Skocz do zawartości

Robert Kubica w rajdach


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Niby tak, ale myślisz że A-Style dokładało do interesu czy raczej byli wynajęci ?


Jednak faktycznie przed Argentyną Robert miał do dyspozycji dwa WuRCe. Jeden testowy drugi nówka na rajdy, a później wiadomo. Brak testów i jedna fura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niby tak, ale myślisz że A-Style dokładało do interesu czy raczej byli wynajęci ?
Na logike faktycznie trudno zeby to byl A-Style ze wzgledu, ktory wymieniles ale w takim razie co innego pozostaje? To by tez pasowalo do teorii dlaczego nagle zerwali wspolprace. Po prostu przeroslo to ich finansowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaję, ze to A-Style. Niestety po ich wypięciu się na Roberta, cały sezon się posypał. Ja dalej uważam, że to co RK prezentował na odcinkach nie powinno mieć miejsca - tempo na szutrach przy praktycznie zerowych testach na tej nawierzchni. Hiszpania kolejny ewenement, po 2,5 miesiąca przerwy na tej nawierzchni, a już od shakedownu RK zaczynał dyktować tempo. Wystarczy sobie przypomnieć co było z Citroenem na Polskim, jakie to były żale kierowców, że nie mięli testów i jak się prezentowało ich tempo...

 

P.S, dobrze, że nie kupiłem naklejki A-Style  :evil2:  

Edytowane przez konar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A-Style raczej nie wspierali finansowo, ale udostępniali auto/a, zajmowali sie logistyką i dorzucili kilku ludzi/mechanikow + warsztat.

Wydaje mi sie ze Robert poprostu dużo zainwestowal w te samochody ( pamietam jeszcze jak Carfit wrzucal tu fotki dwóch fiest z testów przed Monte i pisal ze pachnie nowością). Gdyby Robert wiedział ze A-Style kopnie go w tyłek i zabierze auta w które inwestowal to na pewno inaczej by spożytkował te pieniazki. Skutki tego rozbratu RK WRT odczuwalo do konca sezonu... To na czym Robertowi tak bardzo zależało czyli duży program testów + dodatkowe kilka rajdów zostalo maxymalnie okrojone żeby udalo się wywiazac z umów sponsorskich/partnerskich i dojechac do konca sezonu!

 

Musze przyznać ze jak na tak okrojony program testowy to wyniki na OSach byly zachwycające

Edytowane przez Mroovka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zgadza się, Robert jest medialny i wzbudza zainteresowanie dziennikarzy bo: ma osobowość, przyszedł do rajdów jako gwiazda F1, osiągnął sukces zdobywając mistrzostwo WRC2. Problemem jest, że kolejne sezony były bez sukcesów (jako sukces rozumiem wysokie pozycje na koniec rajdu, a nie wygrane pojedyncze odcinki). Pytanie więc, jak długo zainteresowanie Robertem pozostanie przy braku rezultatów. Jak każdy fan rajdów doceniam wielki talent i ogrom pracy Roberta i życzę mu by miał możliwość ścigania się topowym sprzętem w topowym teamie. Niestety szefowie korporacji patrzą bez emocji przez pryzmat liczb, tabeli i słupków…

 

Twoim  tokiem rozumowania zaproszą pewnie Prokopa, bo ma "sukcesy" jak to określiłeś :D

Czekamy.

 

Za sukces uważam wbicie się do top5 w klasyfikacji końcowej rajdu. Wyśmiewany przez Ciebie Prokop raz uzyskał taki rezultat (w Argentynie był 4), natomiast najlepsze miejsce Roberta w tym sezonie to 8 w Polskim. Oczywiście nie twierdzę, że Prokop jest lepszym kierowcą od Kubicy, natomiast przez pryzmat takich cyferek patrzą osoby decyzyjne w korporacjach. Z punktu widzenia kibica jest to smutne, natomiast w firmach liczy się kasa i statystyki, a nie emocje...

Citroen nie potwierdził składu.

Ford nie potwierdził składu.

Kubica nie jest sfrustrowany.

 

A ja jestem .... :biglol:

 

PS. Mówienie dziś, że Kubica nie ma wyników jest niedorzeczne. On ma jedynie mało punktów. Wyniki są !!!

Posłużę się przykładem, by zobrazować jak wyniki są oceniane w korporacjach. Powiedzmy, że zdajesz egzamin, który składa się z 10 zadań. 3 z nich rozwiązujesz najlepiej ze wszystkich, natomiast z pozostałymi 7 nie radzisz sobie w ogóle. Jak myślisz, jaki rezultat osiągniesz, jak zostanie oceniony Twój wynik i najważniejsze: czy zdasz ten egzamin? Powtórzę kolejny raz: dla korporacji liczy się wynik, czyli rezultat końcowy i tylko on (lub głównie on) jest oceniany. Life is brutal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie założenia wyżej opierają się na opcji,że to A-Style zrezygnowało ze współpracy z RK.

A jeśli było na odwrót i to RK wycofał się ze współpracy z A-Style? ;)

Ale rozliczyć się i zapłacić za wynajęcie aut,serwis,obsługę,transport itd trzeba było,potem pilny zakup rajdówki i potrzebnych części,budowa i organizacja zespołu tez pochłonęły część budżetu przeznaczonego na sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamer mimo wszystko nie jest tak jak piszesz. 

Nie ma co porównywać do korporacji.

Porównuję do korporacji, bo to one wykładają kasę na ten sport i dokonują wyboru, kogo zatrudnić, a kogo nie. Liczy się kasa i statystyka.

Nie można wszystkiego oceniać zero jedynkowo. Wg tego co piszesz to taki Kris Meeke nie miał prawa otrzymać angażu w Cytrynie, a jednak otrzymał. Wyniku nie było, bo 2 na 2 rajdy skończył w rowie, w Australii nawet z tego co pamiętam dwa razy.

Meek zakończył obecny sezon na 5 miejscu, więc to chyba bardzo przyzwoity wynik, zważywszy, że 3 pierwsze miejsca są zajęte przez VW.

Bardzo chciałbym i życzę Robertowi z całego serca by znalazł angaż w teami fabrycznym. To co tutaj piszę, to po to by uzmysłowić co poniektórym, jakimi kryteriami wyboru i oceny kierują się osoby decyzyjne w firmach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy miejsce w Citroenie bylo dla RK bo miał wyniki i to świetne. Wzięli Meeke bo nie bylo juz nikogo innego na rynku. Neuville'a podkupil im Hyundai... A teraz maja wybór! Jesli będą dalej prowadzic program w WRC to w jednym fotelu posadza Meeka, a w drugim czuje ze Lefebvre. Rok na naukę i w 2017 i 18 atak, tak przynajmniej wynikalo z wypowiedzi Mattona. Ostberga pewnie wezmie sobie Malcolm do MSportu bo jest solidnym średniakiem i wnosi budżet, drugi w Msport pewnie bedzie Elfyn a w teamie B ten kto przyniesie kase żeby bylo za co zbudować rajdowke na 2017...

 

A jesli 2016 to ostatni rok Citroena w WRC to sklad pozostanie ten sam i wtedy Robert ma szanse zastąpić Tanaka w MSport...

 

Ja to tak widzę...

 

No chyba ze tak jak mowil Robert nie pelny sezon ale żeby nie bylo tak awaryjnie i profesjonalnie to w DS z PH Sport o ile sponsorzy sypną $$$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie wyglądają wypowiedzi Mattona.  Raz chwali Kubicę a raz tak się wypowiada jakby się obraził po tym, że w 2014 RK nie podpisał z nim umowy.

 

RK też bardzo dziwnie się wypowiada. Ja rozumiem, że On nie może chlapać z kim i na jakim etapie są negocjacje i w jakiej jest sytuacji. Ale tak mówi, że nic a nic nie można z tego wywnioskować.

 

A jak Robert mówi, wrócę tylko nie wiem kiedy to ciekawy jestem co o tym myśli Maciek. Ja rozumiem, że Maciek jest bardzo zadowolony bo robią świetnie wyniki i naprawdę wykonują kawał dobrej roboty. Ale skąd pewność ,że jak RK nie zacznie sezonu od pierwszego rajdu to Maciek będzie do dyspozycji ??? - to takie hipotetyczne rozważania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po poświęceniu Maćka i jego komentarzach wydaję mi się, że możemy być spokojni o ten duet. Robert będzie dla niego największym priorytetem i podejrzewam, że jak tylko będzie miał jakiś zarys swojej przyszłość to Maćka niezwłocznie o tym poinformuję.

 

Mroovka, chodziło mi tylko o pokazanie, że analogia korporacyjna nie zawsze działa. A nie było tak, że najpierw potwierdzili Krisa, a potem dopiero Ostberga (za Roberta) ?

 

Też jestem zdania, że Lefebvre będzie miał zapewniony fotel w fabrycznym DSie, bo wiele rzeczy jest na rękę niektórym osobom, np to że jest Francuzem i jego sponsorem jest RedBull (promotor cyklu). Warty uwagi jest też Camilli, który raczej nie jest już powiązany żadnymi kontraktami z TMG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jak RK nie zacznie sezonu od pierwszego rajdu to Maciek będzie do dyspozycji ???

A ktoś jeszcze z Polski na poziomie WRC szuka pilota ? ;)

 

Ja nie wykluczam, że rajdy to także hobby Maćka. Ale zdaje się, że to przede wszystkim Jego praca. Więc jeśli nie pozwolą Maćkowi płacić w sklepach wspomnieniami jazd z Robertem to jednak będzie musiał zarabiać peeleny , żeby z czegoś żyć. A jak ktoś mu zaoferuje konkretne pieniądze to raczej nie pozwoli na klauzulę : czekam na telefon od Roberta .

 

PS. Lefebre w Citroenie , Evans w Fordzie. Ach te ksenofobiczne zapędy. Fe , nieładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy miejsce w Citroenie bylo dla RK bo miał wyniki i to świetne. Wzięli Meeke bo nie bylo juz nikogo innego na rynku. Neuville'a podkupil im Hyundai... A teraz maja wybór! Jesli będą dalej prowadzic program w WRC to w jednym fotelu posadza Meeka, a w drugim czuje ze Lefebvre. Rok na naukę i w 2017 i 18 atak, tak przynajmniej wynikalo z wypowiedzi Mattona. Ostberga pewnie wezmie sobie Malcolm do MSportu bo jest solidnym średniakiem i wnosi budżet, drugi w Msport pewnie bedzie Elfyn a w teamie B ten kto przyniesie kase żeby bylo za co zbudować rajdowke na 2017...

A jesli 2016 to ostatni rok Citroena w WRC to sklad pozostanie ten sam i wtedy Robert ma szanse zastąpić Tanaka w MSport...

Ja to tak widzę...

No chyba ze tak jak mowil Robert nie pelny sezon ale żeby nie bylo tak awaryjnie i profesjonalnie to w DS z PH Sport o ile sponsorzy sypną $$$

Neuville na tym etapie nie był kandydatem do citroena z tego powodu ze rok wcześnie uciekł do Msportu i Matton był bardzo z tego powodu niezadowolony bo zainwestował w niego kupę kasy.

Ogólnie to Citroen moze sobie tylko sobie podziękować za to ze jest tam gdzie jest przez to ze loebowi podporządkowały wszystko przez co wypuścili z rak ogromne talenty ktore nie chciały grać na drugich skrzypcach.Zrobili to zarówno z Ogierem jak i Neuville.

Pod tym względem VW na na prawdę bardzo fair play politykę ze pozwala swoim kierowca i jednocześnie kibica na równorzędną walkę.

Za to należą im sie słowa uznania.

Dodatkowo uważam ze

Matton nie jest idealnym szefem teamu i niepotrzebnie dokłada ciśnienia swoim zawodnikom.Wydaje mnie sie ze Meek był by jeszcze bardziej konkurencyjny jak by mu zdjął troche tego ciśnienia i niewykluczone ze tego tez Robert sie troche wystraszył na etapie kiedy dostał propozycje od citroena.wiem ze Matton ma do niego żal o to ale to ze odmówił pokazuje tylko jakim jest profesjonalista i w moich oczach jego notowania jeszcze bardziej urosły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Toyocie ciekawe rzeczy się dzieją. Tylko Makinnen będzie odpowiedzialny za projekt Toyoty a fabryka dostarczy tylko silniki. Dla mnie jest jasne, że w Kolonii nie potrafili zrobić konkurencyjnego auta , o zgrozo bo chyba dysponowali wszystkimi zasobami a nawet jeszcze czymś więcej. I chyba ktoś ważny stracił cierpliwość i przekreślił ten program póki jeszcze nie jest za późno. Trochę dziwne ,że nie wybrali bardziej utytułowanej i renomowanej stajni nic nie umniejszając Makinnenowi. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

PS. Chyba każdy trochę jest rozczarowany podejściem Toyoty. Liczyliśmy na wejście smoka a może być tak , że koniec końców i Makkinenowi  podziękują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie jest jasne. wiadome jest tylko to ze prawdopodobne przystosowanie Yarisa do 2017 w obecnej formie było cięższe niz zbudowanie samochodu od nowa.Ja jak najbardziej popieram takie rozwiazanie jezeli to był powód.W większe dupie jest za to Hyundai pod tym względem bo przygotowali nowe auto na rok.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówicie o Citroenie, a czy czasem nie było wtedy zgrzytu na etapie Lotos, Total ?  Myślę, że Kubica tak sobie by tego nie odpuścił, w końcu w Citroenie wywalczył Mistrzostwo w WRC2 i od tak sobie nie poszedł by do Forda, tak naprawdę do końca nie wiemy wszystkiego i teraz to jest tylko i wyłącznie decyzja Roberta na co przystanie. Gdybanie o niepełnosprawności też jest nie na miejscu, bo jak wiemy przy sprawności 100% nawet nie było by tu tego tematu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konar

Kolejności zakontraktowania kierowców nie pamiętam, ale wydaje mi sie ze to nastąpiło w jednakowym czasie...

Natomiast Camilli jest napewno warty uwagi, ale to chyba nie kierowca na tym poziomie co reszta. Doswiadczenie z autem WRC ma tyle co pojezdzil Yarisem, to raczej nie wystarczy na Fabrykę - ani jednego rajdu w aucie WRC!

 

@turdziGT

Też uważam ze postawa Mattona nie przyczynia sie do poprawy wyników jego kierowców. Mysle ze na rezugnacje z Citroena zlozyly sie 3 czynniki:

1. Brak pilota w ówczesnym czasie

2. Kontrakt z Lotosem - nie chcial ich wystawić do wiatru

3. Matton - zapewne nie pozwoliłby Robertowi na naukę tak jak on sobie to zaplanowal, raczej musiałby jeździ na dojechanie tj. Na Evansa bo to jest dla mnie taki kierowca bez przeblyskow tempa, nawet Tanak sie podpina czasami do TOP 3 ale Evans to dla mnie taki ciułacz pkt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle ze masz duzo racji zaważyła zapewne wszystko po trochu.

Odnośnie Evansa to ciezko powiedzieć bo ma jeszcze relatywnie małe doświadczenie w WRC ale mam wrażenie ze I Evans i Tanak sie wzajemnie doskonale uzupełniają.Pod wieloma względami robi to tez Meeke i Østberg.W kazdym tamie potrzebny jest ciułacz i fighter.

Matton ma podjąć decyzje w przeciągu dwóch tygodni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dla mnie jest jasne, że w Kolonii nie potrafili zrobić konkurencyjnego auta , o zgrozo bo chyba dysponowali wszystkimi zasobami a nawet jeszcze czymś więcej.

 

Paradoksalnie teraz zaczyna to dopiero nabierać kształtów - Kolonia WEC, Finlandia WRC. Choć szkoda, że tak późno to zaczyna się układać, bo czasu na przygotowanie auta jest bardzo mało, a TMR dopiero ziemię pod nową siedzibę kupuje  -_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...