przemaka balkon i kapie. Całe szczęście że balkon nie jest nad pomieszczeniem bo pewnie miałbym grzyba. Ta sytuacja jest już ok 7 lat. Staram się w zimie usuwać każdy śnieg, ale po kilkudniowych deszczach woda kapie z balkonu jeszcze kilka dni. 

Tak to wygląda na schemacie.

Montaż okapnika jest zazwyczaj nieco bardziej złożony:

http://renoplast.pl/sites/default/files/biblioteki/ulotka_k100_1.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gorzej niz myslalem. Plytki odkleily sie od podloza. Z balkonu kapie mimo ze nie pada. Zerwc te plytki zeby schlo?

 

Poczekaj do wiosny.

Jak będziesz pilnował flachowca, to najważniejszą sprawą jest aby obie klejone powierzchnie smarował klejem i aby cała przestrzeń była wypełniona klejem. Musi tak robić, aby przy przyciskaniu płytki, klej wychodził na zewnątrz. Zanim zacznie kłaść płytki, to trzeba dobrze zaizolować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gorzej niz myslalem. Plytki odkleily sie od podloza. Z balkonu kapie mimo ze nie pada. Zerwc te plytki zeby schl[

o tej porze roku to Ci i tak nie wyschnie, poczekaj do wiosny, Pamietaj o wykonaniu porządnej obróbki, mozesz kupic gotowe profile okapowy np : http://renoplast.pl/pl/produkt/k30-profil-okapowy, do tego dobra izolacja dwuskladnikowa. 

CARFIT , jak jeszcze nie znalazłeś ekipy do ocieplenia to mam konkretnego gościa.

Skrupulatny, dokładny, gospodarny.

Dla niego nie istnieją odpadki.

 

ciekawe czy planowal te szpary wypelnic pianą czy jaki miał pomysł na to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piana za droga. Poza tym nie znajduje się jej raczej jako odpadków z budowy. Gościu pojeździ po budowach całego województwa i na pewno gdzieś znajdzie pasujące kawałki. :)

Edytowane przez suberet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CARFIT , jak jeszcze nie znalazłeś ekipy do ocieplenia to mam konkretnego gościa.

Skrupulatny, dokładny, gospodarny.

Dla niego nie istnieją odpadki.

 

 

Dzięki wielkie , o takiego gościa mi chodziło ;):)

 

A serio , to skonczyłem budowe na ten rok , przykryte wszystko , czekam na wiosnę i jedziemy dalej :) . Cała budowa w stanie zamknietym bez okien kosztowała mnie dosłownie 112 tys. . 

post-766-0-67585100-1476559043_thumb.jpg

 

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.


 

CARFIT , jak jeszcze nie znalazłeś ekipy do ocieplenia to mam konkretnego gościa.

Skrupulatny, dokładny, gospodarny.

Dla niego nie istnieją odpadki.

 

 

Dzięki wielkie , o takiego gościa mi chodziło ;):)

 

A serio , to skonczyłem budowe na ten rok , przykryte wszystko , czekam na wiosnę i jedziemy dalej :) . Cała budowa w stanie zamknietym bez okien kosztowała mnie dosłownie 112 tys. . 


attachicon.gifIMG_9572 2.JPG

 

koszty to dopiero sie zaczną, wiem cos o tym bo na codzien sie tym zajmuje:)

Edytowane przez Bogdanw7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszty to dopiero sie zaczną, wiem cos o tym bo na codzien sie tym zajmuje:)

ależ oczywiście jestem tego świadomy :), jedynie stwierdzam, ze wg. projektu i wyceny , udalo się zaoszczędzic prawie 35 tys. stosując lepsze materiały , i np. izolację wewnetrzną i zewnetrzną fundamentow za pomocą styroduru ` z Synthosa :)

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłem się powstrzymać.

 

Zmieniłem zdanie co może być przyczyną przeciekania. Obróbka balkonu jest ze spadkiem. Jakieś 3 mm na szerokości okapu 10 cm, więc powinno spływać. Przeciekały fugi na tej części balkonu która była nieosłonięta dachem. Woda płynęła pod płytkami zgodnie ze spadkiem balkonu i zatrzymywała się na uszczelnieniu obróbki metalowej balkonu.

 

 

Przy okazji. Jakby ktoś nie wiedział dlaczego nie ma internetu w gniazdku  :biglol:

 

 

 

post-2815-0-19469700-1476630735.jpg

post-2815-0-38228100-1476630979.jpg

Edytowane przez Sebastian32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie w sprawie izolacji termicznej podłogi drewniane częściowa nad piwnicą i częściowo na gruncie

W projekcie mam 20 cm styropianu kładzione na betonie, na to posadzka cementowa 7,5 cm, legary 5 x 7 i deski

Ale wykonawca całości, tzn również całego drewnianego domu, twierdzi, że to bez sensu i proponuje ułożenia na płycie i wylewce tylko 10 cm styropianu między legarami 12,5 cm. Argumentuje to tym, że więcej niż 10 cm styropianu nie wpływa bardzo na izolację oraz obawia się, że jak położy 20 cm styropianu i na to cienka wylewka (7cm) i legary 5 x 7 cm, to podłoga będzie mało stabilna

Poradźcie, czego się trzymać?

szamcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to lepiej rob jak w projekcie. Wylewka 7,5 cm zbrojona siatka z oczkiem 10cm x10cm jest wystarczajaco mocna.

Po drugie zupelnie nie rozumiem tych argumentow, jesli obawia sie ze legary 5x7 beda za slabe to niech da je gęsciej.

Po trzecie jak juz ukladac cos miedzy legarami to tylko welne mineralna. Połaczenie styropianu z drewnem to kiepski pomysl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie w sprawie izolacji termicznej podłogi drewniane częściowa nad piwnicą i częściowo na gruncie

W projekcie mam 20 cm styropianu kładzione na betonie, na to posadzka cementowa 7,5 cm, legary 5 x 7 i deski

Ale wykonawca całości, tzn również całego drewnianego domu, twierdzi, że to bez sensu i proponuje ułożenia na płycie i wylewce tylko 10 cm styropianu między legarami 12,5 cm. Argumentuje to tym, że więcej niż 10 cm styropianu nie wpływa bardzo na izolację oraz obawia się, że jak położy 20 cm styropianu i na to cienka wylewka (7cm) i legary 5 x 7 cm, to podłoga będzie mało stabilna

Poradźcie, czego się trzymać?

szamcio

poszukaj twardego podłogowego styropianu - nie daj sobie wcisnąć uniwersalnego dach-podłoga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A serio , to skonczyłem budowe na ten rok , przykryte wszystko , czekam na wiosnę i jedziemy dalej :) . Cała budowa w stanie zamknietym bez okien kosztowała mnie dosłownie 112 tys. . 


attachicon.gifIMG_9572 2.JPG

 

 

Jak mówię, że dom 120m2 w stanie zamkniętym, z instalacjami i tynkami można wybudować systemem gospodarczym za 150tys zł, to się ze mnie śmieją.

Potem wykończenie i umeblowanie zaczyna się od 50tys do niewiadomej.

Edytowane przez lojszczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...