Skocz do zawartości

Robert Kubica w rajdach


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Abstrahujac od syt. Roberta mysle ze Citroen podjal jedyna sluszna decyzje.Koncetracja nad budowa samochodu jest wazniejsza niz ostatni sezon samochodu stajacego i tak na straconej pozycji w stosunku do VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wybrali właściwą dyscyplinę

Ja bym to inaczej opisał. Wybrali niewłaściwą dyscyplinę.... 2 lata temu... i dali odjechać daleko VW. Kiedy byli skupieni na tej właściwej, to nie było na nich mocnych. Zresztą wyścigi też zdominowali... więc potrafią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już 2 miesiące temu pisałem, że to będzie trudny sezon dla RK, na przeczekanie. Trzeba po prostu jeździć gdzie się da w jak najlepszych możliwych warunkach, nieważne czy WRC, WRC2, ERC, czy nawet RSMP. Po tym co powiedział osatnio RK cza kuć żelazo póki gorące i rozwijać rajdowe rzemiosło, żeby po każdym starcie czuć się jeszcze bardziej kierowcą rajdowym. Trzymam kciuki za Lotosa i Azoty, że staną na wysokości zadania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już Citroen zbuduje rakietę na 2017 rok to kto będzie nią jeździł ? Sfrustrowany i zawiedziony nieco Loeb, żółtodziób Lefebre czy podstarzały Meeke ???  To jest ten śmiały plan Citroena ? Przyznam zaiście imponujący.

Loeb już definitywnie zakonczyl z rajdami, teraz przeniósł się do rajdów Cross Country z Peugeot'em.

Jeździć będzie zapewne podstarzały Meeke i żółtodziób Lefebvre, razem nakręcą zapewne całe mnóstwo kilometrów testując nowy model i zdobędą duże doswiadczenie z nową konstrukcją + kilka rajdów w 2016 + to co wspominał Matton czyli pewnie bedą chcieli wyhaczyć Neuvilla... Ot i cały przepis na sukces Citroena ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie takim science fiction wydaję się przejście Neuvilla do Citroena w 2017. Matton i Wilson prześcigają się w mówieniu samych laurek w kierunku Thierrego. W dodatku w Hultaju, jest taki Nowozelandczyk, który w tym roku mocno podważył opinię, zaangażowanie i umiejętności Belga, w dodatku jest pracowity, nie uderzyła mu sodówa do głowy, nie odstawia fochów i nie krytykuję swojego teamu. Wydaję mi się, że nowe i20 będzie znacznie bardziej konkurencyjne od swojego poprzednika i pozwoli na jeszcze lepsze wyniki swoim kierowcom, ale samochód na 2017 stoi pod sporym znakiem zapytania. Za to taki Citroen, będzie miał pełną dowolność w testowaniu i może to być znaczna przewaga nad konkurencją (w dodatku mają już silnik testowany przez 2 lata w WTCC), która będzie miała tylko 42 dni testowe w roku (od tego trzeba odjąć przygotowania do każdego rajdu). Taki Citroen może być bardzo łakomym kąskiem w 2017 i kolejka do zajęcia foteli będzie bardzo długa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mroovka

 

Tylko z perspektywicznymi zawodnikami bywa ten mały problem,że nie ma żadnej pewności, że spełnią w przyszłości pokładane w nich nadzieje.Jest przepastna różnica między pewniakiem a prospektem.

Natomiast Meeke okazał się być naprawdę solidnym kierowcą w 2015r. No może ciut przesadziłem po tym dobrym rajdzie W.Brytanii. Ale choć Matton oczekiwał więcej punktów to i tak trzeba powiedzieć o Krisie wiele ciepłych słów. Tyle tylko,że on ma już swoje lata, może sprawić jeszcze kilka niespodzianek i pojechać wiele dobrych rajdów tylko chyba nikt nie postawi na to ,że będzie mistrzem w WRC.

Więc polityka Citroena w sensie zapewnienia sobie kierowców nawet biorąc poprawkę na to,że mają 12 miesięcy i mało jest fabrycznych foteli jest nonszalancka.

 

PS. Jest intrygujące to,że Citroen mówi o 6-8 startach i Kubica mówi o 6-8 startach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PS. Jest intrygujące to,że Citroen mówi o 6-8 startach i Kubica mówi o 6-8 startach.

Gdzie takie wypowiedzi widziałeś?

Widzieli?

https://twitter.com/TorsteinEriksen/status/667327867265662977

:drool:

 

 

:huh:

 

Czy szefem wszystkich zespołów WRC jest Stevie Wonder  :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prada w Msporcie... :huh: a dla RK nie ma miejsca  :facepalm:

"W najnowszym numerze WRC, który od dzisiaj jest w sprzedaży, okładkowy temat poświęciliśmy (co było naturalnym wyborem) Robertowi Kubicy i dywagacjom na temat jego przyszłości. Do samego końca zbieraliśmy informacje i materiały z wielu źródeł, tak aby nasz artykuł był jak najbardziej wiarygodny i bliski temu, co może się przydarzyć w najbliższym czasie. W związku z tym pojawiły się opcje powiązań Roberta z Citroenem (trzeci samochód) lub M-Sportem.

Po wczorajszej informacji na temat przyszłości Citroena wiadomo już, że Robert nie będzie startował w sezonie 2016 DS3 WRC. Przynajmniej nie pod szyldem fabrycznej ekipy, bo takowej po prostu nie będzie.

Brak przyszłorocznego zaangażowania Citroena w WRC sprawił, że nowego pracodawcy musiał sobie poszukać Mads Ostberg. Jedynym wyborem był M-Sport. Choć ta informacja nie jest jeszcze potwierdzona, to niemal na pewno Norweg wróci pod skrzydła Malcolma Wilsona. Drugim samochodem ma jeździć Elfyn Evans. Z bardzo wiarygodnych źródeł wynika również, że Malcolm wystawi trzecią Fiestę RS WRC dla syna Miucci Prady, 27-letniego Lorenzo Bertelliego.

Tak więc składy wszystkich fabrycznych ekip są już skompletowane i niestety w żadnym z nich nie ma Roberta Kubicy.

Można niemal z całą pewnością przyjąć, że Klasa 2016 (składająca się tylko z trzech ekip) będzie wyglądała następująco:

Volkswagen:
Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala, Andreas Mikkelsen

Hyundai
Thierry Neuville, Dani Sordo, Hayden Paddon

M-Sport
Mads Ostberg, Elfyn Evans, Lorenzo “Prada” Bertelli"

 

 

Wojciech Grabarz

https://www.facebook.com/wojciech.garbarz/posts/1201144183247901

 
 
 
Edytowane przez Moltisanti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bardziej obstawiam PH Sport. Jeśli tylko Lotos i Azoty dadzą radę, myślę że po wypowiedzi Mattona (...może mieć topowe auto, ale On nie może mu zaoferować fotela w fabryce) jest do wzięcia Cytryna. ;)

Edytowane przez kordynator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że taki wieli fan rajdów, który na pewno wie w jakiej sytuacji jest Robert pan Sołowow nie zainwestuje w Roberta. Wybaczcie, że zaglądam komuś do portfela, ale co on chce z tymi miliardami zrobić? Miesięczna pensja pana S, to cały sezon startów dla RK :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że nie ma szans na WRC w 2016 roku moim skromnym zdaniem (i życzeniem) niezłą alternatywą mogłoby być ERC. Zalety są takowe:

- kontynuacja szlifowania rzemiosła rajdowego i zbieranie doświadczeń

- dobry podział na rajdy szutrowe i anzwaltowe

- promocja w Eurosporcie z gwarantowanym czasem antenowym, co powinno zachęcić sponsorów

- Rajd Rzeszowski w kalendarzu, więc będzie okazja do zobaczenia Roberta bez zamorskich wypraw.

Tak sobie myślę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem JEŚLI faktycznie Robert ma wrócić w 2017 to na pewno nie odstawi rajdów w 2016 ;) jak najbadziej ERC lub WRC2 móglby dalej ujeżdżać + może dużo więcej testów robić ;)

Coś mi się wydaje, że Robert "załatwi" sobie ogromną ilość testów w sezonie 2016 żeby w 2017 mieć wszystko przygotowane  B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...